Към съдържанието

  •  

Mortimer

Регистрация: 16 сеп 2008
Офлайн Последно: 13 юни 2015 - 16:16:47
-----

Моите теми

Консулт относно 'регулиране' 'обучение' на компютър за изчистен дросел.

22 април 2009 - 13:40

Здравейте на всички колеги. От вече близо година съм собственик на C180 (W202 мотор 111.921).
Още от началото както си взех колата е била тромава и не съм я и настъпвал много. Наскоро обаче съвсем започна да понавлачва, а и се вдигна разхода.
Отидох на диагностика и споделиха, че може би има проблем с дебитомера и не давал точни данни на празен ход като я форсирах била давала 100 kg/нещо си ... не чух хубаво, а и не си направих труда да го търся след което. В резултат на това не регулира сместа и пуска повече бензин, което качва разхода и т.н.
Казха също така, че има вариант да отворят дросел клапата и да я почистят, което можело да оправи нещата.

Същия ден ми се налагаше да пътувам, така че не съм се занимавал повече с проблема. Разбрах само, че ако не я натискам излишно няма да имам проблем с разхода.
В понеделник обаче намерих време и реших сам да си почистя дебитомера и дросела. Не ми е за парите, ама ми е интересно ...
След 5-6 часово четене по нета и във форума стигнах до самата процедура.
Свалих дебитомера, махнах му датчика и с един спрей го почистих. След което свалих и дросела и пръскай наред докато светне. Пръсках и по електрониката на дросела (потенциометричните писти).
След закачане на всичко обаче проблем ... нестабилни ниски, като подам газ гасне ... абе ужас ...
Продължавам с четенето. Четох за обучението и след процедурата с 15 минутното изкарване на акомулатора, после 3 минути само на контакт след 2 рото запалване нещата изглеждаха по-розови.
Задържа оборотите и горе долу се държеше стабилна. Пробвах на магистрала и успях да стигна до 180-200 км/ч (за уточнение преди на 140 просто умираше и връщаше обороти до към 120 км/ч и започваше да набира пак ... бавно и тегаво). Стигна ги но доста тегаво. Мъчеше се ... не стигаше мошност. А на километража пише 240. Не ми е за високите скорости, а за мощноста. Трябва при включване в движение, изпреварване и всекви такива ...

Та да премина и към въпроса. Трябва ли да отида 'веднага' на диагностика да ми пребарат настройките на дросела или има възможност и да остане така още време. Дали е възможно да се е обучил сам, или няма 100% гаранция, че сам се е оправил и трябва ръчна намеса.
Ако ще правя диагностика предпочитам да отивам с няколко въпроса, а не да изглеждам параноичен и да ходя за всяко скърцване.

Тази сутрин имах и проблем с паленето. При първото палене изгасна почти веднага. После задържах педала на газста и задържах така известно време и след като загря малко нямаше проблем. Ама тук се питам къде ми е автоматични смукач тогава и не трябва ли сам да си оправя бакийте той ...
Има едно черно пластмасово винтче на жилото на педала за газта, с което може да се прави някаква регулировка. И там пипах, щото от там можех да си регулирам оборотите в спокойствие ... незнам дали е правилно дори ... за това нямаше много четиво. А и търсачката на форума не е най-добрите, и подредбата е малко осакатена. Много информация, но трудно се намира ...

Благодаря предварително на всеки направил си труда да го прочете и да опита да помогне, като изрази мнение.