Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Автоматична скоростна кутия


  • Please log in to reply
39 мнения по тази тема

#16 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 09 януари 2009 - 11:23

направо ме стресна,дали ще се справя без произшествия?!?!?


"Произшествия" може да има ако нямаш много стаж,свикнеш на автомата и след една година се качиш на кола с ръчни скорости...ще е голям смях като спираш на кръстовище как ще ти гасне колата понеже ще си отвикнала да работиш със съединителя и ще спираш само със спирачката на скорост,после пък на баир ще угасне колата 2-3-4-15 пъти и накрая ще има бясно въртене на гуми понеже пък върви се сети как се държаха трите педала едновременно,другия ефект е с ръчните скорости да даваш газ до ламарината и да викаш "абе тая кола защо не превключва" и капака на всичко е да се качиш да запалиш и колата да се удари в предната понеже била на скорост а ти си свикнала да е на P и още по-голямата веселба как при работещ мотор и на свободна се опитваш да вкараш първа или задна без съединител :D
Тези работи са пробвани и "работят".
  • 0

#17 LiL

LiL

    Firestarter

  • Замразено членство
  • 2761 Мнения:
  • Пол:Жена
  • Град:София
  • Интереси:Създавам спомени с материали на клиента -:D
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 януари 2009 - 11:26

"Произшествия" може да има ако нямаш много стаж,свикнеш на автомата и след една година се качиш на кола с ръчни скорости...ще е голям смях като спираш на кръстовище как ще ти гасне колата понеже ще си отвикнала да работиш със съединителя и ще спираш само със спирачката на скорост,после пък на баир ще угасне колата 2-3-4-15 пъти и накрая ще има бясно въртене на гуми понеже пък върви се сети как се държаха трите педала едновременно,другия ефект е с ръчните скорости да даваш газ до ламарината и да викаш "абе тая кола защо не превключва" и капака на всичко е да се качиш да запалиш и колата да се удари в предната понеже била на скорост а ти си свикнала да е на P и още по-голямата веселба как при работещ мотор и на свободна се опитваш да вкараш първа или задна без съединител :D
Тези работи са пробвани и "работят".

Ето защо горещо се моля да не ми се налага да карам нещо различно от автоматик :kill_myself:
  • 0

#18 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 09 януари 2009 - 11:30

Така е,автомата си е автомат.Сутрин можеш да си караш съвсем спокойно докато с дясната ръка си пиеш кафенце в задръстванията или като мен още по нагло-с едната ръка да пия кафе,с другата да си държа цигара а волана да го подпирам и врътвам леко с коляното на десния крак понеже левия ми е зает да си почива :lol:
Обаче тази екстра я имат старите модели понеже волана е голям като на рейс и можеш да го подпираш с коляното.
  • 0

#19 m_chaneva

m_chaneva

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 9 Мнения:

Публикувано 09 януари 2009 - 12:38

хахахахах
големи веселяци сте тук
  • 0

#20 misterj

misterj

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 828 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 09 януари 2009 - 14:53

Да вметнем едно малко допълнение. При по-старите автомати се ползва също 2 и 3 положение - задържа при нанадолнище и помага уж при сняг.

А в реда за документите, май и в Германия има книжка за автомат и друга за ръчки, щото навремето една позната имаше такава германска, та тогава викаше - абе какви ръчни скорости - аз имам 2 крака, а там са 3 педала )))))
  • 0

#21 LiL

LiL

    Firestarter

  • Замразено членство
  • 2761 Мнения:
  • Пол:Жена
  • Град:София
  • Интереси:Създавам спомени с материали на клиента -:D
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 09 януари 2009 - 14:59

Да вметнем едно малко допълнение. При по-старите автомати се ползва също 2 и 3 положение - задържа при нанадолнище и помага уж при сняг.

А в реда за документите, май и в Германия има книжка за автомат и друга за ръчки, щото навремето една позната имаше такава германска, та тогава викаше - абе какви ръчни скорости - аз имам 2 крака, а там са 3 педала )))))

Аз съм чувала от моя инструктор,че има учебни автомобили ( автоматици) и след завършване на курса имаш право да караш само такъв автомобил, но по какъв начин и къде го отбелязват това, нямам представа.
  • 0

#22 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3744 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 09 януари 2009 - 17:58

хахахахах
големи веселяци сте тук

Кво разправяш ... :hooray:
Направо зимай лист и молив, и ...почвай - ма преди това си забърши гримът, че кат рукнат и сълзите ... :bigemo_harabe_net-110: :icon_coolgrin:

Поздрави
:4036:
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител

#23 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 09 януари 2009 - 19:21

Р ти е "Паркинг" и колата неможе да мръдне понеже блокира скоростите и за да потегли на тази позиция трябва да се потроши кутията така че "ръчна" не ти трябва,на Р ще стои и на най-големия наклон.



Леко няма да се сьглася с това - рьчна ти трябва,автомата пуска,рядко ,но пуска.Полезен навик е винаги като паркираш да си вьртиш гумите кьм бордюра.Зимата може да замрьзне и някое жило за рьчна/крачна и не е много добре да се ползва,както и да се паркира по баирите,но това са други теми.

Ползвай си крачна/рьчна и вьрти волана по посока бурдюра,другото е лесно и няма да имаш проблем.
  • 0
.

#24 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3744 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 09 януари 2009 - 19:35

Мале, какво я наплашихте
Включваш на D и тръгваш, това е (повечко газ, по-бързичко се движиш)
Като ти се наложи да спираш, натискаш спирачката - това е (повечко натискаш педалът на спирачката, по яко спираш)
Нищичко друго не ...пипаш :bigemo_harabe_net-110: и не ...натискаш :icon_coolgrin: .Докато си у колицата и се движиш - само ...газ и спирачка

Поздрави
:4036:
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител

#25 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 09 януари 2009 - 21:36

...какви ръчни скорости - аз имам 2 крака, а там са 3 педала )))))

Ааааа,сега загрях защо безпроблемно с ръчна кутия тръгвам на баир с трите педала :D




...автомата пуска,рядко ,но пуска...

Аз за това казах че

...понеже блокира скоростите и за да потегли на тази позиция трябва да се потроши кутията...

Това ти е единствения вариянт.
  • 0

#26 hektor

hektor

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1751 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Гера/София
  • Автомобил:
    Alfa Romeo 147 1.6 ts

Публикувано 09 януари 2009 - 22:01

от автомат да се качих на ръчка си е пак приключение. Ейййййййй няколко пъти прескочих спирачката и тръгнах да спирам с амбиража.

В немско няма разлика в книжката дали ще караш ръчка или автомат!

Ми хора скоро отново ще се кача на автомат :bigemo_harabe_net-110:
  • 0
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!

" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"

#27 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 09 януари 2009 - 22:56

Сутринта палиш,изчакваш да постопли малко,включваш на D и караш до работата без да пипаш повече.Само даваш газ и спирачка.Също и на кръстовище и в задръстване-държиш на спирачка без да бараш скорости.Ако искаш да паркираш както си си карала напред спираш,слагаш лоста на N,изчакваш няколко секунди и тогава включваш на R(Задна),пускаш спирачката и колата тръгва назад.Когато си паркирала слагаш на Р и готово.Р ти е "Паркинг" и колата неможе да мръдне понеже блокира скоростите и за да потегли на тази позиция трябва да се потроши кутията така че "ръчна" не ти трябва,на Р ще стои и на най-големия наклон.
Най-важното е да свикнеш че винаги трябва да държиш спирачката като превключваш примерно от Р на D(Драйв) или от N(Свободна) на D или R понеже в момента в който включиш на някоя скорост и след половин до една секунда и колата тръгва.


Само една малка вметка Вени!
когато паркираш дори и на лек наклон е хубаво да натиснеш ръчната, за да не товариш блокиращия зъб в автомата.
когато паркираш на ГОЛЯМ наклон само с P, и след това освободиш, се чува "ТРЯС" отдолу, като се освобождава зъбът... то иначе щеше да е излишна ръчната. Поне аз първо ръчна, после на Р, само един път ми се случи да чуя ТРЯС и изтръпнах... добрече все още си работи без ядове (пурата)
  • 0

#28 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3744 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 09 януари 2009 - 23:10

Бе кви са тия секунди бе
Я стига, що обърквате хората
Ще чакам аз секунди (с хронометър ва ръка ли ) от N да мина на R или трябва да спра, когато съм на D по надолнище или баир,за да включа на ...до..3 или ...до 2 - примерно и обратно

Две такива карам и "залюлване" при забоксуване си правя спокойно и дириктно минаване от D на R през N(разбира се) и обратно, без секунди и ...часове стига колелетата да спрат за ...миг
Поздрави
:4036:
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител

#29 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 09 януари 2009 - 23:28

Владек, чак секунди -не
НО е добре при преминаване от Д na R и от R на Д, да изчакваш по една секунда докато лоста е на N.
това е с цел да не се получава удар в трансмисията при обръщане на движението на кардана, ОСОБЕНО ако ти е увеличен луфта в дифа, тогава се получава и удар в него.
като изчакаш секунда на N, автоматика има време да спре и има време да започне движението в обратна посока плавно.
Всичко това са тънкости, които за начинаещи са без значение, но като си е твоя колата, е добре да чакаш секунда (приблизително)

Естествено ако закъсаш ще лашкаш Д-R R-D
  • 0

#30 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3744 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 09 януари 2009 - 23:40

Бояне, ръчната се ползва един път годишно - като се минава преглед..
и то пред човек, дето не е наш човек...
тогава - на Р , за по-сигурно
ша ми строши зъба - шо не ми строши нещо друго, а?

а за ръчнокрачната ? ми вий кво правите с това педалче, бре?

Шото аз не го ползвам, дагеее

нивгиш
форевър, биля...

Никога не съм ги ползвал тия ...ръчни, крачни на ни една от двете коли - автоматици, дори на преглед ги търся с поглед, къде са из купето, щот ги забравям, като ...асортимент

Поздрави
:4036:
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни