Към съдържанието

  •  

Bat Andi

Регистрация: 18 дек 2008
Офлайн Последно: 19 яну 2021 - 10:58:16
**---

#332284 Проблем с автомат, W211, 270 Cdi, насича на ниски обороти и висока предавка

Публикувано от Bat Andi на 19 септември 2013 - 08:52

Стардиагностик? Какво ще е поведението на колата, ако се кара с изключен "блокаж" на трансформатора, вреди ли на нещо?

Ако маслото е старо, симптомите други ли са?

Поведението на колата ще е като на старите автоматици, малко завишен разход на гориво, по ниска максимална скорост с около 10 - 15 %

Няма да счупиш кутията

Но провери дали е хидротрансформатора? 

Ако се окаже че е от него се увери, че се управлява коректно!+


  • 1


#331378 Проблем с автоматични скорости на Мерцедес С220сди

Публикувано от Bat Andi на 09 септември 2013 - 08:41

Спокойно аз една седмица чакам някой да напише нещо ама нема по късно ще напиша каквото знам

Че ако за всеки мой пост си чакал една седмица, то темата щеше да е на 3 месеца....

Не знам защо си с убеждение че форума е денонощен сервиз, който е оправял всички проблеми и особено при екзотични изпълнения...

Би било супер ако е така, но


  • 1


#331084 Проблем с автоматични скорости на Мерцедес С220сди

Публикувано от Bat Andi на 04 септември 2013 - 21:39

От това което си написал разбрах че бушона е изгорял само веднъж.

След което има само една скорост напред и една назад. Това е авариен режим.

Има е друг начин за ресет, но трие само определени DTCта.

Влизаш в колата, завърташ контактния ключ на втора степен (0-1-2-страрт)

Натискаш педала до долу, така че бутона на кикдауна да щракне и го държиш натиснат за повече от 5 секунди.

Връщаш ключа в начално положение без да го вадиш, и чак тогава пускаш педала.

Чакаш поне 2 мин да се рестартира системата. Ако имаш късмет DTC ще падне и си свиркаш.

Пиши какво е станало

 

Поздрави


  • 1


#331070 Проблем с автоматични скорости на Мерцедес С220сди

Публикувано от Bat Andi на 04 септември 2013 - 17:34

Иди да ти изчистят грешката. Влезе ли кутията в аварийна трябва да се изтрие DTC-то


  • 1


#331006 W201 3.2 AMG

Публикувано от Bat Andi на 03 септември 2013 - 17:25

Интересен проект ще стане, но според мен тъй и тъй ще ползваш оборудван блок от м104 3.2 .... направо метни този м104 3.2 и доработвай него (с останалите пари от тези 5000), самата 24в глава с променливата фаза на всмукателния вал ти дава доста повече плюсове, да не говорим че като кс/нм няма да има сравнение. За останалите пари едни валове, хубав сметнат изпускателен колектор и едни дросели като на М сериите на БМВ и ще имаш също така уникална но много по-бърза и мощна кола ....... това го нахвърлям само като идея.

Радвам се че го оценяваш като интересен. Все пак си един от сериозно занимаващите се с тунинг на бенцове.

Идеята ти е добра, безспорно главата от М104 има доста предимства и позволява по висок максимален праг. 

Искам да направя нещо близко до "стоковото" АМГ, като си оставя почерка де...(което не се знае за добро или лошо е)

Наистина е странно, да махнеш глава с два пъти повече лапани, два вала, променилово газоразпределение и по нова като концепция... (не споря че е шантаво)

Да стане този проект, следващият ще е М104 с 3,6 литра обем примерно

Иначе лимита дефакто е около 3000 лв, другото е труд и време за анализи, сметки (ако влезна в 200 часа) Може да е странно но съм решил да си сметна труда,

Не се занимавам с това в нормално време и съм си сложил смешните 10 лева на час, "загубено" време 


  • 1


#330966 W201 3.2 AMG

Публикувано от Bat Andi на 02 септември 2013 - 22:44

Здравейте,
 
В темата ще ви представя една своя мечта (идея) и реализацията на проекта "Вълк в овча кожа"
как звучи само.... нещо като "сиромашкото" амг.
Та към идеята, проекта и реализацията.
От АМГ са предлани следните варианти на 201
2.6 Liter Kat 185PS
3.0 Liter Kat 215PS
3.2 Liter Kat 234PS
3.0 Liter ohne Kat 225PS
3.2 Liter ohne Kat 245PS
От модификацията 3,2 са произведени 126 автомобила, и май по нашите ширини не съм срещал такава (за съжаление)
Идеята е М103 мотор с работен обем 3.2 литра, свободнодишащ.
Газоразпределение 1:1 с оригиналното на 3.2 мотора на АМГ - време на отваряне, два клапана на цилиндър, 
размер на клапаните, ход и диаметър на буталото, степен на сгъстяване и др.
С една дума реплика, максимално близка до АМГ параметрите.
 
Проекта М103 3.2L 12V 
Работен обем 3199 cm³ (3205 cm³ при Оригинала)
Ход Х Диаметър 84мм Х 89,9мм (84мм х 90мм)
Мощност 180KW (5750Rpm) 
Въртящ момент 324Nm (4500Rpm)
Степен на сгъстяване 10:1
Средно налягане 12,7 бара (4500Rpm)
Средно налягане при 11,7 бара(5750Rpm) 
(много крива мерна единица за смятане са тези барове ама...)
Всмукателен клапан 43мм
Изпускателен клапан 39 мм
Всмукателен колектор H WA 103 140 01 01
Разпределителен вал H WA 103 050 04 01
Зъбно колело H WA 103 052 01 01
Гарнитура блок глава H WA 103 016 01 20
Глава H WA 103 010 02 20
Бутала H WA 103 030 03 18 
Някой от изброените части ще се изработват по поръчка съгласно чертежите на АМГ
Все пак лимита на проекта ми се иска да е около 5000 лева, което включва и 200 часа работа.
 
Реализацията безспорно е най-интересната част. 
Към момента проекта е още в електронен вид.
Събирам информация, контактувам с колеги от други немски форуми.
Започнах с идеята да преработя моя 2.6 мотор, като разстържа блока, набиване на ризи... филма е сериозен... Порових се в интернет, и се оказа ча братята германци, доста сериозно ровят мотори, и 3.2 литровата версия е на почит. (все пак са 80 милиона)
започнах да търся друг вариант, разрових се в ЕПЦ и що да видиш. Вала (коляновия) на М103 3.2 е с номер A 104 030 09 01, същият който се вгражда в М104 след септември 1992 3.2 литровата версия.
Да но блока на М104 е правен като еволюция на М103. Разстоянието между цилиндрите е еднакво, а при по ранните версии (3.0) диаметъра и хода на буталото са еквивалентни.
Новостта при М104 3.2 е че е с двуредова верига, но на същия вал се слага и зъбно колео с два реда зъби от М103 при амг версията.
До тук добре, за стартиране на реализацията е нужен оборудван блок от М104, зъбно колеко от колянов вал М103. Ако цилиндрите са ОК, може и да не разстъргвам...
Главата.... тук нещата стават сериозни... Ровейки се отново в нета попаднах на една статия в техническо списание за иновациите в автомобилните двигатели.... Статия за М103 М104 от 25 страници, подробен анализ, графики, сметки, кое, как, защо... Общо взето благодарко на професора написал това. Прикачам 3 файла, за хората които се интересуват.
Главите на М103 са два вида. За М103 94х и за М103 98х (2.6 и 3.0)
АМГ ползват глава от 3.0, тъй като там клапаните са с по голям диаметър.
След блока от М104 следва и глава от М103 3.0.
Но съм далеч от идеята че само с блок и глава ще получа резултат :)
Тепърва започвам сметките, гоня друга компресия от стандартната, а и тайната е в доработката на главата. Тук освен моите сметки ще използвам жокери.
Първият е www.amg-owners-club.de
Вторият се намира в град Афалтербах, от там идват тънкостите и чертежите на разперделителния вал, главата и зъбното колело....
 
общо взето това е кратко резюме на идеята и информацията, която съм събрал.
 
Защо не турбинирам ли? не че не съм фен, но искам малко по различен проект, нещо което не е правено. Пък ако се получи...
 
Ще качвам новостите около проекта, снимки, сметки и т.н,
За момента търся да закупя (но и не бързам кой знае колко, когато излезне подходящата част тогава)
- Блок с вал и бутала от М104 3.2
- Глава от М103 3.0
- зъбно колело на колянов вал от М103 и М104 до 1992 3.0
 

Прикачени файлове


  • 4


#330625 хидро усилвател на скоростите

Публикувано от Bat Andi на 29 август 2013 - 12:24

Здравей колега,

 

първо ще си позволя да те поправя малко. Няма хидро усилвател в автоматика. Има хидротрансформатор.

Ролята на трансформатора е да предаде въртящият момент от мотора към входящия вал на скоростите,

При твоята кутия хидротрансформатора може да заключва да работи като съединител.

 

Малко повече инфо за хидротрансорматора; Така наречената турбина представлява хидродинамична конструкция с едно помпено, едно турбинно и едно насочващо флуида колела. Когато двигателят работи турбинното колрло се върти с оборотите на коляновия вал. Турбинното колео е зацепено за входящият вал, а насочващото е зацепено за корпуса на кутията посредством еднопосочен лагер.

Когато помпеното колело се върти нагнетява маслото и трурбинното колело се завърта (без да има механичен контакт между тях)

До тук всичко е розово, двигателя работи, а на директна можем да стоим на спирачка. 

Още един плюс, в момента когато пусенм спирачката и турбинното колело започне да се върти и да се стреми да достигне оборотите на помпеното колело, въртящият момент се увеличава почти 3 пъти (около 1,8 до 2 пъти за мерцедес кутиите). (ако мотора е 500Нм в кутията отиват около 1000Нм в момента на потеглянето) Постепенно турбинното колело настига помпеното (оборотите на мотора) и увеличението става все по малко. Когато турбинното колело достигне 0,8 от скоростта на помпеното (при конвенционалнитехидротрабсформатори) предвателното число е 1 към 1, от там нататък докато скоростите се изравнят имаме загуби - за това и старите автоматици харчат малко повече.

Обче на едни умни хора им светнало, че може да съчетаят хидротрансформатор и съединител, резултата е монтираните след 1996г автоматични скорости 722.6 и нагоре турбини със заключване. Докато ни е полезно да ползваме прдимствата на трансформатора той работи в отворен режим (около 0,6 от скоростта на мотора), когато е по добре да имаме 1 към 1 предавателно число заключва (най общо казано) Обикновено режимите са 3, но няма да влизам в подробности.

Общо  взето модерните хидротрансформатори имат около 98% КПД

 

Та да минем към проблема. Опиши шума. Колата има ли вибрации при движение? При леко подадена газ, има ли играене на оборотите в движение на висока предавка?

Кога си сменял масло и къде?

Чистил ли си кутията?


  • 2


#330262 w220 или w221

Публикувано от Bat Andi на 24 август 2013 - 00:12

за 221 определено. Наистина возията е доста по добра от на 220 (не че нещо но не съм очарован от еърматика на 220, моята 140 е доста по комфортна) 221 е Мерцедес Бенц 220 е Крайслер, красива кола но...

 

Иначе за богатите и сметката... да искаш ли Ес клас не бива да те плаши разход и поддръжка,

Но при 220 далеч не е само поддръжка, то не са клъстери, то не са седалки, то не са сам модули то е циирк.

Иначе ведъж шефа в предната ми фирма ме попита чисто приятелски, как се чувствам, доволен ли съм от това което получавам. Аз му казах че щом всеки ден идвам с Ес 500, нямам право да се оплаква


  • 2


#330057 Смяна масло автоматична скоростна кутия C220 CDI

Публикувано от Bat Andi на 21 август 2013 - 14:22

Здрасти,
 
Първо за дифа, маслото е отделно от това на скоростите. При някой автомобили с предно предаване се ползва едно масло за скорости и диф, защото са в един кожух. Лично аз не съм срещал автомати с предно, който да върти едно масло и в дифа и в кутията.
 
Малсото в дифа се долива. Поне така знам аз. Хубаво е да слагаш само оригинално, точно за твоя диф.
 
Маслото на автомата.... Твоята кутия е със синтетично масло и според Бенц, се сменя в първите 60 000км. Защо тогава, защото като нова кутията отделя стружки докато се наасне.
След това Мерцедес парви почистване на кутията само при проблем, и ако не се реши с почистване, се сменя кутията. Просто е по евтино за клиента. Труда в един западен сервиз е доста повече (80 евро на час) от колкото струва новата кутия.
 
Спокойно може да си сменяш маслото на всеки 60 000 км и на 40 000км ако караш предимно градско.
 
Какво ще стане ако си смениш маслото е грешен въпрос, по скоро какво няма да стане.
 
- Новото масло няма да измие утайките в мозъка,
- Новото масло няма да оправи луфта в износените пакети.
 
Въпрос на шанс е дали ще ускори някой проблем, или ще го забави. Никой не може да каже. Новото масло няма как да счупи кутията, то прост ще изостри или притъпи съществуващ проблем. 
 
Има доста успешен метод за почистване на кутията преди смяна на маслото, но в БГ не съм чувал някой да го прилага. 

  • 1


#329378 Ремонт на скоростна кутия

Публикувано от Bat Andi на 14 август 2013 - 22:40

Аз предлагам да си стиснем ръцете на 10 пъти и на 36 разглабяния

Така по кръгло ми изглежда някак. А и колко са 800 кинта за гориво  :)

 

Винаги съм се чудел защо има 4 форума на мерцедес... сега разбрах

 

Успех момчета!


  • 1


#329314 Ремонт на скоростна кутия

Публикувано от Bat Andi на 14 август 2013 - 18:54

Файла става, има основните неща

сега малко ОФФ

 

Благодаря Рошка, До тук освен обиди и лъжи в последния ти пост... друго не видях.

Сигурно съм изтрещял както ти казваш.

И аз и ти сме членове на този клуб. Идеята на повечето клубове не е да се хранят членовете с лъжи и обиди.

С цялото ми уважение към Илийката и останалите членове, аз не искам да членувам повече в клуб, чиито член сипе обиди по името ми. Визирам последния пост.

Чисто и просто нямам място в такъв клуб. Ще ти го напиша: След това което чета, за мен е обида да съм член на клуба.

От твоята камбанария пак е добре. такъв наркоман, отакачлник, ("Алооо,ти или си почнал да се бодеш или имаш сериозни проблеми с паметта!!!") и мошеник и лъжец няма да е вече в клуба. Мир да има.

 

Няма как да остана с наведена глава, сори, мога да си призная грешка и да си тръгна с вдигната глава от клуба. Не искам името ми да се свързва с хора като теб.

Припомни си  правилата на форума:

  1. Не пишете само с главни букви - според Интернет етикетът, това означава, че крещите;
  2. Не използвайте повече от един препинателен знак, това не засилва смисъла на написаното;
  3. Постове, които нямат отношение към темата, към която са публикувани, могат да бъдат изтрити по преценка на модератор;
  4. Не се допускат лични нападки към други потребители на форумите по каквато и да е причина, включително и за неспазване на тези правила или критики за правописа. Когато са налице подобни факти, обърнете се за съдествие към някого от модераторския екип;

Но ти си над тези неща

 

П.П. И не съм се нацупил, просто ми казаха няколко човека да не си оставям колата в твоите ръце. Това е причината иначе цената беше чук.

 

Хайде със здраве и успехи!


  • 2


#329266 Ремонт на скоростна кутия

Публикувано от Bat Andi на 14 август 2013 - 10:09

Извиняавай много за ОФфТопика, К4m3n
 
Май е редно и аз да се намеся. Чета някакви постове, обвиняван съм в некадърност и т.н.
Не е коректно така, нямам нищо напротив да ми пишат името с друг шрифт, друг цвят, но да си украсяват историята. просто е обидно.
Директно към моя приятел Рошен.
 
Извикахте ме да погледна една кутия, който като дойдох видях една неразглобена кутия която аз трябваше да погледна. Изведнъж се оказва че аз трябва да я раглобя и обслужа... така както съм дошъл, по дънки и по риза.
Ако съм идвал 5 пъти както твърдиш ТИ! то по добре да ти бях дал пари и да идеш в някой сервиз за автоматици. По 400км на всяко идване, щеше да ми стъпи на същите пари. 
Не знам за теб, но аз зареждам на бензиностанция и там ми искат едни цветни хартийки а осемте вафли не са много по икономични от твоите дванайсет.
16 пъти съм бил раглабял и събирал кутията. Я си помисли малко. Ти дори не беше около мен в повечето време.
И какво се случва, идва Анди в някаква част от деня, отваря ти кутията, равизираме пакетите и как да я събера веднага като нямам здрави такива.
Анди отново бие 400км другата седмица и в незнам си колко часа започва събирането на кутията. Естествено луфта на единия пакет не се получи, и трябваше друг ламел. Е Блакан стар не работи в 2 часа през ноща, но Анди да.
Хайде нови 400 км, пак след работа пак по едни часове. Събрах ти кутята, да наложи се да я извадя частично пак веднъж именно заради въпросния заден пакет, в който се усъмних. До тък тъкмо 16 пъти.
И понеже съм достатъчно самокритичен, съм готов да приема факта че докато съм слагал помпата съм разместил редуктора и задния пакет се е извадил леко. Че е грешка, грешка е.
Но запомни, аз не съм мишок и не се крия.
Че беше обещал да ми боядисаш колата, като аз си платя материалите, да така беше предложил.
Но някак изведнъж след като затворихме кутията ти спря да се занимаваш с боядисване (поне така ми каза ТИ). Ок какво толкова. Веднъж ти звъннах да се поинтересувам за кутията, и се оказа че сте я отворили и Лазар, човек с умения които не са за подценяване, е открил по горе изброените проблеми от теб. Казах си ок, сигурно съм сбъркал, щом и свидетели има, и следствие е водено... виновен съм. И пак не се покрих като мишок, нали.
Но какво се случва след време. Кутията е качена и си работи, евала на Лазар справил се е.
Но този път ти ми звънна, да ме подсетиш за уговорката, че можеш да ми боядисаш колата.
Явно  беше забравил какво си ми казал. Та защо пак предложи офертата си, защото кутията не ти харесва как работи, след като Лазар ти я е направил.
 
Ще ти задам едно въпросче, на което не искам отговор, а си отговори сам.
Защо когато Лазар ти е направил кутията, не се обади на него? защо звънна на мен за помощ, след като аз едва ли не съм щял да ти съсипя кутията?
Иначе не държа някой да ми прави реклама. Имам си добра работа в момента, и това го правя от собствено желание, след 7 часа седнал в офиса, малко раздвижване не е зле. Ако трябваше да се храня от това, цените нямаше да са символични.
 
И пак казвам, и да съм направил грешка, не ме срам нито страх да си призная.
Не съм и човек който ще се скрие, ако има проблем. Не съм нито за 10 кинта нито за 200 нито за 1000. Само факта че съм си бъркал в джоба за да ти помогна, трябва да ти е говорил за това.
П.С. Ти дали щеше да дойдеш на добра воля в Ловеч примерно да видиш нещо, и после да го боядисаш. Аз имам хубав гараж и компресор ще намеря? Пак може да не ми отговаряш.
 
Хайде със здраве, и да те слуша бенца и кутията. И бъди честен, ако не във писанията си, то поне пред себе си...

  • 5


#329167 Проблем с автоматична скоростна кутия

Публикувано от Bat Andi на 13 август 2013 - 10:59

не виждам как ще коригираш клапана

говоря за електромагнитните който регулират налягянето

без да бараш софта

а да регулираш буталата значи са подменяш пружините

много рисковано и несигурно занимание

според мен

освен ако нямаш стенд за пружини и да можеш да си

навиваш пружини с точно определена стъпка и съпротивление

Защо да е рисковано занимание? Коато знаеш какви стойнисти на налягането трябва да имаш при контрола... Дали пружините след 10 15 години работа имат същия коефициент на свиване.
Защо когато една пружина е омекнала да сменям клапанно тяло? Да по лесно, когато не плащам аз, но защо? И после ремнота е скъп
Защо ми е стенд за навиване на пружини... Като ми се яде хляб, не ми е нужна пекарна...
Да някой неща ги няма в EPC, но това не означава че не се продавта от дилъра.
Докато не се научим в БГ, че за да се прави нещо трябва да се купува и чете литература за да се усмислят нещата, трудно ще си отговаряме на повчечто въпроси защо?
Задълбах се в темата надявайки се да се получи дискусия и подробен анализ на това как работи кутията и защо се получават бъговете. Да си поговорим за конкретни стойности, да вкараме малко 
кинематика в проблема..
Сприам да пиша вече в темата че стана доста офф

  • 3


#329141 Проблем с автоматична скоростна кутия

Публикувано от Bat Andi на 12 август 2013 - 23:05

Бай васо на 722.6 как я регулираш да включва

по-твърдо освен ако не препрограмираш EGS

Ще си позволя аз да отговоря,

722.6 има 8 различни налягания които се мерят след всяка интервенция.

като например модулиращо, работно, налягане при включване и т.н.

Единият начин да се рови е през софта, но да се решават хардуерни проблеми със софтуер... не е оферта, особено когато софта е изтестван милиони километри....

Проблеми и несъответсвия със заводските стойности говорят за проблеми в електрохидравличната система.

Или се коригира съответния клапан или работата на съответното бутало. Без подробни схеми на работата на системата е почти невъзможно да се ровичка. Ако няма задрало бутало интервенцията си заслужава и излиза по евтино от нов мозък...

При по старите кутии е ясно на всички как става.


  • 2


#328772 Ремонт на автоматичните скоростни кутии

Публикувано от Bat Andi на 09 август 2013 - 12:17

Здравейте колеги, 

от няколко месеца заедно с Бай Васо започнахме по - сериозно да се занимаваме с автоматични скорости (само на МБ). 
На доста места се извършват такива услуги. Някъде много добре, на други места по зле, на трети..., но като цяло цените са притъпяващи доброто настроение. 

Целта ни е ремонта на автоматиците да бъде в разумни граници, което не пречи кутиите да придобиват заводски параметри. 
Кутиите се ремонтират съгласно даймлерската документация и още едно американско издателство, причината за това е че колкото и еднакви да са имат безброй модификации през годините, за което пък е хубаво да се спазват съветите на производителя. 

При по заплетени случаи ползваме съветите на 50 години практикуващ жокер в Германия само с автоматици на МБ.

Гаранцията е неотлъчна част от всеки пълен ремонт на автоматика и при дефект се ангажираме да поемем отговорността до оправянето на появилият се проблем. Всичкото това ще бива уточнявано по време на диагностицирането и след разглобяването на проблемният участък.
При пълно ревизране на кутия (смяна на всички уплътнения и износени дискове + почитване на мозък, правилните масла и филтър.....) ще се гарантира безпроблемна работа.
Всякакви други частични ремонти (налагащи сваляне на кутията) се правят при изрично желание на клиента а ние ще се постараем да дадем най-правилният съвет и възможно най-евтин вариант с оригинални части, нови или втора употреба за решаване на проблема. 
Цените са разумни, и най вече зависят от това дали клиента иска оригинални МБ части или техни заместители (износващите части като фрикциони и гумени или тефлонови уплътнения)
Когато става въпрос за редуктори, валове, касети, бутала препоръчително е използването на читави части втора употреба. Нови се предлагат само от дилъра, и понякога надхвърлят цената на автомобила.
За момента се занимаваме с ремонти само на следните кутии. 722.3, 722.4, 722.5, 722.6.
Насочили сме усилията си да овладеем 722.9 (7G-Tronic). Чисто технически ни трябва време да се запознаем детайлно със спецификите и.

Имаме възможност да доставяме части от завода, като дискове, уплътнения, лагери и други части за ремонт на всички кутии поставяни на МБ, също така съдействаме за закупуване на масла, филтри и гарнитури на добри цени от БГ вносители.

Приемаме свалени кутии, както и демонтираме и монтираме такива. Разполагаме със STAR диагностика.

Контакт

Бай Васил 0877 577 566

Бат Анди 0877 058 770


  • 13