- Мерцедес-Бенц Клуб България
- → Разглежда профил на: Reputation: siso70
Профил информация
- Група: Потребители на форума
- Мнения: 131
- Разглеждан: 4324
- Титла: Чирак
- Възраст: 54 годишен/шна
- Рожден ден: Януари 11, 1970
-
Пол
Мъж
-
Град
Русе
Други данни
-
Автомобил
Mercedes-Benz C200 - W202 1994
#403237 Не работят 1-ви и 4-ти цилиндър
Публикувано от siso70 на 20 януари 2018 - 10:48
Ето и превод:
Управляващият блок PMS непрекъснато следи първичното напрежение и първичния ток на бобините (T1/1, T1/2), когато двигателят работи и може да разпознае от този мониторинг дали има грешки при повече от 50 запалвания по отношение на:
- запалителна бобина (мониторинг на първичен ток)
- верига за вторично запалване (мониторинг на първичното напрежение)
Ако се установи неизправност, съответните вентили за впръскване на горивото (Y62) вече не се задействат като група, за да се предпази каталитичният конвертор от прекомерно топлинно напрежение.
Ако повредата вече не възниква при около 255 запалвания, вентилите за впръскване на горивото (Y62) се активират отново, при условие че:
- оборотите на двигателя са >2500 об/мин
- автомобил е в режим на отрицателно ускорение (спиране при спиране на горивото)
Забележка: Отрицателно ускорение означава, когато отнемем газта.
Управляващият блок PMS непрекъснато следи първичното напрежение и първичния ток на бобините (T1/1, T1/2), когато двигателят работи и може да разпознае от този мониторинг дали има грешки при повече от 50 запалвания по отношение на:
- запалителна бобина (мониторинг на първичен ток)
- верига за вторично запалване (мониторинг на първичното напрежение)
Ако се установи неизправност, съответните вентили за впръскване на горивото (Y62) вече не се задействат като група, за да се предпази каталитичният конвертор от прекомерно топлинно напрежение.
Ако повредата вече не възниква при около 255 запалвания, вентилите за впръскване на горивото (Y62) се активират отново, при условие че:
- оборотите на двигателя са >2500 об/мин
- автомобил е в режим на отрицателно ускорение (спиране при спиране на горивото)
Забележка: Отрицателно ускорение означава, когато отнемем газта.
#403236 Не работят 1-ви и 4-ти цилиндър
Публикувано от siso70 на 20 януари 2018 - 10:35
Така!
Здравейте колеги!
Отговора и решението на моя проблем се реши от поста на колегата Chavalinov по-нагоре в темата, за което съм му много благодарен. Той е намерил точно описание на принципа на работа на блока за управление(PMS) на мотора и какво следи. Симптомите на моя проблем напълно съвпадат с описанието там. Не писах нищо тук цял месец, защото правих проби и наблюдавах работата на двигателя. Та сега по темата: Колегата Chavalinov е постнал, че блока за управление(PMS) следи, освен всички датчици и данните от тях и работата на бобините - техния първичен ток и първично им напрежение. Когато първичните напрежения и токове на двете бобини се различават, блока за управление ги отчита като бройка различни запалвания във времето при определени обороти (до 2500 оборота) и тълкува тези разлики като лошо запалване на горивната смес, съответно лошо изгаряне и спира подаването на гориво на някои от цилиндрите като изключва дюзите на два от цилиндрите. Гаси дюзите, за да предпази катализатора от повреда или от други по-големи беди. Имайки предвид, че проблема при мен се проявяваше само при загрят мотор, аз за себе си останах с убеждението, че този прецизен контрол от блока за управленуе започва да действа, когато мотора е загрял и е в идеалния си работен режим.
Когато оборотите на мотора се повишат до 2500 и нагоре и не падат дълго време и блока за управение преброй определен брой грешни запалвания той включва отново дюзите за гориво и работата му се оправя. Както беше при мен.
Понеже покрай мойте перипетии с инсталацията и съмнения в едната бобина аз бях сменил само едната бобина с нова. От поста на колегата Chavalinov се принудих да поставя старата на мотора и колата се оправи. Явно новата бобина от магазина и оригиналните на колата са имали разлика в намотките си. Може да е минимална, но е имало. Или е трябвало да сложа две нови. Ама нямаше да разберем тези важни подробности.
Ето и самия пост на колегата Chavaliniv:
The PMS control unit constantly monitors the primary voltage and primary current pattern of the ignition coils (T1/1, T1/2) when the engine is running and can recognize from this monitoring whether faults exist over 50 ignitions in respect of:
- ignition coil (primary current monitoring)
- secondary ignition circuit (primary voltage monitoring)
If a fault is recognized, the corresponding fuel injection valves(Y62) are no longer actuated as a group in order to protect the catalytic converter from excessive thermal stresses.
If the fault no longer occurs over a number of about 255 ignitions, the fuel injection valves(Y62) are re-activated provided:
- engine speed was >2500 rpm
- car in deceleration mode (deceleration fuel shutoff
Надявам се да съм бил изчерпателен и полезен.
Благодаря на всички отзовали се!!!
Здравейте колеги!
Отговора и решението на моя проблем се реши от поста на колегата Chavalinov по-нагоре в темата, за което съм му много благодарен. Той е намерил точно описание на принципа на работа на блока за управление(PMS) на мотора и какво следи. Симптомите на моя проблем напълно съвпадат с описанието там. Не писах нищо тук цял месец, защото правих проби и наблюдавах работата на двигателя. Та сега по темата: Колегата Chavalinov е постнал, че блока за управление(PMS) следи, освен всички датчици и данните от тях и работата на бобините - техния първичен ток и първично им напрежение. Когато първичните напрежения и токове на двете бобини се различават, блока за управление ги отчита като бройка различни запалвания във времето при определени обороти (до 2500 оборота) и тълкува тези разлики като лошо запалване на горивната смес, съответно лошо изгаряне и спира подаването на гориво на някои от цилиндрите като изключва дюзите на два от цилиндрите. Гаси дюзите, за да предпази катализатора от повреда или от други по-големи беди. Имайки предвид, че проблема при мен се проявяваше само при загрят мотор, аз за себе си останах с убеждението, че този прецизен контрол от блока за управленуе започва да действа, когато мотора е загрял и е в идеалния си работен режим.
Когато оборотите на мотора се повишат до 2500 и нагоре и не падат дълго време и блока за управение преброй определен брой грешни запалвания той включва отново дюзите за гориво и работата му се оправя. Както беше при мен.
Понеже покрай мойте перипетии с инсталацията и съмнения в едната бобина аз бях сменил само едната бобина с нова. От поста на колегата Chavalinov се принудих да поставя старата на мотора и колата се оправи. Явно новата бобина от магазина и оригиналните на колата са имали разлика в намотките си. Може да е минимална, но е имало. Или е трябвало да сложа две нови. Ама нямаше да разберем тези важни подробности.
Ето и самия пост на колегата Chavaliniv:
The PMS control unit constantly monitors the primary voltage and primary current pattern of the ignition coils (T1/1, T1/2) when the engine is running and can recognize from this monitoring whether faults exist over 50 ignitions in respect of:
- ignition coil (primary current monitoring)
- secondary ignition circuit (primary voltage monitoring)
If a fault is recognized, the corresponding fuel injection valves(Y62) are no longer actuated as a group in order to protect the catalytic converter from excessive thermal stresses.
If the fault no longer occurs over a number of about 255 ignitions, the fuel injection valves(Y62) are re-activated provided:
- engine speed was >2500 rpm
- car in deceleration mode (deceleration fuel shutoff
Надявам се да съм бил изчерпателен и полезен.
Благодаря на всички отзовали се!!!
- 2
#400120 Не работят 1-ви и 4-ти цилиндър
Публикувано от siso70 на 02 ноември 2017 - 14:39
Колега здравей.
Изчетох темата ти, доста си упорит.
Да ти споделя моите проблеми с С180.
След монтаж на газовата не държеше ниски обороти и гаснеше. Ония се бяха видели в чудо. От незнание.
Оказа се, че след откачане на акумулатора дросела губи настройки. Опела се оправяше за 10 км. каране.
Но при С180 и С200 (цетките) дросела се настройва по друг начин.
Откачаш акумулатора, пушиш една цигара. Закачаш акумулатора, гасиш всички консуматори. Даваш на контакт, втора цигара. През това време дросела си обхожда и се настройва. Връщаш ключа и палиш. И оборотите заспиват.
Помагал съм на доста хора. С изключение на един, с подобен проблем на твоя. Но не се запознахме и после не знам как и дали се е оправил.
Благодаря ти приятелю! Правя го това обучение всеки ден, но няма файда. Скапал ми се е дросела отвътре почти съм сигурен. Тъкмо гледам в ебей нови са между 400 и 700 долара. Главата ме заболя. Ще търся по моргите първоначално на ниска цена за проба, пък после ще му мисля.
- 1
#400061 Не работят 1-ви и 4-ти цилиндър
Публикувано от siso70 на 31 октомври 2017 - 22:45
Виж,този двигател не е много сложен и лесно се стига до диагноза,просто съм сигурен че нещо ти убягва и няма как да го откриеш във форумите пък било то и руски.Не търси проблем в ламбда сондата,тя или работи или не,със Стардиагноза се открива проблема,ако не е по инсталация е механичен,пак казвам не искам да те обидя но нещо ти убягва направи обстоен преглед пак
Sent from my iPhone using Tapatalk
Да бе братле съгласен съм с тебе и не се обиждам изобщо. Естествено, че нещо ми убягва, защото ако не ми убягваше досега тая тема да сме я забравили. И съм сигурен, че ще излезе нещо дребно и ще си изям ташаците после, ама сега си скубя косите с тоя куц кон в гаража.
Да ламбда сондата или работи или не, ама като не работи к'во се случва. Като се замисля май само нея не съм проверил по веригата. Майната й няма да я пипам щом ме съветвате. На Стардиагноза я карах преди две седмици - буквално преди две. Излезе богата горивна смес и прекъсвания в 1-ви и 4-ти цилиндър. Видяха и грешка в ABS-a и SRS-a. За първото ми казаха, че е нормално при този проблем, второто и аз го знам, нали се боря от колко време, но причина за проблема не ми казаха да се вижда от програмата. А за ABS-a - светва ми лампата от време на време и ми казаха, че бил някакъв брояч за въртене на диференциала, а за SRS-a, че вероятно датчика на седалката - не си спомням вече - не слушам много за последните две грешки, защото не вярвам да имат връзка. Интересува ме работата на мотора сега.
В инсталацията не е проблема. Сменил съм всички кабели в моторния отсек до един - стар немски кабел отпреди 20 години няма под капака. И всичко от куплунг до куплунг и от пинче до пинче. Включително и на дросела. Няма тън-пън, няма циганска работа с термошлаухи и изолирбанд. Всичко е 6 със кабелите. Ама аде. И щом не е електрически проблема какво механично маже да е? А насочете ме де! Къде да погледна? Кое да проверя? Кое да пипна? Ум не ми остана.
- 1
#373486 Не работят 1-ви и 4-ти цилиндър
Публикувано от siso70 на 28 април 2016 - 20:02
Снимките са лесни. Пък и мога да го напиша достатъчно подробно да бъде разбрано от интересуващите се. Комутатора му е майката сега. Комутатор не мога да намеря сега за моя звяр. За мой най-голям ужас се оказа най-лошото. Едното стъпало на комутатора, което управлява бобината за 1-ви и 4-ти цилиндър ми е опукало. Как го установих? Размених бобините и отново 1-ви и 4-ти цилиндър са мъртви. Слагах и други свещи на кабелите при работещ двигател - пак няма на 1-ви и 4-ти. После за още по-голяма сигурност, при работещ двигател на 2-ва цилиндъра, със светодиод измерих дали отива управляващ сигнал (-) (минус) от комутатора до бобините. На едната бобина(за 2-ри и 3-ти) отива минус, но на другата... йок. Искам също да подчертая, че инсталацията беше в окаяно състояние. Адски много и навътре в сноповете с кабели беше напукана изолацията на кабелите към бобините и към инжекторите. 100% са окъсявали и по тая причина е изгорял единия канал на комутатора. Ужас. Как не е прекъсвала тая кола, как не съм я усетил. Вървеше като луда. Жигулата като прекъсваше сякаш някой я дърпаше назад.
Вече трета седмица не мога да намеря комутатор със същия номер и никой не може да ми каже дали и с какъв мога да го заменя. Сигурно ще се обърна за помощ във Варна да ми го отремонтират. Някой ако има идеи и е препатил същото моля да даде съвет, защото вече блокирах от телефонни разговори и търсене. Благодаря предварително.
каталожен номер на Мерцедес - 015 545 01 32
каталожен номер на Бош - 0 261 200 612
Който желае може да остави и телефон да говорим и обсъдим лично проблема и вариантите за действие.
Моя GSM - 0889041668
- 1
#253839 Как се подменят селеновите втулки
Публикувано от siso70 на 08 ноември 2011 - 19:06
Приятели днес свалих носача и смених втулките. Всичко мина перфектно до момента, когато дойде време да набия задната(голямата алуминиева) втулка. Както някой писа тук, доста зор и псувни се ляха. Хем я бях охладил във фризера. Влезе лесно до 2/3 от дължината си и щом се затопли си закучи. Май трябваше да загрея с горелка мястото й на носача, за да влезе лесно до край. Но не посмях. Голям бой с бойния чук падна. Дори малко се подби втулката, но няма да е проблем. Утре монтирам носача и сглобявам всичко. Направил съм много снимки, но ще ги кача в следващите дни. Благодаря на всички за съветите и мненията! Много сте готини!
- 2
- Мерцедес-Бенц Клуб България
- → Разглежда профил на: Reputation: siso70
- Privacy Policy