П-образния маркуч е между дебитомера и дросела - дросела е долу в началото на колекторите, но ме притеснява друго.П-образния маркуч е след дроселовата клапа до клокото си спомням.Там със сигорност няма да стане.Щуцера трябва да е между дебитомера и дроселовата капа.Има два вида щуцери 10 и 12 мм.В случай на неуспех отвора се затапва с болт съответния размер.
Когато е отворена клапата на стъпковия мотор за празен ход - ще има движение на въздуха през маркуча и съответно вакум, но когато се отвори дросела и се притвори стъпковия мотор, по-големия обем въздух ще минава към дросела, което е в по-широката част на дебитомера и съответно скоростта на потока пада, а оттам може би и вакума - може да стане така че при леки натоварвания да не дърпа добре газта. Ако се сложи отстрани на металната част някъде и то така че да не пречи на хода на клапата, би трябвало да е по-равномерно движението на въдуха около него при различните натоварвания.
Иначе аз моята кола откакто я имам все е с плочката на дебитомера, и не знам как е вървяла без, обаче съм склонен да вярвам че се губи мощност от там и се качва разхода.
Срещу газификацията на 102 мотор и срещу газификацията въобще нямам нищо против, ама да е направена като хората - а не да се правят компромиси с основната горивна система на колата.