Скърцане при въртене на воланаW124 200СЕ
Започната от Алфонсо, 12 окт 2008 - 22:47:41
43 мнения по тази тема
#1
Публикувано 12 октомври 2008 - 22:47
Какво дочух днес и не останах приятно изненадан.
При навит десен(не задължително да е пълен) като завъртя волана на ляво се чува скърцане. Не е от тампоните на стабилизиращата щанга, знам ги как скърцат. Шумът се появява главно като маневрирам някъде, да обърна примерно с две-три маневри. Имам чувството че усещам скърцането на самия волан. Пак казвам получава се само като от дясно завъртиш на ляво се чуват две последователни изскърцвания, отговарящи на "оборотите" на волана и спират.
Дайте някакви идеи и насоки къде да търся проблема- кормилна кутия, окачване.... знам ли може и друго да е..
При навит десен(не задължително да е пълен) като завъртя волана на ляво се чува скърцане. Не е от тампоните на стабилизиращата щанга, знам ги как скърцат. Шумът се появява главно като маневрирам някъде, да обърна примерно с две-три маневри. Имам чувството че усещам скърцането на самия волан. Пак казвам получава се само като от дясно завъртиш на ляво се чуват две последователни изскърцвания, отговарящи на "оборотите" на волана и спират.
Дайте някакви идеи и насоки къде да търся проблема- кормилна кутия, окачване.... знам ли може и друго да е..
#2
Публикувано 12 октомври 2008 - 23:02
Смени си шарнирите!!!Какво дочух днес и не останах приятно изненадан.
При навит десен(не задължително да е пълен) като завъртя волана на ляво се чува скърцане. Не е от тампоните на стабилизиращата щанга, знам ги как скърцат. Шумът се появява главно като маневрирам някъде, да обърна примерно с две-три маневри. Имам чувството че усещам скърцането на самия волан. Пак казвам получава се само като от дясно завъртиш на ляво се чуват две последователни изскърцвания, отговарящи на "оборотите" на волана и спират.
Дайте някакви идеи и насоки къде да търся проблема- кормилна кутия, окачване.... знам ли може и друго да е..
В тази криза няма пари за ракия,а жената купила хляб!
#3
Публикувано 12 октомври 2008 - 23:10
Много категорично, но все пак сигурен ли си.Смени си шарнирите!!!
И да попитам има ли какво да скърца по кормилната кутия и изобщо по нещата свързани с кормилото.
#4
Публикувано 13 октомври 2008 - 04:55
Виж и втулките на паразитния хебел
#5
Публикувано 13 октомври 2008 - 09:24
Когато смених стария волан с дървен и при мен се появи скърцане само при определено завъртане на волана, като разгледах внимателно установих, че двете пластмаси под волана в определено положение се допират и издават въпросното гадно скърцане. Реших проблема с малко смазка.
Иначе като въртиш волана и ти скърца и не са пластмасите под него, може би най-вероятно са шарнирите ..............
Иначе като въртиш волана и ти скърца и не са пластмасите под него, може би най-вероятно са шарнирите ..............
.... Опита е фенер който свети на гърба ни - Конфуций ....
#6
Публикувано 13 октомври 2008 - 09:41
Аз също карам 200CE и имах подобен проблем. Закарах я в Мотоексперт и там и биха 2 инжекции масло в шарнира като през това време трябваше да въртя волана наляво-надясно, за да се смаже хубаво. По принцип за тази процедура няма нужда да ходиш на сервиз, може и сам да го си го направиш. Така поне, ако се окаже, че не е бил там проблема няма да те е яд, че си давал пари за нищо.
It is nice to be important, but it is more important to be nice.
#7
Публикувано 13 октомври 2008 - 12:08
Е гледай сега на какво ще те направят колегите, и тебе и експертите от мотоексперта същоАз също карам 200CE и имах подобен проблем. Закарах я в Мотоексперт и там и биха 2 инжекции масло в шарнира като през това време трябваше да въртя волана наляво-надясно, за да се смаже хубаво. По принцип за тази процедура няма нужда да ходиш на сервиз, може и сам да го си го направиш. Така поне, ако се окаже, че не е бил там проблема няма да те е яд, че си давал пари за нищо.
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"
#8
Публикувано 13 октомври 2008 - 13:39
Смени си шарнирите!!!
И аз залагам на шарнир, вече смених един. Чакам и другия да се обади някой ден.
Симптомите бяха същите - в началото скърцаше само от време на време и то в мокро, после позачести, и накрая започна да скърца при маневри на място. Беше десния шарнир.
#9
Публикувано 13 октомври 2008 - 13:49
Аз също карам 200CE и имах подобен проблем. Закарах я в Мотоексперт и там и биха 2 инжекции масло в шарнира като през това време трябваше да въртя волана наляво-надясно, за да се смаже хубаво. По принцип за тази процедура няма нужда да ходиш на сервиз, може и сам да го си го направиш. Така поне, ако се окаже, че не е бил там проблема няма да те е яд, че си давал пари за нищо.
За експертите от Мотоексперт - преди години сменях спирачни маркучи на старата кола - дойде един по-възрастен майстор и обясни на един хлапак горе-долу какво да прави и че на новите маркучи първо се завивал горния край и после долния да се изтласка максимално въздуха, и после онзи като приключи и свали колата от подемника. Викам му - няма ли да обезвъздушим? А той - ама то при смяната се било обезвъздушило и щеше така да ме пуска. Добре че не се навих...
На баща ми служебната кола, пежо 306, му я поддържат там - откъртили му бяха еднта панта на капака - как точно не знам. Друго - задницата виси като на москвич - не можело да се оправи. Колата два пъти влиза за проблем с климатика (явно е теч) - и двата пъти пълнят фреон и проблемът си остава, а климатик няма...
Не знам може би просто случваме на такива разбирачи...
#10
Публикувано 13 октомври 2008 - 14:05
Верояно сте прави, не правя реклама на Мотоексперт, просто са на 50м от нас и там ходя като стане нещо.
Може би по-горе описаната манипулация не е била най-удачното решение, но при мен поне вече 2 месеца нищо не скърца.
@Veni® - може ли да ми обясниш защо стрябва да ходя спешно на стенд и тенекеджия? Не ме разбирай погрешно, не се заяждам, просто тази 124-ка я карам от 3 месеца и не съм много наясно с нещата.
Може би по-горе описаната манипулация не е била най-удачното решение, но при мен поне вече 2 месеца нищо не скърца.
@Veni® - може ли да ми обясниш защо стрябва да ходя спешно на стенд и тенекеджия? Не ме разбирай погрешно, не се заяждам, просто тази 124-ка я карам от 3 месеца и не съм много наясно с нещата.
It is nice to be important, but it is more important to be nice.
#11
Публикувано 13 октомври 2008 - 15:02
Не съм Вени, но ще ти обясня накратко:Верояно сте прави, не правя реклама на Мотоексперт, просто са на 50м от нас и там ходя като стане нещо.
Може би по-горе описаната манипулация не е била най-удачното решение, но при мен поне вече 2 месеца нищо не скърца.
@Veni® - може ли да ми обясниш защо стрябва да ходя спешно на стенд и тенекеджия? Не ме разбирай погрешно, не се заяждам, просто тази 124-ка я карам от 3 месеца и не съм много наясно с нещата.
Това скърцане от шарнира означава, че въпросният е тръгнал и/или е за смяна. Това което са направили "Експертите" по никакъв начин не ти оправя проблема, а напротив- дори шарнира да се разбие повече няма да скърца и ти няма да се сетиш да го смениш преди някое от предните ти колела да те изпревари в движение (да не дава господ). Тогава наистина ще ходиш на тенекиджия, бояджия и ще смениш и шарнира, като след това задължително се минава на стенд за реглаж сходимостта на предницата. Като са го смазали, експертите са те лишили от възможността да чуеш кога ще се разскърца много и да смениш шарнира, както е направил Субсоник. Просто трябва да го смениш възможно най-скоро.
А относно моя проблем- преди малко слизам от колата, като изминах цели 12км. и не можах да чуя нито веднъж гадното скърцане от вчера. Дали скърцането има някаква връзка с това че вчера и онзи ден навъртях 400км общо за двата дни(по около 200 на ден) смесено каране и чух да скърца вчера вечерта??? Ако е шарнир не трябва ли да скърца и като маневрирам пред блока, а не след 200км пробег??? Знам ли и аз вече
#12
Публикувано 13 октомври 2008 - 19:43
Значи тъкмо навреме се намесих в темата, защото в сряда имам записан час за сервиз, тъкмо ще има кажа да сменят и шарнирите.
Мерси за съвета.
Мерси за съвета.
It is nice to be important, but it is more important to be nice.
#13
Публикувано 13 октомври 2008 - 19:49
И аз съм болен от същото .... 190-ка и го прави само като и навия десен волан .... Шарнирите са нови,но имам тропащ накрайник и то точно отдясно,но категорично не е от него ..... или поне аз така си мисля .... Звукът наподобява на този,когато са разбити буренцата на задният мост само че не скърца .... абе все едно триете гума в метал .... утре ще напръскам тампоните на стаб. щанга .... А дали има шанс да е от тампоните на амортис.????? И те са нови,но как да разбера ако са за смяна???? Извинявам се за
#14
Публикувано 13 октомври 2008 - 22:02
Благодаря за подробностите...
Това исках да кажа с по-малко думи, ама прецизирането не е излишно никога...
Да, това е!!!
#15
Публикувано 13 октомври 2008 - 23:04
Смени си шарнирите!!!
Виж и втулките на паразитния хебел
Профилактично боцни по една инджекцияАз също карам 200CE и имах подобен проблем. Закарах я в Мотоексперт и там и биха 2 инжекции масло в шарнира като през това време трябваше да въртя волана наляво-надясно, за да се смаже хубаво. По принцип за тази процедура няма нужда да ходиш на сервиз, може и сам да го си го направиш. Така поне, ако се окаже, че не е бил там проблема няма да те е яд, че си давал пари за нищо.
После по реда на съватите на колегете
(инджекцията ми и стар метод.....от миналият век)
"Ваксината" не пречи на всички .....останали процедури
Поздрави
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
3 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 3 гости, 0 анонимни