Моторно маслокой какво,колко,кога.........
Започната от BENZBOSS, 17 мар 2008 - 00:26:52
42 мнения по тази тема
#1
Публикувано 17 март 2008 - 00:26
Само да ми скочи някой,ще го модерирам веднага
Та за чий я пускам тая тема.Мрака го подкарах с Моли 5/40 като стандарта там е Мерцедес 229.1/229.3,кара го женичката / подмазвам се,знам ли я чете ли форума /около 7000 мили и го смених с ПЕНТОСИН 5/40 Мерцедес 229.3 .Покара го пак женичката и сега пак е за смяна.
Гледам обаче махнали Молито и продават някакьв ЕЛФ 5/40 синтетика Мерцедес 229.3 То хубаво ама аз Френските работи не ги обичам и се почесох малко по тиквата,поразрових из нета да видя пак за Немско масло ама няма и няма.
И кат няма ше да е Американско бе,колко му е.Скокнах до магазина и награбих един кашон МОБИЛ 1 0/40 Мерцедес 2293/229.5
http://www.mobiloil....il_1_0W-40.aspx
Вьпоса е вие какво карате,какьв филтьр ползвате че на това му дават по 15 000 мили,а обикновенния филтьр дьржи половината.Аз че няма да го карам 15 няма ма не намерих филтьр на МОБИЛ 1 или БОШ с удьлжен интервал и сега се чудя кьде да ровя.
Всички масла горе са синтетика,минерал сьм заебал от доста време
Та за чий я пускам тая тема.Мрака го подкарах с Моли 5/40 като стандарта там е Мерцедес 229.1/229.3,кара го женичката / подмазвам се,знам ли я чете ли форума /около 7000 мили и го смених с ПЕНТОСИН 5/40 Мерцедес 229.3 .Покара го пак женичката и сега пак е за смяна.
Гледам обаче махнали Молито и продават някакьв ЕЛФ 5/40 синтетика Мерцедес 229.3 То хубаво ама аз Френските работи не ги обичам и се почесох малко по тиквата,поразрових из нета да видя пак за Немско масло ама няма и няма.
И кат няма ше да е Американско бе,колко му е.Скокнах до магазина и награбих един кашон МОБИЛ 1 0/40 Мерцедес 2293/229.5
http://www.mobiloil....il_1_0W-40.aspx
Вьпоса е вие какво карате,какьв филтьр ползвате че на това му дават по 15 000 мили,а обикновенния филтьр дьржи половината.Аз че няма да го карам 15 няма ма не намерих филтьр на МОБИЛ 1 или БОШ с удьлжен интервал и сега се чудя кьде да ровя.
Всички масла горе са синтетика,минерал сьм заебал от доста време
.
#2
Публикувано 17 март 2008 - 16:24
Препорьчват да се кара с филтри за удьлжен пробег,но такива за М104 поне аз не намирам.Някой идея има ли или да си ровя самичьк?
Намирам на К&Н,на МАНН,на Бош,но няма на МОБИЛ1,а и тия дето ги намирам са нормални,а не това което се тьрси.Вьпреки това модела на К&Н го дават и за коли 2003 - 2004 което БИ ТРЯБВАЛО да покрива нормите които аз тьрся.
Ще го карам това масло около 11 000 километра или 7 000 мили.Проблем до момента с филтрите на МАНН нямам,но ми се ще да намеря от другия модел.
Кажете някой има ли идея ................
Намирам на К&Н,на МАНН,на Бош,но няма на МОБИЛ1,а и тия дето ги намирам са нормални,а не това което се тьрси.Вьпреки това модела на К&Н го дават и за коли 2003 - 2004 което БИ ТРЯБВАЛО да покрива нормите които аз тьрся.
Ще го карам това масло около 11 000 километра или 7 000 мили.Проблем до момента с филтрите на МАНН нямам,но ми се ще да намеря от другия модел.
Кажете някой има ли идея ................
.
#3
Публикувано 17 март 2008 - 17:34
Боссеее,бре-нещо мнооо ме съмнява масло 10/40 да е синтетика?!?!Пише ли fully syntetic,или кво точно,а?И още по темата-масло 10/40 ич не ми се вярва да е с такава висока спецификация по МВ!на твое място грабвам Елф-а 5/40 без да се замислям!Па толкова ли нема Мобил 5/40?Само да ми скочи някой,ще го модерирам веднага
Та за чий я пускам тая тема.Мрака го подкарах с Моли 5/40 като стандарта там е Мерцедес 229.1/229.3,кара го женичката / подмазвам се,знам ли я чете ли форума /около 7000 мили и го смених с ПЕНТОСИН 5/40 Мерцедес 229.3 .Покара го пак женичката и сега пак е за смяна.
Гледам обаче махнали Молито и продават някакьв ЕЛФ 5/40 синтетика Мерцедес 229.3 То хубаво ама аз Френските работи не ги обичам и се почесох малко по тиквата,поразрових из нета да видя пак за Немско масло ама няма и няма.
И кат няма ше да е Американско бе,колко му е.Скокнах до магазина и награбих един кашон МОБИЛ 1 0/40 Мерцедес 2293/229.5
http://www.mobiloil....il_1_0W-40.aspx
Вьпоса е вие какво карате,какьв филтьр ползвате че на това му дават по 15 000 мили,а обикновенния филтьр дьржи половината.Аз че няма да го карам 15 няма ма не намерих филтьр на МОБИЛ 1 или БОШ с удьлжен интервал и сега се чудя кьде да ровя.
Всички масла горе са синтетика,минерал сьм заебал от доста време
#4
Публикувано 17 март 2008 - 17:39
И като какви ще да са тези филтри с удължен пробег? Освен да са с по-големи дупки...! На теб ли баш да го обяснявам?Я си сменяй масло и филтри как си знаеш,и заеби тия реклами!То и тук дрънкат бекви простотии,че на новите коли(и дизели)масло се сменявало на 30 000км.!
#6
Публикувано 17 март 2008 - 18:47
Mobil 0W40 Euro Formula 1, само това. Пълна синтетика и държи 10 000 мили без проблем ( карам дизел GL и смятай, че това масло е супер за него, работи тихо, като бензинова). За филтъра, обаче, търси на МАN, със влакна( мисля, че си е обикновена вълна вътре), или на Purolator. Не го карай обаче по-вече от 10 000 мили, защото вълната се разпада вътре( така казват, аз явно го сменям навреме и досега не съм виждал да ми се разпада филтъра). На BMW-то също му дават да се сменя на 15 000 мили, ама като го източих на 10 000, няма да ти казвам каква боза излезе ( не знам с какво масло е било вътре, така я купих).
#7
Публикувано 17 март 2008 - 20:58
Само да ми скочи някой,ще го модерирам веднага
Та за чий я пускам тая тема.Мрака го подкарах с Моли 5/40 като стандарта там е Мерцедес 229.1/229.3,кара го женичката / подмазвам се,знам ли я чете ли форума /около 7000 мили и го смених с ПЕНТОСИН 5/40 Мерцедес 229.3 .Покара го пак женичката и сега пак е за смяна.
Гледам обаче махнали Молито и продават някакьв ЕЛФ 5/40 синтетика Мерцедес 229.3 То хубаво ама аз Френските работи не ги обичам и се почесох малко по тиквата,поразрових из нета да видя пак за Немско масло ама няма и няма.
И кат няма ше да е Американско бе,колко му е.Скокнах до магазина и награбих един кашон МОБИЛ 1 0/40 Мерцедес 2293/229.5
http://www.mobiloil....il_1_0W-40.aspx
Вьпоса е вие какво карате,какьв филтьр ползвате че на това му дават по 15 000 мили,а обикновенния филтьр дьржи половината.Аз че няма да го карам 15 няма ма не намерих филтьр на МОБИЛ 1 или БОШ с удьлжен интервал и сега се чудя кьде да ровя.
Всички масла горе са синтетика,минерал сьм заебал от доста време :flagMB new
Още ли има да се разправяте с тези масла? Сега не ми се слиза до колата, утре ще ви напиша едни нещица, които написах донякъде преди време. От мануала, дошъл с колата от завода. Да видите, че наистина има масла за 15000 мили( за 22500) километра. И не е нужно колата да е нова, за да се кара толкова дълго.
#8
Публикувано 17 март 2008 - 21:31
Още днес ще ви го напиша.
Става дума за мотор 2300TD на Вито 1996 година. Събира от 7,5 мин до 9 макс. литра масло.
V230 Turbodiesel
Motoroelqualitaet nach Blatt
По спецификации ( книжката е печатана още през 1996г.)
226.0 7 500 km
227.0/227.1 10 000 km
228.0/228.1 12 000 km
228.2/228.3/228.5 15 000 km
За горива с над 0,5 обемни% съдържание на сяра - интервалът да се намалява наполовина.
В момента в България евродизела е ЕВРО 4, а Премиум(алпин) на OMV - ЕВРО 5. Още ЕВРО 4 удовлетворява условията за съдържание на сяра далеч под изискуемото, да не говорим за ЕВРО 5. Спомнете си, че у нас не се допусна продажбата на коли с комън рейл мотори преди пускането по бензиностанциите на ЕВРО 4 дизел. Така че, горивата отпадат, като причина за намаляване срока на служба на маслата.
В книжката нищо не е описано за намаляване срока на ползване на маслата вследствие на така често упоменаваните "чести стартове на студен мотор зиме, системно каране с недостигане на работната температура( обикновено на къси разстояния и зиме в града), каране на високи обороти...и т.н.". Нищо от това. Просто хората са си написали какви са интервалите за смяна на маслата. Никъде не пише при стар мотор да се минава на друг тип масло.
Дадено е да се кара 5W40 или с 10W40(допуска се). Не пише нищо за никакви филтри с удължен срок. Това са навярно търговски трикове. Не знам защо хората се страхуват да си карат колите с удължените срокове. Чак дилърите вместо да препоръчват на хората да използват пълноценно срока за маслата, ги карат да ги хвърлят на 10 000 км. За всеки случай. Ама и ако е така, защо най-реномираните фирми дават удължените сервизни интервали. Ами да си бяхме останали на 227.0 спецификация, и тя е на 10 000, и маслото е по-евтино.
Иначе в повечето случаи маслата трябва да се сменяват всяка година, дори ако не са направени предписаните километри. Но според мен едва ли ще си счупите моторите, ако масло на Кастрол спец. 229.3 5W40 го карате 15 месеца и 15 000 км.
Май за бензиновите коли ситуацията е още по-изгодна. Поне ако съдя от книгата на един Опел пред мен, на който с бенз. мотор смяната е на 10 000, а на дизела - на 7,500км. Е не знам как е с газта, такава кола не съм карал.
А пък в Калифорния да караш 0W40 e направо безсмислено. Кога ще имаш там минус 35 по Целзиус, та да ти трябва масло 0W. По-добре в горещините да караш 10W50. Абе според мен най-добрият вариант е 5W40. Удовлетворява поради това че е пълна синтетика, пали и маже добре при ниски температутри и охлажда добре ( сравнително) при високи. Аз винаги карам с Кастрол 5W40.
Става дума за мотор 2300TD на Вито 1996 година. Събира от 7,5 мин до 9 макс. литра масло.
V230 Turbodiesel
Motoroelqualitaet nach Blatt
По спецификации ( книжката е печатана още през 1996г.)
226.0 7 500 km
227.0/227.1 10 000 km
228.0/228.1 12 000 km
228.2/228.3/228.5 15 000 km
За горива с над 0,5 обемни% съдържание на сяра - интервалът да се намалява наполовина.
В момента в България евродизела е ЕВРО 4, а Премиум(алпин) на OMV - ЕВРО 5. Още ЕВРО 4 удовлетворява условията за съдържание на сяра далеч под изискуемото, да не говорим за ЕВРО 5. Спомнете си, че у нас не се допусна продажбата на коли с комън рейл мотори преди пускането по бензиностанциите на ЕВРО 4 дизел. Така че, горивата отпадат, като причина за намаляване срока на служба на маслата.
В книжката нищо не е описано за намаляване срока на ползване на маслата вследствие на така често упоменаваните "чести стартове на студен мотор зиме, системно каране с недостигане на работната температура( обикновено на къси разстояния и зиме в града), каране на високи обороти...и т.н.". Нищо от това. Просто хората са си написали какви са интервалите за смяна на маслата. Никъде не пише при стар мотор да се минава на друг тип масло.
Дадено е да се кара 5W40 или с 10W40(допуска се). Не пише нищо за никакви филтри с удължен срок. Това са навярно търговски трикове. Не знам защо хората се страхуват да си карат колите с удължените срокове. Чак дилърите вместо да препоръчват на хората да използват пълноценно срока за маслата, ги карат да ги хвърлят на 10 000 км. За всеки случай. Ама и ако е така, защо най-реномираните фирми дават удължените сервизни интервали. Ами да си бяхме останали на 227.0 спецификация, и тя е на 10 000, и маслото е по-евтино.
Иначе в повечето случаи маслата трябва да се сменяват всяка година, дори ако не са направени предписаните километри. Но според мен едва ли ще си счупите моторите, ако масло на Кастрол спец. 229.3 5W40 го карате 15 месеца и 15 000 км.
Май за бензиновите коли ситуацията е още по-изгодна. Поне ако съдя от книгата на един Опел пред мен, на който с бенз. мотор смяната е на 10 000, а на дизела - на 7,500км. Е не знам как е с газта, такава кола не съм карал.
А пък в Калифорния да караш 0W40 e направо безсмислено. Кога ще имаш там минус 35 по Целзиус, та да ти трябва масло 0W. По-добре в горещините да караш 10W50. Абе според мен най-добрият вариант е 5W40. Удовлетворява поради това че е пълна синтетика, пали и маже добре при ниски температутри и охлажда добре ( сравнително) при високи. Аз винаги карам с Кастрол 5W40.
#9
Публикувано 18 март 2008 - 03:25
Такааааа,сега малко от това което аз знам.
Маслото за бензиновия модел е мааалко по-разли4но то дизеловото.Мерцедес 229.51 е за дизеловата версия,а Мерцедес 229.5 без да има 1 е за бензиновата.За модерни дизели се препорьчва пьрвата версия.
По вьпроса дали 5/40 или 0/40 е ясно - няма значение дали е 5 или 0 ,петицата дьржи до около -15 без проблеми,0 дьржи до около -25 че и горница.Мен това не ме засяга,40 ми е важната цифра и там проблеми няма,50 карат в жегата на Аризона и Тексас,тук такива жеги няма и 40 си е сьвсем нормално за каране.
По вьпроса за това колко се кара - дават го като маслото което ползват дильрите тук на коли при които компа следи за качеството на маслото и ти свирка кога да ходиш в сервиза за смяна.Това може да стане и след 15 000 мили,НО ЗАДЬЛЖИТЕЛНО се ползва филтьр сьс синтетична мембрана който дьржи без да се разпада след 10 000 мили и който има нормална пропускливост за тоя тип масла.
Нормалния филтьр се прави от хартия / просто казано / и не се препорьчва да е ползва над 10 000 мили,а маслото му дават 15 да речем.Аз че няма да го карам и 10 е ясно,няма са си рискувам мотора за 30 кинта на година,но ми се искаше да намеря филтри сьс синтетична мембрана,а не нормалния хартиен модел и това ми беше вьпроса.
Маслото е ПЬЛНА СИНТЕТИКА като покрива нормите на Мерцедес за коли след 2003 без проблем.Номера е,че те слагат филтрите които ще ви плякна на снимки долу,а аз такьв за моите не намирам до момента.
Четох какви ли не за това масло - химически анализи,температурни проби,натоварени мотори,продьлжителен пробег.................и определено си заслужава почти 7 кинта литьра.Филтьра е около 25 ма за моите мотори го няма.Намирам както казах К&Н ма то като ще е така ще си карам МАНН и ще сменям пак на 7000 мили.
Маслото за бензиновия модел е мааалко по-разли4но то дизеловото.Мерцедес 229.51 е за дизеловата версия,а Мерцедес 229.5 без да има 1 е за бензиновата.За модерни дизели се препорьчва пьрвата версия.
По вьпроса дали 5/40 или 0/40 е ясно - няма значение дали е 5 или 0 ,петицата дьржи до около -15 без проблеми,0 дьржи до около -25 че и горница.Мен това не ме засяга,40 ми е важната цифра и там проблеми няма,50 карат в жегата на Аризона и Тексас,тук такива жеги няма и 40 си е сьвсем нормално за каране.
По вьпроса за това колко се кара - дават го като маслото което ползват дильрите тук на коли при които компа следи за качеството на маслото и ти свирка кога да ходиш в сервиза за смяна.Това може да стане и след 15 000 мили,НО ЗАДЬЛЖИТЕЛНО се ползва филтьр сьс синтетична мембрана който дьржи без да се разпада след 10 000 мили и който има нормална пропускливост за тоя тип масла.
Нормалния филтьр се прави от хартия / просто казано / и не се препорьчва да е ползва над 10 000 мили,а маслото му дават 15 да речем.Аз че няма да го карам и 10 е ясно,няма са си рискувам мотора за 30 кинта на година,но ми се искаше да намеря филтри сьс синтетична мембрана,а не нормалния хартиен модел и това ми беше вьпроса.
Маслото е ПЬЛНА СИНТЕТИКА като покрива нормите на Мерцедес за коли след 2003 без проблем.Номера е,че те слагат филтрите които ще ви плякна на снимки долу,а аз такьв за моите не намирам до момента.
Четох какви ли не за това масло - химически анализи,температурни проби,натоварени мотори,продьлжителен пробег.................и определено си заслужава почти 7 кинта литьра.Филтьра е около 25 ма за моите мотори го няма.Намирам както казах К&Н ма то като ще е така ще си карам МАНН и ще сменям пак на 7000 мили.
.
#10
Публикувано 18 март 2008 - 03:29
Тка,ето двата различни филтьра,двата са за един модел кола.А да видим кй ще познае от пьрвия пьт кой модел аз тьрся и кой модел е картонения който се разпада на 10 000 мили или там някьде.
Сега разбрахте ли ме какво ме сьрби.Маслото си е кукла,филтьра ме дьржи буден,това ми е болката,а не дали и какво масло.
Кой иска жокерче??? Удьлен пробег или коли с комп. дето ти следи качеството на маслото се карат с ония филтьр,другите таралясници вьрвиме с картона.Номера е че искам от синтетиката и аз ма ньцки,сечено,курец,ядец,нема.............и те тва си е.
.
#11
Публикувано 18 март 2008 - 15:08
Да ти кажа чесно - тва с маслото и филтрите си е ...........де да знам ка да го нарека...
То верно че при вас продават боклуци много ама чак пак да се разпада филтара на 10 000....
Купуваш си МАН и готово -Аз ти казвам че и на 20 000 мили ако че е хартиен нема да се разпадне.
изпитано в продължение на 10 години в поне 5 сервиза дето знам че ползват МАН.
Естествено сигурно им аи други.... не споря ...
И от тук нататка е локум за разтягане......
Ако чак толкова пак вече даржиш на пласмасов филтар и т.н даи номер на тва дет го тарсиш.Ако е на извесна марка производител -99,5% ще ти го намеря.
То верно че при вас продават боклуци много ама чак пак да се разпада филтара на 10 000....
Купуваш си МАН и готово -Аз ти казвам че и на 20 000 мили ако че е хартиен нема да се разпадне.
изпитано в продължение на 10 години в поне 5 сервиза дето знам че ползват МАН.
Естествено сигурно им аи други.... не споря ...
И от тук нататка е локум за разтягане......
Ако чак толкова пак вече даржиш на пласмасов филтар и т.н даи номер на тва дет го тарсиш.Ако е на извесна марка производител -99,5% ще ти го намеря.
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#12
Публикувано 18 март 2008 - 15:39
Е убаво де...кат са ти толкова проблем филтрите що не си караш с нормален и да си го смениш два пъти на една смяна на масло.Таман ще ти се подържа маслото по-чисто и пропускателната способност на елемента се запазва.
#13
Публикувано 18 март 2008 - 17:08
123............така ме питаш все едно незнаеш какво е това МЕРАК Аз че ще го карам пак 7-8 000 мили е яснома искам да е с такьв филтьр.
Кьсал сьм на Патрол хартиения и няма да ви кажа какьв грездей се получава.Как да е,е ги номерата.
МАНН 727/1Х
К&Н НР - 7008
Мрака долу,за него ги тьрся,може и 4 броя да взема стига да намеря.Тук му вукат fleece,МАНН имат такива ма не и за модела.Колите с МАНН ги карам и ако не намеря не е голяма беда,пак такьв ще сложа и пак 7000 мили и вьн от колибата.
Кьсал сьм на Патрол хартиения и няма да ви кажа какьв грездей се получава.Как да е,е ги номерата.
МАНН 727/1Х
К&Н НР - 7008
Мрака долу,за него ги тьрся,може и 4 броя да взема стига да намеря.Тук му вукат fleece,МАНН имат такива ма не и за модела.Колите с МАНН ги карам и ако не намеря не е голяма беда,пак такьв ще сложа и пак 7000 мили и вьн от колибата.
.
#14
Публикувано 18 март 2008 - 17:30
229.5 engine oils must be used with fleece oil filter designed for use with 229.5 engine oils.
http://www.whnet.com/4x4/oil.html
Предпоследното,последните са за дизела.
Mobil 1 SuperSyn European Car Formula 0W-40 (USA)
Е го и маслото там.Мерцедес го дават така,не е като тия Мобилци да са си го измислили.На маслото му дават около 30 000 километра,аз мина 11 - 12 я не,филтьра ми е дерта на мен.
Кой иска снимки сьс скьсани филтри?
http://www.whnet.com/4x4/oil.html
Предпоследното,последните са за дизела.
Mobil 1 SuperSyn European Car Formula 0W-40 (USA)
Е го и маслото там.Мерцедес го дават така,не е като тия Мобилци да са си го измислили.На маслото му дават около 30 000 километра,аз мина 11 - 12 я не,филтьра ми е дерта на мен.
Кой иска снимки сьс скьсани филтри?
.
#15
Публикувано 18 март 2008 - 18:17
В тези времена на фалшификации нито на MAN вярвам, нито на Мерцедес. Най-лесно се фалшифицират консумативи. И самите фирми си организират евтини производства, а после си слагат марката. Тук се напълни с турски мерцедеси и фордове. Няма смисъл да се коментира.
3 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 3 гости, 0 анонимни