Плочка за газова за W124или правилното й място монтаж на 102 мотор
Started by Subsonic, 21 Mar 2008 - 11:37:19
136 replies to this topic
#91
Posted 11 July 2012 - 22:55
Да пробвам да го измъкна и аз ли.... кажи повече?
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#92
Posted 12 July 2012 - 07:51
Е то само леко го дърпаш да не прави гонтакт и пробваш,дори вече като има с какво да си го четеш,можеш да провериш и градусите.Възможно е и да има и по-оптимален вариант.
Никога не оставям магарето си в калта.
#93
Posted 12 July 2012 - 09:06
Все нямам време за нея ама ..ще го. Тенкс френде!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#94
Posted 28 August 2012 - 08:55
Все нямам време за нея ама ..ще го. Тенкс френде!
И накрая има ли ефект наистина от измъкването на октан- коректора?
И накрая има ли ефект наистина от измъкването на октан- коректора?
#95
Posted 28 January 2015 - 17:12
Аз честно казано не бях и мислил за кола с допълнително гориво просто 230та така е взех и викам що да не пробвам и то взе ,че ми хареса. В деиствителност работи добре с някои дребни незначителни дразнения обаче нали и аз съм един мислител и обичам да ръчкам взех ,че измислих ето това от сниката.
Общо взето нещо което вместо като всички познати плочки да се поставя отвътре да се поставя отстрани и да се прикрепва с болтчета плътно към ръба в долната си част има дупчици за гориво подаването ,а под тях да бъдат изрязани жлебчета за завихряне. Над самите дупчици има козирка която да пази завет и да може така по лесно под нея горивото да бъде изтегляно. Вътре цялото устроиство да е кухо и не по широко от 5 мм като горивото в него да се подава от две места за по добро вътрешно разпределение. Абе мисли някакви ме бяха налегнали. В деиствитолност до проба за направата не се е стигало ,но някой ден бих пробвал Живи и Здрави.С малко сметки и изпипване може и да излезне нещо приемливо. Снимка0105 - Copy.jpg 130.01K 6 downloads
Edited by Ванюша, 28 January 2015 - 17:15 .
#96
Posted 29 January 2015 - 07:40
малко спам: Преподавателя ми по практика в техникума казваше "дупки има по пътищата и на дупетата ви ,а това в техниката са отвори"
NO PAIN - NO GAIN!
#97
Posted 29 January 2015 - 18:47
Аз честно казано не бях и мислил за кола с допълнително гориво просто 230та така е взех и викам що да не пробвам и то взе ,че ми хареса. В деиствителност работи добре с някои дребни незначителни дразнения обаче нали и аз съм един мислител и обичам да ръчкам взех ,че измислих ето това от сниката.
Общо взето нещо което вместо като всички познати плочки да се поставя отвътре да се поставя отстрани и да се прикрепва с болтчета плътно към ръба в долната си част има дупчици за гориво подаването ,а под тях да бъдат изрязани жлебчета за завихряне. Над самите дупчици има козирка която да пази завет и да може така по лесно под нея горивото да бъде изтегляно. Вътре цялото устроиство да е кухо и не по широко от 5 мм като горивото в него да се подава от две места за по добро вътрешно разпределение. Абе мисли някакви ме бяха налегнали. В деиствитолност до проба за направата не се е стигало ,но някой ден бих пробвал Живи и Здрави.С малко сметки и изпипване може и да излезне нещо приемливо.Снимка0105 - Copy.jpg
Виждал съм подобен в БРЦ - София веднъж, но спряха да го предлагат. Предвид натрупания опит съм малко скептичен.
Газта и въздухът трябва да бъдат в обемно съотношение 1:25 (1:15.5 по маса). Ако приемеш, че коефициентът на пропускливост на отворите е еднакъв, което не е така, но за случая става, при отвор за въздуха със сечение 80мм, колкото клапата, трябва да имаш отвор със сечение 16мм за газта. Маркучите наистина са 16мм, но вътрешното фи на щуцерите е 12мм. Имаш метър, метър и нещо маркуч, още хидравлични загуби. Освено това коефициентът на пропускливост на отвора за газта е по-малък от този на въздуха - тоест трябва и малко запас. Пробвал съм с въздушен отвор 60мм, което отоговаря на 12мм отвор на газта (колкото вътрешното фи на щуцерите) и не става. В динамичните режими колата глъхне, иначе ако е се закрепи на някаква скорост е окей.
Имам едно старо ръководство на Солекс за избор и настройка на карбуратор. Там има формула за избор на диаметъра на карбуратора според броя цилиндри, обема на един цилиндър и оборотите до които се развърта мотора. По формулата D = 0.82*SQRT(cc x N) (за 4 цилиндъра)
cc - обемът на един цилиндър в мл
N - оборотите, до които се развърта мотора, делено на 1000
За m102.982 (2.3), един цилиндър е 575 мл, развърта се до 6000 оборота, тоест N=6
D=0.82*SQRT(575*6)=0.82*SQRT(3450)=0.82*59=48.38mm
За да се намери светлия отвор на дофузьора, горното се умножава по 0.8
48.38*0.8= 38.7мм
С други думи, оптималния диаметър на отвора за въздуха се върти някъде около 40мм.
И практиката го потвърждава.
На моя смесител целта беше да се оптимизира коефициента на пропускливост на тези 40мм, за да не изглеждат за мотора като 35 примерно. Без остри ръбове, с плавни преходи и т.н. 40мм дават добър баланс между добър отговор в преходните режими и добър дебит на въздуха.
#98
Posted 29 January 2015 - 18:52
За тези, които се чудят какво е коефициент на пропускливост, К или Cd (coefficient of discharge), предлагам следните линкове:
http://www.mcnallyin...-html/13-12.htm
http://gasho.org/rot...calculation.htm
Общо взето количеството Q = AVK
където А - площ, V - скорост на газа, К- коефициент на пропускливост.
Ето няколко страници по-назад са дадени картинки за влиянието на формата върху коефициентът на пропускливост.
#99
Posted 29 January 2015 - 22:42
Субсоник много ми е приятно да ти чета постовете винаги са обосновани и научавам нещо. Да темата съм е изчел от началото и как да кажа повече от полезна ми е. Любопитно не знаех ,че има такива плочки как да кажа заводски като тази която аз сам си е мислел. Честно казано на мен колата си ми работи добре както казах готино ми е да си чопкам. От горната фигура излиза ,че последните две фигури на втория ред са най-ползваеми в случая за който обсъждаме ние. Всъшност тези размисли за промяна ме бяха налегнали по простата причина при положение ,че реша да мина на бензиново гориво плочката да не затормозява въздушния поток. Всъшност ето снимка не се вижда много добре ,но нямам друга. Плочката на пръв поглед мие е с отвор към 30мм - 40мм и е нещо стредно между последните вече споменати картинки по горе. Явно са го сметнали добре и как да кажа съм нацелил кола на готово. Снимка0111.jpg 307.11K 2 downloads Всъшност горивната система на тези двигатели не ми изглежда никак лоша даже напротив проста и надеждна. Друг е въпроса ,че може би човек просто трябва да се запознае по отблизо за да потдържа безпроблемно ползване на машината. Чел съм от доста хора оплаквания за газификацията на М102 ,но от написаното от теб и от моя скромен опит съм убеден ,че може да се газифицира сполучливо и прилично.
П.П. Гледам в подписа ти вече пише ,че си с М103 там горивната ситема е същата предполагам следва ,че нещата които важът за газификация на М102 са в сила и за М103 нали. Между другото на теб 230 какъв разход ти даваше извън населено място аз падам под 10 с умерено каране без колата да е скопена общо взето. Питам за да имам основа за сравнение и съпоставка един вид.
Edited by Ванюша, 29 January 2015 - 22:47 .
#100
Posted 30 January 2015 - 14:57
Ами общо взето разходът ми извънградско беше скоростта, разделена на 10. Т.е. ако карам със 100 - 10/100, ако карам със 120 - 12/100.
Но аз бях с 4-скорости. Последният ми преход с 230-ката беше до Трявна и даде около 11.3/100 в двете посоки, като имаше магистрала (София - Ябланица), после по-стегнато придвижване по двупосочен път (Ябланица - Севлиево) и малко планинско Севлиево - Дряново - Трявна.
Точно преди да си смени собственика колата получи 5-скорости. Сега новият собственик трябва да сподели колко е разхода на дълго с 5-скоростна кутия.
Надявам се да го запаля и да идва по срещи
#101
Posted 30 January 2015 - 20:51
Между другото и аз съм с 4 предавки. Не съм гледал предавателните числа ,но предполагам по добра работа би се постигнала в населено място с 5 степената иначе на дълго с 5 или 4 предполагам оборотите са едни и същи с около 120 километра в час бях с някаде 3300 оборота в минута сега СЕКа е с 2500 оборота в минута ама двигателя двоен както и да е W211 беше с 6 скоростна автоматична кутия беше песен. Между другото вече старите Мерцедеси ме грабват изключително единственото което ме дразни е смотаните автоматични кутии за ръчките ясно. Ясно и аз с разхода съм така 10 общо взето каде литър отгоре каде литър отдолу ама тва според условията. Благодаря за отговора. Ами ще покара твоя приятел и ще види дали след време ще изпита потребноста да пише тук и аз все навивам едно другарче с нечовешка W124 ама еи още го няма.
П.П. Старата ти плочка пазиш ли е и ако да продава ли се изобщо.
Edited by Ванюша, 30 January 2015 - 20:52 .
#102
Posted 02 February 2015 - 20:07
Какво му е нечовешкото на неговата 124-ка!
#103
Posted 04 February 2015 - 08:58
единственото което ме дразни е смотаните автоматични кутии
Не Ванюшка, наща марка няма смотани кутии от старите, смотаните са от новите.
За ръчните.... 5 ст кутия е чук, 6 ст е келява - и самата кутия и носещият главоболия смотан шифтър!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#104
Posted 04 February 2015 - 22:27
Не ,че с лошо съм искал ам еи го така е станало. Хубави са си скоростните кутии лошо не искам да кажа бай Васо напротив здрави са като чук нямат мърдане потдръжката и тя песен ,надеждни и усточиви. Само дето са по бавни и се мотат така да кажа в сравнение със съвремените това съм имал предвид. Винаги дори съм бил възхитен ,че Даимлер сам си ги прави. W211 беше с 6 степена автоматична кутия ,почти не съм виждал такива на живо. Честно казано имам безрезервно доверие на Мерцедесите от желязните времена и в моя милост имат потдръжник.
П.П. Шарки Е220 без особени глезотии ,НО в цветущо състояние депутатска на 150 000 километра лепенките по салона седят ,разни по недостъпни неща и болтчета са неопетнени ,без нито една извратена намеса ,ма що зор беше доде се открие ,ма и на мераклия попадна. За мен винаги много важно е било пазена и обгрижвана да е една кола въпреки годините та за това така по надъхано съм се изразил.
Edited by Ванюша, 04 February 2015 - 22:30 .
#105
Posted 22 March 2015 - 10:48
Понеже subsonic ме подкани да пиша тук да кажа малко факти и аз:моторът ми е М102,НО с премахната механика,и минал на мега 2 екстра.Сложих му плочка от фиат темпра,която си е фабрична .Тук е момента да помоля sub да качи снимките,които му пратих на мейла.Плочката е с ф 40 в най-тясната си част,като в средата има нещо като капка/голяма съчма/,която си е отлята.Това е с цел по-добро смесване.С нея се родих.Преди това бях с такава,която дават за м102 във всеки магазин.Ей така за пробата му снаправих и монтирах тромпет директно на плочката.Пропуснах да кажа,че тя започва на конус от ф50 и в няй тясната част е ф40.Та тромпета е ф50 към ф60.Резултат:само на тромпет без филтър Уникален звук и вървеж.Направо не вярвах как тръгна тази кола на газ.Аз най-добре знам как ми върви колата,защото ако мога да ида до wc-то с нея ще го направя нещо не обичам да ходя пеш.И.......всичо добре ама разход 60/100!Това е без филтър,поради голямото засмукване на въздух и съответно газ.Сложих си пак конусния филтър и всичко си дойде наред.После се разчетох из руските форуми и извадих октанкоректора.Като преди това вкл'чих стробоскопа.Без коректор работи на 6 градуса предварение и колата стана много по-рязка и приятна за каране.Сега съм така,с тромпета,конусен филтър и без октанкоректор.Предстои тези дни да намеря малко време и дс си направя термощит/конуса и сега ми е зад левия фар/.
Някой ще каже като си с мега зашо не сложиш газов инжекцион?Ще сложа,но искам да видя какво може да се постигне с плочка.Работя в сервиз и не са ми проблем нито материалите,нито машините затова се хванах.Ако трябваше да плащам за всяка прищевка отдавна да съм минал на газов инжекцион.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users