Проект: 190е 2.5-16в турбо
Започната от joreto, 27 май 2005 - 08:47:16
777 мнения по тази тема
#451
Публикувано 19 юни 2012 - 09:39
Ако си правил ръновете на 3-та, аеродинамичните загуби са по-големи.
При 160 км/ч трябват около 44к.с. за преодоляване само на съпротивлението на въздуха.
Pd = 0.5*rho*Cd*A*V^3 (KW)
rho - 1.21 kg/m3 (@20 C)
Cd ~0.3
A ~ 2m2
V = 44.44m/s
Отделно имаш и 10-тина кончета загуби от триенето на гумите в асфалта, като горе-долу толкова се губят сигурно и на диното.
При 160 км/ч трябват около 44к.с. за преодоляване само на съпротивлението на въздуха.
Pd = 0.5*rho*Cd*A*V^3 (KW)
rho - 1.21 kg/m3 (@20 C)
Cd ~0.3
A ~ 2m2
V = 44.44m/s
Отделно имаш и 10-тина кончета загуби от триенето на гумите в асфалта, като горе-долу толкова се губят сигурно и на диното.
#452
Публикувано 19 юни 2012 - 11:05
Аз на 3-та при 6100 обората съм с ~132.2 км/ч (диф -> 3.07, 3-та -> 1.77, гуми -> 215/45/17). За арео данни използвам Cd - 0.32 и А ~ 1.90м, макар че с тази предна брония 100% съм с по-лоша аеродинамика от стандартна 190Е 2.3/2.5-16в. Загубите от триенето на гумите ги има и при диното освен ако не е тип "hub" , което се куплирара към главините като това на проспийд. За смятане на загубите съм ползвал този калкулатор (не ми се смяташе на ръка ) http://www.gtechpros...eroDragCalc.php
Този пост е редактиран от joreto: 19 юни 2012 - 11:06
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#453
Публикувано 19 юни 2012 - 13:48
Странно, че при мен, с 3.27 диф, 6000 оборота са на около 160км/ч.
Трета е с предавателно отношение 1.37. (кутии 716.21, 717.41). Четвърта е 1, а пета е 0.8 (но аз нямам)
При теб ако е 717.450, 3-та е с предавателно отношение 1.69, четвърта е 1.24, а пета е 1.00. Явно това е така бленувания "Гетраг" и оттам идва разликата със стандартните кутии.
Трета е с предавателно отношение 1.37. (кутии 716.21, 717.41). Четвърта е 1, а пета е 0.8 (но аз нямам)
При теб ако е 717.450, 3-та е с предавателно отношение 1.69, четвърта е 1.24, а пета е 1.00. Явно това е така бленувания "Гетраг" и оттам идва разликата със стандартните кутии.
#454
Публикувано 19 юни 2012 - 14:01
Да аз съм с гетраг-а, това е оригиналната кутия с която си дойде колата (моята 190-ка беше оригинална 2.5-16в), но кутията на всички 190Е - 16в е 717 404 и предавателните числа са следните - I: 4.08; II: 2.52; III: 1.77; IV: 1.26; V: 1.0. (717 450 е кутия от W124 300E-24,Е320)77/1,26/1,00:1 R 4,40
Този пост е редактиран от joreto: 19 юни 2012 - 14:04
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#455
Публикувано 23 юни 2012 - 16:55
Такаааа, днес реших да се опитам да направя видео на километража при ускорение на колата, мисля ,че горе-долу добре се получи (оборотомера малко бяга във високите обороти, реално макс е ~7100) .
Този пост е редактиран от joreto: 23 юни 2012 - 16:57
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#456
Публикувано 23 юни 2012 - 17:16
Напълни ми душата
Жоре,това с какъв охлюв е?И колко големи инжектори ползваш?
Как ускорява от 3-та направо не е истина.
Жоре,това с какъв охлюв е?И колко големи инжектори ползваш?
Как ускорява от 3-та направо не е истина.
#457
Публикувано 23 юни 2012 - 18:00
Тва на какви коне на мотора би трябвало да е? И горе долу колко % ги пишеш загубите (всмисъл механичните, не въздушното съпротивление)?
Follow your own star...
#458
Публикувано 23 юни 2012 - 18:09
Възхитително!
#459
Публикувано 23 юни 2012 - 19:22
@Dimitar m , турбото като размер е подобно на гт3582 но не е лагерно, инжекторите 6x630cc/min. Колата набира горе-долу добре но аз още не съм напълно доволен т.е. ще има още доработки (като остане повече време).
@Lambo_Rambo , колко конски сили е в момента може само да се гадае докато колата не се качи на дино. Според мен на дино ще е ~270 - 280 к.с. на гумите но нямам идея това колко ще са на мотора.
@Lambo_Rambo , колко конски сили е в момента може само да се гадае докато колата не се качи на дино. Според мен на дино ще е ~270 - 280 к.с. на гумите но нямам идея това колко ще са на мотора.
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#460
Публикувано 24 юни 2012 - 18:42
Жоре,напълни ми и на мен душата.Гледам ,че нямаш проблеми много с тръгването(буксуване)Имтересува ме как го постигна това,имаш ли шпер и с какви гуми караш.По мои сметки колата вдига 200 км за около 16 секунди,което е меко казано бързо,ако греша ме извини.
#461
Публикувано 25 юни 2012 - 07:45
Тръгването е добро най-вече заради хубавия асфалт на мястото където тествам, иначе по "хубавия" Софийски асфалт (какъвто е на повечето улици) върти гуми (буксува) цялата 2-ра скорост, дори се случва и на част от 3-та. Шпер има но според мен отдавна е сдал багажа и не заключва както трябва, принципно имаше и ASD но то замина когато смених моторa. Другото нещо е ,че тръгвам извън буста и когато вече влезе в над-налягане колата е развила скорост и по-трудно може да забуксува. Като се замисля май е време на вържа launch control-a и да тествам тръгване когато турбината е направила надналягане. 0-200 е по-бавно, реално по 10Hz gps e в рамките на 16.5 - 17 секунди (0-100км/ч ~ 5.5).
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#462
Публикувано 25 юни 2012 - 08:37
Верно добре тръгва за тея коне и килограми : ))
А вървежа е повече от приятен.
А вървежа е повече от приятен.
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance
Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!
#463
Публикувано 31 юли 2012 - 09:49
Такааа, наложи се малко да намаля налягането на турбината защото стигнах лимита на фабричните помпи при над налягане от ~0.9 bar . Тъй като фабрично помпите са вързани серийно, мисля да преработя системата и да ги вържа паралелно. Теоретично това би ми дало 2 пъти повече дебит от този който имам в момента. Като оправя проблема с горивото мисля да кача буста на 1 - 1.2 бара .
Този пост е редактиран от joreto: 31 юли 2012 - 09:51
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
#464
Публикувано 31 юли 2012 - 10:47
А защо не вземеш една с по голям дебит?
Така с две помпи шанса за проблем е 2 пъти по голям. Не че има кой знае кво да има стане де ама колкото по просто по добре така си мисля аз : )
Така с две помпи шанса за проблем е 2 пъти по голям. Не че има кой знае кво да има стане де ама колкото по просто по добре така си мисля аз : )
Mercedes 400 SE (W140) 286 hp - Specs & Performance
Когато първата кола е здрав Бенц, марката остава до живот!
#465
Публикувано 31 юли 2012 - 11:25
Причината основно е финансова, честно казано в момента не ми се дават едни 350+ лв за бош 044 (изключвам китайските реплики дето са по ~150лв.) при условие ,че тази помпи са на колата и теоретично би трябвало да ми покрият нуждите, а самото преправяне не е много.
Mercedes-Benz 190E 3.0-24vT @ 0.8 bars ( 1/4 mile: 2.483 / 13.540 / 175.17 km/h )
VW Golf IV GTI 1.8 20v turbo
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни