Към съдържанието

  •  

Pano

Регистрация: 24 сеп 2008
Офлайн Последно: 10 сеп 2024 - 10:33:27
-----

#160050 Помощ за Мечо

Публикувано от Pano на 23 март 2009 - 21:53

По времето когато аз бях в сервиза 124 беше нова кола и хората които ги караха има ха кинти и имаше много рядко газифицирана таква - имал сам взимане даване и с такива но си прознавам че нямам богат опит. Обаче имам приятели в Мерц сервиз и въобще сервизите и когато миналата година и аз бях тръгнал да си купувам 124 и да я газифицирам -преди да направя нещо си подготвям домашното- та отвсякъде отзивите бяха -недеи газифицира К джетроник - рядко става свясно.
Споменавал съм и преди -собственика на BRC България ми е съученик и приятел -отговори ми обширно на всякакви въпроси , даже ме свърза в италянците директно - и тах разпитах и те казаха същото.

А относно електрониката - ами вече 8 години си вадя хляба в немско правеики само едно нещо - автомобилна електроника.
Не съм човека дет знае всичко -но знам поне дотолкова че да знам какво може да се направи (скове) и какво не.
Няколко думи за К джетроника- както е ясно тва е първия инжекцион - доволно невъвършен - почти няма кола дето да е с КЕ3 и да има Евро2 дори .

Та сега- някои добавя газова инсталция и прави свясна електроника дето двигатела работи свясно и тва го прави с подръчни матеряли .....
Ами които е тоя гении - да се обади - във всеки производител на коли ще го вземат с кеф -там такива хора тябват -дето да направат нещо и то да е с много ниска цена и наи вече да работи свясно ....

В БОШ имам няколко Бг ри - там хората с години пишат софт за 1 модел и пак е баглив щото е мако времето -нешата са достатчно сложни ...
Та възосновата на тая инфо си и дадох мнението...а кои каво ще прави си е негов проблем.

То поговорката -които не знае да плува -морето му е до колене не е случаина и не аз съм я измислил.
Успехи на ентусиастите желая.



Здравей, колега!
Много благодаря за мнението ти по въпроса! Просто колкото повече хора разискват един проблем, по-лесно може да се намери верният отговор.
Не оспорвам твоят опити и впечатления, а просто се опитвам да ги допълня... Дано не греша... Двигателят и инжекциона на моя автомобил са мислени през далечните 80-те години, а тогава на хората изобщо изобщо не им е пукало за цената на бензина. И все пак са търсили евтини варианти, защото иначе нямаше да има дизелови Мерцедеси... Но сега сме 21-и век, цените на горивата са различни и самите немски собственици на Мерцедеси за мислят по-икономичен трнспорт. ( виж тук, макар че сигурно вече го знаеш http://www.w124-boar...667ec6842aa45fb ) Сам знаеш разликата в стандартите, а пък ние в България да наливаме високооктанов на висока цена ( защото нискооктановият става само за почистване) и да ревем " Булгар, Булгар..."
Управлението на впръскването, както самият ти казваш, е доста допотопно и едва ли една елементарна електроника може да се справи чак толкова зле... И майсторите, които познавам ме съветват като твоите, но те по-скоро са свикнали с даденостите на пазара и за тях е по-важна печалбата и времето и лекотата за придобиването и, като отдавна са забравили времето, когато са започвали и ентусиазма, който са имали... Майсторът, който ми направи елкона на колата има същия модел, като моя с обикновена газова, върви като пушка и гори малко, но аз не мога през месец да му карам колата и да му плащам примерно по 25 лв. за донастройки или някакво почистване, защото това ще обезсмисли напълно слагането на АГУ. Засега карам на бензин, но цената му няма да бъде вечно такава... А ако още се произвеждаше Джеттроник, сигирно не само БРЦ, а и всички лидери в газта, щяха да са направили ГИ и колите сигурно щяха да вървят по-добре от на бензин, но кой ще влага пари в нещо отдавна умряло...
Относно фирмените електроники моето мнение малко се различава от твоето. Работя в немска фирма в България, която ползва купена електроника. Фирмата е име на пазара не по-лошо от Мерцедес... По-важното е в днешни времена, кой прави електрониката и пише софтуера, отколкото техните качестава. Онова при социализъма с мед да го намажеш... На ЛС мога да ти пиша много страници... но тук може и да ме уволнят. Съгласен съм, че има много кадърни българи, които работят в престижни компании по цял свят, но българинът проявява своя уникален гений най-вече правейки нещо за себе си, защото навсякаде по света има някой над него, чиято компетентност/некомпетентност дава рецензия за неговата работа.
Относно марките - отдавна съм престанал да робувам на тази фикс идея. Бош е велик, но Фиат си оправиха електрониката, когато взеха да влагат Магнети Марели... Тук сигурно някой ще ме оплюе, но е истина.
Затова се радвам много на хора като Vlado190 или Subsonic , които правят нещо по колите си, защото те го правят за тях самите и никой топ-инженер не може да го направи по-добре от тях, защото той ще има компетентността, но ще ми липсва ентусиазма и убедеността, че си струва...
След като имаш опит в автоелектрониката, те моля да помагаш... Пиши къде виждаш недостатъци, схемите може да са по-елементарни, но са все пак една база, от която може да се тръгне и да се поизчисти. Смятам, че може да се стигне до добро схемно решение, много по-добро от всичко правено дотук за Джеттроник. След като изчистим схемите, смятам че няма проблем да се подбере елементната база... Чувал съм,че процесора на МС е разработен и се влага в голям процент от ABS компютрите в автомобилостроенето, а всички останали компоненти имат варианти за него.
Ще ти бъда задължен с много бира, когато се върнеш в България, за помощта!
Поздрави!
  • 1