Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

A170 CDI, автоматична скоростна кутияАвариен режим, "F"на дисплея


  • Please log in to reply
21 мнения по тази тема

#1 pery

pery

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 10 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:BBO
  • Автомобил:
    C200/2000,
    A170 CDI/2003

Публикувано 01 март 2009 - 07:34

Здравейте,
A170 CDI с автоматични скорости произведен 2003 г. При по-рязко потегляне тръгва нормално за около секунда, след което глух удар в скоростната кутия при което колата губи ускорение, преминава в авариен режим, като на дисплея се изписва "F" и струва ми се остава на трета скорост. Спирам, изключвам двигателя и рестартирам и ...всичко е нормално. Освен това, при ускорение над 120 км/ч, се държи нормално до към 150 км/ч, след което губи мощност, скороста започва да пада, въпреки че продължавам да давам газ и се враща на около 110-120 км/ч и около 2600-2700 об/мин. Оставих да я кара само жена ми, по лекичко нали, и няколко месеца никакви проблеми. Вчера я взех аз (колата де), бързах, на три пъти премина в авариен режим като последния път така си и остана, с "F" на дисплея и неще да се оправи. В Балкан Стар ми казаха хидроелектронен модул на цена 2000 и нещо. Може и да е така, но неискаха да ми дадат разпечатка от теста и затова много не им вярвам.
Моля , помогнете с идея, съвет или да ме насочите към друг независим диагностик или майстор на автоматични скоростни кутии. Благодаря Ви предварително.
П Кирков
  • 0

#2 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 01 март 2009 - 08:12

Кутията ти е CVT, имат го този дерт.
  • 0

logo-600-1002.png


#3 pery

pery

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 10 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:BBO
  • Автомобил:
    C200/2000,
    A170 CDI/2003

Публикувано 01 март 2009 - 10:56

Ще я видя. Мисля да свалям модула тези дни и да видя, защо толкова скъп блок не се ремонтира, а се сменя с нов. Моля за съвети как да подходя, трябва ли да източвам маслото и т.н. Поне да го дочупя........
  • 0

#4 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 01 март 2009 - 15:23

Първо иди на диагностика и искай да ти дадат
разпечатка после я постни тук да умуваме
електрическата част подлежи на ремонт в някаква степен
същото важи и за хидравликата но всичко зависи какво
се е повредило
  • 0

#5 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 01 март 2009 - 15:29

Ще я видя. Мисля да свалям модула тези дни и да видя, защо толкова скъп блок не се ремонтира, а се сменя с нов. Моля за съвети как да подходя, трябва ли да източвам маслото и т.н. Поне да го дочупя........


Това не е шега работа, като гледам не си изобщо в час, щом питаш дали да точиш маслото... дори и да го свариш няма да разбереш дали работи или не.
  • 0

logo-600-1002.png


#6 pery

pery

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 10 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:BBO
  • Автомобил:
    C200/2000,
    A170 CDI/2003

Публикувано 01 март 2009 - 18:57

Eто разпечатката от теста(прикачения файл) който ми направиха в Балкан Стар-Пловдив.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  test.pdf   1,07MB   169 Брой сваляния

  • 1

#7 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 02 март 2009 - 15:15

значи от цялата работа излиза ,че платката която е в кутията
има проблем и то в електромагнитния клапан
ако някой разбира да ти я отвори и да го замери
платката се сваля отделно от хидравличния модул
ама на а класа нямам снимки
не съм сигурен дали продават отделно клапани
или трябва цяла платка ,но със сигурност не е 2000 лв
на S класата е 600 лв.
а мисля ,че и lunx ще помогне с по-точна информация
  • 0

#8 pery

pery

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 10 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:BBO
  • Автомобил:
    C200/2000,
    A170 CDI/2003

Публикувано 02 март 2009 - 16:22

Благодаря за конструктивния отговор niknd. Да, кода на грешката издава заседнал клапан, но не казва дали проблема е механичен или електрически. По симптомите които в началото проявяваше, по скоро очаквам да е механичен. Очаквам помощ със съвет, как да сваля модула, дали да свалям кутията, да и точа ли маслото (него и филтъра ще го сменям,но смятам да е при дилъра) и т. н. Моля пишете, но конструктивно като niknd. Няма смисъл от отговори, като дали ще го варя, пека или замразявам този модул. Знам , че сме грамотна нация.
  • 0

#9 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 02 март 2009 - 17:35

Намери си по ВИН рисунка на чаркалака- тогава да видим дали може да се отвори.
. На А класа не съм отварял кутия и дано да не отварям но на БМВ от по новите да и дали е на ZF или на Гетрак -е запечатано всичко и само смяна на цялото .
Просто по новите така ги правят.
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#10 pery

pery

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 10 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:BBO
  • Автомобил:
    C200/2000,
    A170 CDI/2003

Публикувано 02 март 2009 - 18:05

Търся из нета, но засега без успех. Единствено успях да го видя за момент като рисунка на компютъра в Балкан Стар. Изглеждаше като да има болтчета по канта на корпуса, но несъм сигурен.
  • 0

#11 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 03 март 2009 - 18:27

колега мога да ти кажа как е при ес класата
предполагам и при а ще е нещо подобно
точиш маслото сваляш капака от долу
и се вижда филтъра и едно правоъгълно
хванато с болчета ръзвърташ ги и потича още
масло и ти пълни ръкавите
после има една букса която влизат
кабели в скоростната кутия махаш я и в
средата на буксата която остава към кутията
има болче 7 мм развърташ го внимателно
защото ако превърти гайката която е от
вътрешната страна ще влезеш в голамо
приключение
и след това вадиш мадула който е с въпростните
клапани и почваш да проверяваш
  • 0

#12 pery

pery

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 10 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:BBO
  • Автомобил:
    C200/2000,
    A170 CDI/2003

Публикувано 07 март 2009 - 18:51

Разкачих буксата от модула, от горния край на скоростната кутия. С 5 пина е. Източих маслото, около 5 литра. Свалих капака на картера. Филтъра е пластмасов около 10/15 см. и просто се издърпва от хидромодула. Излезна още около 200 мл масло. Отдолу на хидромодула се вижда електронния модул с 5 соленоида. Може да се свали само той. Реших да сваля целия модул. Развиват се около 20-на болта, на едно ниво са и се разпознават лесно кои точно. Освен това са и с еднаква дължина. Модула има направляващ щифт, излиза лесно. Оше около 200-300 мл масло и няколко малки филтърчета,(цилиндрични цедки с около Ф-6 и L-10 ) изпаднаха в кофата. При внимателно разглеждане на лабиринта от каналчета и по цедките които не изпаднаха, им се намира местото. Модула се зацепва към селектора на скоростния лост с полу зъбно колело, има белези.
И така вече в къщи на топло го разглобих целия. Соленоидите с клапаните в тях контактуват с ел. модула на ножични букси и се свалят лесно. Премерих ги , захраних ги отделно- работят без проблем. Всички механични части ги демонтирах, почистих и монтирах наново. Никакви проблеми по тях. Има ел. ключ, пъпката на който се управлява от полузъбното колело, за позициите неутрална и паркинг, -работи. Изходите на драйверите които управляват соленоидите се държат нормално при замерване с ом-метъра. Всичко останало е капсуловано. Има и индуктивен сензор който приема информация от зъбно колело от скоростната кутия. Проверка с ом-мера не дава аномалии. Не го проверих с осцилоцкопа щото в канала при реално свързване към колата е много неудобно. Само някои бързи проверки с волтмера както е закачен на колата. Всико нормално.
Монтирах го обратно на колата, налях маслото през тръбата за щеката с около половин литър по-малко. Реших да си купя щека за нивото на маслото и да го сменя заедно с филтира. Да направя още една диагностика в сервиз , където да присъствам и аз. И сега какво нататък.
-Убеден съм , че по механичната част на модула няма проблем(за механиката по същинската скоростна кутия нищо немога да кажа).
-По електрония модул. Знам ,че той се нагажда към стила на каране на шофьора, значи има памет, която може да се е скапала и да иска препрограмиране. Ако не се намира програмата, ще сменям само него. Ще е доста по евтино.
Моля за съвет откъде да купя масло, щека за нивото, и препоръка за диагностик около Пловдив. Къде да поръчам евентуално само ел. модула , кодиран по ВИН на колата. Записах поотделно ВИН на ел. модула- на SIEMENS -A1685451632 или 5WP2 1902 и на хидромодула А1683705406 . A и ако някой може да помогне с код - калкулатор за радиото, ALPIN 10 cd, mod:MF2910, ser. No. AL291021065862B
Thx.
  • 0

#13 rafi

rafi

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 43 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    E300td-99g

Публикувано 08 март 2009 - 07:23

Пиши на ЛС на VENI. Той ще те насочи към добър сервиз.
  • 0

#14 pery

pery

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 10 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:BBO
  • Автомобил:
    C200/2000,
    A170 CDI/2003

Публикувано 08 януари 2010 - 11:46

Здравейте. Как се реши проблема?. Закачих колата на KTS 560. В началото не опознаваше скоростнста кутия, но с малко повече човъркане из менюто я откри. Излъчи грешка че има проблем със скоростната кутия, без да може да уточни какъв( за разлика от диагностиката в Балкан Стар).
Изтрихме натрупаните грешки ( в Балкан Стар ми казаха , че е невъзможно, защото били текущи)и и колата се ОПРАВИ. Купих от Балкан Стар филтър, наливно масло и гарнитура(при тях се оказа най-евтино), смених маслото като добавих на око известно количество което бях изгубил при отварянето(не намерих кой да ми продаде сервизна щека). Покарах я няколко дни , без да я напъвам, и никакви проблеми. Жена ми си я кара без никакви ядове. За коледа ходихме до Бургас. Крах аз и реших да я пробвам. Максимална скорост 180. Много пъргава, ускорява и превключва без проблем.

С много добри впечатления от Балкан Стар-отдел продажба на резервни части, а и кода на радиото ми дадоха по VIN номера.
С лоши от отдел диагностика.
Моят извод е че маслото на автоматичните скоростни кутии се сменя и на мерцедес! Добре е да се смени, да се покара няколко километра и пак да се смени, защото има места от които не може да се източи.
Успех на всички които решат да си спестят няколко хиляди лева, и извинения, че почти година не намерих време да пиша.
  • 0

#15 pocu

pocu

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 1 Мнения:
  • Пол:Жена
  • Град:София

Публикувано 10 февруари 2010 - 00:10

Имах същия проблем А 170 CDI, 10.2001г - на дисплея се изписва F и колата минава в авариен режим на 2-ра скорост. След посещения и диагностика в 4 сервиза, офертите бяха между 2500 и 3200лв, като никой не даваше гаранция, че ще реши окончателно проблема. Електронния модул се продава комплект с електромагнитните вентили и следва вкарване на кодове, което никой не гарантира, че може да го направи. Затова отидох в Балкан стар и проблема беше решен срещу 3500лв за 10 дни.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни