Към съдържанието

  •  

blaskowitz

Регистрация: 26 ное 2016
Офлайн Последно: 14 яну 2024 - 00:32:52
-----

#432652 Коя марка части да закупя?

Публикувано от blaskowitz на 26 септември 2020 - 17:40

И ролката и болтовете на амортисьорчето са по 25Nm. Не мога да прикачвам файлове по някаква причина, но номера на WIS документа е AR13.25-P-3210A. Намерих и за други ролки:

AR13.21-P-3460A - паразитна ролка 30Nm

AR13.21-P-3200A - обтегач за компресор 25Nm

AR09.50-P-4786A - компресор 17Nm


  • 1


#432594 Коя марка части да закупя?

Публикувано от blaskowitz на 22 септември 2020 - 16:28

Зависи от частта, повечето са в кутии, носачите на Lemforder например са в пликове. При мен термостатът Behr беше в кутия с надпис Mahle, тъмно синя, тъй като мисля че Behr е част от Mahle. На самата част също трябва да е щампована марката или логото, като мисля от известно време е по затегнат контрола на митниците и по трудно влизат фалшиви части от Турция или Китай.
  • 1


#430211 ЧАТ-ТЕМА

Публикувано от blaskowitz на 15 юни 2020 - 11:41

 „Малко със закъснение - повече от месец”, по независещи от мен причини.   :)  

Заповядай: attachicon.gifXENTRY Portal - преден амортисьор.pdf

Благодаря колега! :)


  • 1


#429716 Дилема относно покупка на w208 Kompressor.

Публикувано от blaskowitz на 30 май 2020 - 18:34

Не мисля, че са толкова значими разликите в модификациите за да пропуснеш едната ако е по запазена от другата - аз бих ги гледал като 1 мотор, не 4.
Но мога да ти изброя някои разлики, като ако съм обръкал нещо, моля колегите да ме поправят.
Преди фейслифт:
- Виско
- 2 бобини и 2 кабела
- 1 ламбда сонда
- не съм сигурен, но първите години на производство могат да хващат проблемната инсталация, която се разгражда и да трябва да се сменя
 
Фейслифт:
- Ел.перка
- 4 бобини
- 2 ламбда сонди - което може би значи и по висок евро стандарт и следователно по-нисък данък
- ESP система - голям плюс за мен, спасявал ме е няколко пъти на лед
 
6 степенната кутия - с такава съм на е класа, не виждам голяма разлика с 5 степенната, може би по нисък разход на дълго - със 140 е към 2800 оборота. Ако сменяш маслото е важно да налееш 1.2 литра, не 1.5 както е излязла от завода - помага за по лесно влизане на първа и втора скорост, има WIS документ за това.
 
Ако ще караш на бензин, имай предвид, че 200 се кара с 98 октана, а 230 с 95.
 
Иначе поддръжката е една и съща, на този линк можеш да намериш интервали и спецификации на масла и антифриз: http://web.archive.o...ids/typ/208.htm
 
Ремонти, които най-вероятно ще ти се наложат след като закупиш колата:
- течащ ел.магнит на разпределителния вал (ваноса) - маслото се стича по инсталацията и стига до компютъра. Вариантите са два - единия е да купиш нов ванос (мисля, че има и афтърмаркет на Pierburg), другия е да ремонтираш твоя, т.е. да му направиш нови гарнитури, има тема във форума за това.
- запушва се картерната вентилация - трябва да смениш маркучетата които отиват от клапана на картерната вентилация към главата. Кофтито е, че се сваля всм. колектор и е играчка, та е хубаво да смениш и гарнитурите на колектора и о-пръстените на инжекторите като разкачваш всичко.
- ако горния проблем не е оправен навреме, дебитомера се зацапва с масло и колата почва да не върви, тъй като сензора дава грешни данни. От моя опит, спрейчетата за почистване не помагат, но поне нов не е скъп (към 120 лв Pierburg за бош електрониката, за фейсовата мисля, че е по-скъп)
- почват да текат уплътненията на капака на клапаните около свещите

  • 1


#425702 Митовете за маслото на компресора

Публикувано от blaskowitz на 09 декември 2019 - 13:02

Мисля, че колегата Grisho69 говори за supercharger-a, а и в самата тема, доколкото съм я чел, се говори за маслото в чарджъра, въпреки че по едно време става объркване за климатиците :)
  • 1


#422011 За маслото на диференциала

Публикувано от blaskowitz на 05 август 2019 - 12:20

Най-точно ще е да питаш в Силвър стар, но аз гледам този руски сайт http://web.archive.o...ids/typ/211.htm - цитират документи от WIS базата на Мерцедес и досега всичко написано там се потвърждава от дилъра, можеш да видиш за твоето купе и двигател каква спецификация масло, на какъв интервал се сменя и какво количество. Ако е 235.7 и не държиш да е оригинално, Fuchs TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85 TITAN SINTOPOID FE SAE 75W-85 е добър избор.


  • 1


#421684 Митовете за маслото на компресора

Публикувано от blaskowitz на 20 юли 2019 - 15:20

Малко стара тема, но не мисля, че има смисъл да отварям нова. Днес реших да сменя маслото на компресора (Eaton M62). 
 
Първо за самото масло - от това което проучих разбрах, че заради високата цена почти никой не купува маслото от дилъра, а избират или AC Delco 10-4041, или Mobil Jet Oil II. Оказа се, че в опел вече не продават AC Delco и намерих в ибей доста добра оферта от Америка - линк. Това, което ме накара да се спра на AC Delco е, че и GM го ползват за същия Eaton в техните коли. Една бутилка от 120мл е напълно достатъчна, аз поръчах 2, тъй като имам 2 компресорни и цената с доставката дойде на 32лв за бутилка. 
 
Малко встрани от темата - от митницата ми задържаха поръчката защото цената беше $18 (~32лв) за 2те бутилки и минава над 30-те лв. т.е. трябваше да се плаща мито, но след 2 седмици бездействие от тяхна страна, им се обадих и ми казаха, че ще я освободят без да плащам нищо...
 
Та за самата операция по смяната на маслото главно почерпих инфо от този клип и от един WIS документ, който ще прикача. В общи линии се сваля кутията на въздушния филтър и от пробката за наливане се източва каквото може и се налива новото масло. Аз източих старото масло със спринцовка и маркуч от система - по-лесно ще е с машина каквато ползва пича от клипа. Успях да източа около 40мл, като беше доста мръсно и имаше неприятна миризма (най-вероятно беше 19 годишното от завода), после налях 70мл от новото масло, което е почти прозрачно на цвят, като спирачна течност. Това което пише във WIS е, че максималното ниво е до най-долната резба на пробката. На база на това, което източих и налях излиза, че съм карал с малко масло в компресора, така че смятам е добре, че го смених. Самата пробка се навива на 10Нм, т.е. почти нищо. След смяната не забелязах някаква разлика, може би една идея утихна компресора.
 
Това може би е най-мързеливият начин за смяна на маслото, мисля че има пробка за източване отдолу, която е малко по-трудно достъпна, а и най-добре би било да се свали, отвори и прегледа компресора, но като се има предвид това, че е работа за 30 минути и се сменя голяма част от маслото мисля, че този начин е за предпочитане ако компресора е имал нормална експлоатация. 
 
П.С. Не намерих как се прикачва файл, но номера на WIS документа е AR09.50-P-6005A

  • 2


#419896 DIY ремонти на моя Мерцедес

Публикувано от blaskowitz на 23 май 2019 - 20:56

Аз лично гледам спецификации на течности от руския сайт: http://web.archive.o...ids/typ/220.htm. На моята (W210) съм сравнявал с документи от WIS и инфо от С.Стар и информацията съвпада.


  • 1


#416921 ЧАТ-ТЕМА

Публикувано от blaskowitz на 26 февруари 2019 - 16:41

Има, как да няма. Четките според теб не събират ли същите прашинки ;) Има специални "ръкавици" от микрофибър (като тази долу), които задържат мръсотията във фибрите си. На всеки няколко минавания се изтъркват в кофа с чиста вода с ей такава решетка (снимките долу). В друга кофа е водата с препарата - тоест т.нар. two bucket method. За съжаление, в България почти няма места, които да използват този метод, понеже е много времеемък и скъп. 

+1 Ако си луд като мен си носиш 2 кофи и grit guard-a в багажника и гледаш да няма опашка на автомивката да можеш да си я измиеш на спокойствие. :) Ето много полезно видео за миене на кола с този метод:


  • 1