
Автоматична скоростна кутия
Започната от m_chaneva, 09 яну 2009 - 09:43:06
39 мнения по тази тема
#1
Публикувано 09 януари 2009 - 09:43
Здравейте!
Много моля,някой да ми разясни позициите на автоматичните скорости и коя кога се използва(при спиране ,при паркиране,тръгване и т.н.),защото ми предстои купуването на нова кола и искам да знам предварително как се управлява?
Много моля,някой да ми разясни позициите на автоматичните скорости и коя кога се използва(при спиране ,при паркиране,тръгване и т.н.),защото ми предстои купуването на нова кола и искам да знам предварително как се управлява?
#2
Публикувано 09 януари 2009 - 09:48
Най-добре виж някой приятел с автоматик да ти го обясни нагледно.Дори е хубаво да покараш малко.Здравейте!
Много моля,някой да ми разясни позициите на автоматичните скорости и коя кога се използва(при спиране ,при паркиране,тръгване и т.н.),защото ми предстои купуването на нова кола и искам да знам предварително как се управлява?
Иначе първоначално задължително левия крак го" вързваш" за седалката.
#3
Публикувано 09 януари 2009 - 10:07
Когато е паркирана или спряна -P.
При тръгване и шофиране-D.
Превключване на задна предавка-R.
Аз ползвам само тези положения на автоматика.
При тръгване и шофиране-D.
Превключване на задна предавка-R.
Аз ползвам само тези положения на автоматика.
#4
Публикувано 09 януари 2009 - 10:11
Тоест ,когато спираш на светофар например,превключваш от D на Р,така ли?Когато е паркирана или спряна -P.
При тръгване и шофиране-D.
Превключване на задна предавка-R.
Аз ползвам само тези положения на автоматика.
#5
Публикувано 09 януари 2009 - 10:14
Сутринта палиш,изчакваш да постопли малко,включваш на D и караш до работата без да пипаш повече.Само даваш газ и спирачка.Също и на кръстовище и в задръстване-държиш на спирачка без да бараш скорости.Ако искаш да паркираш както си си карала напред спираш,слагаш лоста на N,изчакваш няколко секунди и тогава включваш на R(Задна),пускаш спирачката и колата тръгва назад.Когато си паркирала слагаш на Р и готово.Р ти е "Паркинг" и колата неможе да мръдне понеже блокира скоростите и за да потегли на тази позиция трябва да се потроши кутията така че "ръчна" не ти трябва,на Р ще стои и на най-големия наклон.
Най-важното е да свикнеш че винаги трябва да държиш спирачката като превключваш примерно от Р на D(Драйв) или от N(Свободна) на D или R понеже в момента в който включиш на някоя скорост и след половин до една секунда и колата тръгва.
Най-важното е да свикнеш че винаги трябва да държиш спирачката като превключваш примерно от Р на D(Драйв) или от N(Свободна) на D или R понеже в момента в който включиш на някоя скорост и след половин до една секунда и колата тръгва.
#6
Публикувано 09 януари 2009 - 10:15
Не, държа си крака на спирачката,не че не може да се превключва и на P, но нали не се задържаш дълго време на едно място..приплъзваш се напред.. затова няма смисъл.Тоест ,когато спираш на светофар например,превключваш от D на Р,така ли?
#7
Публикувано 09 януари 2009 - 10:17
Само да вмъкна,че при мен това малко изчакване е поне 5 минути,ако реша да превключа от P на D преди да изтекат тези минути колата изгасва.Сутринта палиш,изчакваш да постопли малко,включваш на D и караш до работата без да пипаш повече.
#8
Публикувано 09 януари 2009 - 10:18
Много,много благодаря за отговорите!
#9
Публикувано 09 януари 2009 - 10:39
Само да вмъкна,че при мен това малко изчакване е поне 5 минути,ако реша да превключа от P на D преди да изтекат тези минути колата изгасва.
Toва сериозно ли?
Явно твойта кола не става за екшън филми да гониш някой с нея понеже ако скочиш в нея и запалиш,докато постопли то "лошия" ще е избягал.
#10
Публикувано 09 януари 2009 - 10:50
Тц..не става за екшън..Toва сериозно ли?
Явно твойта кола не става за екшън филми да гониш някой с нея понеже ако скочиш в нея и запалиш,докато постопли то "лошия" ще е избягал.

но пък можеш да сложиш червилце за 5 минути, да си смениш сидитата в багажника...или просто да изчистиш снега от колата си..
Лошите ще ги гоня след година-две като сменя колата..
#11
Публикувано 09 януари 2009 - 11:09
направо ме стресна,дали ще се справя без произшествия?!?!?
#12
Публикувано 09 януари 2009 - 11:15
Mдааа,е тя ще се усети като натиска тоя голям педал на спирачката с десния крак и по навик посегне с левия и той се окаже...и той точно на спирачката.С двата крака става весело ама кой не го е правил при преминаването от ръчка към автомат.
По лошото е ако цъкне от D на R и е без колан че може да мине през предното стъкло да си види колата отпред,дано в тези новите кутии да има някаква защита и да не иска да включи,но предполагам не е елиминирано като възможност понеже това си е последната възможност за аварийно спиране.
По лошото е ако цъкне от D на R и е без колан че може да мине през предното стъкло да си види колата отпред,дано в тези новите кутии да има някаква защита и да не иска да включи,но предполагам не е елиминирано като възможност понеже това си е последната възможност за аварийно спиране.
#13
Публикувано 09 януари 2009 - 11:15
Нема се пуашиш. С хубавото много бързо се свиква..../Лостът може да се превключи само когато колата е в покой, т.е на спирачка/
Verba volant,scripta manent...Казаното отлита,написаното остава .../ако не го изтрият/....
На тази сладурана е кръстена нашата марка

Мерседес Йелинек
На тази сладурана е кръстена нашата марка

Мерседес Йелинек
#14
Публикувано 09 януари 2009 - 11:19
направо ме стресна,дали ще се справя без произшествия?!?!?
Не е чак толкова страшно...аз се качих на автоматик веднага след като изкарах курсовете на автомобил с ръчна ск. кутия...не съм имала такива отклонения..важно е да свикнеш да ползваш само десния си крак..другия просто го забрави....и леко с педалите...готиното е,че при автоматика колата никога не потегля назад...
При мен проблема ще е ако сега се кача на кола различна от автоматик...
П.П. Добре дошла тук, междувпрочем..

#15
Публикувано 09 януари 2009 - 11:22
Много благодаря за радушното посрещане и за отделеното внимание !

1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни