Това ли е въпросната "камбана"?
Плочка за газова за W124или правилното й място монтаж на 102 мотор
Започната от Subsonic, 21 мар 2008 - 11:37:19
136 мнения по тази тема
#46
Публикувано 07 юни 2008 - 12:44
Въпреки, че съм с W201, двигателят е 102.962 (2.0 инж.) ще плясна една снимка:
Това ли е въпросната "камбана"?
Това ли е въпросната "камбана"?
Old Mercs don't die, they just get faster!
"Опит се трупа собственоръчно, собственокрачно и най-вече собственогъзно..."
190E 2.0i WDB2010241F806491
#47
Публикувано 08 юни 2008 - 23:30
Въпреки, че съм с W201, двигателят е 102.962 (2.0 инж.) ще плясна една снимка:
Това ли е въпросната "камбана"?
Да, това е "камбаната" .
P>S> Само да добавя - наскоро попаднах на интересна информация, която обяснява донякъде трудностите при газифициране на 102 мотор с К(Е)-Джетроник с обикновена смесителна система. Ако общия обем на "пленума" на смукатления колектор е повече от 50% от обема на мотора, нараства риска от гърмеж, заради забавеното време на реакция на изпарителия. Сместа първо трябва да запълни големия празен обем на колектора, преди да стигне до цилиндрите.
Като добавим че плочките на 102 мотор с инжекцион се слагат над дебитомера, значи трябва да добавим и обема на самия дебитомер към общия обем които трябва да се запълни с гориво-въздушна смес. Става може би два пъти повече от общия обем на мотора.
Най-удачни за газифициране са карбураторните мотори, които по принцип са си пригодени за този начин на подаване на гориво-въздушната смес - там горивото и въздуха също се смесват над дросела и смукатления колектор няма "пленум".
Прикачени файлове
#48
Публикувано 02 декември 2008 - 00:27
Колего прочетох цялата тема, бе много интересна и интригуваща и искам да попитам че неразбрах, за 102 мотора има ли в краина сметка Газов инжекцион или не ?
Мислих че ме е страх да летя! W140 колата мечтта
#49
Публикувано 08 декември 2008 - 10:47
Има - представителите на Bigas в София слагат някакъв, но доколко е успешен монтажа не мога да ти кажа. Всеки има различни стандарти за това кое е успешно и кое не е .Колего прочетох цялата тема, бе много интересна и интригуваща и искам да попитам че неразбрах, за 102 мотора има ли в краина сметка Газов инжекцион или не ?
Иначе колегите сменят цялата горивна система, слагат Мегаскуърт и след това монтират и газови инжектори . Питай колегата Vlado190 той го е правил.
#50
Публикувано 13 ноември 2009 - 11:26
пътят към успешното газифициране ми се струва много бодлив и тесен...
#51
Публикувано 13 ноември 2009 - 12:26
... и фрашкан с компромиси
Сметката е следната: ако се возиш повече от 10-15 хил. на година може да се замислиш за газ или за смяна на колата. До този пробег разликата в разходите е на кантар, но в проблемацията е сериозна.
Сметката е следната: ако се возиш повече от 10-15 хил. на година може да се замислиш за газ или за смяна на колата. До този пробег разликата в разходите е на кантар, но в проблемацията е сериозна.
#52
Публикувано 13 ноември 2009 - 13:57
След решаване на уравнението и аз стигам до същия отговор. И да - аз лично не изминавам повече от 15хил. и смятам, че проблемите които евентуално ще се образуват с течение на времето няма да бъдат реално оправдани. Всъщност самия факт, че 102-ката е проблемен мотор за газифициране ми е достатъчен, дори и да съм се надъхал за газ, не смятам да откривам тепърва топлата вода...... и фрашкан с компромиси
Сметката е следната: ако се возиш повече от 10-15 хил. на година може да се замислиш за газ или за смяна на колата. До този пробег разликата в разходите е на кантар, но в проблемацията е сериозна.
#53
Публикувано 09 декември 2009 - 10:59
Газифицирането на 102 мотор не е мисия невъзможна, ако се спазват няколко прости правила - да не се пипа "аванса", на 102 мотор с ЕЗЛ запалителна система няма такова нещо - там има октан коректор, да се подържат изрядни запалителните свещи и кабели, да се избере възможно най-къс път на маркуча с изпарена газ, да се настрои правилно горивната смес - така че мотора да работи като на бензин, ама наистина. Това последното е доста трудно обаче.
Сега ако можех да се върна назад във времето, за по-добра икономия и надеждност бих избрал дизел .
Всеки мотор си е уникален, сам за себе си - има различна обемна ефективност на пълнене в различните режими, а оттам и графиката на необходимот за работа гориво е крива, а не права. Да се вярва че може да му се насади една стандартизирана и опростена горивна система и всичко да е ток и жица, е най-малкото наивно. Как може да се предлага един и същ смесител за мотори от 1.8 до 2.6? Как може да има само 2 типа изпарители - примерно за мотори до 100KW и за мотори до 140KW (всъщност има и за мотори над 140kW )? Как може с една пружинка на винт и с едно кранче(т. нар. мощностен регулатор) да се постигне оптимална работа на всеки мотор във всеки еидн режим?
Сега ако можех да се върна назад във времето, за по-добра икономия и надеждност бих избрал дизел .
Всеки мотор си е уникален, сам за себе си - има различна обемна ефективност на пълнене в различните режими, а оттам и графиката на необходимот за работа гориво е крива, а не права. Да се вярва че може да му се насади една стандартизирана и опростена горивна система и всичко да е ток и жица, е най-малкото наивно. Как може да се предлага един и същ смесител за мотори от 1.8 до 2.6? Как може да има само 2 типа изпарители - примерно за мотори до 100KW и за мотори до 140KW (всъщност има и за мотори над 140kW )? Как може с една пружинка на винт и с едно кранче(т. нар. мощностен регулатор) да се постигне оптимална работа на всеки мотор във всеки еидн режим?
#54
Публикувано 22 август 2010 - 12:45
Добър ден на всички! Искам да знам евентуално може ли да се сложи газ на 124 3000 188коня бензинов ... пълен инжекцион пише че е ... колко ще излезе газовата и примерен разход ако някой даде на газ и сега на бензин . Благодаря предварително!
#55
Публикувано 09 август 2011 - 15:39
Винаги съм се чудил в нещо. Защо всички, които имат Мерцедеси с тези мотори заобикалят сложнотията, опитвайки да я излъжат с елементарност. Не става така. Не и без явления и последствия. В крайна сметка - неефективност. И нещо друго.
Защо не се вземе да се изработи един колектор, както правят земни хора и му се закачи един прост, тъп 2- камерен карбуратор, с механична 2-ра камера. Без дебитомери, кутии, датчици, моторчета, без чудесии, без сложнотии. Колко много проблеми ще се решат. Защо не и да се изработи колектор, към който да се монтират 2 броя Weber DCOE 40 или някое Деллорто. Няма мотор към който да не могат да се настроят, а и са лесни за газифициране, хора. Не говорим за състезателни цели, а за ежедневни нужди. Такава кола с такава хранителна система, каквато е оригиналната на 102, не бих траел никога. Още на 2-рата седмица съм я направил, като Лада 7-ца. Просто, лесно, ефективно и безпроблемно. Вярно, Мерцедес. Е, Мерцедес е. Но, с него няма да ходя нито на изложби-нито на конкурс за автентичност. Ще бъде побългаряване, но вежливо. Ама, да ти се губи време, нерви и пари заради гениалните решения на разни конструктори - мерси. Не ща да им оспорвам постиженияна, нито да се занимавам с тяхните концептуални, неземни измислици. Дори ще ги изхвърля от мястото им, както съжалявам, но трябва да бъде. Хвърлил съм око на един такъв ,,200" и един ,,230 Е". Първо ще опороча първия, да видя как ще се движи с правилен колектор и карбуратор Солекс. После ще се нахвърля върху другия, като се изкорми всичката повредена механика на инж. и на нейно място се поставят 2 двойни карбуратора. Помпата при резервоара ще си остане, зада качва в карбураторите, но с регулаторче (на 0,20 -0,25 е достатъчно) и обратен бензин. Накрая - четворник с газовите карантии в тях. И проба.
Защо не се вземе да се изработи един колектор, както правят земни хора и му се закачи един прост, тъп 2- камерен карбуратор, с механична 2-ра камера. Без дебитомери, кутии, датчици, моторчета, без чудесии, без сложнотии. Колко много проблеми ще се решат. Защо не и да се изработи колектор, към който да се монтират 2 броя Weber DCOE 40 или някое Деллорто. Няма мотор към който да не могат да се настроят, а и са лесни за газифициране, хора. Не говорим за състезателни цели, а за ежедневни нужди. Такава кола с такава хранителна система, каквато е оригиналната на 102, не бих траел никога. Още на 2-рата седмица съм я направил, като Лада 7-ца. Просто, лесно, ефективно и безпроблемно. Вярно, Мерцедес. Е, Мерцедес е. Но, с него няма да ходя нито на изложби-нито на конкурс за автентичност. Ще бъде побългаряване, но вежливо. Ама, да ти се губи време, нерви и пари заради гениалните решения на разни конструктори - мерси. Не ща да им оспорвам постиженияна, нито да се занимавам с тяхните концептуални, неземни измислици. Дори ще ги изхвърля от мястото им, както съжалявам, но трябва да бъде. Хвърлил съм око на един такъв ,,200" и един ,,230 Е". Първо ще опороча първия, да видя как ще се движи с правилен колектор и карбуратор Солекс. После ще се нахвърля върху другия, като се изкорми всичката повредена механика на инж. и на нейно място се поставят 2 двойни карбуратора. Помпата при резервоара ще си остане, зада качва в карбураторите, но с регулаторче (на 0,20 -0,25 е достатъчно) и обратен бензин. Накрая - четворник с газовите карантии в тях. И проба.
#56
Публикувано 09 август 2011 - 18:39
Абсолютно сте прав другарю председател!
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
#57
Публикувано 09 август 2011 - 19:22
Другарю Живков,въпреки сложната хранителна система на 102мотора,ние ще продължаваме с дела и документи,да се борим с постиженията монтирани от Мерцедес.През 80-десете,учените са заложили доста на тази хранителна система,че ние,както ни е учил и тогавашния строй,трябва да се придържаме към фактите и не бива да си напъваме сивото вещество,с конструктивни изменения.След като от Мерцедес са го одобрили,ние ще си чукаме главите и нервите,докато не изгние и последното болтче от возилото/много бавен процес/,защото сме техни привърженици,а не любители на Жигулитата.Иначе туй с карбураторите си е така ама.....Винаги съм се чудил в нещо. Защо всички, които имат Мерцедеси с тези мотори заобикалят сложнотията, опитвайки да я излъжат с елементарност. Не става така. Не и без явления и последствия. В крайна сметка - неефективност. И нещо друго.
Защо не се вземе да се изработи един колектор, както правят земни хора и му се закачи един прост, тъп 2- камерен карбуратор, с механична 2-ра камера. Без дебитомери, кутии, датчици, моторчета, без чудесии, без сложнотии. Колко много проблеми ще се решат. Защо не и да се изработи колектор, към който да се монтират 2 броя Weber DCOE 40 или някое Деллорто. Няма мотор към който да не могат да се настроят, а и са лесни за газифициране, хора. Не говорим за състезателни цели, а за ежедневни нужди. Такава кола с такава хранителна система, каквато е оригиналната на 102, не бих траел никога. Още на 2-рата седмица съм я направил, като Лада 7-ца. Просто, лесно, ефективно и безпроблемно. Вярно, Мерцедес. Е, Мерцедес е. Но, с него няма да ходя нито на изложби-нито на конкурс за автентичност. Ще бъде побългаряване, но вежливо. Ама, да ти се губи време, нерви и пари заради гениалните решения на разни конструктори - мерси. Не ща да им оспорвам постиженияна, нито да се занимавам с тяхните концептуални, неземни измислици. Дори ще ги изхвърля от мястото им, както съжалявам, но трябва да бъде. Хвърлил съм око на един такъв ,,200" и един ,,230 Е". Първо ще опороча първия, да видя как ще се движи с правилен колектор и карбуратор Солекс. После ще се нахвърля върху другия, като се изкорми всичката повредена механика на инж. и на нейно място се поставят 2 двойни карбуратора. Помпата при резервоара ще си остане, зада качва в карбураторите, но с регулаторче (на 0,20 -0,25 е достатъчно) и обратен бензин. Накрая - четворник с газовите карантии в тях. И проба.
Никога не оставям магарето си в калта.
#58
Публикувано 09 август 2011 - 23:10
А, значи ето го главния проблем. Е, колеги, нямам за цел да си налагам мнението. Просто мисля, как да се улесни екзплоатацията на точно такава кола при използване на АГУ. И честно казано, не виждам нищо нередно в това човек да си промени за собствено добро някои неща в собствения автомобил. Примера с Жигулито го дадох нарочно. То е безпроблемно и непретенциозно от към газифициране и последваща работа на газ. Не искам да подбуждам анти-Мерцедесови вълнения точно тук. Нямам тая цел. Въпросът е принципен. От доста време само чета из форумите. Ама и си дрънкам доста понякога.
Гледам, че мислите и пак заобикаляте нещата по трудния начин. Мъчите се. Тоя строй го няма. Никой няма да Ви съди или линчува за промени. ПРОМЯНА ТРЯБВА ! С графики, формули, изчисления и закони. С тези математики няма да успеете да оборите, неоспоримо по-гениалната математика на фабриката. Това ми беше мисълта. Знам, че всеки си харесва Мерцедесчето и още повече 124-ката (макар, че аз много, много Обичам W123) и че никой не ще да си го опропасти по тоя Ганьовски метод с друг колектор и карбуратор. Обаче, няма друг начин. Карбуратор Щромберг е гениален. Но, гениалността му не се крие в експлоатационни качества. Гениалността му е в това, че в него са вложени десетки гениални мозъци и милиони марки, за да се появи на бял свят и е прекалено прескъпа инвестиция, за да се отхвърли от производство. Гениално, ненужно сложен е. А, гениалността на една машина е пък в нейната простота. Може и да успее някой от Вас да го подкара кадърно на LPG, но това ще е за сметка на работа на бензин. Много голяма разлика ще има при работа от едното на другото гориво. Не, че при допотопен карбуратор няма разлика, но не е толкова фрапираща и при него не си ограничен от толкова много физични закони.
Механичния инжекцион, такова скоро не съм отварял. И не искам. Ама, има още живи хора които ги познават, ремонтират и центроват много добре. На бензин. Когато такава проста, Класическа система работи адекватно е излишно да се амортизира с АГУ. По-добре да работи на бензин. Ама той пък е скъп, пък и тоя клас автомобил си гори, дори миниатюрните редови четворки 2 литра. Които пък не са лоши мотори, но са мудни. Е, за кротки и улегнали хора стават. Мисля, че истинския 124 ( и 123 също) е бензинов, но поне 6 цилиндров, със поне 170 к.с. И да е с жици на инжекторите, а не тръби с помпа. Е, всеки се простира според чергата си, ама този клас с такъв мотор е златната среда.
Имах за цел и друго. Има ли някаква специфика на запалителната система на тези мотори 2000/2300, която да се влияе от оригиналния карбуратор/инжекцион и след тяхното премахване да не работи коректно ? На какви смеси работи Мерцедес, като Вашите - 8 клапанов с Кросфлоу камера и такъв карбуратор ? Не съм се ровил на дълбоко в чертежи и графики на тия работи, не ми се е налагало до сега. Питам.... от прима виста.
Гледам, че мислите и пак заобикаляте нещата по трудния начин. Мъчите се. Тоя строй го няма. Никой няма да Ви съди или линчува за промени. ПРОМЯНА ТРЯБВА ! С графики, формули, изчисления и закони. С тези математики няма да успеете да оборите, неоспоримо по-гениалната математика на фабриката. Това ми беше мисълта. Знам, че всеки си харесва Мерцедесчето и още повече 124-ката (макар, че аз много, много Обичам W123) и че никой не ще да си го опропасти по тоя Ганьовски метод с друг колектор и карбуратор. Обаче, няма друг начин. Карбуратор Щромберг е гениален. Но, гениалността му не се крие в експлоатационни качества. Гениалността му е в това, че в него са вложени десетки гениални мозъци и милиони марки, за да се появи на бял свят и е прекалено прескъпа инвестиция, за да се отхвърли от производство. Гениално, ненужно сложен е. А, гениалността на една машина е пък в нейната простота. Може и да успее някой от Вас да го подкара кадърно на LPG, но това ще е за сметка на работа на бензин. Много голяма разлика ще има при работа от едното на другото гориво. Не, че при допотопен карбуратор няма разлика, но не е толкова фрапираща и при него не си ограничен от толкова много физични закони.
Механичния инжекцион, такова скоро не съм отварял. И не искам. Ама, има още живи хора които ги познават, ремонтират и центроват много добре. На бензин. Когато такава проста, Класическа система работи адекватно е излишно да се амортизира с АГУ. По-добре да работи на бензин. Ама той пък е скъп, пък и тоя клас автомобил си гори, дори миниатюрните редови четворки 2 литра. Които пък не са лоши мотори, но са мудни. Е, за кротки и улегнали хора стават. Мисля, че истинския 124 ( и 123 също) е бензинов, но поне 6 цилиндров, със поне 170 к.с. И да е с жици на инжекторите, а не тръби с помпа. Е, всеки се простира според чергата си, ама този клас с такъв мотор е златната среда.
Имах за цел и друго. Има ли някаква специфика на запалителната система на тези мотори 2000/2300, която да се влияе от оригиналния карбуратор/инжекцион и след тяхното премахване да не работи коректно ? На какви смеси работи Мерцедес, като Вашите - 8 клапанов с Кросфлоу камера и такъв карбуратор ? Не съм се ровил на дълбоко в чертежи и графики на тия работи, не ми се е налагало до сега. Питам.... от прима виста.
#59
Публикувано 09 август 2011 - 23:50
Имам едно карбураторче от 124ка някой ако го интересува го пазарим веднага
п.п даже е с колекторче и плочка за газ
п.п даже е с колекторче и плочка за газ
Луд умора нема, само се поти
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.
#60
Публикувано 10 август 2011 - 00:01
Щромберг ли ? Ако е такъв го продай на някого, когото мразиш. В прочем, може да се използва за разни изобретения. Може и на някой не намразен да го дадеш тогава. Както и да е. Но си оставам заинтересуван от смесите и авансовите криви на тия агрегати.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни