Към съдържанието

  •  

polaris

Регистрация: 22 фев 2010
Офлайн Последно: 14 май 2023 - 08:05:26
-----

#379187 Общи технически въпроси за знаещи и незнаещи

Публикувано от polaris на 22 септември 2016 - 00:33

оказва се че и новото синьо масло 235.15 е Ок за  кутия 722.9 , но може и предишното  235.14

 

http://bevo.mercedes...ent_action=show

 

 тука за ръчната 711.6  http://mb-info.ru/li...uids/mkp.htm   дават 1.7л

 

за другите е сложно...:) намаляват обемите за облекчаване 1 и 2ра

 

Примечания : 1) для 716.60/62 первоначальный заправочный объем составлял 1,5 литра , однако теперь необходимо заливать 1,2 литра масла . Для 716.64/66 первоначальный заправочный объем составлял 1,8 литра , однако теперь необходимо заливать 1,5 литра масла ; изменение введено с февраля 2001 года для облегчения включения 1-й и 2-й передач . Смотри документ BT26.00-P-0001-01A в WIS . Таким образом , нижний край заправочного отверстия в картере коробки не обязательно является "мерилом" уровня . При замене или заправке после ремонта необходимо заливать строго оговоренное количество масла .


  • 1


#379184 Общи технически въпроси за знаещи и незнаещи

Публикувано от polaris на 22 септември 2016 - 00:02

...за мен това е най достоверното инфо ...WIS цитати вадят и прочие

 

http://mb-info.ru/akpp/akpp.htm

 

http://mb-info.ru/li...il_for_7229.htm

 

236.14 е маслото...а и Лукойл АТФ имат тази спецификация.../в линка се вижда/ което ме съсипва психически ... :)

 

http://bevo.mercedes.../236.14_en.html

 

ама можело и паралелно да се ползва 236.15 ново масло синьо САМО за кутия 722.9...

 

В настоящий момент это масло правда не является единственным продуктом первичной заливки на конвейере и для сервисного обслуживания .  Для всех автомобилей , оборудованных АКПП 722.9 , сошедших с конвейера начиная с 20.06.2010 года ( за исключением автомобилей с двигателем ОМ629 ) придуман новый лист допуска - 236.15 . Входящее в этот лист масло А001 989 7803 для видимого отличия окрашено в синий цвет и не может быть смешано ни с одним из масел - предшественников и ни в каких других АКПП , кроме 722.9 , не используется ! Надо правильно понимать , что речь идет не о замене одного масла на другое , а о параллельном использовании .

 

 

за ръчна кутия http://mb-info.ru/liquids/mkp.htmслед  1997г  само 235.10 оригинално...има един аналог само на Ексън Мобил ...

 

в линка са уточнени маслата и за роботизираните ръчни кутии...различни са...


  • 1


#373014 Масло за М119

Публикувано от polaris на 15 април 2016 - 12:55

Колега довери се на Рошена назад...разлика в шума на топло не трябва да има...ако има на топло...все пак може да е от лагери на алтернатор някоя ролка и т.н. допускам...

 

Причината е тука:

погледни спецификациите на маслото което си купил 5/40

http://www.yacco-bul..._LL_5W40_BG.pdf

 

виждаме на 100 градуса вискозитета е 15 сантистокса

 

сега погледни на 10/40 от същия производител

http://www.yacco-bul...00 10W40_BG.pdf

 

на 100 градуса е 14,8 сантистокса...

 

Тоест 5/40 на топло е по гъсто....а ако се кара душмански полусинтетиката не може да издържи като синтетиката...температурата нормално е около 110 градуса ако нещо не го гнявиш много яко...при по големи товари разликата между синтетиката и полиусинтетиката е още по очебийна

 

има и по висок клас масла естерни синтетики това онова...


  • 2


#363857 Сбъдната мечта , Мерцедес W140 S600L V12.

Публикувано от polaris на 15 юни 2015 - 11:18


Да питам тези:

NGK BCP6ES

Дали стават за М119 / 4,2

В момента съм с бош ама не мога да намеря номера в момента точно.

 

А за стотинките може да направим едно състезание, не дали стотят стотинките а до колко оборота стоят  : ))

 

Да тези са свещите  на НГК за  M119.971  може да вземеш и V-Line 17    те са същите ама с изрез в централния електрод...по са добре на една цена са 5-6ле за брой...

http://www.ngk.de/nc...)/BCP6ES/13488/

други свещи не препоръчват...тези или аналози на тези бош беру и прочие безрезисторни...

 

иначе снимайте ако направите това състезание със стотинките ...ще е интересно :yeah


  • 2


#362745 Сбъдната мечта , Мерцедес W140 S600L V12.

Публикувано от polaris на 10 май 2015 - 13:11

Ами то убаво ама аз вече смених свещите и R има или няма бали го.Като му покажа ключа пали без да се замисли за миг и вика гладен бил и му се ядат гуми и бензин

 

 

 

E има си хас тоя двигател да е иначе :yeah  всичко зависи как е проектирана запалителната система ако е за резисторни свещи ясно...ако е за безрезисторни трябва да са безрезисторни...

товари се бобината иначе...изрично е казано за М120.980/2 без R... и за моята свещи без съпротивление...те са помислили - в кабелите/лулите съпротивлението е 2 кОма ...и в свещите като е 5кОм става множко...при мен една бобина пали две свещи и сумарно съпротивата става 14кОм и оп едната бобина гори...е работеше си 20 000км може и да не е от това, но така или иначе ги сменяваш често не пречи да ги нагласиш по спецификация...

 

за 12 свещи цената е 60лв NGK точно по каталог от Ауто плус и са добри...смяна 30 000км макс

 

ето тест с разликата ...тества ги с пиезо запалка с малка мощност...разлика има


  • 1


#362722 Сбъдната мечта , Мерцедес W140 S600L V12.

Публикувано от polaris на 09 май 2015 - 20:15

Да, маслото е ок...а беру ултра са ок, обаче требва да са без резистор. Е тия ги дават 14 FR-7 DPPUS2 ама това R не требва да го има... не съм наясно с тези беру...може да ги премериш дали са без съпротивление просто с мултицета централния електрод.

не пречи и едно питане до Балкана ...

дребни работи са това ама разлика си има...е добре да са както трябва...20 000км ще минат без проблем и беру и нгк обикновени

в сайта горе на NGK.de са много точни...

то и с маслата по климатиците е така...който и  рунтав тип да питам винаги се праи на ударен с едно УНИВЕРСАЛНО масло зареждат сички климатици...работи си...

- работи си, Рунте ама компресор Нипон Денсо иска PAG46 което е 8лв за 250 грама и му стига да зареди 10 климатици...80 стинки е за една кола....нееее подиграва се ... дъни с едно единствено масло за сички компресотри и клати рунтавата глава и вика - давам гаранция!!!!! заеби... :yeah стискайте заби българи! още малко остана... :hailandkill

 

П.П. намерих каквото трябва щом предпочиташ Беру

 

https://www.guesi-mo...ervice/Beru.htm

 

Свеща трябва да е  BERU 14F-7DU  или  NGK BCP6ES    ...без R-ове


  • 5


#362715 Сбъдната мечта , Мерцедес W140 S600L V12.

Публикувано от polaris на 09 май 2015 - 18:04

ще получи нави дистрибуторни капачки и палци,свещи,масло и т.н.

 

да не проусна :yeah  масло за никоя w140 ....лонглайф по 229.5 не препоръчват ...мое по 229.3 пак има синтетики  5/40 ...или старото 229.1

за свещите патих та знам истината е тука

http://www.ngk.de/nc...9/BCP6ES/13958/

по 5лв са и трябва да са  без резистор NGK  BSP6ES може и в лаин 17 те са с нарязан централен електрод...

но ок може и другино пак така обикновени -  без резистор и топлинно число еквивалент на 6 по NGK

 

п.п. 10те стотинки назад в клипа не са залепени колеги...движат се леко настрани...баси балансирания мотор е...

 

снимка показвам, че сайта го махнаха
411431187184.png


  • 1


#338956 Претрисане при потегляне...

Публикувано от polaris на 19 декември 2013 - 08:38

О! Това със семерингите е хитро. Ок поомекне ли време ше я тестваш бай Василе и я отпочваме...ако спестиш и притискателя то нещата стават очен хорошие... 

помпите също за мен са ок, но ако ги фанеш в крачка ше ги наглася и тех...

 

:beer

 

мноого хора се оплакват тва претрисане, а то си требва на 250 000км да се смени феродото...се пак ...буахаха


  • 1


#338852 Претрисане при потегляне...

Публикувано от polaris на 17 декември 2013 - 18:21

Шаш  :hailandkill ... за помпата не изпуска това го усещам...спирачната течност е сменена от пробката на амбреажната помпа (маняшки сменявам маслата)...ама да пили гумите при свършил феродов диск...не мога да го разбера...

има някава логика да вибрира при отънял диск...спукан дали мое да е...

 

хм...ше умувам по празниците с тестове с различни народни умелци...

 

януари или по натам като се постопли ше ти се обадя бай Васо да я тестваш...ше видиш и колко е нервна на газ...мани като болид от Формула 1 е  :yeah

и оферта до тогава ше очаквам , моля ...къде и кой да смени диска...


  • 1


#315580 АВТОМАТИК = Смяна на масло А170 CDI - 5-степпена

Публикувано от polaris на 24 март 2013 - 13:37

Абе, аз какво ви питах.. Вие за какво спорите.. :) Маслото което си вземах е само 1 туба момчето си го е донесло от Англия.

Вече е сменено, впрочем има едно предаване което дъщеричката ми гледа "Кой е по по май" и като ви чета много ми напомняте на децата който участват в предаването.

 

Мислите ли че автоматика на моята кола няма да върви нормално добре с  ДЕКСТРОН 2 или непременно трябва да е с ДЕКСТРОН 3? Та това е автоматик на 13 - 14г. все едно ми е.. ако работи, работи ако не работи..боли ме... карамфила :) Моля Ви, не спорете за глупости всеки да си слага каквото иска аз не мисля да давам 34лв. на литър за оригинално масло МБ. 

 

ТЕМАТА Е КАК СЕ СМЕНЯ МАСЛОТО.

Колега никой не спори.Всеки да си слага каквото иска естествено може да пусна тема как ръгам масло чауш оил и ми дреме на фара ...кутията е 400лв...

 

просто показваме информация писана от производителя точно по темата - смяна масло на АСК.

Гледаме да сме си взаимно полезни това е целта...никой не се доказва че е най...най...

 

погрешно си разбрал дебата... с какво е най, некой дето цитира факти?

 

Кутията  ше върви нормално с всеки АТФ. Колко дълговечно и безпроблемно е въпроса...

 

Маслото за кутията ти е 236.10 или 235.12 това иска мерцедес! -  декстрон 2 или 3 или 5 е друга опера ..показвам одобрено такова на Фукс  http://www.motorni-m...roducts_id=3918 на цена 24лв и те помолих да споделиш какво масло си купил от Самоков?

 

Доколко разбрак декстрон2 каква марка и цена? по какви критерии го избра? цена? донесено от Англия ? и какво още?

 

 

Може маслото да е добро и на добра цена да сме полезни на някой.... не е за кутия 722.7 и това трябва да се знае...


  • 3


#315552 АВТОМАТИК = Смяна на масло А170 CDI - 5-степпена

Публикувано от polaris на 24 март 2013 - 05:41

Маслото за АСК 722.7 би трябвало да отговаря на МБ 236.14 .

 

.

АСК с масло 236.15 са след еди-кой си номер на 722.7 и 722.9 ,

 

 

 

А откъде е това инфо? 

 

Спецификация 236.14 е за кутия  722.6 и 722.9  http://mb-info.ru/liquids/typ/210.htm

 

Спецификация 235.10 за кутия 722.7   http://mb-info.ru/liquids/typ/168.htm

 

Спецификация 235.20 е за кутия 722.8   http://mb-info.ru/liquids/typ/169.htm

 

Аз вервам на горния сайт и тук http://www.fuchs-eur...il_chooser.html

 В Балкана досега потвърждават всяко инфо от руския сайт горе

иначе

Фукс дават за кутия  722.7  масло Фукс АТФ3353 по МБ235.12

 

а за кутия 722.8      масло Фукс ATF CVT  по  236.20 и е 35 лв http://www.motorni-m...asla-titan.html

 

в Балкана може и да имат Шел, но пак по 235. 10/12 за кутия 722.7

 

Това е ясно...и ако не се купува от дилъра не пречи поне да се пита за спецификацията...чета за фантастични полети по тази част...

ако самоковския пич предлага в продавалник точка ком масла по 235.10 му ставам доживотен фен...но да видим какво е предложил...


  • 1


#311802 Влизане в нещо като "авариен режим" при брутално ускорение

Публикувано от polaris на 14 февруари 2013 - 22:25

Това няма отношение към забиването, но знам, че си ценител и понеже спомена за свещите а и е добре една тема да има за свещи принципна...

но ето и цена и подробности http://www.ngk.com/p....aspx?zpid=9791 NGK 5344 IFR6D10 - това наистина е свеща по каталог за двигателя ти M111.958 /120KW/ SLK 200 Kompressor (170) това е свещ с максимален екплоатационен срок - с централен иридиев електрод и страничен електрод с платинена вложка..., но с пърформанс 2,5 от 5 точки

бих сложил е тази http://www.ngk.com/p....aspx?zpid=9330 NGK 6418 BKR6EIX по-евтина е...с централен иридиев електрод по-тънък и страничен никелов с оптимизирана форма... у нас тази свещ внос от щатите е 20лв броя там е $7.83, но пърформънса е 3,5 от 5точки, икономия на гориво също също е с един пункт по-добра от горната, но екслпоатационния срок е два пъти по-малък от горната IFR6D10 ...

другото което е IFR6D10 е с вградено съпротивление 1кОм , а BKR6EIX е с 5kOm , нo това е пренебрежима разлика по отношение надежността на бобините

п.п. едно сравнение с горните две с обикновена свещ с никелови електроди и централен и страничен са никелови http://www.ngk.com/p....aspx?zpid=9291
  • 2


#311105 Масла

Публикувано от polaris на 07 февруари 2013 - 20:13

С DPF ли си? Aко да, на двигателното маслото трябва да пише 229.51 иначе 229.5 може и 229.3

А масло в скоростите защо ще го сменяваш? може да се източи да се види, но иначе смяна не предвиждат или поне на 10год от мерак...
това е добре да се има предвид налива се по-малко от обема за тези кутии облекчава включването на 1 и 2ра

1) допускается использовать масла из листа допуска 235.10 ( каталожный номер оригинального масла A001 989 2603) ;

2) масло в МКПП 716.6 считается вечным , агрегат - необслуживаемым ;

3) для 716.60/62 вместо 1,5 литров необходимо заливать 1,2 литра масла ; для 716.64/66 вместо 1,8 литров необходимо заливать 1,5 литра масла ; изменение введено с февраля 2001 года для облегчения включения 1-й и 2-й передач . Смотри документ BT26.00-P-0001-01A в WIS



това масло ги има само в Балкан стар и Ивайджет...заместителите се фейк...

за дифа пак така може да се долее , но не пречи да се смени пак оригинално масло

http://mb-info.ru/liquids/typ/203.htm ето линк с инфо
  • 1


#307291 Технически въпрос за скоростна кутия на БМВ и влизане на скорости

Публикувано от polaris на 06 януари 2013 - 00:33

е просто изчерпани са всички варинти...а и щом ще смениш комплект лостове и втулки и шайби да кажа дежурното :yeah

първо с една ланча призма навремето имах подобен проблем...изключваше задна и първа влиза лесно ако първо се ръгне втора...така си остана...

тук вероятно не е от това но:

за мерцедес според WIS - BT26.00-P-0001-01A от 02.2001 г за ръчни кутии 716.60/62 за улеснено включване на 1 ва и 2ра вместо 1,5л масло да се налива 1,2л
за кутии 716.64/66 вместо 1,8л да се налива 1,5л !

за това беемве маслото е АТФ Фукс TITAN ATF 3353 май събира 1,1л

то е по БМВ спецификации
  • BMW 83 22 9 407 765
  • BMW 83 22 9 407 807
не пречи като го сменяваш /а знам че ше го смениш маняшки :beer / налей 100 или 200 грама по-малко и пробвай нищо не губиш. после ще долееш ако няма промяна

п.п. за хидравликата /сервото/ това беемве е пак с това масло 3353.

допускат и TITAN ATF 5005 и за хидравлика и скорости
  • 2


#307052 Антифриз кой е по добър синия МБ325.0 или червенияМБ325.3

Публикувано от polaris на 04 януари 2013 - 00:36

Коя година е колата?
иначе за добър антифриз ето официално http://bevo.mercedes...n/325.0_en.html над 20 марки са.
От Балкан стар добре са ти казали син по спецификация 325.0

Конкретно Фукс препоръчвам или OMV ето за сравнение http://ematrans.shop...iz/pokupka/2735 това е за мерецедес съдържа силикати ...така требе...а и този е официално одобрен.
а ако мотора е изяло алумин например алди А шес ето това http://ematrans.shop...iz/pokupka/2738 не съдържа силикати и практически не се сменя.. разликата в цените между червен и син на доста фирми и на ФУКС е малка ...В Балкана обаче нещата са отделно :yeah да не коментираме...

Иначе си объркал всичко което мое да се обърка :wacko

с такава конентрация 4,5:1,5 топлообмена закуцва...максимум 50% концентрат ... до 45% концентрат останалото вода добре е дестилирана..
така като се изпълни ако двигателя не е М111 демек твоя кара 15год или 250 000км като във времето се долива антифриз направен готов - не се долива само вода или концентрат ... имаше вис документи по тази част http://www.mb-info.r...ids/typ/202.htm

сега тоя буламач е добре да го промиеш и да направиш в една бутилка 10л - 5:5 вода и концентрат и да я заредиш...колко събере толкова - няма да се източи всичко, но М104.941 събира 10,5л антифриз

перфектен готов антифриз ще стане ако на 5л конц. добавиш 6л вода отношението да е 1,2 приблизително...така карам 3г вече с ФУКС на моя М111.942 свети вътре около термостата го сменявах...

ако не пипаш и решиш да оставиш така трябва да извадиш антифриз от този сега и да долееш вода да речем 2л
но и да се премери плътността да се види докъде си я докарал така с налучкване...

при всички случаи не е редно дори е забранено да се ръга над 60% концентрат...както си направил /ти си на 75% концентрат с тази пропорция , но съм виждал мераклии карат само с концентрат 100%...за да й е густо на машината...и нищо и нема...ми тва е...
милион км мередес в България НЕВЪР няма да мине

OMV coolant SF никога не трябва да се използва неразреден в превозните средства (макс. 60% концентрат във вода)

.
  • 4