Към съдържанието

  •  

polaris

Регистрация: 22 фев 2010
Офлайн Последно: 14 май 2023 - 08:05:26
-----

Моите мнения

В тема:Общи технически въпроси за знаещи и незнаещи

22 септември 2016 - 00:33

оказва се че и новото синьо масло 235.15 е Ок за  кутия 722.9 , но може и предишното  235.14

 

http://bevo.mercedes...ent_action=show

 

 тука за ръчната 711.6  http://mb-info.ru/li...uids/mkp.htm   дават 1.7л

 

за другите е сложно...:) намаляват обемите за облекчаване 1 и 2ра

 

Примечания : 1) для 716.60/62 первоначальный заправочный объем составлял 1,5 литра , однако теперь необходимо заливать 1,2 литра масла . Для 716.64/66 первоначальный заправочный объем составлял 1,8 литра , однако теперь необходимо заливать 1,5 литра масла ; изменение введено с февраля 2001 года для облегчения включения 1-й и 2-й передач . Смотри документ BT26.00-P-0001-01A в WIS . Таким образом , нижний край заправочного отверстия в картере коробки не обязательно является "мерилом" уровня . При замене или заправке после ремонта необходимо заливать строго оговоренное количество масла .


В тема:Общи технически въпроси за знаещи и незнаещи

22 септември 2016 - 00:02

...за мен това е най достоверното инфо ...WIS цитати вадят и прочие

 

http://mb-info.ru/akpp/akpp.htm

 

http://mb-info.ru/li...il_for_7229.htm

 

236.14 е маслото...а и Лукойл АТФ имат тази спецификация.../в линка се вижда/ което ме съсипва психически ... :)

 

http://bevo.mercedes.../236.14_en.html

 

ама можело и паралелно да се ползва 236.15 ново масло синьо САМО за кутия 722.9...

 

В настоящий момент это масло правда не является единственным продуктом первичной заливки на конвейере и для сервисного обслуживания .  Для всех автомобилей , оборудованных АКПП 722.9 , сошедших с конвейера начиная с 20.06.2010 года ( за исключением автомобилей с двигателем ОМ629 ) придуман новый лист допуска - 236.15 . Входящее в этот лист масло А001 989 7803 для видимого отличия окрашено в синий цвет и не может быть смешано ни с одним из масел - предшественников и ни в каких других АКПП , кроме 722.9 , не используется ! Надо правильно понимать , что речь идет не о замене одного масла на другое , а о параллельном использовании .

 

 

за ръчна кутия http://mb-info.ru/liquids/mkp.htmслед  1997г  само 235.10 оригинално...има един аналог само на Ексън Мобил ...

 

в линка са уточнени маслата и за роботизираните ръчни кутии...различни са...


В тема:Масло за М119

15 април 2016 - 12:55

Колега довери се на Рошена назад...разлика в шума на топло не трябва да има...ако има на топло...все пак може да е от лагери на алтернатор някоя ролка и т.н. допускам...

 

Причината е тука:

погледни спецификациите на маслото което си купил 5/40

http://www.yacco-bul..._LL_5W40_BG.pdf

 

виждаме на 100 градуса вискозитета е 15 сантистокса

 

сега погледни на 10/40 от същия производител

http://www.yacco-bul...00 10W40_BG.pdf

 

на 100 градуса е 14,8 сантистокса...

 

Тоест 5/40 на топло е по гъсто....а ако се кара душмански полусинтетиката не може да издържи като синтетиката...температурата нормално е около 110 градуса ако нещо не го гнявиш много яко...при по големи товари разликата между синтетиката и полиусинтетиката е още по очебийна

 

има и по висок клас масла естерни синтетики това онова...


В тема:W210 Масло за двигателя

01 април 2016 - 08:23

А може би логиката на субаро масла за гас е че лоу сапс маслата отделят малко нагар сравнени с другите масла при повишената температура на горене на газта ...тоест имат предвид нагара отделян при изгарянето на масло, но просто тези масла не се препоръчват за доста бензинови мерцедес двигатели по други съображения...

 

 

конкретно по темата макар и стара това в цитата е Ок...може и 0w40 по 229.3 или 229.5...чакай го да се овъгли на гас

 

 

A защо не пробваш 5в40 229.3 и не видиш как ти го харесва двигателя?

 

Това "Яко" е алтернатива много добра...за гас...не го приемайте за реклама може и подобен клас Амсойл...Редлайн и подобни Пао естери

http://shop.yacco-bu...&product_id=624

ето принципни съображенията на спецове от субаро форума за който колегата спомена

 

http://www.subaruclu...17883&start=700

 

"Един от най-сериозните проблеми при Субару моторите, карани с гадни или компромисни масла е натрупването на жестоки депозити в мотора, предимно по сегменти, клапани и бутала. И тези депозити са толкова упорити (има много писано из нет-а на тема ВИДОВЕ ДЕПОЗИТИ в мотора), че премахването им САМО с химия се превръща в чисто предизвикателство и е достатъчно трудно, за да му мине мерака на някой да ги премахва изцяло.
Веднъж завъдил яки депозити, моторът започва да "харчи", буквално казано, сериозни количества масло, да не работи добре, да тресе, да зацапва катализатори, свещи и прочее. Буквално всеки ден виждам по 1-2 такива мотора по различните сервизи, на които по механичен път (стъргане, шлайфане и какво ли не) им премахват маслените депозити от сегменти, бутала и прочее, за да заработят отново както трябва. Въпросът е нужно ли е да се стига до там?!

За да избегнеш тези депозити, първо трябва маслото, с което караш боксер мотор да е с възможно най-качествената и корава база (РАО/Естери към днешна дата), за да издържа температурно и да не губи вискозитет прекалено бързо. След това е качеството на добавките и други подобни (да не влизаме в подробности). А всички тези компоненти са скъпи, когато са наистина качествени.
Това важи с особена сила за турбинираните мотори и караните на газ. Решиш ли да минеш "тънко" с газчица - неминуемо трябва да вдигнеш много летвата за качеството на маслото, ако искаш да нямаш проблеми. Спестиш ли и от него, драмите идват почти без забавяне. Втулковите турбини по начало са особено взискателни към масло."


В тема:W210 Масло за двигателя

01 април 2016 - 07:47

Ок, но субаро или форд имат различни изисквания за масло.

Мерцедес е мерцедес... за щастие този сайт работи вече...беше спрян.

Полезен е много ето:

http://www.mb-info.r...ids/typ/210.htmза W210

1) согласно документа SI18.00-P-0011A на двигателях М112 , М113 использовать моторное масла из листов допуска 229.31 или 229.51 запрещено !!!

 

4) допускается использовать только масла из ряда 0W-40 , 5W-40 из листа допуска 229.5

 

спецификация 229.31 или 229.51 са лол сапс масла и стават за всички дизели

тука за W211

http://www.mb-info.r...ids/typ/211.htm

и изобщо

http://www.mb-info.r...ids/liquids.htm

дават обеми спецификации за масла гуми  http://www.mb-info.ru/1/rims.htm

 

ето малко анализ за лол сапс маслата

http://www.mb-info.r...ot_low_saps.htm

 

тука по общо

В документах SI18.00-P-0011A/B версии от 9.февраля 2012 года ( актуальный на настоящий момент документ) сказано так :

1) запрещается использовать моторные масла из листов допуска 229.31/51 в двигателях 112 , 113 , 157 , 272 , 273 , 275 , 276 , 278 , 285 . В списке отсутствует М137 , но в таблице применяемости масел в графах 229.31 и 229.51 стоят прочерки . Скорее всего про него забыли или стараются забыть . Кроме того - он прародитель М275/285 , поэтому автоматически причисляем его к этому же списку . Если проштудировать таблицу в документе SI18.00-P-0011B , то получается , что масла 229.31/51 нельзя использовать и в двигателях 103 , 104 , 111, 119 и 120 ;

2) запрещается использовать масла 229.31 в двигателях 266 , 156 , 159 , 270 , 274 и 271.8 ;

3) разрешается использовать масла из листов допуска 228.51 , 229.31 и 229.51 во всех дизельных двигателях Мерседес Бенц ;

4) обязательно применение масел из листов допуска 228.51 , 229.31 и 229.51 в дизельных двигателях Мерседес Бенц с сажевым фильтром ( код 474 в карте данных ) и автомобилях с торговым обозначением BlueTec ( код U42 в карте данных )