Маслото мирише на бензин, двигателя глъхне, няма мощностЕ 220 - 124
Започната от daimler1, 13 фев 2009 - 10:43:24
46 мнения по тази тема
#1
Публикувано 13 февруари 2009 - 10:43
Здравейте колеги!Отново се заформя проблем с моята кола.Вчера установихме с един наш съфорумник,че маслото ми мирише на бензин,а от кога идея си нямам.Аз само си го меря и като видя че не е мръднало си връщам щеката обратно и хич не ми идва на ум да го мириша.Вчера карах много дълго време градско,което не ми се беше случвало до сега и налягането на маслото падна на нула!!! А обикновенно си държи двойка на добре загрял двигател.Въпроса ми е от какво може да е и как да го оправя?
#2
Публикувано 13 февруари 2009 - 14:54
На първо време смени маслото че това 0атм хич не е на добре.Отделно че бензина влошава мазилните качества на маслото и неможе да направи хубав маслен клин което ще разкаже играта на лагерите.
Бензина в маслото говори са силно обогатена горивна смес,ама наистина силно обогатена.Ако свалиш свещите ще са черни.
Като първо мини една диагностика и след това се ориентирай към дюзите.
Бензина в маслото говори са силно обогатена горивна смес,ама наистина силно обогатена.Ако свалиш свещите ще са черни.
Като първо мини една диагностика и след това се ориентирай към дюзите.
#3
Публикувано 13 февруари 2009 - 17:45
А бе мама и и диагностика на всякъде ми казват че всичко е О.К.!?Преди имах проблем с дюзите и ги смених с 4 втора употреба и колата започна да работи доста по-добре.В последствие стана ясно че дюзите не са били точно за моята кола(купих ги от форума от Марио,но това е др.въпрос)Наистина забелязах,че от ауспуха наистина мирише доста на бензин,но нали на елкона слагат в ауспуха една джаджа да мери сместа?Аз от къде да знам колко трябва да мирише де?Какво мога да направя и как влиза тоя бензин в маслото?Иначе извън градско ми гори добре според мен-8,а градско нямам идея карам я рядко и на къси разтояния.Как може да се намали тая горивна смес?На първо време смени маслото че това 0атм хич не е на добре.Отделно че бензина влошава мазилните качества на маслото и неможе да направи хубав маслен клин което ще разкаже играта на лагерите.
Бензина в маслото говори са силно обогатена горивна смес,ама наистина силно обогатена.Ако свалиш свещите ще са черни.
Като първо мини една диагностика и след това се ориентирай към дюзите.
#4
Публикувано 13 февруари 2009 - 18:32
...Какво мога да направя и как влиза тоя бензин в маслото?...
Toя бензин ти влиза в маслото основно през хлабината в бутало-цилиндровата група,с думи прости се процежда през сегментите.Това си е нещо съвсем нормално и при изправен двигател да изтърва налягане от там и така се получава подкартерното налягане.При теб случая е малко по-особен.Понеже мотора е мааааалко вече старичък,хлабините са по-големи и възможността да премине прясна горивна смес-респективно изгорели газове се увеличава.
По-интересен е въпроса не с изгорелите газове а с прясната горивна смес.При положение че дюзите ти впръскват бая бензинец,в такт сгъстяване част от нагнетяващата се горивна смес се изтърва от сегментите и попада в подкартерното пространство.От там се омесва с мъглата от масло вдигната от коляновия вал и това голямо количество бензин впръскано от дюзите разрежда маслото.
Ся схващаш ли каква е картинката.
Дори и мотора да ти сдухан на умиралка,няма да ти се разреди толкова маслото.При теб това голямо количство впръскан бензин е причината.
Сега,значи пич просто ппоразгледай тук във форума има няколко сервиза които се цитират че са много добри на тема Мерцедес и отиди там.При тия при които си ходил повече не съпвай.Неможе да имаш неизгорели газовае,да мирише отзад на бензин и оня да ти вика че всичко е ОК.
Като първо се започва при такива проблеми с абсолютно изправна запалителна уредба за да няма съмнения в работа на свещи,кабели,бубини и разпределение и центровки и след това като ти закачат колата на машината ще си покаже кое как и къде да се бара за да се докара сместа в граници.
Това ти е играта,хора които знаят последователността на работа и най-вече да разбират какво им казва апаратурата за диагностика,всичко друго е несериозно.Неможе да набедиш някой елемент от системите без да имаш ясната представа какво се случва с тези системи като цяло.
Този пост е редактиран от W123: 13 февруари 2009 - 18:35
#5
Публикувано 13 февруари 2009 - 18:57
Благодаря за изчерпателния отговор! Аз отдавна си мисля да отида до София при Петко,мисля,че той се спрягаше за "най",защото тука във Варна и двамата най-добри ги проверих и имат различни диагнози...Пък аз пари за проби нямам!Между другото в единия сервиз на БОШ г-н Цоков ми обясняваше че нямало значение какви са дюзите ,защото компютъра определял кога и колко да пуска?Това вярно ли е и ако да,защо тогава се търсят по номер?
#6
Публикувано 13 февруари 2009 - 22:03
В компютъра заложените таблици са за конкретните дюзи, с които е дошла колата.
Нали се сещаш че с по-големи дюзи при същия период на отваряне ще пускат повече гориво.
Ламбда сондата дава обратна информация на компютъра, какво излиза от цилиндрите, и компютъра взема мерки да коригира сместа, аванса и т.н. за да докара нещата в норма. Дотук добре, но това е само при работа в затворен контур, на празен ход или при поддържане на постоянна скорост.
В режим подгряване на мотора, до достигане на определена температура, мотора си работи в отворен контур и показанията на ламбда сондата са без значение. Същото става и когато пипнеш по-рязно газта - за секунда-две мотора си работи в отворен контур, с таблиците за старите си, оригиналните инжектори.
Освен ако няма адаптация и не се "научи" на новите инжектори. Обаче ако по някаква случайност новите инжектори не са херметични, тоест пропускат гориво, дори когато не трябва, тогава доста го затрудняваш.
Риска на втората употреба
Нали се сещаш че с по-големи дюзи при същия период на отваряне ще пускат повече гориво.
Ламбда сондата дава обратна информация на компютъра, какво излиза от цилиндрите, и компютъра взема мерки да коригира сместа, аванса и т.н. за да докара нещата в норма. Дотук добре, но това е само при работа в затворен контур, на празен ход или при поддържане на постоянна скорост.
В режим подгряване на мотора, до достигане на определена температура, мотора си работи в отворен контур и показанията на ламбда сондата са без значение. Същото става и когато пипнеш по-рязно газта - за секунда-две мотора си работи в отворен контур, с таблиците за старите си, оригиналните инжектори.
Освен ако няма адаптация и не се "научи" на новите инжектори. Обаче ако по някаква случайност новите инжектори не са херметични, тоест пропускат гориво, дори когато не трябва, тогава доста го затрудняваш.
Риска на втората употреба
#7
Публикувано 13 февруари 2009 - 22:16
А как се научава компютъра?В компютъра заложените таблици са за конкретните дюзи, с които е дошла колата.
Нали се сещаш че с по-големи дюзи при същия период на отваряне ще пускат повече гориво.
Ламбда сондата дава обратна информация на компютъра, какво излиза от цилиндрите, и компютъра взема мерки да коригира сместа, аванса и т.н. за да докара нещата в норма. Дотук добре, но това е само при работа в затворен контур, на празен ход или при поддържане на постоянна скорост.
В режим подгряване на мотора, до достигане на определена температура, мотора си работи в отворен контур и показанията на ламбда сондата са без значение. Същото става и когато пипнеш по-рязно газта - за секунда-две мотора си работи в отворен контур, с таблиците за старите си, оригиналните инжектори.
Освен ако няма адаптация и не се "научи" на новите инжектори. Обаче ако по някаква случайност новите инжектори не са херметични, тоест пропускат гориво, дори когато не трябва, тогава доста го затрудняваш.
Риска на втората употреба
#8
Публикувано 13 февруари 2009 - 22:52
А как се научава компютъра?
Зависи дали има функцията "адаптация" или не. Ако има ще се научи сам, ако не нищо няма да помогне освен оригиналните инжектори. Ако от това е проблема да, но може и да е от това - ако караш градско на къси разстояния...
имаш ли номера на дюзите които сложи и номера на твоите оригинални дюзи?
#9
Публикувано 13 февруари 2009 - 23:03
Благодаря!Аз по принцип пробвам онова със самообучението дето се вади кл. на акум. и после се дава на контакт и се държи така 10мин.,ама не знам всъщност имали някаква файда или е ала-бала.Зависи дали има функцията "адаптация" или не. Ако има ще се научи сам, ако не нищо няма да помогне освен оригиналните инжектори. Ако от това е проблема да, но може и да е от това - ако караш градско на къси разстояния...
#10
Публикувано 13 февруари 2009 - 23:15
Благодаря!Аз по принцип пробвам онова със самообучението дето се вади кл. на акум. и после се дава на контакт и се държи така 10мин.,ама не знам всъщност имали някаква файда или е ала-бала.
Номера по Мерцедес: 0000787323, 0000787523
Номера по Бош: 0280155209,0280155217
на твоите оригинални дюзи.
Не я мъчи да я самообучаваш. Твоето ЕКУ май има адаптация - на празен ход и в режим леки натоварвания. Щом досега не се а адаптирало, няма да стане.
Като сменяхте дюзите да не сте забравили да закачите вакумите към регулаторите за налягане на рейката, или да се е пробила мембраната на някой регулатор и да тече в колектора бензин.
http://www.detali.ru...&...=095&SGN=02
#11
Публикувано 13 февруари 2009 - 23:34
МНОГО-възможно е и дюзите да капят ,когато мотора е загасен. тоест да не затварят добре. типичен проблем, ако преди това тези дюзи са били на двигател с АГУ.
#12
Публикувано 13 февруари 2009 - 23:44
Aбе тия дюзи немогат ли да се разколачат на чакалъци и да се ремонтират или са капсуловани?
#13
Публикувано 14 февруари 2009 - 00:47
има някакъв ефект от ултразвук...но някакъв...
няма вечни неща.
хванат ли нагар...почти няма оправяне.
да не забравяме и ерозията--свръх малка, но я има
няма вечни неща.
хванат ли нагар...почти няма оправяне.
да не забравяме и ерозията--свръх малка, но я има
#14
Публикувано 14 февруари 2009 - 08:39
Вакумите са закачени,а как може да се разбере за регулатор на менбрана?На смукане и духане е добре.Номера по Мерцедес: 0000787323, 0000787523
Номера по Бош: 0280155209,0280155217
на твоите оригинални дюзи.
Не я мъчи да я самообучаваш. Твоето ЕКУ май има адаптация - на празен ход и в режим леки натоварвания. Щом досега не се а адаптирало, няма да стане.
Като сменяхте дюзите да не сте забравили да закачите вакумите към регулаторите за налягане на рейката, или да се е пробила мембраната на някой регулатор и да тече в колектора бензин.
http://www.detali.ru...&...=095&SGN=02
#15
Публикувано 14 февруари 2009 - 08:41
Не са били на АГУ,аз за това ги взех.МНОГО-възможно е и дюзите да капят ,когато мотора е загасен. тоест да не затварят добре. типичен проблем, ако преди това тези дюзи са били на двигател с АГУ.
нови дюзи и ще си решиш проблема
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни