Към съдържанието

  •  

mitkofitnes

Регистрация: 01 юли 2007
Офлайн Последно: Вчера, 14:30
*****

Моите теми

Газов инжекцион на двигатели с директно впръскване

24 юни 2019 - 08:53

Колеги,дойде ред да ви запозная обстойно или поне да опитам понеже не съм някой гуру,как седи въпроса с газифицирането на автомобили с директно впръскване на бензина.Става дума не само за Мерцедес нищо че това е форума за тази марка,всеки имащ бензинов автомобил би следвало да има интерес.Тези дни имаше семинар на тази тема и чаках точно някои разяснения за да мога да дам по-пълно инфо.Като за начало искам да подчертая че за първи път се вгражда от Мерцедес 1955г директното впръскване а Мицубиши 2000г започват в наши дни.Начина на впръскване е различен при всеки двигател и това затруднява много газовите компании като всяка хваща определени групи да разработва.Повечето са за 4 цилиндрови мотори и не случайно понеже тенденцията е към даунсайзинг и всички нови автомобили са 4 или макс 6 цилиндрови.От групата на Мерцедес за нетърпеливите ще кажа че се газифицира само мотора М271 при всички купета на които се монтира,за другите марки няма да описвам има списък който при нужда мога да публикувам.Основното затруднение е от впръскването на гориво от инжекторите които на бензин работят с много малки времена от порядъка на 0,4-0,8мс като на всичкото и отгоре имат довпръскване като това може да са от 1 до 4-5 броя на цикъл.Положението още се усложнява от това че имаме и вариране в дебита на гориво посредством помпа за високо налягане която ту намаля ту го увеличава според нуждите на мотора до околу 250бара може и повече.За коли с пиезо инжектори още няма решение(БМВ),но ни увериха че се работи по въпроса и до година ще се реши.Относно така коментирания разход на бензин който всички ги вълнува,при работа на газ зависи от много неща като Газова система на първо място и от модел двигател,някои просто не позволяват намаляне толкова много,и накрая но не на последно място стила на шофиране.Като цяло ако се намали много бензина може да окаже неблагоприятно влияние върху бензиновите инжектори или да запише в бензиновия контролер аномалии които да принудят да влезе в сервизен режим.Та разхода може да бъде сведен до минимум 0,8л на 100км като в проценти това е от 10 до 30 при мерцедес е 10-15.Понеже аз съм фен на марката и попитах дали ще разработват 6 и 8 цилиндровите (272 и 273 ) като ми отговориха че до 1 година няма да стане.Наблягат на новите автомобили с категория Евро 6Д която вече имат и бензиновите автомобили нещо като DPF при дизелите и се нарича GPF.Тук семинара бе на една определена компания за газови системи но бе толкова детайлна информацията че може да се използва при всички,аз присъствах и на други два преди месец и имам база за сравнение.Общо взето се напредва в тази сфера и газовите системи получават Евро 6 стандарт,никак не са захвърлени разработките и ще се налагат още повече автомобилите на бензин-газ които за монента са много по-икономична алтернатива на дизеловите такива.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Газ

08 март 2019 - 14:40

Доста теми се отвориха и много се изписа за газовите системи, те вече станаха неотменна част от голяма част от бензиновите автомобили. Пазара се препълни с компоненти на знайни и незнайни фирми кои с високо качество, кои с качество по-надолу дори от предишното им. Общо взето вече толкова много хора поставят газ, че нивото вместо да се качва пада. Основното и единственото обаче изискване е безопасността, т.е. монтажа да е така направен, че на първо място да е безопасно за водача и за околните.

Лошото е, че без обучение трудно може човек да се сети за всички моменти засягащи безопасността и така монтажа да е съобразен с тях, все повече грешки и глупости се наблюдават и само Господ ни пази.

На второ място е безопасноста на автомобила, така казано да не се убие мотора с газовата система, като ние като притежатели на марката Мерцедес не сме в такова лошо положение като повечето френски и японски коли.

Може би повечето знаете, но за тези които не знаят е, че газта сама по себе си може да има много вредно влияние върху клапаните, като модерна тенденция е монтаж на омаслители за предотвратяване на това. Е да ама не върши работа май. Досега вече доста такива автомобили проблемни ми попадаха с монтирани омаслители, сякаш те ще компенсират евтините и слаби компоненти. Тавана бе 100х.км на Тойотките, Рендетата държат повечко ама и те се предават на 150.

Като цяло всеки газаджия ще направи колата да работи на газ, но последващите проблеми не би се нагърбил да лекува, даже отрича, че причината е газта. Е сигурно въпроса е има ли начин да се предотврати това нещо. Има разбира се и отговора е, че винаги капризен автомобил се газифицира с много качествени компоненти и много прецизна настройка от човек знаещ какво прави, без омаслител.


 Sent from my iPhone using Tapatalk