За или Против газов инжекцион?ДА СИ СЛОЖИМ ЛИ ГАЗОВА УРЕДБА
Започната от мерчо, 25 май 2008 - 15:34:23
78 мнения по тази тема
#31
Публикувано 11 май 2009 - 17:10
102 мотор на газ вдига 200км и то на 124, за да спира 190-ката едва на 160, сместа във високите обороти е била страшно бедна. Като чета разни бивалици/небивалици за "проблемния" 102 мотор имам чувството, че явно аз съм голям късметлия- от 42'000км карам на газ без никакви съществени проблеми- едва два гърмежа направи преди около две години, причината за които беше напукан от старост(нерадост) маркуч. От тогава си карам и си свиркам, НО имайте в предвид че правилния монтаж и НАСТРОЙКА на уредбата са изключително важни.
#32
Публикувано 12 май 2009 - 09:06
като каза за настройката защо не се направи една тема специално за газаджии и кой от където е доволен да хвали и съответно обратното. нещо като тази с бензиностанциите.
аз например съм доволен от StarGas във с.Ведраре общ.Карлово. няколко пъти съм ходил при тях за различни коли недоволен не съм останал. много добро впечатление ми направиха последния път. ходих за ремонт на изпарителя на маздичката че откакто беше сложен не беше отварян ... 6-7 години да не са и повече. смениха му карантиите вътре и започнаха да настройват. настроиха я и единия каза че имам проблем с единия клапан и ми каза ако ми направи номер да го сваля и да го изхвърла при което аз го изгледах доста странно и той взе да ми обяснява какво ще се случи ако го няма тоя клапан. нищожно количество газ което остава по едни тръбички и един маркуч не се спира от клапана ами продължава по системата при което ако изгася и опитам да запаля след да кажем 30-40 секунди може да не успея защото се получава задавяне. естествено ми каза и решение на проблема (който всъщност не се оказа проблем щото пак си пали но от 2-3 оборота). вместо като дадеш на контакт да чакаш да изцъка копчето че е качило газта въртиш веднага без да чакаш. естествено предвижданията му се оказаха правилни. прибрах се и колата започна да ми прави номера. ту пали ту не иска. не бях сигурен че е от тоя клапан затова реших да не го барам че да не стане пък още по зле. на другия ден с 300 зора я запалих и се върнах пак при тях. интересното беше че топла палеше а студена не. разглоби пак изпарителя, провери налягането, пак настройки пак чудесии (клапана ту отваряше ту не) накрая го изхвърли и работата заспа.попитах какво дължа - НИЩО.цялата врътня ми струваше 30 лева (25 за гумичките и 5 за работата още първия ден). вече няколко месеца никакви дертове. поставят и ГИ. недоволни не съм видял. една колежка си сложи на W203-ката и до сега никакви проблеми.
аз например съм доволен от StarGas във с.Ведраре общ.Карлово. няколко пъти съм ходил при тях за различни коли недоволен не съм останал. много добро впечатление ми направиха последния път. ходих за ремонт на изпарителя на маздичката че откакто беше сложен не беше отварян ... 6-7 години да не са и повече. смениха му карантиите вътре и започнаха да настройват. настроиха я и единия каза че имам проблем с единия клапан и ми каза ако ми направи номер да го сваля и да го изхвърла при което аз го изгледах доста странно и той взе да ми обяснява какво ще се случи ако го няма тоя клапан. нищожно количество газ което остава по едни тръбички и един маркуч не се спира от клапана ами продължава по системата при което ако изгася и опитам да запаля след да кажем 30-40 секунди може да не успея защото се получава задавяне. естествено ми каза и решение на проблема (който всъщност не се оказа проблем щото пак си пали но от 2-3 оборота). вместо като дадеш на контакт да чакаш да изцъка копчето че е качило газта въртиш веднага без да чакаш. естествено предвижданията му се оказаха правилни. прибрах се и колата започна да ми прави номера. ту пали ту не иска. не бях сигурен че е от тоя клапан затова реших да не го барам че да не стане пък още по зле. на другия ден с 300 зора я запалих и се върнах пак при тях. интересното беше че топла палеше а студена не. разглоби пак изпарителя, провери налягането, пак настройки пак чудесии (клапана ту отваряше ту не) накрая го изхвърли и работата заспа.попитах какво дължа - НИЩО.цялата врътня ми струваше 30 лева (25 за гумичките и 5 за работата още първия ден). вече няколко месеца никакви дертове. поставят и ГИ. недоволни не съм видял. една колежка си сложи на W203-ката и до сега никакви проблеми.
#33
Публикувано 12 май 2009 - 15:39
Малко и от мене по въпроса за газта:
Твърдо съм за-ГИ -било то с LNG или LPG -въпрос на личен избор ( е, с метана е по евтино,но изчезва голяма част от местото за багаж)
АГУ от смесителен тип( с плочка) -хубава работа, но за автомобили с карбураторни мотори, демек от преди 20 години.
Единственият проблем със ГИ е че не става за двигатели с Механичен Инжекцион ( K-Jetronic),понеже няма от къде да се вземат сигналите от бензиновите дюзи,
нали е със ГНП пустото. Чувал съм и са разни емулатори, дето ги генерират тези сигнали с предсказване във времето, на базата на сигнала от запалителната уредба,
но това са глупости и куп усложнения, а и съм виждал как работи мотора след това. Вярно, че не гърми, заради директното впръскване на газта,
но за динамиката имам в предвид-може да изпревариш само ако всички движещи се отбият вдясно...
Аз пожелавам на всички петролна криза като тази от 1980 г., та да може пак да си караме със горива от по 1 лев литъра, че даже и по евтино !!
ПС: А някой може ли да каже нещо по въпроса за АГУ за дизелови машини ? Само автобусите от Градски Транспорт ли ще карат с газ ??
Със здраве на всички,
Боби.
Ке-Джетроника има ГНП, но е електрическа и праска 5-6 бара постоянно. Ако визираш инжекционната глава като механичен нагнетател, трябва да те разочаровам. То е дозатор-разпределител и даже налягането в него е по-ниско отколкото подава помпата. Дюзите са механични и отварят на около 3 бара.
ГИ може да се направи. Взима се сигнал от обороти (ТД сигнал - правоъгълна вълна) и МАП сензор (монтиран допълнително, пр. Магнети Марели за около 50-60лв.), както и ламбда сонда (ако има). Просто на никой производител не му се занимава - отписали са го отдавна 102 мотор. Сигурно цялата електроника на такъв ГИ може да се събере в цигарена кутия.
#34
Публикувано 12 май 2009 - 17:42
Да ти кажа нещо за твоите газаджии- Защо трябва да изхвърляш клапана,като можеш да си купиш нов!?Освен че не можеш да запалиш като хората в следващите 3-5мин и цялата кола и покрай нея смърди на газ,като някоя ромска жигулка!Това е чиста проба излагация!като каза за настройката защо не се направи една тема специално за газаджии и кой от където е доволен да хвали и съответно обратното. нещо като тази с бензиностанциите.
аз например съм доволен от StarGas във с.Ведраре общ.Карлово. няколко пъти съм ходил при тях за различни коли недоволен не съм останал. много добро впечатление ми направиха последния път. ходих за ремонт на изпарителя на маздичката че откакто беше сложен не беше отварян ... 6-7 години да не са и повече. смениха му карантиите вътре и започнаха да настройват. настроиха я и единия каза че имам проблем с единия клапан и ми каза ако ми направи номер да го сваля и да го изхвърла при което аз го изгледах доста странно и той взе да ми обяснява какво ще се случи ако го няма тоя клапан. нищожно количество газ което остава по едни тръбички и един маркуч не се спира от клапана ами продължава по системата при което ако изгася и опитам да запаля след да кажем 30-40 секунди може да не успея защото се получава задавяне. естествено ми каза и решение на проблема (който всъщност не се оказа проблем щото пак си пали но от 2-3 оборота). вместо като дадеш на контакт да чакаш да изцъка копчето че е качило газта въртиш веднага без да чакаш. естествено предвижданията му се оказаха правилни. прибрах се и колата започна да ми прави номера. ту пали ту не иска. не бях сигурен че е от тоя клапан затова реших да не го барам че да не стане пък още по зле. на другия ден с 300 зора я запалих и се върнах пак при тях. интересното беше че топла палеше а студена не. разглоби пак изпарителя, провери налягането, пак настройки пак чудесии (клапана ту отваряше ту не) накрая го изхвърли и работата заспа.попитах какво дължа - НИЩО.цялата врътня ми струваше 30 лева (25 за гумичките и 5 за работата още първия ден). вече няколко месеца никакви дертове. поставят и ГИ. недоволни не съм видял. една колежка си сложи на W203-ката и до сега никакви проблеми.
#35
Публикувано 12 май 2009 - 18:46
Да ти кажа нещо за твоите газаджии- Защо трябва да изхвърляш клапана,като можеш да си купиш нов!?Освен че не можеш да запалиш като хората в следващите 3-5мин и цялата кола и покрай нея смърди на газ,като някоя ромска жигулка!Това е чиста проба излагация!
ми тя колата ми наподобява в момента ромска жигула и сметнах за излишно да давам пари за тоя клапан ако беше мерца ест че щех да си сложа нов. ама за тая таралясница... не си заслужава. в момента я карам на изживяване и очаквам всеки един момент да се разпадне... пари в нея гледам да влагам само за най-необходимото за да се движи.
общо по колата съм сменил ... спирачни маркучи ( щото се спукаха и карах 3 дена без спирачки баш по нова година )
свещи и кабели (щото прекъсваше така яко че можеше да хване морска болест от тресенето)
масло
и въпросния ремонт по изпарителя че палеше трудно а зимата ако не го полея с 2 литра вряла вода няма палене. това е правено по колата от септември до сега и съм минал 12-15 000 км
карета марета и всичко по предницата е за смяна.всичко тропа лопа при най-малкия завой. няма грам задни накладки (вече и ръчната не държи грам) ама ще има да чакат да ги сменям...
тва е ама стига за таралясницата че нито темата нито форума са правилното място да се обсъжда
#36
Публикувано 10 август 2009 - 15:32
В отговор на някой питания на вашето внимание...за информация-газовия инжекцион който сложих е "Ловатто"-Италия от ІV поколение,сиреч нов модел производство от есента на 2007г./аз го сложих в началото на 2008г.-това беше зукия хит,цена 1700лв.всичко. барабар с евро сондата на бутилката.Мотора на моя Бенц е пълен инжекцион,150 к.с Нямам намаляване на мощността и колата си е все така пъргава и има същия разход като на бензин.. На практика това е пълно дублиране на още една горивна система/газ.бутилка ,газопроводи,инжектори,компютър/ като се ползват/може би / всички налични датчици,детонации няма,защото инжекторите се монтират след дросела и подават гориво направо в колекторите.Компютъра на инжекциона се настройва от лаптоп с протрама за конкретния мотор/200Е,220Е ,230Е,260 или 280Е..../Интересното на този инжекцион е ,че в сручай на запушване на инжектор можеш да смениш само него ,при предишния модел инжекторите са в едно тяло и ако се запуши или повреди един -сменяш всичките.,но вероятността за повреда на инжекторите е минимална.Корифеи в газовите уредби са холандците,но холандските са с 300-400лв.по-скъпи,но сметнах че това напълно ме устройва.В началото на 2008г. изчислих,че вложените пари се избиват след пробег от 15000км/за мен това значи 12 месеца/.При сегашните по-високи цени на бензина ,обаче се избива след пробег 10-12хил км.Много съм доволен и не ме е срам ,че карам на газ.Пожелавам безаварийно каране и стотици хиляди/Милиони дори/ км. пробег на всички фенове на МБ,независимо дали карат на газ ,бензин или дизел.Наздраве за звездата,
За съжаление доста отдавна не съм влизал във форума и за съжаление чак сега ми се мерна едно питане на колега от м май 2009г.Не знам дали ще му е ог полза заради закъснелият ми отговор но ще отговоря накратко/въпроса му е дали съм имал досега проблеми с компа и др неприятности с газовата уредба/...Колега трабва да ти кажа че вече карам колата 18 месеца с газова уредба минал съм около 22000 км. и не съм имал никакви проблеми за щастие.Никакви центровки и тем подобни сипвам газ и карам.Единствено имам забележки за едно/ама това въобще не касае газовата уредба защото този номе го правеше и преди/..Сутрин когато не е палена при първо завъртане настартера пали веднага ама се замисля с оборотите или направо си гасне при повторно завъртане пали и нешата си идват на мястото.Установил съм че когато сипя 95 октана го прави този номер/защото го мешат с вода/когато сипя и малко 100 октана нещата са далеч по-добри .Знам че идросела ми не е върхът /трябва да го почистя/ свещите са ми на 30000км. ТА И ОТТАМ МОЖЕ ДА СЕ ЗАМИСЛЯ ПРИ ПЪРВОНАЧАЛЕН СТАРТ.Но да не се отклонявам от въпроса ти.С две думи доволен съм много разхода е като на бензин/дето пише в книжката/ колата е пъргава дори с включен клипатик .Този модел мотор е прекрасенно по-рядко се среща бая зор видях докато си избера колицата от Германия...Успех и безаварийно на всички!!!
#37
Публикувано 10 август 2009 - 18:47
Честно казано и аз съм противник на алтернативните горива и никога не бих си купил автомобил с монтирана каквато и да е уредба , НО като се сетя че моя мечок карайки го нармално по цял ден ми трябват минимум 50 лв. бензин на ден което не е никак малко , Не съм прибягнал до алтернативно гориво само поради факта че имам втора кола която е 170 коня и харчи 5.5 нафта Но определено ако пурата ми беше за ежедневно каране както преди време щях много сериозно да се замисля за един Газов инжекцион за механична инжекция. Даже бях проверявал на няколко места преди време защото малко фирми монтират ГИ за мех. инжекция
#38
Публикувано 13 ноември 2009 - 10:35
Колеги, на мен също ми пускат мухата за АГУ и ГИ, но аз толкова ги ненавиждам, че дори не искам да се замислям, още повече като чета, че явно този мотор - 102 не е най-подходящия. Като цяло мислех да се допитам то някой компетентен газаджия, който реално да ми каже ДА или НЕ и съответно какви са проблемите, които би следвало да очаквам по-нататък във времето. Мен лично не ме притеснява факта, че автомобила ще стане по-муден, защото не съм състезател, но ме притесняват последствията след газифицирането. Бих помолил собствениците на такива чудеса (102 + газ) да споделят впечатления...
#39
Публикувано 13 ноември 2009 - 11:35
Предполагам,че в Мерцедес заводите не са толкова прости.Ако идеята е добра за газифициране на мерцедеси,то тогава всички мерници щяха да си излизат от завода с газ.Лошото при повечето българи е,че искаме за 1000лв. да караме качествени коли,Е,НЕМА ДА СТАНЕ.Който иска да кара мерник трябва да си направи хубаво сметката.
Моля никой да не се обижда,това е мое лично мнение.
Успех на колегите които се захващат да газифицират.
Моля никой да не се обижда,това е мое лично мнение.
Успех на колегите които се захващат да газифицират.
Не хапи този,който може да те изяде.
#40
Публикувано 13 ноември 2009 - 18:19
Вече се произвеждат Мерцедеси с заводски уредби и то от няколко години насам.В момента бензинова кола с допълнително второ гориво излиза по на тънкана от дизелов автомобил (и не ми казвайте за 5 литра разход на нафта в България,че въобще не вярвам-аз също карам дизели)
#41
Публикувано 14 ноември 2009 - 02:27
Освен че казвам, мога и да ти докажа 5/100 градско разход дизел, обаче на Ситроен Саксо 1.5Д 57к.с. При мерцедес такъв разход май няма. Иначе наистина бензинова кола с газ излиза по-евтино за каране от еквивалентен по мощност и купе дизел. Обаче винаги си остава първоначалната инвестиция от 1500лв дадени на куп за читав газов инжекцион. Обикновена АГУ за 500лв става, но за по-старите мотори- до М102, като дори и там се иска много добра настройка.Вече се произвеждат Мерцедеси с заводски уредби и то от няколко години насам.В момента бензинова кола с допълнително второ гориво излиза по на тънкана от дизелов автомобил (и не ми казвайте за 5 литра разход на нафта в България,че въобще не вярвам-аз също карам дизели)
#42
Публикувано 06 февруари 2010 - 00:20
моята кола я купих карах я 2 седмици на бензин като всеки ден съм наливал по 15-тина лева и след 2 седмици я газифицирах с обикновенна газова мотора 102 2.0 и вече 3 години я карам и до сега не ми е гръмнала само където отвреме навреме моторчето за празен ход се бъзика ако имаше начин да го махна щеше да е най-добре : ) разход градско
лято 12/100 като привключвам до 2000-2300 оборота а зимата 13/100 пак същото каране за вървене ако си с обикновен изпарител ще е по мудна но ако сложиш турбо изпарител ще има голяма разлика
лято 12/100 като привключвам до 2000-2300 оборота а зимата 13/100 пак същото каране за вървене ако си с обикновен изпарител ще е по мудна но ако сложиш турбо изпарител ще има голяма разлика
#43
Публикувано 06 февруари 2010 - 10:51
И аз се замислям за газификация но ме спира цената. За дизел било много скъпо и на моето стандартно каране няма да си избие парите поне 12-15 години което е глупаво.
Иначе зиме по 14 лете по 11 си ги лапа по мерак.
Това обаче че се бях заплеснал по тази тема в никакъв случай не значи че негодувам срещу високия разход.
Приемам си го за даденост и това е, карам си колата с кеф
Иначе зиме по 14 лете по 11 си ги лапа по мерак.
Това обаче че се бях заплеснал по тази тема в никакъв случай не значи че негодувам срещу високия разход.
Приемам си го за даденост и това е, карам си колата с кеф
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.
#44
Публикувано 06 февруари 2010 - 15:25
Хубаво сте подхванали пак темата и да изразя едно мнение.Наложи ми се да карам една бензинова 124 с 102 мотор с газ обикновена за една седмица и то в най студените дни -20 градуса.То в това чудо човек може да замръзне-слабо парно в смисъл не духа достатачно горещо.А човека на който е колата ми каза ,че е сменил радиатор на парното (заради това),промил е системата и пак същия резултат,даже е направил тройника през който отива антифриза за парното и изпарителя с по голям отвор към парното.Така ,че и това го имайте в предвид преди да си монтирате газови уредби в колите.Не знам дали е при всички така,но парното не е задоволително както а ко я караш колата само на бензин или нафта,там от духалките буквално пари топлият въздух.Е вярно е че студените дни през зимата с такива температура са десетина дни,но е много не комфортно това,изпарителя взима голяма част от топлината и за купето вътре не остава.
#45
Публикувано 06 февруари 2010 - 15:36
За тия пари които спестяваш от газта можеш да си купиш още една 124-ка без газово за студените дни!
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни