Приятелю, това с имената на маслата много ми хареса.Приятелю, какви са тези масла - Манол, Стоян, Драган.. Има масла Кастрол, Мобил, Шел, БП.... па дори и Приста на Тексако. Толкова писане във какви ли не форуми. Отвори си някоя страничка и прочети какво препоръчват сериозните фирми, а за МБ си има спесификции. С 5W40 пълна синтетика на Кастрол няма грешка. За нашите климатични условия може и 10W40, а ако не си с турбо - може и 15w40. Е, цените са важни - пълната синтетика е около 25 лева литъра, полусинтетиката около 15-17, а минералното - 7-8 лв за литър.
Не се скъпи за масла и филтри, иначе ще правиш мотор.
проблем с маслото!!W124 250D
Започната от reichfurrer, 26 яну 2008 - 20:06:09
47 мнения по тази тема
#16
Публикувано 27 януари 2008 - 20:04
#17
Публикувано 27 януари 2008 - 20:21
Слагай 15/40 и няма да трака
P.S. Гледай сега колегите как ще ме оплюят за този пост, но това си е мое мнение
Не става дума за плюене. Но това, че слагаш 15, а не 10, не означва нищо, що се касае за влошаване на вискозитета вследствие повишаване на температурата. Първата цифра преди W означава течливостта при ниски температури. Колкото по-малка е тя, толкова по-лесно палиш и по бързо маслото достига до триещите се части. Важна при високите температури е втората цифра. Тя показва до какви температури се запазва гарантирания вискозитет. Например ( не си спомням точните стойности) 5W40 гарантира лесно палене до минус 25 градуса и запазване на вискозитета до плюс 35. 10W40 - съответно минус 15 и плюс 30. Това го пиша по принцип, пак казвам, че не си спомням точните стойности. А има и масла 0W 40 и какви ли не други. Така че, ако сложиш масло с ниска първа цифра, това само означава, че палиш лесно, а и турбините изискват по-течливи масла.
Между другото, навремето имаше обяснения по повод появата на Диона Супер, която беше с период на смяна 10000 км., срещу 5000 за обикновената Диона. Обяснението беше, че при Диона Супер има добавки, които позволяват на органичните молекули в студено състояние да поддържат по-малка гъстота на маслото, като техните вериги са по-къси тогава. С повишаване на температурата тези молекули рекомбинират и увеличават дължината си, като по този начин не се позволява намаляването на вискозитета. Сигурно тук има химици, които могат да потвърдят или отрекат написаното. Може и да е такова обяснението, иначе как сега ще има масла хем хем. И последно - тогава писаха, че това рекомбиниране работи някъде до 5000 км., а после компресионните пръстени нарязват молекулите механично и те вече не могат да "стават дълги", а маслото работи вече като обикновена Диона.?????? Ама защо ли пиша всичко това - има статии и в този форум, които обясняват по-добре от мен. Стига да има кой да ги чете.
#18
Публикувано 27 януари 2008 - 20:58
ще сменям, къде ще ходя...ма то ми е за акъл..нека!!щото айде по-тънка лайсна да мина, ама на!! Ям му сега главата!! много ме дразни това тракане, до какво може да доведе??К'во може да се прицака??
#19
Публикувано 27 януари 2008 - 21:04
е така и не обясни точно какво е тракането.
#20
Публикувано 27 януари 2008 - 22:00
значи..като запаля на студен двигател работи чудо, малко като поработо 5-10 мин започва едно чукане/тракане при напълно загрял двигател пак трака но по слабо, и малко по рядко,по напред т.е преди смяната на маслото си работеше добре, без това тракане или ако го е имало то е било много слабо, на топъл мотор изобщо!..незнам как да ти го опиша абе на повдигачи! все едно тракаш със зъби
#21
Публикувано 27 януари 2008 - 22:29
Е ясно...същия проблем като Боян (Лоринсър).Беше сипал някаква боза май че беше Мобил и аре...трака-трака повдигачите.Смени момчето маслото и работата се оправи.
Значи бате точиш тая молибденова помия,промиваш,сменяш филтъра и си наливаш читаво масълце.Ако ще го караш примерно с полусинтетика 10В40 можеш първата зарядка да я направиш с Приста полусинтетика 10В40 че да ти излезе по-тънко.Сменяш го след 4-5000км. и си наливаш каквото си поискаш там.Въпреки че в интерес на истината Пристата може и да ти хареса ама айде да не я започваме темата за маслата.Гледам караш печка.Хич не чакай 10 000 км за смяна особенно ако караш предимно градско.Хвърляй го на 7500 макс 8000.
Значи бате точиш тая молибденова помия,промиваш,сменяш филтъра и си наливаш читаво масълце.Ако ще го караш примерно с полусинтетика 10В40 можеш първата зарядка да я направиш с Приста полусинтетика 10В40 че да ти излезе по-тънко.Сменяш го след 4-5000км. и си наливаш каквото си поискаш там.Въпреки че в интерес на истината Пристата може и да ти хареса ама айде да не я започваме темата за маслата.Гледам караш печка.Хич не чакай 10 000 км за смяна особенно ако караш предимно градско.Хвърляй го на 7500 макс 8000.
#22
Публикувано 27 януари 2008 - 22:30
Понеже стана въпрос за зависимост между вискозитет и температура,
ЕТО ТУК графика, онагледяваща виждането на мерцедес по въпроса.
Сори че е на жабарски, ама книжката ми е такава...
Колкото до конкретното масло което колегата е налял аз нямам впечатления.
Мой приятел обаче наля баш такова и то точно поради тракащи повдигачи.
Само че маслото беше Лики Моли, пак с молибден.
Е- спряха да тракат.
Та проблема не е в молибдена а нещо комплексно в маслото или в комбинацията му с мотора.
Няма как - хвърляш и наливаш такова, от каквото си бил доволен последно.
ЕТО ТУК графика, онагледяваща виждането на мерцедес по въпроса.
Сори че е на жабарски, ама книжката ми е такава...
Колкото до конкретното масло което колегата е налял аз нямам впечатления.
Мой приятел обаче наля баш такова и то точно поради тракащи повдигачи.
Само че маслото беше Лики Моли, пак с молибден.
Е- спряха да тракат.
Та проблема не е в молибдена а нещо комплексно в маслото или в комбинацията му с мотора.
Няма как - хвърляш и наливаш такова, от каквото си бил доволен последно.
#23
Публикувано 27 януари 2008 - 22:41
Е ясно...същия проблем като Боян (Лоринсър).Беше сипал някаква боза май че беше Мобил и аре...трака-трака повдигачите.
Кастрол май беше ама все тая.
Тая идея с молибдена е много спорна.
Едно време в "Стомана" я ръгаха по разни механични предавки, редуктори, компресори...
Ей за това става въпрос - UNIMOLY
Всеки мъкнеше и я бухаше къде ли не по колите.
Всъщност масово се слагаше в мотора, въпреки че според описанието е за редуктори.
Така или иначе не съм чул някой да е гризнал дървото заради тоя катран.
От друга страна механиците казваха, че редуктор третиран с тая добавка и останал без масло при авария издържал неприлично много време...
#24
Публикувано 27 януари 2008 - 23:19
благодарско на всички оказали и дали съвети и мнения по този въпрос!! Щом сменя маслото с друго, а то ще е много скоро ще дам точен и ясен отговор на какво положение е сега с тракането!! Още един път благодаря на всички!!
#25
Публикувано 08 февруари 2008 - 13:45
Колеги, днеска към 12:00 ч, смених маслото на мерца, и настана тишината в моя двигател!!! новото масло е МОТУЛ 15/50 полусинтетика!! Хубаво ми се видя, като покарам известно време ща допълня мнението си с отзивите за това масло!! За сега бива!!
#26
Публикувано 08 февруари 2008 - 14:18
Аз не останах много очарован от този вискозитет.
Имаше аномалии в нивото на маслото - в тая тема писах за това.
Стигнах до извода, че течливостта му при работна температура е ниска, тоест с прости думи остава по-гъсто.
Което е съвсем естествено - то и от вискозитета е ясно.
Беше от серията 6100 на Мотул.
И понеже го изхвърлих зимата и го замених с 5W40, определено се почувства видимо облекчение при развъртането при ниски температури.
Ето какво пише и в книжката на Мечо по отношение на вискозитета.
Честно казано не мисля да го позлвам отново.
При теб обаче щом е решило проблема - ОК. Пък и лято иде
Имаше аномалии в нивото на маслото - в тая тема писах за това.
Стигнах до извода, че течливостта му при работна температура е ниска, тоест с прости думи остава по-гъсто.
Което е съвсем естествено - то и от вискозитета е ясно.
Беше от серията 6100 на Мотул.
И понеже го изхвърлих зимата и го замених с 5W40, определено се почувства видимо облекчение при развъртането при ниски температури.
Ето какво пише и в книжката на Мечо по отношение на вискозитета.
Честно казано не мисля да го позлвам отново.
При теб обаче щом е решило проблема - ОК. Пък и лято иде
#27
Публикувано 08 февруари 2008 - 14:22
"правилом 35".
В маркировку моторного масла должно входить обозначение класса
его вязкости по шкале SAE. Например: 15W-40. Это значит, что
данное масло по вязкости при минусовых температурах
удовлетворяет требованиям, предъявляемым к зимним маслам
класса 15W, а при плюсовых – к летним маслам класса 40.
Запомните число 35. Если из него вычесть "зимний" индекс класса
вязкости, в нашем примере это 15, то получится величина,
называемая предельной температурой прокачиваемости, т. е.
температура, при которой масло еще сохраняет текучесть.
35 – 15 = 20. Значит, маслом 15W-40 можно пользоваться при
температурах до –20° C.
Соответственно, чем меньше "зимний" индекс класса вязкости, тем
масло "холоднее". 10W – до –25° C; 5W – до –30° C.
В маркировку моторного масла должно входить обозначение класса
его вязкости по шкале SAE. Например: 15W-40. Это значит, что
данное масло по вязкости при минусовых температурах
удовлетворяет требованиям, предъявляемым к зимним маслам
класса 15W, а при плюсовых – к летним маслам класса 40.
Запомните число 35. Если из него вычесть "зимний" индекс класса
вязкости, в нашем примере это 15, то получится величина,
называемая предельной температурой прокачиваемости, т. е.
температура, при которой масло еще сохраняет текучесть.
35 – 15 = 20. Значит, маслом 15W-40 можно пользоваться при
температурах до –20° C.
Соответственно, чем меньше "зимний" индекс класса вязкости, тем
масло "холоднее". 10W – до –25° C; 5W – до –30° C.
I bite my time
#28
Публикувано 08 февруари 2008 - 15:00
ще го видим при мен как ще е!! Ще го покарм така, дето се вика да се пооталожи пък ще видим!!! Писна ми вече от калпави масла!! Това е 15w50 techosyntes - power 4100
#29
Публикувано 08 февруари 2008 - 15:24
Моето мнение за маслото е:колеги, днеска си смених маслото на мерседса 124/250Д, и имам странноото чувство, че започна да трака!! Маслото е " MANNOL 10/40 Molibden diesel" к'во да правя сега, да ккарам така или да се набутвам и с друго масло?? Чакам предложения!!
1-зависи от пробега над 170 000 минавам на полусинтетика дотогава на пълна
2-личното ми предпочитание е само кастро
3-в сервиз и само от варел (по малка вероятност за менте)
4-ти си решаваш какво да правиш но според мен по добре го смени и повече не се нахвърляй на ментета
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни