
Колеги какво мислите за електромобилитереволюция или блъф
Започната от mercedestoni, 21 дек 2008 - 08:12:02
36 мнения по тази тема
#1
Публикувано 21 декември 2008 - 08:12
Та така до 2010 г. се очаква на пазара да излязат поне 10 модела електромобили / с и без двг но само и единственно с електрическо задвижване / гледам, че и любимата марка има своя отговор . Та какво мислите за това - блъф или револючия ? Моето мнение че ще стане доста интересно и автомобилните фирми в сегашният им вид ще имат доста проблеми заради факта че технологийте за производство на електро мобили са достъпни до доста фирми / все пак пробива в електромобилите стана възможен заради инвестицийте на електронната индустрия за по добри батерий за телефони и лаптопи / . Та споделете вашето мнение
The Gods Made Heavy Metal
#2
Публикувано 21 декември 2008 - 08:18

http://www.hibrilogi...p...num=&count=
100 km/h in 1899
The first car of the world which exceeded the incredible speed of 100 km/h was an electric car.............
Аз на това му викам БЕЗ КОМЕНТАР.Шеви да изброявам ли колко компании купуват занимаващи се с проекти за ел. коли и ги закриват на следващия ден???Па сега ревьт за помощи от дьржавата.Да го ближат,ни Шеви ше карам ни Форд
.
#3
Публикувано 21 декември 2008 - 11:44
Колега има два варианта. Единият е електро другия е с вода.
Вече показват по немската тв. коли и разработки, които са доста впечатляващи ама нещо са ми малко фантастика. Значи, за бъдещите електроколи далаверата е такава:
С едно двучасово зареждане колата може да измине 200км при максимална скорост от 155км/ч и ще струва две евро на зареждане. За мен това е малко дрън дрън.
Другото с водата, което се разработва усилено от БМВ е по реалистично. Все пак технологията е доста нова и почти целия багажник на БМВ 7 се запълва от разните му там техники и резервоари. Интересното, е че от БМВ са смъкнали разхода и цената на км. пробег. Сравнението е - при 7 ма серия с бензин пробега при 100км струва 20 евро, а с вода 27 евро.
Мерцедес все още не са се разшумяли до къде са стигнали, имаше някакви информаций за концепция при Б класата!
Вече показват по немската тв. коли и разработки, които са доста впечатляващи ама нещо са ми малко фантастика. Значи, за бъдещите електроколи далаверата е такава:
С едно двучасово зареждане колата може да измине 200км при максимална скорост от 155км/ч и ще струва две евро на зареждане. За мен това е малко дрън дрън.
Другото с водата, което се разработва усилено от БМВ е по реалистично. Все пак технологията е доста нова и почти целия багажник на БМВ 7 се запълва от разните му там техники и резервоари. Интересното, е че от БМВ са смъкнали разхода и цената на км. пробег. Сравнението е - при 7 ма серия с бензин пробега при 100км струва 20 евро, а с вода 27 евро.
Мерцедес все още не са се разшумяли до къде са стигнали, имаше някакви информаций за концепция при Б класата!
Sky каза:Ела да сръбнеш от извора!
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
" Ау ми врътнеш един Биг Бен ма! Ни моа, боли ме главата!"
#4
Публикувано 22 декември 2008 - 13:36
А според мен ще се получи един вакуум във времето, през който няма да има къде да си ремонтираш колата. Щото в повечето сервизи още не могат да се справят с по-съвременните ДМГ, а какво остава да закарам кола, задвижвана от електромотори? Та докато се пръкнат майстори, дето знаят как се ремонтира какво правим?
Иначе електромоторите бият ДВГ по ускорение и въртящ момент... който се е возил на тролей знае за какво става дума. И по КПД са доста напред. Основният проблем, както стана дума, са батериите.
Иначе електромоторите бият ДВГ по ускорение и въртящ момент... който се е возил на тролей знае за какво става дума. И по КПД са доста напред. Основният проблем, както стана дума, са батериите.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#5
Публикувано 31 март 2009 - 15:45
Аз съм на мнението на BENZBOSS. Гадовете от USA правят всичко възможно да задържат потреблението на горивото за да могат да продадат своето, което е или купено за жълти стотинки или е откраднато от други държави... Чакам с нетърпение новини за MB BlueZero, a ел. автомобилните концепции, които за сега най ми допадат са Koenigsegg Quant и Nissan Qazana и може би Fisker Karma.
#6
Публикувано 01 април 2009 - 09:33
За мен бъдещето е определено на електрическите автомобили. Колкото и да се опитват американците да спъват това развитие, то е неизбежно. Особено за градските малки коли това е перфектно. И примери вече има доста в Европа. В Италия има поне 3-4 модела които доста масово се движат из градовете, имат си колонки за зареждане (контакти) и съответно специални паркоместа, на които никой друг не паркира. Имат облекчения и за данъците и т.н. В Лондон също навлизат тези коли и с тях не плащат такса за влизане в центъра например. Един от най добрите модели за мен е този и от миналата година го продават масово в Англия, а вече мисля и в Европа:
Think
А хибридите според мен са компромисна история и нямат бъдеще.
Think
А хибридите според мен са компромисна история и нямат бъдеще.
#7
Публикувано 01 април 2009 - 20:23
Една от идеите на двойното дъно при А-класата е място за батерии 
Доколкото знам основен проблем за електроколите са батериите и тяхното охлаждане, но там има доста напредък.
Друг е въпроса тока от какво се произвежда.

Доколкото знам основен проблем за електроколите са батериите и тяхното охлаждане, но там има доста напредък.
Друг е въпроса тока от какво се произвежда.
I love the sound of V8 in the morning...
#8
Публикувано 30 юни 2017 - 17:02
След голяма пауза във времето, поствам нова информация в темата. Моето мнение е, че цялата тази кампания за електро автомобилите и хибридите е просто маркетингов кьор-фишек. На този етап няма технология (вероятно), която да съперничи на колите с ДВГ, като ефективност на производство и разходи по експлоатацията, като вземем предвид замърсяване при производство и разкомплектоване. Поствам статията:
Проучване доказва, че електромобилите далеч не са толкова екологични Проучване на шведския Институт за екологични изследвания казва, че батерията за електромобила е изхвърлила тонове въглероден двуокис преди въобще да стигне до вграждане в него.Проблемите на електромобилите са няколко. Най-големият е дългото време за зареждане на батериите, а на следващо място е пробегът с едно зареждане. С втория се борят с увеличаване на капацитета на батериите. Но тъй като производството на батерии е енергоемко, важно е това да става енергоефективно, а използването на изкопаеми горива в процеса да се намали.
За да получим по-пълна картина върху целия процес, на помощ идва проучването на шведския Институт за екологични изследвания (IVL), проведено по поръчка на Шведската енергийна агенция и Шведската транспортна администрация.
Зад изследването стоят Лисбет Дахльоф и Миа Ромеро, според които е много важно да се намали екологичният отпечатък в производствения процес.
Авторите на проучването посочват, че производството на литиево-йонни батерии за леки електрически автомобили отделя средно 150-200 килограма въглероден двуокис на киловат час капацитет на батерията. Nissan Leaf използва една от най-слабите батерии на пазара (30 kWh), но повечето модели разчитат на батерии с капацитет 60 и 100 kWh. Това означава, че за производството на батерията на Leaf се отделят малко над 5 тона въглероден двуокис. При производството на пакет батерии с капацитет 100kWh се отделя 15-20 тона въглероден двуокис още преди да е стартиран за пръв път електромобилът. Тази калкулация е на база 50-70% дял на изкопаемите горива в микса на електричеството, използван в производствения процес.
Срещу тези точни пресмятания може да се противопостави една по-опростена сметка с много условности. Да вземем 2,0-литров бензинов двигател, който отделя 150 г/км. Допускаме, че средно с този автомобил се изминават 15 000 км годишен пробег. Това значи, че годишно той отделя 2250 кг СО2, а за да достигне въпросните 15 тона (минимум), които се отделят при производството на една 100kWh батерия, на същия този автомобил му трябват 7 години движение по пътищата. Ситуацията е още по-плашеща при самолетите, но там никой и не повдига въпроса.
Учените отбелязват, че технологията се развива много бързо и тези цифри касаят настоящия момент, като за по-точна картина е нужна информация от производителите. Данните варират и спрямо дизайна на батериите.
Автомобилните батерии съдържат литий, кобалт и никел. Тъй като извличането на тези метали е сложен химичен процес, като се изразходва голямо количество енергия, проучването сочи, че се налага да се постигне съществен напредък в тази сфера.
#9
Публикувано 30 юни 2017 - 17:18
Хем съм съгласен с тях, щото е ясно, че батериите се произвеждат, хем не съм...
Понеже пропускат тънкия момент, че бензинът не се материализира сам в бензиноколонката, а за производството му се е***а мамата на какво ли не, + транспорт + химия, + какво ли още не.
Но там е бъдещето. Не можем да продължаваме да горим фосилни горива, просто е малоумно.
#10
Публикувано 30 юни 2017 - 17:26
Аз пък мисля, че ел двигателите няма да се наложат и ще се измисли по-читава схема с водорода.
#11
Публикувано 30 юни 2017 - 23:25
колкото и да ми харесват колите с огромни бензинови двигатели, бъдещето е в електрическите машини... тесла. фискър. ай8, въпреки че не е 100% чисто...
#12
Публикувано 30 юни 2017 - 23:44
Бъдещето определено не в баъериите, в електричеството да, но не и в батериите.
Аз залагам на две технологии: горивна клетка и студен синтез. По студения синтез има още работа, но другото е готово за пазара и Мерцедес го доказа с две Б-класи, една от които дори катастрофира и не бутна половината град, дори нямаше експлозия. Според мен близкото бъдеще е на горивната клетка, а далечното на студения синтез(ако изобщо го измислят), а може и нова технология да се появи. За момента "горящ лед" звучи обещаващо като въглеродно гориво, да видим дали ще се появи масово.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Аз залагам на две технологии: горивна клетка и студен синтез. По студения синтез има още работа, но другото е готово за пазара и Мерцедес го доказа с две Б-класи, една от които дори катастрофира и не бутна половината град, дори нямаше експлозия. Според мен близкото бъдеще е на горивната клетка, а далечното на студения синтез(ако изобщо го измислят), а може и нова технология да се появи. За момента "горящ лед" звучи обещаващо като въглеродно гориво, да видим дали ще се появи масово.
Sent from my SM-G955F using Tapatalk
Този пост е редактиран от mradulov: 30 юни 2017 - 23:45
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#13
Публикувано 01 юли 2017 - 13:41
Абе бая години минаха да го мислят и май още толкова ще минат.
Не знам само защо се занимават с тия хибриди,като многократно при тестове се доказа че не стават.Не са кой знае колко ефективни.
Иначе усещането на ел.двигателя мен лично ме кефи.Ако можеха да измислят зареждането да изкарва едни 5-600км неикономично каране бих се замислил.Тесла се мъчат да го докарат,ама икономично каране..,а и са скъпички,ама пък са най-добрите
Не знам само защо се занимават с тия хибриди,като многократно при тестове се доказа че не стават.Не са кой знае колко ефективни.
Иначе усещането на ел.двигателя мен лично ме кефи.Ако можеха да измислят зареждането да изкарва едни 5-600км неикономично каране бих се замислил.Тесла се мъчат да го докарат,ама икономично каране..,а и са скъпички,ама пък са най-добрите

#14
Публикувано 02 юли 2017 - 15:47
В момента съм в държава, която не само те насърчава да си купиш Тесла, като не плащаш никакви данъци за нея и ти връщат пари, ами и насърчават всички нови блокове на по 50-60-70 етажа, като строят подземните паркинги на по 5-6 етажа, да поставят достатъчно зарядни за всякакви ел. автомобили. Повечето бензиностанции вече имат fast charge зарядни и има страхотна мрежа от собственици, които предоставят зарядните си устройства вкъщи на всеки нуждаещ се "колега" с Тесла. В града се карат толкова много Тесла коли и джипчета, че по някои улици имаш чувството, че си на панаир на Тесла и i8. Интересното е, че хората и колите са 10 пъти повече, а София е два пъти по - замърсена и на улици и на въздух. Много хора вече са си поръчали "керемидите" на Елън Мъск за покривите на къщите си и чакат доставка. Като се върна ще разказвам повече 
Official Mercedes-Benz Club of Bulgaria
www.mbclub.bg

Official Mercedes-Benz Club of Bulgaria
www.mbclub.bg
Once a year, go someplace you’ve never been before!
#15
Публикувано 02 юли 2017 - 17:38
Електрическите автомобили са бъдещето. Въпрос на малко време е да се направи значителен пробив при батериите, постоянно чета статии на тази тема. Производителите, които все още не са се хванали да разработват електрически коли и да инвестират в разработката на батерии, а хвърлят пари и време за разни други "революционни" техники, много ще изостанат в един момент.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни