Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

Плочка за газова за W124или правилното й място монтаж на 102 мотор


  • Please log in to reply
136 мнения по тази тема

#16 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 27 март 2008 - 11:22

П-образния маркуч е след дроселовата клапа до клокото си спомням.Там със сигорност няма да стане.Щуцера трябва да е между дебитомера и дроселовата капа.Има два вида щуцери 10 и 12 мм.В случай на неуспех отвора се затапва с болт съответния размер.

П-образния маркуч е между дебитомера и дросела - дросела е долу в началото на колекторите, но ме притеснява друго.
Когато е отворена клапата на стъпковия мотор за празен ход - ще има движение на въздуха през маркуча и съответно вакум, но когато се отвори дросела и се притвори стъпковия мотор, по-големия обем въздух ще минава към дросела, което е в по-широката част на дебитомера и съответно скоростта на потока пада, а оттам може би и вакума - може да стане така че при леки натоварвания да не дърпа добре газта. Ако се сложи отстрани на металната част някъде и то така че да не пречи на хода на клапата, би трябвало да е по-равномерно движението на въдуха около него при различните натоварвания.

Иначе аз моята кола откакто я имам все е с плочката на дебитомера, и не знам как е вървяла без, обаче съм склонен да вярвам че се губи мощност от там и се качва разхода.

Срещу газификацията на 102 мотор и срещу газификацията въобще нямам нищо против, ама да е направена като хората - а не да се правят компромиси с основната горивна система на колата.

Прикачени файлове


  • 0

#17 Nasakoto

Nasakoto

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 126 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Интереси:Доста разнообразни :)
  • Автомобил:
    MB W124 200Е 102.963 1989 г.
    Fiat Bravo 1.9TD 1998 г.
    Wartburg 353W 2T 1986 г. (в процес на гниене)

Публикувано 27 март 2008 - 11:28

Защо всички говорите за засмукване, при положение че газта се подава под налягане?
Доколкото знам, изпарителя е един вид редуцир-вентил, като налягането на изхода му се определя от вакуума в смукателните тръби (за това е онова тънкото маркучле).
Колкото по-голям вакуум - толкова по-високо налягане на изхода на изпарителя (и съответно количество подадена газ за единица време).

И тъй като газта излиза под налягане - според мен мястото на подаване е без особено значение (е, стига да не е на 2 метра преди радиатора :D ).
Може и да съм в грешка, търпя корекции. :60:
  • 0
Баба Меца:
Публикувано изображение Публикувано изображение

#18 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 27 март 2008 - 12:24

... според мен мястото на подаване е без особено значение ...


Тук не става толкова въпрос за мястото на подаване колкото до начина което води след себе си и мястото но по-важното е как да се засмуква газ така че да не се променя конструкцията на колектори и входни тръби и т.н.,с други думи да не се пречи на въздуха да постъпва в мотора което пък го прави плочката поради намаления й диаметър на отвора.
  • 0

#19 Simo

Simo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 75 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ямбол
  • Автомобил:
    190E/2.0/85'

Публикувано 27 март 2008 - 12:41

Т'фа значи ли и обратното?! Ако си мана газовата ще се опраи ли мощността на дв. и ускорение и чудесиите. Дава ми 12-13,5/100 бенз. като не съм карал на газ от миналата година.!?


Трябва да си свалиш само плочката от въздушния филтър и би трябвало да се оправи всичко. :icon_welldone:
  • 0

#20 Ivan Rashev

Ivan Rashev

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 181 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia

Публикувано 27 март 2008 - 12:51

Трябва да си свалиш само плочката от въздушния филтър и би трябвало да се оправи всичко. :icon_welldone:

Sub чули, айде да го пробвам а?
Мерси Симо
  • 0
Понеже ВИНАГИ забравям да напиша к'в Мерцедес имам, го пиша тук :) МОЙ от 04-07 г.
***************************************************************************
190Е 2.0 '86 Италия, 5 скорости, Монтирана :( АГУ от 2001 - BRC АТ90Е 100kW -> Премахната :), която се ПРОДАВА!
Мога да Ви помогна с Потенциометър Bosch 3 437 224 035 за 80 лв.

#21 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 27 март 2008 - 18:18

Защо всички говорите за засмукване, при положение че газта се подава под налягане?
Доколкото знам, изпарителя е един вид редуцир-вентил, като налягането на изхода му се определя от вакуума в смукателните тръби (за това е онова тънкото маркучле).
Колкото по-голям вакуум - толкова по-високо налягане на изхода на изпарителя (и съответно количество подадена газ за единица време).

И тъй като газта излиза под налягане - според мен мястото на подаване е без особено значение (е, стига да не е на 2 метра преди радиатора :D ).
Може и да съм в грешка, търпя корекции. :60:


По принцип си прав - ама за вакумен изпарител. Освен това вакума дето се подава към вакумния не знам дали е нормален вакум или т. нар. "ported vacuum". първия е най-силен (0.6 bar)
при затворен дросел, и "пада" до атмосферно налиагане (0 бар вакум) при рязко подаване на газ. От този тип е вакума дето влиза в ЕZL комутатора, регулира фаровете и храни сервото.
Втория тип , портнатия вакум, на празен ход - хич го няма, ама като дигнеш оборотите стига до 0.6 бара (вакум). Той пък е вързан за системата за изтегляне на изпаренията от резервоара.

Иначе аз наскоро си разглобих електрическия изпарител - има две мембрани, електрическата клапа, и две клапи дето се командват от мембраните. Едната мембрана е за първата фаза и тук има една яка пружина която държи клапата отворена - налягенто на газта като стигне определена стойност, натиска пружината и затваря клапата. После е електрическия клапан - когато е отворен газта минава към втората клапа/фаза.
Месинговия винт дето странично на корпуса на изпарителя е нещо като дросел - колкото по-навит толкова по-малко газ може да мине от другата страна и респективно към мотора без вакум. Иначе останалата газ минава към мотора само когато се отвори клапата с мембраната на втората фаза. Втората фаза се регулра от другото винтче, под него има пружина и колкото е по-натегнато, токова по-голяма трябва да е разликата между атмосферното налягане и налягането откъм мотора, за да отвори клапата.
За тва на изпарителя му трябва разреждане от мотора, за да работи правилно.
И целта на плочката е както да разпръсква газта за по-добро смесобразуване, така и да прави вакум. Тя е нещо като жигльора за карбуратора.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  pic_001.jpg   129,92K   94 Брой сваляния
  • Прикачен файл  pic_002.jpg   125,05K   114 Брой сваляния
  • Прикачен файл  pic_003.jpg   74,47K   100 Брой сваляния
  • Прикачен файл  pic_004.jpg   142,49K   93 Брой сваляния
  • Прикачен файл  pic_005.jpg   100,5K   78 Брой сваляния

  • 0

#22 Simo

Simo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 75 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ямбол
  • Автомобил:
    190E/2.0/85'

Публикувано 27 март 2008 - 19:30

П-образния маркуч е между дебитомера и дросела - дросела е долу в началото на колекторите, но ме притеснява друго.
Когато е отворена клапата на стъпковия мотор за празен ход - ще има движение на въздуха през маркуча и съответно вакум, но когато се отвори дросела и се притвори стъпковия мотор, по-големия обем въздух ще минава към дросела, което е в по-широката част на дебитомера и съответно скоростта на потока пада, а оттам може би и вакума - може да стане така че при леки натоварвания да не дърпа добре газта. Ако се сложи отстрани на металната част някъде и то така че да не пречи на хода на клапата, би трябвало да е по-равномерно движението на въдуха около него при различните натоварвания.

Иначе аз моята кола откакто я имам все е с плочката на дебитомера, и не знам как е вървяла без, обаче съм склонен да вярвам че се губи мощност от там и се качва разхода.

Срещу газификацията на 102 мотор и срещу газификацията въобще нямам нищо против, ама да е направена като хората - а не да се правят компромиси с основната горивна система на колата.


Аз на предните три коли кито имах бяха с карборатори и на нито една не сьм слагал плчки.Пробивах карборатора отстрани на дифузьора преди дросела и там навивах бронзовата трабичка под наклон.А сега на МЕРЦА с този инжекцион сьм шах с пешката,но неможе да няма начин обаче иска разглобяване гледане и умуване.Ако някои се сети за нещо да свирка. :dontknow:
  • 0

#23 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 28 март 2008 - 00:34

Тук у нас, за всяка кола има по един, най-много два модела плочки.
@Simo ти си наистина късметлия че си намерил 2 вида плочки за Бенца, аз като отида да питам, все ми предлагат една и съща плочка - тая с дифузьора в средата.
Обаче гледах един италиански сайт за газификация и там каталога на плочките беше 21 страници.
И за някои модели автомобили плочката беше....щуцер с тръбичка. :)
  • 1

#24 mercedestoni

mercedestoni

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 258 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W124-300D, 1992 г.
    WDB1241301B737008

Публикувано 28 март 2008 - 07:26

Незнам дали ще стане , на повечето коли на които са монтирани АГУ плочките са монтирани преди дебитомера ?
  • 0

The Gods Made Heavy Metal

#25 Simo

Simo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 75 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ямбол
  • Автомобил:
    190E/2.0/85'

Публикувано 28 март 2008 - 13:07

Тук у нас, за всяка кола има по един, най-много два модела плочки.
@Simo ти си наистина късметлия че си намерил 2 вида плочки за Бенца, аз като отида да питам, все ми предлагат една и съща плочка - тая с дифузьора в средата.
Обаче гледах един италиански сайт за газификация и там каталога на плочките беше 21 страници.
И за някои модели автомобили плочката беше....щуцер с тръбичка. :)


Ще кача и снимки тези дни.На плочките разбирасе.
  • 0

#26 vanko

vanko

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 292 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна

Публикувано 30 март 2008 - 19:10

Хора, не си правете майтап с хубавите коли! Една система за впръскване на пропан-бутан не е много по-скъпа от пародиите на газови уредби, дето се монтират у нас, но осигурява безпроблемна работа и икономия на гориво.
  • 0
Всеки нехарактерен шум в колата след време става характерен!
Публикувано изображение

#27 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4526 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 30 март 2008 - 23:10

Пробвах да вкарам газта през П-образния маркуч вчера. Не става - както и да бъзикам изпарителя. Няма празен ход, иначе над 2000 оборота е окей.

Иначе и аз съм привърженик на газовите инжекционите, но на 102 мотор не могат да монтират - питал съм на много места, казват не става. Може и да грешат, но никой не иска да знае.
  • 0

#28 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 30 март 2008 - 23:48

E нормално е да няма празен ход.Ако го ръчнеш някъде по-назад ще стане.
  • 0

#29 Ivan Rashev

Ivan Rashev

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 181 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia

Публикувано 31 март 2008 - 11:52

Не намирам особена разлика, може би една диагностика му трябва за да се оправи...
Ще сменя дюзите и ще кажа тогава какво е станало...

Но колата няма мощ!


Трябва да си свалиш само плочката от въздушния филтър и би трябвало да се оправи всичко. :icon_welldone:


  • 0
Понеже ВИНАГИ забравям да напиша к'в Мерцедес имам, го пиша тук :) МОЙ от 04-07 г.
***************************************************************************
190Е 2.0 '86 Италия, 5 скорости, Монтирана :( АГУ от 2001 - BRC АТ90Е 100kW -> Премахната :), която се ПРОДАВА!
Мога да Ви помогна с Потенциометър Bosch 3 437 224 035 за 80 лв.

#30 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 31 март 2008 - 13:24

Пробвах да вкарам газта през П-образния маркуч вчера. Не става - както и да бъзикам изпарителя. Няма празен ход, иначе над 2000 оборота е окей.

Иначе и аз съм привърженик на газовите инжекционите, но на 102 мотор не могат да монтират - питал съм на много места, казват не става. Може и да грешат, но никой не иска да знае.


E като казват че на 102 не може да се сложи газов и. поне обосновават ли се ..... или не може и тва е... Не сам се раовил с газови но по принципана деиствие няма пречка. Е на 102 може и е голяма играчка да нагласи или нещо от сорта .... като намина в Бг ще ида да питам - поне ако не може ще разбера що не може.
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни