Плочка за газова за W124или правилното й място монтаж на 102 мотор
Започната от Subsonic, 21 мар 2008 - 11:37:19
136 мнения по тази тема
#31
Публикувано 31 март 2008 - 18:55
Казват че не може щото било механична инжекция, а те искат да ползват сигнала за инжекторите наготово ли, знам ли? Може би газовите системи които монтират тук нямат достатъчно "мозък" за да изпълняват сами тази операция.
И според мен 102 мотор има всички необходими датчици за нормална работа на газов инжекцион - ламбда сензор, MAF, TPS, сензор за ГМТ на 1-ви цилиндър, а ако искат могат и вакум за MAP да вземат.
Landi Renzo имат една система, IGSystem, която е сходна по устройстово с К-Джетроника - Сместа се определя от два стъпкови мотора - един за празния ход и леките натоварвания и другия като стане "напечено" - после отива към общ разпределител, откъдето се разпределя към 4 дюзи, които пръскат едновременно. Обаче въпреки че е опростена като устройство - по цена на отстъпват на по-интелигентните модели. А май създава и доста проблеми.
И според мен 102 мотор има всички необходими датчици за нормална работа на газов инжекцион - ламбда сензор, MAF, TPS, сензор за ГМТ на 1-ви цилиндър, а ако искат могат и вакум за MAP да вземат.
Landi Renzo имат една система, IGSystem, която е сходна по устройстово с К-Джетроника - Сместа се определя от два стъпкови мотора - един за празния ход и леките натоварвания и другия като стане "напечено" - после отива към общ разпределител, откъдето се разпределя към 4 дюзи, които пръскат едновременно. Обаче въпреки че е опростена като устройство - по цена на отстъпват на по-интелигентните модели. А май създава и доста проблеми.
#32
Публикувано 01 април 2008 - 12:07
Е тия дет правят газови уредби посмъртно не могат да имат всички криви на моторите на които ще се слагат тия уредби -тва е ясно . И съответно се прави компромис като всяка фирма си решава как и по кои параметри да направи смесообразуването.
Обаче на наи простите газови - тия с плочка си е кат карбуратор- в зависимост от разреждането в колекторите се засмуква и газта.
И дали сместа ще се образува в колекторните тръби или непосредствено преди клапаните е въпрос на техническо изпълнение.
Главните дефекти специално при наште 102 мотор е че при обикновена газова уредба с плочка колекторните ръби са пълни с горивна смес и съответно ако нещо стане -незатворил клапан и т.н тя се пали и гърми ..... и 2 рия релативно по малък проблем но не ваобще за подценяване - на 102 Кджетроника кат се спре помпата за бензин и се кара на газ- цилиндърчетата на механичния инжекцион са празни и буталцата се движат нагоре -надолу ама на сухо- Кат гледам от бая написаното в форума -явно няма проблеми засега-но например на Ауди 100 има -там пак е механичен инжекцион К джетроник....
Както казах -точно сгазови не съм се ровил-по скоро спорадично.Но тука в немско вече и на дисел става скъпо та мисля вариянти за газ и ше трябва да се позанимая да разчоваркам по темата.
Обаче на наи простите газови - тия с плочка си е кат карбуратор- в зависимост от разреждането в колекторите се засмуква и газта.
И дали сместа ще се образува в колекторните тръби или непосредствено преди клапаните е въпрос на техническо изпълнение.
Главните дефекти специално при наште 102 мотор е че при обикновена газова уредба с плочка колекторните ръби са пълни с горивна смес и съответно ако нещо стане -незатворил клапан и т.н тя се пали и гърми ..... и 2 рия релативно по малък проблем но не ваобще за подценяване - на 102 Кджетроника кат се спре помпата за бензин и се кара на газ- цилиндърчетата на механичния инжекцион са празни и буталцата се движат нагоре -надолу ама на сухо- Кат гледам от бая написаното в форума -явно няма проблеми засега-но например на Ауди 100 има -там пак е механичен инжекцион К джетроник....
Както казах -точно сгазови не съм се ровил-по скоро спорадично.Но тука в немско вече и на дисел става скъпо та мисля вариянти за газ и ше трябва да се позанимая да разчоваркам по темата.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#33
Публикувано 01 април 2008 - 18:19
DSC01180__50__.JPG 191,37K
221 Брой сваляния
За да се засмуче газта се намаля отвора над дебитомера и това бърка работата на дв.Ето снимка на моята плочка,има и още един модел но не сьм я снимал.Ще ви я покажа скоро.
Е тия дет правят гозови уредби посмъртно не могат да имат всички криви на моторите на които ще се слагат тия уредби -тва е ясно . И съответно се прави компромис като всяка фирма си решава ка и по кои параметри да направи смесообразуването.
Обаче на наи простите газови - тия с плочка си е кат карбуратор- в зависимост от разреждането в колекторите се засмуква и газта.
И дали сместа ще се образува в колекторните тръби или непосредствено преди клапаните е въпрос на техническо изпълнение.
Главните дефекти специално при наште 102 мотор е че при обикновена газова уредба с плочка колекторните ръби са пълни с горивна смес и съответно ако нещо стане -незатворил клапан и т.н тя се пали и гърми ..... и 2 рия релативно по малък проблем но не ваобще за подценяване - на 102 Кджетроника кат се спре помпатан за бензин и се кар ана газ- цилиндърчетата на механичния инжекцион са празни и буталцата се движат нагоре -надолу ама на сухо- Кат гледам от бая написаното в форума -явно няма проблеми засега-но например на Ауди 100 има -там пак е механичен инжекцион К джетроник....
Както казах -точно сгазови не съм се ровил-по скоро спорадично.Но тука в немско вече и на дисел става скъпо та мисля вариянти за газ и ше трябва да се позанимая да разчоваркам по темата.
За да се засмуче газта се намаля отвора над дебитомера и това бърка работата на дв.Ето снимка на моята плочка,има и още един модел но не сьм я снимал.Ще ви я покажа скоро.
#34
Публикувано 02 април 2008 - 15:08
Е тия дет правят гозови уредби посмъртно не могат да имат всички криви на моторите на които ще се слагат тия уредби -тва е ясно . И съответно се прави компромис като всяка фирма си решава ка и по кои параметри да направи смесообразуването.
Обаче на наи простите газови - тия с плочка си е кат карбуратор- в зависимост от разреждането в колекторите се засмуква и газта.
И дали сместа ще се образува в колекторните тръби или непосредствено преди клапаните е въпрос на техническо изпълнение.
Главните дефекти специално при наште 102 мотор е че при обикновена газова уредба с плочка колекторните ръби са пълни с горивна смес и съответно ако нещо стане -незатворил клапан и т.н тя се пали и гърми ..... и 2 рия релативно по малък проблем но не ваобще за подценяване - на 102 Кджетроника кат се спре помпатан за бензин и се кар ана газ- цилиндърчетата на механичния инжекцион са празни и буталцата се движат нагоре -надолу ама на сухо- Кат гледам от бая написаното в форума -явно няма проблеми засега-но например на Ауди 100 има -там пак е механичен инжекцион К джетроник....
Както казах -точно сгазови не съм се ровил-по скоро спорадично.Но тука в немско вече и на дисел става скъпо та мисля вариянти за газ и ше трябва да се позанимая да разчоваркам по темата.
абе не е точно на сухо, щото системата би трябвало да си държи налягане само че под 3 бара и разпределителя си е пълен с гориво, но проблеми се появяват.
Дали от годините и километрите (300К), или и от газовата, на моя инжекцион буталцето вече не уплътнява херметично.
За плочките смесо-образуването - и аз искам да махна проклетата плочка, ама щуцера трябва да е преди дросела, иначе на празен ход ще дърпа най-много .
Обаче като е преди дросела, въздуха за празния ход минава не през дросела, а през моторчето, и мястото където може да се бодне щуцер на дебитомера е строго специфично - сигурно е най-лесно да се определи опитно, но някак си не искам да си надупча дебитомера на няколко места. Аз за тва пробвах да сложа разклонение за газта на П-образния маркуч дето свързва дебитомера с моторчето за празен ход - въпреки това празен ход на газ няма и пак трябваше да върна плочката. Ще го мислим още
Може и аз да сложа два маркуча като @ Simo - един на моторчето за празен ход и един близо до дросела
Или пък един на дросела, и един след моторчето, направо в колектора (за празен ход) - двата маркуча - с отделни кранчета - това в колектора по-затегнато, а другото по-хлабаво.
#35
Публикувано 03 април 2008 - 17:09
DSC01180__50__.JPG 191,37K 221 Брой сваляния
За да се засмуче газта се намаля отвора над дебитомера и това бърка работата на дв.Ето снимка на моята плочка,има и още един модел но не сьм я снимал.Ще ви я покажа скоро.
Ама и ти яко си я стиснал за гърлото . Има някакво емпирично правило, площта на отвора да е между 7.5 и 10 кв. мм за всяка конска сила - сиреч 100 коня - между 750 и 1000 кв. мм; 140 коня - между 1050 и 1400 кв.мм.
#36
Публикувано 03 април 2008 - 20:32
DSC01180__50__.JPG 191,37K 221 Брой сваляния
Хубаво де мама му стара.Ай ся някой да ми обясни научно за чеп тая плочка е с два маркуча при положение идват от едно и също място и отиват пак в едно-в случая в плочката.
И кво сега?От изпарителя газта минава през дебелия маркуч към мотора,след това през тройник и се разделя на две и после се събира пак в смесителя.Или пропускам нещо или съм адски тъп.
Има смисъл да разцепиш потока на две ако си примерно с V-образен мотор като двете му половини имат отделно смесообразуване,или 6-так редови пак разделен на две относно колекторите.Ако пък си с двукамерен карбуратор става още по-ясно->на първата клапа подаваш газ дотолкова доколко колата да си работи нормално а на втората се удушава от тройника дотолкова доколкото искаш да гониш икономия.
Ама тук хич не ми е ясно
#37
Публикувано 04 април 2008 - 16:38
абе не е точно на сухо, щото системата би трябвало да си държи налягане само че под 3 бара и разпределителя си е пълен с гориво, но проблеми се появяват.
Дали от годините и километрите (300К), или и от газовата, на моя инжекцион буталцето вече не уплътнява херметично.
Баш на сухо си е - 1 път влезнал безина в в камерите дет буталцата го пращат към дюзите -нема връщане назад.А буталата са натапкали още при първото подаване на газ бензина в мотора щото клапата се отваря.и после поради причина че помпата не помпи- не идва бензин и онова остава на сухо.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#38
Публикувано 05 април 2008 - 20:31
Баш на сухо си е - 1 път влезнал безина в в камерите дет буталцата го пращат към дюзите -нема връщане назад.А буталата са натапкали още при първото подаване на газ бензина в мотора щото клапата се отваря.и после поради причина че помпата не помпи- не идва бензин и онова остава на сухо.
Логиката ти е вярна , но не остава на сухо - два пъти го разглобявах през последната седмица - бая бензин изтича при неработеща помпа.
Буталцето е само едно - в центъра, другото не са буталца, а са мембрани, които се притискат затворени от пружинки. Едва когато налягането е достатъчно силно за да отвори пружината, горивото тръгва нагоре. Инжекторите ако са херметични, и на тях им трябват 3 бара за да почнат да пръскат. Помпата има вграден възвратен клапан, който би трябвало да пречи на горивото да се връща обратно. Ако системата е изрядна, някакъв бензин винаги остава, въпросът е дали налягането е достатъчно за да осигурни нормалната работа/смазване на плонжера в инжекциона.
Изводът е че използването на алтернативно гориво, особено когато не е монтирано фабрично, крие знайни и незнайни рискове .
#39
Публикувано 07 април 2008 - 15:11
Ето и другия модел плочка която е със 40мм.отвор и върви комплект с този клапан които се монтира на входа на въздушния филтър.Тва било Итал.оригинално за 102 мотор.Ако някои има плочка с по голям отвор без да се запушва въздухопровода моля да покаже снимки и диаметъра на отвора да уточни.
Прикачени файлове
#40
Публикувано 11 април 2008 - 22:30
Ей, това с клапата на входящия въздух ме заинтригува. Може ли повече инфо каква е ползата от него, или се използва само за да избегнеш ваденето на тръбата за входящ въздух, и обръщането и към купето(правено нарочно за да не гасне по инерция)
#41
Публикувано 15 април 2008 - 15:39
За да дам още храна за размисъл относно стесняването на отвора през който влиза въздух в мотора (респективно газово-въздушна смес) бих искал да ви препоръчам следното четиво.
http://www.autospeed...16/article.html
Тук става въпрос за специфичния разход на гориво на конска сила, при различни режими на работа. Очевидно е че той е най-нисък в областта на средните обороти.
Но при напълно отворен дросел, специфичния разход е много по-нисък отколкото при частично отворен дросел, заради така наречените работни загуби "pumping losses".
Проблемът е че при подаването на газта чрез плочка, стесняването на отвора е необходимо условие за създаване на зона с ниско налягане, откъдето да бъде засмукана газта.
http://www.autospeed...16/article.html
Тук става въпрос за специфичния разход на гориво на конска сила, при различни режими на работа. Очевидно е че той е най-нисък в областта на средните обороти.
Но при напълно отворен дросел, специфичния разход е много по-нисък отколкото при частично отворен дросел, заради така наречените работни загуби "pumping losses".
Проблемът е че при подаването на газта чрез плочка, стесняването на отвора е необходимо условие за създаване на зона с ниско налягане, откъдето да бъде засмукана газта.
Прикачени файлове
#42
Публикувано 15 април 2008 - 18:14
Колега, тове е друг модел, но подобен по конструкция с предходния.Ето и другия модел плочка която е със 40мм.отвор и върви комплект с този клапан които се монтира на входа на въздушния филтър.
Има един друг модел - като душ или камбана, а не като надупчен от вътрешната страна пръстен. Намам снимка под ръка....
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"
#43
Публикувано 04 юни 2008 - 15:21
Колега, тове е друг модел, но подобен по конструкция с предходния.
Има един друг модел - като душ или камбана, а не като надупчен от вътрешната страна пръстен. Намам снимка под ръка....
Между другото, тази италиянската 40мм, пропуска точно толкова въздух колкото и нашите, които са като "камбани". Чудя се обаче дали не са по-ефективни от камбаните в създаване на така необходимия спад на налягането.
Дебитомера засмуква въздуха по периферията си - конструиран е така, че с колкото по-надолу слиза клапата, толкова по-голям става отворът за въздух, и през него се получва въздушен поток с горе долу константна скорост, с малка зависимост от засмуквания обем.
Според ефекта на Коанда, http://en.wikipedia....i/Coanda_effect , флуидите движещи се в близост до твърда повърхност, имат склонност да следват профила на повърхността. Въздухът идва откъм въздушния филтър, минава покрай дифузьора за газта и влиза в дебитомера откъм периферията на дебитомера, а не откъм средата. Затова мисля че тези плочки на които дифузьора за газта е в средата, са по-неефективни от аеродинамична гледна точка.
Когато дупките са на вътрешната страна на пръстен, въздушния поток се обтича все едно по крило - кривата е изпъкнала(конвексна) и в средата на изпъкналото има локален минимум на налягането. Когато разпръсквача е в средата, потокът на въздуха минава по вдлъбната крива(конкава) и в средата има локален минимум.
Ще бъде интересно посредствон дим, примерно от цигара, да се наблюдава кривата на засмукване на въздуха.
Рабира се нещата не са токова прости, защото зоните на локалните минимуми на налягане се редуват със зони на локални максимуми, чиято широчина и разположение зависи и от скоростта на потока, завихрянията и т.н.
#44
Публикувано 06 юни 2008 - 10:15
Вчера за експеримента купих една такава плочка, на която дупките за газта са по периферията. Вътрешен диаметър 38мм - казаха че била за "пура". Профилът на дифузьора наистина наподобява крило. Бях много ентусиазиран, че може би някой е подходил по нау'чному по въпроса.
Впечатления: колата е доста спъната. Усеща се малко по-тромава на бензин, и много по тромава на газ отколкото с "камбаната".
Някак си не успява да създаде очаквания ефект.
В търсене на истината почетох малко аеродинамична теория - крило ( http://en.wikipedia.org/wiki/Airfoil , http://en.wikipedia.org/wiki/Planform ), ъгъл на атака ( http://en.wikipedia....Angle_of_attack ), подемна сила ( http://en.wikipedia....ki/Lift_(force) ). Вероятна причина за липсата на добро засмукване може да е ъгълът на атака. При ъгъл на атака повече от 15-20 градуса, подемната сила (спада в налягането) започва рязко да се понижава.
Въздушната струя във филтърната кутия на 102 мотор представлява вихров поток (тръбата за въздуха влиза отстрани на кутията) и потока се завихря по периферията на кутията и оттам се засмуква към центъра. Ъгълът на атака вероятно е от порядъка на 70-90 градуса.
Извод: "камбаната" е по-добрата плочка за 102 мотор.
Впечатления: колата е доста спъната. Усеща се малко по-тромава на бензин, и много по тромава на газ отколкото с "камбаната".
Някак си не успява да създаде очаквания ефект.
В търсене на истината почетох малко аеродинамична теория - крило ( http://en.wikipedia.org/wiki/Airfoil , http://en.wikipedia.org/wiki/Planform ), ъгъл на атака ( http://en.wikipedia....Angle_of_attack ), подемна сила ( http://en.wikipedia....ki/Lift_(force) ). Вероятна причина за липсата на добро засмукване може да е ъгълът на атака. При ъгъл на атака повече от 15-20 градуса, подемната сила (спада в налягането) започва рязко да се понижава.
Въздушната струя във филтърната кутия на 102 мотор представлява вихров поток (тръбата за въздуха влиза отстрани на кутията) и потока се завихря по периферията на кутията и оттам се засмуква към центъра. Ъгълът на атака вероятно е от порядъка на 70-90 градуса.
Извод: "камбаната" е по-добрата плочка за 102 мотор.
Прикачени файлове
#45
Публикувано 07 юни 2008 - 08:48
Щтракни някоя снимка да ги видим тия камбани как изглеждат.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни