Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

Плочка за газова за W124или правилното й място монтаж на 102 мотор


  • Please log in to reply
136 мнения по тази тема

#121 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 06 юли 2015 - 11:31

При 1260мм2 отвор за въздуха и обемно съотношение 20:1 (по правилно е 25:1, но нека има малко резерви) трябва газта да минава през 60мм2 рестриктор.

 

Имай предивид обаче, че имаш хидравлични загуби по маркуча, кранчето и отворите за газта.

 

Можеш ли да ме ориентираш колко отворчета за газта има плочката и какъв е диаметъра? Аз ги преброих 24 броя, по 3мм всяко. Ако са по-малки, доразпробий до 3мм.

 

Мисля, че не се тавани изпарителя, т.е. проблемът не е в мощността, а в разреждането, което се създава в смесителя. След увеличения дебит на въздуха е необходимо да се увеличи дебита и на газта.

 

Кранчето с какво сечение е и колко е навито?

 

Хубаво е, също така, отворите за газта да "гледат" към двигателя, а не да са перпендикулярни на въздушния поток.


  • 0

#122 petio_78

petio_78

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 39 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    w201 mega 2 extra

Публикувано 06 юли 2015 - 13:44

Отворите са 24 по 3мм.Кранчето е отвито доста/почти докрай/Валтурбото снощи си игра с нея и разви няколко оборота на месинговият винт на изпарителя.Сега е по-добре,на 4000об се замисля само за секунда и продължава да ускорява.Ако правилно съм те разбрал и сметнал за рестриктора имаш в предвид входа на изпарителя.Входа ми е на 6мм.,което прави 28мм2.Ако е на 8мм излиза 50мм2.Пак е по-малко от тези 60.Отделно незнам в самия изпарител дали отвора не се стеснява.Затова мислех да сложа тръба 8мм и да разпробия входа на изпарителя.


Този пост е редактиран от petio_78: 06 юли 2015 - 13:45

  • 0

#123 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 08 юли 2015 - 13:35

Под рестриктор имам предвид кранчето за изпарена газ и площта на отворите.

 

Течната газ разширява обема си 270 пъти при изпаряване.

 

Месинговият винт за чувствителност ли е или за "тихи обороти". Ако е за "тихи обороти" моят съвет е да го завиеш докрай и да настройваш само от кранчето и чувствителност.

 

Ако искаш, вместо кранче пробвай с тръбичка с вътрешно фи 9мм. Така ще ти остане само една стройка - тази за чувствителност на изпарителя.


  • 1

#124 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 08 юли 2015 - 14:35

Можеш ли да ми кажеш какъв е ъгъла на разширение на плочката?

 

Ако не - вътрешен диаметър на най-тясната и най-широката част на смесителя и разстоянието между тях по оста.

 

Ще се опитам да сметна дали трябва да се разширяват отворите за газта.

 

Те са общо около 170мм2, т.е. 24 х 1.5мм^2 х 3.14, но двигателят ги "вижда" като сечение което е доста по-малко.

 

При ъгъл на разширение от 20 градуса, моторът "вижда" не 170мм2, а около 60. Пробвай без рестриктор/кранче.


  • 0

#125 petio_78

petio_78

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 39 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    w201 mega 2 extra

Публикувано 08 юли 2015 - 16:28

Месинговият винт е №3 на снимката.Него развихме.Ще измеря и плочката.

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от petio_78: 08 юли 2015 - 16:29

  • 0

#126 petio_78

petio_78

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 39 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    w201 mega 2 extra

Публикувано 09 юли 2015 - 13:49

Днес се хванах с тази плочка,разглобих я на парчета.Тясна част 40мм,широка част 50мм.Разстояние от тясна до широка 18мм.Проблем-отворите НЕ са 3мм а 2мм.Сега ще я разпробия на 3мм да видя как е.Ще пробивам под лек ъгъл,т.е.отворът да сочи на долу към дросела а не перпендикулярно на потока.Няма как да бръкна иначе.Ще пиша после за резултата.Отделно вътре е пълно с нагари,мисля да я накисна в меглио.Нямам ултразвукова вана под ръка .


  • 0

#127 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 09 юли 2015 - 14:25

По мои сметки ъгълът на разширение на дифузьора е около 30 градуса, +/- някой градус.

 

Това значи, че в момента моторът "вижда" само около 1/2 от площта на отворите за газ, или около 38мм2.

 

Ако ги разпробиеш на 3мм би трябвало да е достатъчно. На теория, даже и на 2.5мм да ги разпробиеш, пак би трябвало да стигне, но за по-сигурно - на 3мм.

 

Затягаш месинговия винт, номер 3 на изпарителя, и нагласяш само от пластмасовия, номер 2, до постигане на устойчива работа на празен ход.

 

Кранчето на вкус :).


  • 0

#128 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 10 юли 2015 - 19:38

Абе изникна ми нещо в главата и не знам дали сте го бистрили преди това. Аз съм говорил с газаджии по въпроса ,а имено дали може обикновена газова уредба да превключва като колата загрее ,отговора им беше не. Вие какво ще кажете. Аз съм си мислил ако се дръпне от някъде дани за градусите на антифриза към едно реле и от там да си превключва или примерно някакво автоматично реле дето след две минути да речем превключва както на дей лаигхт сензорите. Нещо такова да речем.


  • 0

#129 petio_78

petio_78

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 39 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    w201 mega 2 extra

Публикувано 10 юли 2015 - 22:16

Принципно може.Аз чакам утре да ми донесът някакъв компютър за обикновена газова от Холандия.Какво е това животно незнам.Ясно е,че ще мина на газова инжекция,но по независещи от мен причини на този етап ще съм с обикновената.Днес не можах да монтирам плочката,защото чаках цял ден един стругар алкохолик да ми направи преходен фланец към дросела,че счупих моя при разглобяването.Утре е на колата със сигурност и ще я настройвам да видя как е с новите по-големи отвори.


  • 0

#130 petio_78

petio_78

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 39 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    w201 mega 2 extra

Публикувано 11 юли 2015 - 11:12

Сложих всичко,колата запали от раз.Регулирах от пластмасовия винт,като другия го затворих.Оборотите са чук.Реже се без замисляне.Кранчето не съм го пипал засега,защото входа на плочката е 9мм.И идва точно колкото трябва да е.Ще покарам така и ако трябва маааалко ще го завия.А за този газов комп от Холандия потърсих инфо и открих,че е нещо като ламбда контрол.Свързва се към ламдата и посредсвом стъпков мотор регулира притока на газ.Ще видим дали има кой да го настрои,че е свален от кола 1,6.


  • 0

#131 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 11 юли 2015 - 12:10

Радвам се ,че е проработила колата. Демек той холандския компютър се явява нещо като многочестотна ламба общо взето. Абе все още май газовия инжекцион си остава най доброто. Ти поне си минал на мега и си направил първата крачака. Като подкараш и ще кажеш как е.


  • 0

#132 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 13 юли 2015 - 14:47

Тия ламбда контрол механизми работят бавно по мое лично мнение.

 

Тоест, не вършат работата, която подходящ смесител върши. Ако има някакви излишъци в сместа, могат да ги коригират, но всичко е в някакви граници.

 

Ако има недостиг на газ - отварят бавно.

 

А и ползата от тях е малко имагинерна.


  • 0

#133 petio_78

petio_78

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 39 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    w201 mega 2 extra

Публикувано 13 юли 2015 - 17:00

И няма кой да го настрои.Сега си върви много добре.Разходът е една идея по-голям,но го отдавам на тежкият ми крак и на това,че два дена се возя сам без децата и си дрифтя наволя и с кеф :)


  • 0

#134 Ванюша

Ванюша

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 637 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пазарджик
  • Автомобил:
    от старата школа

Публикувано 26 август 2016 - 18:28

Газовата уредба и правилното и свързване.

 

Сега на бързо надявам се и ясно ще обесня как правилно да се свърже захранването на газовта уредба при споменатата кола.

 

Тук добавям една снимка за допълнителна яснота.

Прикачен файл  IMG_1159.JPG   103,97K   3 Брой сваляния

Както на снимката така и тук ще напиша кое каво и и как се свързвам и какви са ползите при тази сглобка.

Това е просто поглед отгоре на обикновено реле което човек може да си закупи от всякакви места. Това което аз ползвах мисля ,че е 12V 40A по спомен.

 

На крачето обозначено с 30 се подава захранване от релето на помпата горивна и готово. Другият край на вече прекъснатата жица връзваме към краче 87 /или 87а зависи дали релето което си набавим е постоянно отворено или постоянно затворено/ и тук сме готови. Следва втора част ползвайки схемата за колчето на газовата към 87а пускаме един проводник който да захранва махнитните клапи на изпарителя до тук добре. Сега остава една крачка и нещата са напълно подредени към 85 връзваме замасяване от някъде където ни е удобно. Следва 86 там връзваме захранването от копчето на газовата /+/ и приключваме.

 

Следва ,че при палене релето свързва прекъснатата жица на помпата и тя си работи както обикновено. При подаване на сигнал и напрежение към 86 от газовото копче то сработва с 85 та те заедно променят посоката на захранване от 87 към 87а и готово. Така захранването за помпата бива прехвърлено към газовия изпарител. Правилно и порядъчно е така понеже и заводското реле се ползва което е своебразен предпазител заводски и за цялата газова връзка общо взето. Неща изглеждат добре и приятно. При повреда и пакост както знаем бензиновото реле работи точно 3 секунди следователно вързани през него и газовите проводници ще бъдат просто с прекъснато захранване. Общо взето удобно предпазване.

 

Аз лично всички връзки ги завъртях ,запоих и изпълних с изолирблант отгоре термошлаух и пак две врътки изолирблант. Купух си и една поставка за реле и го закачих за буксата на упревлението /ЕКУ/ да седи. Всички проводници ги натъпкахи в шлаух обикновен за проводници за да ги предпазя и нещата изглеждат добре. Захранване за копето на газовата взех от предпазител Но12 който мисля ,че е за вентилаточето и така.

 

Искам да кажа ,че нещата ги взех и научих от Subsonic така ,че изказвам и тук благодарността си за полезно наученото.

Поздрави и дано това е полезно.


  • 1

#135 petio_78

petio_78

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 39 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Плевен
  • Автомобил:
    w201 mega 2 extra

Публикувано 26 август 2016 - 21:00

Бях я забравил тази тема.Ето го  завършен крайният резултат при мен.W201  с М102 с мегаскуирт 2 екстра и газов инжекцион.Мисля да боядисам капака на клапаните,и после да му бодна едно турбо  :beerПрикачен файл  13781928_1400365063307798_8447580879723422752_n.jpg   112,31K   5 Брой сваляния


Този пост е редактиран от petio_78: 26 август 2016 - 21:01

  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни