Към съдържанието

  •  

blaskowitz

Регистрация: 26 ное 2016
Офлайн Последно: Вчера, 20:11
-----

#425702 Митовете за маслото на компресора

Публикувано от blaskowitz на 09 декември 2019 - 13:02

Мисля, че колегата Grisho69 говори за supercharger-a, а и в самата тема, доколкото съм я чел, се говори за маслото в чарджъра, въпреки че по едно време става объркване за климатиците :)
  • 1


#422011 За маслото на диференциала

Публикувано от blaskowitz на 05 август 2019 - 12:20

Най-точно ще е да питаш в Силвър стар, но аз гледам този руски сайт http://web.archive.o...ids/typ/211.htm - цитират документи от WIS базата на Мерцедес и досега всичко написано там се потвърждава от дилъра, можеш да видиш за твоето купе и двигател каква спецификация масло, на какъв интервал се сменя и какво количество. Ако е 235.7 и не държиш да е оригинално, Fuchs TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85 TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85 е добър избор.


  • 1


#421684 Митовете за маслото на компресора

Публикувано от blaskowitz на 20 юли 2019 - 15:20

Малко стара тема, но не мисля, че има смисъл да отварям нова. Днес реших да сменя маслото на компресора (Eaton M62). 
 
Първо за самото масло - от това което проучих разбрах, че заради високата цена почти никой не купува маслото от дилъра, а избират или AC Delco 10-4041, или Mobil Jet Oil II. Оказа се, че в опел вече не продават AC Delco и намерих в ибей доста добра оферта от Америка - линк. Това, което ме накара да се спра на AC Delco е, че и GM го ползват за същия Eaton в техните коли. Една бутилка от 120мл е напълно достатъчна, аз поръчах 2, тъй като имам 2 компресорни и цената с доставката дойде на 32лв за бутилка. 
 
Малко встрани от темата - от митницата ми задържаха поръчката защото цената беше $18 (~32лв) за 2те бутилки и минава над 30-те лв. т.е. трябваше да се плаща мито, но след 2 седмици бездействие от тяхна страна, им се обадих и ми казаха, че ще я освободят без да плащам нищо...
 
Та за самата операция по смяната на маслото главно почерпих инфо от този клип и от един WIS документ, който ще прикача. В общи линии се сваля кутията на въздушния филтър и от пробката за наливане се източва каквото може и се налива новото масло. Аз източих старото масло със спринцовка и маркуч от система - по-лесно ще е с машина каквато ползва пича от клипа. Успях да източа около 40мл, като беше доста мръсно и имаше неприятна миризма (най-вероятно беше 19 годишното от завода), после налях 70мл от новото масло, което е почти прозрачно на цвят, като спирачна течност. Това което пише във WIS е, че максималното ниво е до най-долната резба на пробката. На база на това, което източих и налях излиза, че съм карал с малко масло в компресора, така че смятам е добре, че го смених. Самата пробка се навива на 10Нм, т.е. почти нищо. След смяната не забелязах някаква разлика, може би една идея утихна компресора.
 
Това може би е най-мързеливият начин за смяна на маслото, мисля че има пробка за източване отдолу, която е малко по-трудно достъпна, а и най-добре би било да се свали, отвори и прегледа компресора, но като се има предвид това, че е работа за 30 минути и се сменя голяма част от маслото мисля, че този начин е за предпочитане ако компресора е имал нормална експлоатация. 
 
П.С. Не намерих как се прикачва файл, но номера на WIS документа е AR09.50-P-6005A

  • 1


#419896 DIY ремонти на моя Мерцедес

Публикувано от blaskowitz на 23 май 2019 - 20:56

Аз лично гледам спецификации на течности от руския сайт: http://web.archive.o...ids/typ/220.htm. На моята (W210) съм сравнявал с документи от WIS и инфо от С.Стар и информацията съвпада.


  • 1


#416921 ЧАТ-ТЕМА

Публикувано от blaskowitz на 26 февруари 2019 - 16:41

Има, как да няма. Четките според теб не събират ли същите прашинки ;) Има специални "ръкавици" от микрофибър (като тази долу), които задържат мръсотията във фибрите си. На всеки няколко минавания се изтъркват в кофа с чиста вода с ей такава решетка (снимките долу). В друга кофа е водата с препарата - тоест т.нар. two bucket method. За съжаление, в България почти няма места, които да използват този метод, понеже е много времеемък и скъп. 

+1 Ако си луд като мен си носиш 2 кофи и grit guard-a в багажника и гледаш да няма опашка на автомивката да можеш да си я измиеш на спокойствие. :) Ето много полезно видео за миене на кола с този метод:


  • 1