Оборотното каране на в124хубаво или лишо за мотора и купето
Започната от mbthepower, 18 апр 2009 - 20:54:54
33 мнения по тази тема
#1
Публикувано 18 април 2009 - 20:54
Здравейте , колеги , искам тука да обсъдим карането на тези мерцедеси на повечко обороти , на повечко газ пречи или не пречи , какви са последствията от тези форсирания или високите обороти , карането по магистралата на по ниска предавка с повече обороти , нали ме разбрахте с една дума колата да се кара лапешката .Вредното за нея или не и пречи.Направих тази тема не че карам бързо или рисковоно но да научим + и - на това каране и пречи ли то.Например аз няма какво да ви лъжа абе тежък ми е крака,не сменям напримерно на 1500оборота ана на 2000 и така.Моля за компетентни отговори о съвети без флоод по темата.Поздрави и всичко най-добро.
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#2
Публикувано 18 април 2009 - 21:11
Независимо каква марка возило се кара "Оборотното" каране нанася само вреда-няма какво да се пита-високите обороти износват по-бързо двигателя,но както се казва:кефът цена няма! Поне гледай да компенсираш с по-качествено(и скъпо)масло.И не навлизай в червения сектор на оборотомера,ама щом ти е"тежък" кракът карай,както си знаеш-поне гледай да не си опасен за себе си,за тези,които возиш,и най-вече за останалите участници в движението-те са съвсем невинни,нали?
За какви 2000об. говориш...?!Тогава минаваш на втора ли?Ако е така то си е съвсем нормално.
За какви 2000об. говориш...?!Тогава минаваш на втора ли?Ако е така то си е съвсем нормално.
#3
Публикувано 18 април 2009 - 21:18
Досега не съм чувал някой да се оплаче от Мерцедес след здраво каране.Виж при ауди съм чувал,че след такова каране нещо там си се разбивало и за ремонт(говоря за 2.5TDi).Карай както ти е кеф,то колата си е твоя
#4
Публикувано 18 април 2009 - 21:51
До сега Мерцедес в червеното не съм успявал да го вкарам,а пълни километража.И е нормално на по старичките мерджани (скоростите са много дълги) мощноста му да дойде над 3000 оборота-тогава се изстрелва-говоря за бензинките.Трудно ще ги счупиш не се притеснявай.
#5
Публикувано 18 април 2009 - 22:44
Не гледайте от моя гледна точка , попринцип , аз в града и извънграда си карам в рамките на нормалното , но си обичам да си го натискам корабчето , пък аз си карам на масло 10/40 от камио на бащами Обаче първа е къса влиза по бързо в оборои , (шега) аз червено на оборотомера нямам (дезелова ми е колата) Пък за превключването на скоростите 2 към 3 нормалното за дизела си е 1700-2000 , пък аз понякога чак на 3000-3500 когато цд-то си свири сръбското . Иначе качестено масло пари за гориво и си карай мерцедесчето ако искаш можеш и да литнеш с него .Поздрави
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#8
Публикувано 19 април 2009 - 08:30
г/д така се получава с оборотите , колегата с 190-ката за тебе няма какво да приказваме ти си знаеш , а колега защо пък до 4100 оборота ? не че хода мн чест до тях ама ми е интересно
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#9
Публикувано 19 април 2009 - 10:53
Ами аз ще кажа от личен опит - моя съм го тормозил много, бил е на прекъсвач не знам колко пъти и преди и сега с турбото - още е здрав... сериозни машинки са
Но естествено е да се скъсява живота на мотора - моя ако изкара още 100к км, без тормоз сигурно ще изкара 200-300...
Но естествено е да се скъсява живота на мотора - моя ако изкара още 100к км, без тормоз сигурно ще изкара 200-300...
1991 190E SportLine turbo 0.6bar
#10
Публикувано 19 април 2009 - 13:16
Ама то е много важно да уточним за дизел ли говорим или за бензин. Макар че при дизелите има дизел и дизел. На Ситроен HDI моторите на празен ход въртят 400 - 500 оборота. На 1500 са вече в максималния си въртящ момент... ми ти после и повече да вдигаш - все същата. Така че не може еднозначно да се каже, кои обороти са високи - за един мотор едни са висока, за друг същите са ниски.
Иначе аз на бензинката - на 1800 - 2000 сменям, ако не съм бегач. Като искам допълнителен кеф, сменял съм и на 4500 оборота скорост.
И в тоя ред на мисли, мен ме вълнува един друг интересен въпрос - моторната спирачка! Карам си с 60 км/ч и искам да намалявам. Нали препоръчват моторната спирачка пред натискането на педала. Е да де, ама ако вкарам трета с 60 няма да намаля. Ако вкарам втора оборотите скачат. Колко е полезен тоя скок в оборотите за кардана, диференциала, съединителя и скоростната кутия? Все си мисля, че дисковете и накладките са по-евтини? Дори и зимно време, повечето коли вече (а Мерцедесите специално от доста време) имат ABS, така че не е трагедия да се спира със спирачките, а не с мотор.
Иначе аз на бензинката - на 1800 - 2000 сменям, ако не съм бегач. Като искам допълнителен кеф, сменял съм и на 4500 оборота скорост.
И в тоя ред на мисли, мен ме вълнува един друг интересен въпрос - моторната спирачка! Карам си с 60 км/ч и искам да намалявам. Нали препоръчват моторната спирачка пред натискането на педала. Е да де, ама ако вкарам трета с 60 няма да намаля. Ако вкарам втора оборотите скачат. Колко е полезен тоя скок в оборотите за кардана, диференциала, съединителя и скоростната кутия? Все си мисля, че дисковете и накладките са по-евтини? Дори и зимно време, повечето коли вече (а Мерцедесите специално от доста време) имат ABS, така че не е трагедия да се спира със спирачките, а не с мотор.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#11
Публикувано 19 април 2009 - 14:35
Аз не виждам сериозен проблем да го карам на 3500-400 оборота все пак не го карам 2-3 -5 часа а го карам например 500-600 метра , само за моментната тръпка , може сигорно да се появи проблем когато карам например на 2ра на 3500-4000к оборота повече време и така постоянно , но едва ли (дано не се случва) за 500-600 метра ще стане някаква сериозна авария , мене ме притеснява че не е бензинов мотора , а е дизелов (чист) и да не му правят проблем неравномерните обороти , изведнъж до 4к оборота и спирачки и падат на 1500-2000 само тогава да не стане нещо иначе количката си варви прилично за годините и за дизела
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#12
Публикувано 19 април 2009 - 15:52
Ама то е много важно да уточним за дизел ли говорим или за бензин. Макар че при дизелите има дизел и дизел. На Ситроен HDI моторите на празен ход въртят 400 - 500 оборота. На 1500 са вече в максималния си въртящ момент... ми ти после и повече да вдигаш - все същата. Така че не може еднозначно да се каже, кои обороти са високи - за един мотор едни са висока, за друг същите са ниски.
Иначе аз на бензинката - на 1800 - 2000 сменям, ако не съм бегач. Като искам допълнителен кеф, сменял съм и на 4500 оборота скорост.
И в тоя ред на мисли, мен ме вълнува един друг интересен въпрос - моторната спирачка! Карам си с 60 км/ч и искам да намалявам. Нали препоръчват моторната спирачка пред натискането на педала. Е да де, ама ако вкарам трета с 60 няма да намаля. Ако вкарам втора оборотите скачат. Колко е полезен тоя скок в оборотите за кардана, диференциала, съединителя и скоростната кутия? Все си мисля, че дисковете и накладките са по-евтини? Дори и зимно време, повечето коли вече (а Мерцедесите специално от доста време) имат ABS, така че не е трагедия да се спира със спирачките, а не с мотор.
Илиика и аз като теб смятам, че е по-добре да изтормозя спирачките от колкото всеки път да минавам в обратен ред. Е сега има и моменти, когато си е необходимо да използваш този чалъм, особено на хлъзгавица или, когато теглиш нещо или то те бута по наклону.
Инак аз принципно като заспирам си удрям нулева и леко със спирачката особено като излизам от магистрала (и е по спокойно за пътници ако возиш). Не виждам смисъл да се ръчка от 5 до 3 или 2 като си летял с над 140 км в час!
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
#13
Публикувано 19 април 2009 - 17:24
Прав си шефе , ама сигорно такава ми е вързаста че да пиша такива теми и коментари , ще доиде и моето време когато ще карам с акъла си , не че сега не карам ама нали знаете има разлика от Мъж на 50 и лапенце на 18-19 години , само да карам внимателно , дал господ добро че да не направа някоя катарстрофа.Иначе пък чак от 5 да слизам на 2 ра тва е изверщина с колата иначе 3 към 2ра става и пък повече газ на 2ра и тогава 3та , пък в някой завой от 3 та към 2ра с съеденител и да го изпързалям . Ама то тва става само когато няма трафик и пешеходци.
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#14
Публикувано 19 април 2009 - 18:43
Илиика и аз като теб смятам, че е по-добре да изтормозя спирачките от колкото всеки път да минавам в обратен ред. Е сега има и моменти, когато си е необходимо да използваш този чалъм, особено на хлъзгавица или, когато теглиш нещо или то те бута по наклону.
Инак аз принципно като заспирам си удрям нулева и леко със спирачката особено като излизам от магистрала (и е по спокойно за пътници ако возиш). Не виждам смисъл да се ръчка от 5 до 3 или 2 като си летял с над 140 км в час!
Натоварването на елементите ще да е същото като при ускорение със същите характеристики. Просто знака на ускорението е обратен.
Използването на двигателя като спирачка за мен има само преимущества. Например при интензивно спускане спирачките загряват и както ви е известно спирачните свойства намаляват. Предполагам всички сте виждали как на неопитен шофьор му пушат спирачките на слизане от голям баир. При подобно пушене на накладките им се разказва играта, "препичат се" както се казва и трябва да бъдат подменени. Върху препечената накладка се образува слой, който има голяма твърдост и започва да шмиргелосва диска, да не говорим че почти не спира. По този начин се разказва играта на спирачната система.
При хлъзгави настилки с АБС се минава на ура. Демек, ти натискаш спирачката ама АБС ти връща педала. Все едно нямаш спирачка. Силно е препоръчително да се ползва моторна спирачка при хлъзгави настилки, а ако колата поднесе просто се натиска съединителя и воала.
Друг фактор който ме кара да използвам моторната спирачка е горивото. Всички знаете че когато колата е на неутрална и двигателя трябва да поддържа празен ход той консумира гориво. При спирането чрез двигателна спирачка се ползва тъй наречения принудителен празен ход, където не се подава гориво към мотора. Тук специално е много препоръчително при излизане от магистрала да се ползва моторна спирачка, защото плавно се намалява скоростта, без да се хабят накладки и дискове, а като допълнение се икономисва и гориво.
Искам да добявя като край че всички влекачи на ремаркета, ТИР-ове, имат едно педалче, което включва моторната спирачка. Вие си помислете защо го слагат на машини, които теглят. Най-често ТИР-овете го ползват при спускане на наклони.
Поради това що написах аз ползвам моторна спирачка, дори на автоматика, който карам в момента.
Ако някой има аргументи против моторната спирачка, ще ми е приятно да ги обсъдим.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#15
Публикувано 19 април 2009 - 20:08
Значи за предимствата при спускане - фактите са неоспорими. Ама това с икономията на гориво при намаляване на магистралата - колко ще спестиш за 200 метра спирачен път? 5 грама бензин?!
За натоварването не се бях замислял, че е горе долу както при ускорението. Но по-рядко ми се случва да ускоря от 0 до 100 за 200 метра, отколкото да намаля от 100 до 0 за 200 метра Вапреки това ми се струва по-логично да натоваря спирачките.
Това с тировете хич не ми го пробутвай - аз не карам ТИР Те тировете имат и барабанен спирачен апарат на кардана (или нещо от тоя сорт)...
За натоварването не се бях замислял, че е горе долу както при ускорението. Но по-рядко ми се случва да ускоря от 0 до 100 за 200 метра, отколкото да намаля от 100 до 0 за 200 метра Вапреки това ми се струва по-логично да натоваря спирачките.
Това с тировете хич не ми го пробутвай - аз не карам ТИР Те тировете имат и барабанен спирачен апарат на кардана (или нещо от тоя сорт)...
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни