Проект: 190е 2.5-16в турбо
Започната от joreto, 27 май 2005 - 08:47:16
777 мнения по тази тема
#511
Публикувано 23 декември 2012 - 19:01
Мотора е разреден на ~9.2-9.3 : 1 с по-дебела гарнитура, по спомен 2.64мм. Валовете в момента са на фабричното положение.
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#512
Публикувано 23 декември 2012 - 20:25
Според мен чудно се е получило,ама съм сигурен че няма да спреш до тук
#513
Публикувано 23 декември 2012 - 20:33
Мерси . Естествено ,че това не е края, просто исках да видя горе-долу какво е положението според истинско дино, след празниците борбата продължава .
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#514
Публикувано 23 декември 2012 - 20:54
Ето и видеото от диното
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#515
Публикувано 24 декември 2012 - 00:23
Значи джи-тека дава горе-долу верни цифри, дори са леко консервативни. Или пък диното е леко оптимистично. Иначе графиките са доста близки.
Градусите на валовете ако обърнеш внимание са дадени на 2мм подем на клапана.Така реалният овърлап не е отрицателен, както и продължителността сигурно е по-голяма от 200 градуса, но просто във фабричното ръководство са дали цифрите при вече отворен донякъде клапан. И аз съм търсил инфо за м102 и за него така са дадени.
Поне може да се изчисли Intake Centerline, Exhaust Centerline и Lobe Separation Angle.
На м102 валът е "авансиран" фабрично с 4 градуса. ICL по спомен е на 104 градуса, LSA 108 градуса
Аз купих една шпонка, която отмества ъгъла колкото половин зъб,10 градуса по колянов вал, но реших че е много и поръчах друга - която е отместена само 4 градуса. За съжаление нямам време да я монтирам.
А как мериш обратното налягане на генерацията? Интересно ми е да премеря на моята, въпреки, че не съм с турбо. В момента съм на два резонатора и крайно гърне.
Градусите на валовете ако обърнеш внимание са дадени на 2мм подем на клапана.Така реалният овърлап не е отрицателен, както и продължителността сигурно е по-голяма от 200 градуса, но просто във фабричното ръководство са дали цифрите при вече отворен донякъде клапан. И аз съм търсил инфо за м102 и за него така са дадени.
Поне може да се изчисли Intake Centerline, Exhaust Centerline и Lobe Separation Angle.
На м102 валът е "авансиран" фабрично с 4 градуса. ICL по спомен е на 104 градуса, LSA 108 градуса
Аз купих една шпонка, която отмества ъгъла колкото половин зъб,10 градуса по колянов вал, но реших че е много и поръчах друга - която е отместена само 4 градуса. За съжаление нямам време да я монтирам.
А как мериш обратното налягане на генерацията? Интересно ми е да премеря на моята, въпреки, че не съм с турбо. В момента съм на два резонатора и крайно гърне.
#516
Публикувано 24 декември 2012 - 09:52
Да, г-тека с правилно въведено тегло и прибавени загуби от въздушното съпротивление дава доста близки резултати. Също така може да ползваш и Virtual Dyno (http://www.bradbarnh...ts/VirtualDyno/), с правилно въведени данни тя също дава много точен резултат, при последните тестове ми показваше между 295-301к.с. на гумите. Хубавото при нея е ,че работи с логове от доста електроники но дори и да нямаш, достатъчно е да направиш файл с време, обороти и % тпс и пак вади графика.
От мерцедес наистина дават данните за валовете при 2мм то си пише и на самата таблица . В един документ за м104 имаше графика на валовете спрямо коляновия вал и там наистина се вижда ,че има малък овърлап. При мен обаче проблема идва от обратното налягане което 0.5 (след турбото) при 0.8 бар, на други коли които мерих е ~0.1, което е нормалното. За да меря обратното налягане съм направил тапа за сонда която има дупка с резба в средата където е навита метална тръбичка от спирачки. Тръбата е ~30см дълга и след това продължава с гумен маркуч който е вързан за уред за мерене на налягането. Принципно на турбо кола се мери преди турбото но мен ме интересуваше състоянието на изпускателната система след него, къде се и оказа проблема . Ето линк със снимки за подобна пробка http://www.mx6.com/f...ure-tester.html .
От мерцедес наистина дават данните за валовете при 2мм то си пише и на самата таблица . В един документ за м104 имаше графика на валовете спрямо коляновия вал и там наистина се вижда ,че има малък овърлап. При мен обаче проблема идва от обратното налягане което 0.5 (след турбото) при 0.8 бар, на други коли които мерих е ~0.1, което е нормалното. За да меря обратното налягане съм направил тапа за сонда която има дупка с резба в средата където е навита метална тръбичка от спирачки. Тръбата е ~30см дълга и след това продължава с гумен маркуч който е вързан за уред за мерене на налягането. Принципно на турбо кола се мери преди турбото но мен ме интересуваше състоянието на изпускателната система след него, къде се и оказа проблема . Ето линк със снимки за подобна пробка http://www.mx6.com/f...ure-tester.html .
Този пост е редактиран от joreto: 24 декември 2012 - 09:54
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#517
Публикувано 28 декември 2012 - 14:19
С колко и какви гърнета е автомобила?
Ако искаш да падне още обратното налягане, вероятно трябва да редуцираш броя гърнета до санитарния минимум и да заложиш на проходно гърне. Така или иначе турбото намалява малко шума на двигателя.
Ако вече си редуцирал броя гърнета и пак е високо обратното налягане значи трябва по-голямо фи на тръбите или двойна генерация.
Ако искаш да падне още обратното налягане, вероятно трябва да редуцираш броя гърнета до санитарния минимум и да заложиш на проходно гърне. Така или иначе турбото намалява малко шума на двигателя.
Ако вече си редуцирал броя гърнета и пак е високо обратното налягане значи трябва по-голямо фи на тръбите или двойна генерация.
#518
Публикувано 28 декември 2012 - 15:13
Да турбото доста изчиства звука от двигателя, чувал съм 911 турбо на прави тръби и е уникален звука, макар че е доста силен за ежедневно каране, но според мен ще ти е предостатъчно след турбото да оставиш само едно крайно гърне което да намаля силата на звука, или най много още едно проходно преди него..
Follow your own star...
#519
Публикувано 28 декември 2012 - 23:15
Много зависи колко голямо е турбото (и по-точно топлата част). С по-голяма турбина колата става доста шумна само с крайно проходно гърне, и става доста неприятна ако се ползва за по-дълги пътувания или като ежедневка (т.е. както я ползвам аз). В момента системата на колата е на 76мм с едно крайно гърне и едно глухо, по този начин колата не е много шума и става за каране . При мен е ясно къде е проблема, също така вече има и решение (хем ще е прилично тиха хем ще има минимално обратно налягане) но промените ще се направят след нова година. Като е готово ще пиша кое как и естествено ще има и снимки.
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#520
Публикувано 29 декември 2012 - 12:07
И все пак трябва ли да има обратно налягане на кола с турбо или с компресор или не трябва ? Стана ми интересено понеже мисля да махна мойте гърнета отдолу (резонаторите който са 2 броя) и евентуално Ф65-70 генерация.
#521
Публикувано 29 декември 2012 - 15:41
"Турбото" и "компресора" са различни като принцип на работа.
Механичният комресор се задвижва от двигателя, докато турбо-компресорът се задвижва от изгорелите газове. Колкото разликата в Т на газовете преди и след него е по-голяма, и колкото скоростта на газовете е по-висока, толкова по-бързо се "развърта" турбото.
Механичният компресор не е толкова чувствителен към обратно налягане и съответно Т на газовете в изпускателната система. Колкото на атмосферен мотор, толкова и на компресорен горе долу е ефекта на обратното налягане. А и твоите 2 резонатора, едва ли повишават значително обратното налягане. Като ги махнеш няма да постигнеш много.
Механичният комресор се задвижва от двигателя, докато турбо-компресорът се задвижва от изгорелите газове. Колкото разликата в Т на газовете преди и след него е по-голяма, и колкото скоростта на газовете е по-висока, толкова по-бързо се "развърта" турбото.
Механичният компресор не е толкова чувствителен към обратно налягане и съответно Т на газовете в изпускателната система. Колкото на атмосферен мотор, толкова и на компресорен горе долу е ефекта на обратното налягане. А и твоите 2 резонатора, едва ли повишават значително обратното налягане. Като ги махнеш няма да постигнеш много.
#522
Публикувано 01 януари 2013 - 16:24
Предполагам обаче, че си даваш сметка как намаляването на същото това "обратно" налягане в генерацията е в състояние да "спъне" вместо да "засили" колата (особено в случай в който фабричните настройки по управлението на ДВГ не са променяни) ... нямам особен опит с "турбо" в този случай (тук Жорето е силен) - но що се отнася до компресорните варианти (не само в Ц клас и не само при 200/230к), то ефекта при "отпушване" е по-скоро негативен вместо положителен...."Турбото" и "компресора" са различни като принцип на работа.
Механичният комресор се задвижва от двигателя, докато турбо-компресорът се задвижва от изгорелите газове. Колкото разликата в Т на газовете преди и след него е по-голяма, и колкото скоростта на газовете е по-висока, толкова по-бързо се "развърта" турбото.
Механичният компресор не е толкова чувствителен към обратно налягане и съответно Т на газовете в изпускателната система. Колкото на атмосферен мотор, толкова и на компресорен горе долу е ефекта на обратното налягане. А и твоите 2 резонатора, едва ли повишават значително обратното налягане. Като ги махнеш няма да постигнеш много.
ЕВАЛЛА СТАБИЛЯГИ!!!
#523
Публикувано 01 януари 2013 - 17:35
Намаляването на обратното налягане винаги е добре и не би довело до спъване, намаляването скороста на газовете е лошо и би довело до спад на мощността в ниските обороти при атмосферните/компресорните мотор .
П.П. днес малко повдигнах налягането на ~0.9 и според уредите имам +30 к.с. на гумите, скоро мисля да имам 1 бар с добри смеси (днес не ставаше за мапване на пътя :-D ), след това следва корекция на испускателната система....да видим дали ще мога да прескоча 350к.с. на гумите при 1 бар
П.П. днес малко повдигнах налягането на ~0.9 и според уредите имам +30 к.с. на гумите, скоро мисля да имам 1 бар с добри смеси (днес не ставаше за мапване на пътя :-D ), след това следва корекция на испускателната система....да видим дали ще мога да прескоча 350к.с. на гумите при 1 бар
Този пост е редактиран от joreto: 01 януари 2013 - 17:42
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#524
Публикувано 21 януари 2013 - 11:10
Тази събота/неделя имаше малко промени по изпускателната система. След downpipe-а системата мина от 1x76мм (черно) на 2x63mm (неръждавейка). Има малко подобрение в обратното налягане (явно и downpipe-a ще трябва да се преправя), но за сметка на това колата стана много по-шума, но вече има план за решаване и на този проблем.
OUT
IN
OUT
IN
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#525
Публикувано 21 януари 2013 - 11:20
Какви парички ти взеха за генерацията ?
Градушка бие - слънце пече , аз съм си братче курназ момче
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни