Към съдържанието

  •  

Mitakat

Регистрация: 19 май 2007
Офлайн Последно: Днес, 10:54
-----

Моите теми

Рециклиране на дюзи

06 ноември 2019 - 11:00

Здравейте!

 

Като всеки един горд собтсвеник или просто собственик на стар дизел, то май и на мен ми дойде времето за рециклиране на дюзи. Бих се радвал, ако може да ми дадете съвет къде могат да извършат тази услуга читаво, евентуално с гаранция. Предпочитам на територията на София, но може и в Пловдив. Интересно ми е, ако някой може да посочи и цени, за да знам какво да очаквам.

 

Благодаря предварително!

 

Поздрави,

Митака :beer


Подгрев огледала + задно стъкло

17 октомври 2019 - 09:57

Здравейте!

 

Почти съм убеден, че не ми работят подгревите на страничните огледала, както и на задното стъкло + малките стъкла на комбито. Прегледах бушоните

  • 10 --> 40А - здрав (предполагам, че е за реотаните на задните стъкла)
  • 41 --> 15А - здрав (предполагам, че е за управлението, т.е. за копчето)
  • 21, 21 --> 30А - здрави (предполагам, подгрев ляво и дясно огледало)

Като цяло знам, че е сложна темата кога работи подгрева и кога не. Четох в чужди форуми, че е вързано с датчика за температура на ок. среда и по CAN идва инфо дали да пуска подгрева или не. Следващата ми идея за неработещите подгреви е релето.. но не знам кое точно е, само знам, че в бушониерата в багажника. Има ли друга възможна причина, която да е предпоставка за неработещите реотани? Казаха ми за някакъв сноп кабели в багажника дето се прекъсвал и се сменял... Ама все си мисля, че ако беше прекъснат кабел или реле, щеше да има някаква грешка при STAR диагностика, а такава грешка за сега няма.

 

Поздрави,

Митака :beer


Вибрации и нестабилни обороти

04 октомври 2019 - 09:06

Привет,

 

От известно време забелязвам едно странно поведение на моя автомобил (S203, facelift, C220 CDI - OM646). Когато запаля колата сутрин често се появява странно поведение, което има 2 варианта:

 1) Играят леко оборотите 50-100 оборота нагоре-надолу и се усеща мотора като доста "неспокоен". Има вибрации и се усещат дори в купето.

 2) Колата си работи нормално и след 2-3минути работа падат оборотите със 100ина оборота за секунда и след това се възстановяват и замръзват.

 

Като има и случаи, в които няма нито едно от тия поведения... просто си работи нормално. След като покарам колата, позагрее и т.н. държи супер стабилни обороти и няма и помен от това поведение.  Няма проблем в разход, вървене и т.н. Сменен е тампона на кутията, не са сменени тампоните на мотора... но ако бяха тампоните на мотора, то щеше постоянно да си има вибрации,а  не само при студен мотор. Преди около месец я закачах на СТАР и гледахме дюзите, та там всички бяха 0.нещо си, а едната беше 3,нещо си, като доколкото знам тр да са под 5 (съжалавям, но не съм достатъчно компетентен откъм наименуване на стойностите на показателите на дюзите). Така врътнах 20л нафта с добавка на Бардал за дюзи, но това поведение пак го има отвреме на време.

 

Грешки на СТАР за някой датчик и т.н. нямаше. Понякога записва ламбда сензор, но него съм го сменял вече преди 5-6месеца. Имам чувствтото,че някой датчик се бъзика, но не знам кой. Някой дали е имал подобен проблем и евентуално дали може да ми дадете съвет къде да търся проблем. 

 

Предложиха ми да се размени дюзата (с високия показател) с другата дюза и да се покара малко така, за да се види дали е дюзата или нещо друго.

 

Поздрави,

Митака


Алтернатор - проблеми, профилактика

23 август 2019 - 13:10

Привет,

 

Преди няколко дни вкарах колата за преглед, че ми се причува лек метален шум откъм ремъчната група. Та.. празния ход на ролката на алтернатора е развален и тр да се смени шайбата - A6461500360 (68) 

9FVvG9m.png

 

Какво съм забелязъл като поведение... Повечето пъти на таблото напрежението при запален автомобил е 14,2V, което подсказва, че би тр алтернаторът да зарежда правилно. Пробвах с вентилатор на макс + климатик и фарове и напрежението беше 14.0-14.1V. Дотук супер.... обаче от време на време ми прави впечатление, че пада на 13.5-13.6V. 

 

Тук идва въпросът ми.. така и така ще ми свалят алтернатора, има ли смисъл да го поразглобят и да реновират това онова или просто се шашкам без нужда и със смяната на въпросната ролка би тр да се оправи. Проблеми с палене и ниско напрежение не съм имал. Единствено ми записва грешка за датчик колянов вал, а нямам проблеми нито с палене, нито с друго.

 

Поздрави,

Митака


DPF - регенерация

21 август 2019 - 09:06

Привет,

 

Наскоро ми светна 'Check engine' лампата, т.е. не загасна като запалих колата. Причината се оказа позапушен DPF, Интересното беше, че това се случи след пътуване Варна-Русе-Варна... т.е. 400км извънградско каране с 90-100км/ч. Предполагам, че причината беше кофти нафта :( До тук добре, няколко дни след това тръгвам Варна-София, слагам STP DPF добавка, слагам премиум дизел и газ към София. Съответно в участъка на АМ "Хемус" преди Варна 130-140км/ч (регенерация ще правя), след това 90-100-110, но не е като да няма 2500+/- оборота (регенерация :)

 

Та в понеденик оставям колата при 1 приятел, който често пипа по нея и има STAR и.... "100%" на филтър за твърди частици.

czOGLHL.jpg

 

Последва сваляне и миене на DPF, та беше позапушен, но беше далеч от това да е затлачен и т.н. Оказва се, че може би Варна-София не е влезнала в регенерация и тук ми се поражда въпроса.... кога и как се актива тая регенерация?  Аз ли е**х лелята на регенерацията като затрих грешките в ECU-то преди да тръгна за София?

 

След миенето имаше някаква драма с активирането на регенерацията, та в момента ще я покарам малко и след няколко седмици ще видим какво е състоянието.

 

Ламбда сензорът е сменен пред няколко месеца.

 

Поздрави,

Митака

:beer