Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Махагон


  • Please log in to reply
81 мнения по тази тема

#31 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 22 февруари 2009 - 16:41

А на пепелника и на врътките за парното и те ли са от "шперплат"? Масив. Всъщност при тебе е било не шперплат а многопластов фурнир. И за какво ли сравняваме 123 и 124? Относно топене или пръскане? Като че ли добре ще стане и с четка. За последните слоеве може да се сложи в лака добавка за по-голяма твърдост за да не се драска както споделя daimler1 .



Майката му е пръскане с гъст лак,леко шкурене,пръскане....и така 5-6 пъти!Става и с голяма четка,ако е с качествен,и тънък косъм-от катерица,или от опашка на пони.Но си иска опит и майсторлък!
Само с качествен двукомпонентен лак(който е с втвърдител).
Каква е тая добавка за твърдост....?!?!Колкото и да е твърд един лак винаги може да се надере!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#32 nonev

nonev

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 317 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W 123 230E`83-продаден
    W 123 200`82-реставрира се
    W 210 320E`96
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 22 февруари 2009 - 18:01

Само с качествен двукомпонентен лак(който е с втвърдител).
Каква е тая добавка за твърдост....?!?!Колкото и да е твърд един лак винаги може да се надере!
[/quote]

Питай в магазините за качествени автобои. Добавя се във втората ръка лак,или поне при лакирането на торпедото и пр.капак(да не се нарушава лака от камъчетата). Затова и при пастирането има понятието"лаково покритие с повишена твърдост". ;)
  • 0
Кола от ремонт и жена от курорт трудно се вкарват в пътя

#33 SSG

SSG

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 11 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes Benz 124 - 200 E 1993.

Публикувано 06 юни 2009 - 02:36

Тези глезотийки си ги направих от Акация.
Лака е двукомпонентен и вече 4 години не е мръднал. Първо байц и после много ръце лак.
Е, има малки ударни наранявания, но иначе няма грешка.
Само дето след като лакирах си смени цвета на по-тъмно от таблото, но и нямах повече парчета на които да пробвам първо.

И емблемата в центъра на волана смених.
Публикувано изображение
Публикувано изображение
Топката на лоста в основата си е с неръждавейка (стругар ми го извъртя), а емблемата е от ключодържател и пак стругован пръстен около нея.
Маншона е от изкуствена кожа

Публикувано изображение
Публикувано изображение
Това е нещо като subwoofer с два говорителя (по един от страна) и го направих от ламарина, вата, велтер и изкуствена кожa.
Доста добре думка. За целта рязах шпертплата където са копчетата и направих стойка от шина отдолу.

Публикувано изображение
Публикувано изображение
Пак ламаринена кутия, вата, велтер, мъхест плат, боя по поръчка - като цвета на тапицерията и лак от горе.
Два говорителя, за целта съм рязал ламарината под тях. Няма място в багажника за subwoofer, там са метановите бутилки. Вградих и диоден стоп.

Публикувано изображение
Публикувано изображение
Циферблатите ги купих. Пръстените са от стругован дуралуминий. А стрелките ги резнаx малко че опираха в пръстените, и ги боядисах с отразително оранжево.
Светловодите ги махнах и на тяхно място слижих 2 свето диода - бели. Вечер свети много хубаво чисто бяло.
Стрелките за мигачите от зелени ги направих червени. Махнах зелените плаки и изрязах от кориците на червена pvc папка. Светят много хубаво червено.
Лаисната покрай стъклото е от тези които ги продават на метър, но махнах лепящото че надигаше и лепих направо с каноколит.

Публикувано изображение

Голяма играчка, но с мерак! И други неща ми се правят но вече нямам толкова време.
  • 0

#34 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5570 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 юни 2009 - 09:12

Браво колега ! :icon_coolgrin:
Я все пак направи снимки и вечер да видим как светят мигачите.. и тия бели диоди :)
  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#35 SSG

SSG

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 11 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes Benz 124 - 200 E 1993.

Публикувано 06 юни 2009 - 17:10

Ок, дано да станат хубави снимки - трябва да са без светкавица все пак.
Но ще пльокна две снимки тук тея дни.

edit:

Публикувано изображение

Без светкавица изпъкват много точките на осветяване. В действителност светлината е много по-равномерно разлята.

Този пост е редактиран от SSG: 07 юни 2009 - 17:34

  • 0

#36 projektzwo

projektzwo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 149 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    W124 200CE '91
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 декември 2009 - 14:58

Мен също ме дразнят няколко "драскотини" в/у панела на скоростния лост и въпреки че прочетох цялата тема не успях да разбера стъпките към успеха, различни мнения, някои от които без да са подплътени с факти, по-скоро разсъждения...
Мисълта ми е има ли някой, който да се е захванал с това начинание, да го е завършил подобаващо и да го е документирал по някакъв начин, специално за такива образи като мен... :tongue:
Едва ли аз ще се захвана с процедурата, но дори и квалифициран дърводелец ми се струва, че е хубаво да бъде запознат с материала и неговата специфика, за да знае как да го обработи.
  • 0

70cd580bc35b0323.jpg


#37 Roki

Roki

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 50 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц E200 98г.

Публикувано 01 декември 2009 - 19:32

Стъпка по стъпка.
За боядисване на нова дървесина. Първо се пръска с байц /цвета на дървото /. Има спиртен и воден. Уловката при пръскането на байц е че ако боядисвате няколко детайла, трябва да ги пръснете по един и същи начин. Иначе се получават разлики в цвета на детайлите. Кур капан отвсякаде!
След това се пръска грунд за дърво / който е безцветен /. След което се шлайфа като внимавате да не стигнете до байца.
След което се пръска лак за дърво. Има лакове сатен,мат,полумат,гланц и др. В случия е най добре с лазурен лак защото е най устойчив на надраскване.Но съхне най бавно.
За пръскане на грунда, байца и лака използвайте пистолет с дюза 1.5.За по големи детайли за грунда пистолет с дюза 2.0 На първата ръка не наливайте грунда и лака за да не кипне.

Това което ви прилича на 16 слоя лак,всъщност се получава от безцветния грунд и лака отгоре които се пръскат. Грунда се пръска на две ръце и половина.Като след първата ръка изчаквате повечко време да изсъхне за да не потъват в дървесината следващите ръце. А лака на две.

Колкото повече лак пръскате наведнъж, толкова той става по мек и по лесно се драска! Това се отнася и за лакирането на колите.

Ако искате просто да освежите надраскани детайли, търкате ги докато премахнете драскотините и ги пръскате с лазурен лак. Ако искате и да ги оцветите си купете оцветен лазурен лак.
  • 0

#38 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5570 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 декември 2009 - 20:49

Роки.. ти занимаваш ли се с тази процедура... по възстановяване (да го нарека) на махагон ?
Моя долу при лоста... просто седи като че е изгубил лака... иначе няма пукнатини и прочее.. но.. ме дразни
Ако да.. моля драсни едно ЛС .. евентуално с цена... и кога къде.. и прочее ;)
  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#39 Roki

Roki

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 50 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц E200 98г.

Публикувано 01 декември 2009 - 21:14

Роки.. ти занимаваш ли се с тази процедура... по възстановяване (да го нарека) на махагон ?
Моя долу при лоста... просто седи като че е изгубил лака... иначе няма пукнатини и прочее.. но.. ме дразни
Ако да.. моля драсни едно ЛС .. евентуално с цена... и кога къде.. и прочее ;)


Щом само е загубил гланца го свали и на някоя автомивка която пастират коли ще го въстановят за пет минути.

Спомената по горе добавка за лака се нарича Елаксираща. Добавя се до 30% към лака. И той наистина достта по трудно се драска. Въпреки че вече има достта авто лакове на които им дават че са по усточиви на надраскване. С добавката става бетон! И стечките получени при пръскане са БЕТОН... :60:
  • 0

#40 hammer^BaTe

hammer^BaTe

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 5570 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Дружба Сити :D
  • Автомобил:
    2004 W211 E55
    1995 W140 S500L - ex
    2014 W124 E500 - ex
    1996 W140 S350TD - ex
    1994 W124 E250D - ex
    1982 W201 190D - ex
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 декември 2009 - 22:00

Ами.. относно автомивките... пробаха на 2 места... уж полиране уж ненам си какво.. ама... резултат.. йок...
За туй.. питам теб... като бояджия (ако съдя от аватара ти.. и професионалния ти коментар )
И не на последно място.. искам ... качество :icon_coolgrin:
  • 0
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left... :)

#41 Roki

Roki

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 50 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц E200 98г.

Публикувано 01 декември 2009 - 23:12

Ами.. относно автомивките... пробаха на 2 места... уж полиране уж ненам си какво.. ама... резултат.. йок...
За туй.. питам теб... като бояджия (ако съдя от аватара ти.. и професионалния ти коментар )
И не на последно място.. искам ... качество :icon_coolgrin:


Тогава го сваляш и го носиш на първия срещнат авто боджия да го лакира. Просто ще го матира и ще го лакира. Няма какво да му усира на толкова елемнтарна процедура. Не си срува да се разкарваш на другия край на София при мен. Вярно е че има много баш майстори,но това ако ти усере някой спокойно можеш да му счупиш ръцете и да спасиш света от неговите услуги. :boxing:
  • 0

#42 projektzwo

projektzwo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 149 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    W124 200CE '91
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 02 декември 2009 - 08:42

Браво Roki, съдейки по коментара ти явно работата е пипкава и ако се хване човек, на който не му се занимава предполагам, че крайния резултат ще е плачевен. Благодаря за изчерпателния отговор.

Поздрави.
  • 0

70cd580bc35b0323.jpg


#43 MBenc

MBenc

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 120 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Габрово
  • Интереси:лов , бизнес в Севлиево

Публикувано 02 декември 2009 - 12:04

А ако има и пукнато само на лака,как се процедира?
  • 0

#44 Roki

Roki

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 50 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мерцедес-Бенц E200 98г.

Публикувано 02 декември 2009 - 18:48

А ако има и пукнато само на лака,как се процедира?


Спукан ли е лака значи е до цвета на дървото. В зависимост от материяла който е боядисан и неговата устойчивост на опън може и той да е спукан,но просто да не си личи. Тоест в желанието си да премахнем спукания лак шанса да нарушим цвета на дървото е 99.9% защото дефакто лака е спукан по цялата му дебелина. Ако просто се лакира отгоре цепнатината ще стои като вътрешна до момента в който спука и новия лак отгоре. Общо взето май е мълък шанса да се премахнат цепнатините без да се наложи и пребоадисване на детайла.Или ако е само частично засегнат цвета при обработката може и да мине само с ретуш /частично оцветяване/ на засегнатите места .
  • 0

#45 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 декември 2009 - 23:11

Сега ще ме биеш, ама може ли да се "нарисува" махагон? Т.е. върху детайл от пластмаса или метал да се боядиса така, че да изглежда като махагон? И колко е възможно шарката да се направи максимално близка до даден образец :) Пък после ще кажа защо питам...

Оф, януари ще си пусна 3 дни отпуска, ще взема повечко пари и ще взема да тръгна в посока другия край на Софията, че много неща се насъбраха - джанти, фарове, махагони...
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни