не спира наложи се от буксата да го откача
Started by kamenski_84, 22 Apr 2009 - 21:56:23
44 replies to this topic
#1
Posted 22 April 2009 - 21:56
моя вентилатор не спира наложи се от буксата да го откача какво да претприема?
От ръждата и човешката завист няма спасение.....
#2
Posted 23 April 2009 - 00:42
моя вентилатор не спира наложи се от буксата да го откача какво да претприема?
климатик или климатроник си?
#3
Posted 23 April 2009 - 18:33
здравейте колеги,и аз го имам същия проблем колата е е200 91г.климатроник,това се случи тия дни пуснах климатроника и дотам перката остана включена на първа степен.климатик или климатроник си?
След извесна работа 20-30мин спря после пак тръгна и така реших да отида на маистор (автоелектроника).Беше едно човъркане едно мерене с прибори.... и се оказа че имало авариен датчик който измервал температурата от вън и сам решавал да пусне перката аварийно. питах майстора добре каде е този датчик да го сменим с нов,той се почеса по главата ими отговори че е капсулован в копютъра на климатроника , и така както си говорихме и перката замлъкна... стана една тишина .... Накараме да пусна климароника и си заработи нормално вкюч- изключ 1ва 2ра степен като спрях климатроника след 30-40сек и тя спря . Сутрин отивам на работа и е хладно гася колата перката не работи, СЛЕД ОБЕД само давАМ НА КОНТАКТ И ТРЪГВА явно наистина има такъв датчик за температура,незнам??? не е залепнало реле,не е някъде да дава на маса ??? просто тръгва ......
ако някои знае нещо друго освен майстора което ми каза моля да пише ** извинявам се за намесата в темата __ на колегата
p.s перката работи без да е пуснат климатроника
#4
Posted 23 April 2009 - 21:13
кой вентилатор не спира този който е в купето или перката която е отпред пред радиатора за климатика
#5
Posted 23 April 2009 - 22:42
атака, я първо и двамта питащи изяснете за кой вентилатор питате?
#6
Posted 24 April 2009 - 00:04
кой вентилатор не спира този който е в купето или перката която е отпред пред радиатора за климатика
#7
Posted 24 April 2009 - 00:10
перката която е отпред пред радиатора за климатика за нея става въпрос с характер пущинатаатака, я първо и двамта питащи изяснете за кой вентилатор питате?
#8
Posted 24 April 2009 - 00:57
Ванка, откачи буксата, намираща се главата.
коя по точно ли? с 2 пина е, и са само 2 дачиците с по 2 пина, извади единия, ако перката не спре, извади другия.
и АКО спре перката---смени си датчика.
това дето ти го разправя майстера го остави.
тази перка се командва САМО от 2 датчика. единият е на дехидратора и включва при високо налягане на фреона, другият е при главата.
има и реле в системата
коя по точно ли? с 2 пина е, и са само 2 дачиците с по 2 пина, извади единия, ако перката не спре, извади другия.
и АКО спре перката---смени си датчика.
това дето ти го разправя майстера го остави.
тази перка се командва САМО от 2 датчика. единият е на дехидратора и включва при високо налягане на фреона, другият е при главата.
има и реле в системата
#9
Posted 24 April 2009 - 14:28
Лоринзер ме е изпреварил с отговора.
Датчика на мойто 190 е с три крачета и е зелен.Двете клемички са на една букса,а третата е самичка.Прав е Лоринзер и за перката че се включва само от два датчика в случая този на главата(когато колата е позагряла малко) и този на дехидратора(включва когато налягането на фреона (R12) достигне 20 бар-а (bar) в кондензатора(радятора дето е зад перката на климатика)
Между другото на мойта 190-ка се получи същото след измиване на мотора(2006 год.) с пароструйка.Покарах няколко дни с откачена букса на въпросния датчик и после се оправи,но въпреки всичко си мисля че не е много наред този датчик и имах намерение да го сменям.
п.п. Колега,ако сменяш датчика сподели за цената на вска цена.Благодарско предварително.
Датчика на мойто 190 е с три крачета и е зелен.Двете клемички са на една букса,а третата е самичка.Прав е Лоринзер и за перката че се включва само от два датчика в случая този на главата(когато колата е позагряла малко) и този на дехидратора(включва когато налягането на фреона (R12) достигне 20 бар-а (bar) в кондензатора(радятора дето е зад перката на климатика)
Между другото на мойта 190-ка се получи същото след измиване на мотора(2006 год.) с пароструйка.Покарах няколко дни с откачена букса на въпросния датчик и после се оправи,но въпреки всичко си мисля че не е много наред този датчик и имах намерение да го сменям.
п.п. Колега,ако сменяш датчика сподели за цената на вска цена.Благодарско предварително.
#10
Posted 24 April 2009 - 15:36
ясна е работата датчика е за смяна приготви си 25 лева а другия за голямата перка който е с 3 крачета е около 35 лева и при мен не работи датчика температурния но климатроника си работи и за да спра перката съм сложил един резистор на буксата за да лъжи перката да не се включва и аз трябва да го сменям ама незнам кога : )
#11
Posted 24 April 2009 - 17:09
здравейте колеги,днес направих теста за който ми казахте махнах всички датчици от блока този с трите пина,другия с двата и още един за по сигурно.Перката не се въртеше сутринта и след това периодично давах на контакт за проверка,но след обяд перката тръгна при всичко разкачено пак от самосебеси ,без да паля или да местя кола.ясна е работата датчика е за смяна приготви си 25 лева а другия за голямата перка който е с 3 крачета е около 35 лева и при мен не работи датчика температурния но климатроника си работи и за да спра перката съм сложил един резистор на буксата за да лъжи перката да не се включва и аз трябва да го сменям ама незнам кога : )
преди малко смених датчика с трите пина с нов от еврото цената му е 22 лева но внимавайте има клониг който става ,но не отчита температурата на прибора на таблото !!!
та моя проблем си остава и с новия датчик,отначало като го смених не тръгна но след 20-25мин работа на място отново заработи разликата е че стария стартираше основната перка на 92-93градуса а новия я пуска на 84-86 .но за другата перка разлика няма
P.S.незнам дали е от значение но съм със стария мотор
#12
Posted 24 April 2009 - 18:33
Тази перка на климатика трябва да сработва чрез реле.Намери кое реле е и го отвори внимателно.Прегледай го или го занези на някой,който разбира.Провери и кабелите от онзи датчик с трите "крачета" до релето.Ако някой от тях се е протрил е възможо и да окъсява.
Надявам се да съм ти помогнал.
п.п. Откачи буксата с двата пина и ги дай "на късо" с друго кабелче и виж дали работи перката(на контакт естествено).Може да ти е по лесно да намериш релето.
Надявам се да съм ти помогнал.
п.п. Откачи буксата с двата пина и ги дай "на късо" с друго кабелче и виж дали работи перката(на контакт естествено).Може да ти е по лесно да намериш релето.
Attached Files
#13
Posted 24 April 2009 - 19:22
благодаря колега точно тва правех сега с един приятел,значи релето е добре ,дърпам го -перката спира ,слагам го и щрак перката тръгва, а колкото до датчика не реагира с даване на късо или изваден на цяло. Сега като изстине колата, перката спира и така докато не грейне слънцето или я покарам малко повечеТази перка на климатика трябва да сработва чрез реле.Намери кое реле е и го отвори внимателно.Прегледай го или го занези на някой,който разбира.Провери и кабелите от онзи датчик с трите "крачета" до релето.Ако някой от тях се е протрил е възможо и да окъсява.
Надявам се да съм ти помогнал.
п.п. Откачи буксата с двата пина и ги дай "на късо" с друго кабелче и виж дали работи перката(на контакт естествено).Може да ти е по лесно да намериш релето.
#14
Posted 24 April 2009 - 21:04
мойта перка като е откачена от датчика също работи без да и давам късо бях при един маистор ел техник един от най-добрите в Пловдив повечето го знаят като Роберто и той каза че това е защита най вероятно та когато датчика се развали постоянно да работи перката за да не загрее мотора и с него измислихме това със резистора ако искаш тия дни да измера колко точно е съпротивлението да си сложиш и ти един и забравяш за датчици климатроника пак ще ти работи тази перка просто е авариина ако голямата откаже да работи да се включи този вентилатор и да охлади даже 124-ките без климатик го нямат този вентилатор а са само с голямата перка просто немците са решили совен да се включва при пускане на климатроника да има и защитна функция против прегряванеблагодаря колега точно тва правех сега с един приятел,значи релето е добре ,дърпам го -перката спира ,слагам го и щрак перката тръгва, а колкото до датчика не реагира с даване на късо или изваден на цяло. Сега като изстине колата, перката спира и така докато не грейне слънцето или я покарам малко повече
#15
Posted 24 April 2009 - 21:13
много ще съм ти благодарен колега, чакам да измериш съпротивлението за да пробвам и ако стане бирата от менмойта перка като е откачена от датчика също работи без да и давам късо бях при един маистор ел техник един от най-добрите в Пловдив повечето го знаят като Роберто и той каза че това е защита най вероятно та когато датчика се развали постоянно да работи перката за да не загрее мотора и с него измислихме това със резистора ако искаш тия дни да измера колко точно е съпротивлението да си сложиш и ти един и забравяш за датчици климатроника пак ще ти работи тази перка просто е авариина ако голямата откаже да работи да се включи този вентилатор и да охлади даже 124-ките без климатик го нямат този вентилатор а са само с голямата перка просто немците са решили совен да се включва при пускане на климатроника да има и защитна функция против прегряване
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users