Към съдържанието

  •  

he_found_you

Регистрация: 13 фев 2008
Офлайн Последно: 22 дек 2012 - 14:25:03
-----

Моите теми

Лек теч и неработеща хидравлика отзад

31 август 2012 - 05:08

Колеги, от 2г не съм писал защото с времето развих ужасна омраза към де що е форум (не е заради този, но нейсе)

Бих желал да ви занимая с моя проблем който колата има от първия ден който я купих преди почти 4г

Задницата беше вирната неестествено.
Оказа се че колата е удряна сериозно отзад отляво и е сменяна "една четвърт от колата" (думи на бившия собственик). Също по негови думи задните амортисьори са нови, но неможа да ми обясни дали са сменени с правилните с хидравлични клапани или не

За 4г каране задницата полека лека спадна до почти нормално ниво (аз съм перфекционалист и си го виждам че още има мегдан, но може да и заради това че все карам с по 50-100лв бензин и отзад е лека :) ). За спадането допринесе първо една кислородна бутилка и багажник буркани и 3ма души отзад които возих 500км и катерих с тях бурдюри кво ли не. Това имаше осезателен ефект и след разтоварване колата си остана поне 1-2см по ниска. После 2г карах 2 180амперчасови акомулатори отзад за баланс на теглото :) За тия години спадна поне още 2см и сега е почти където трябва да е (около 5мм по-височка)

Междувременно установих теч отзад отляво (сферата е леко отдясно, не е от нея). Теча е изключително слаб, макс 2-3капки на ден, и е някъде непосредствено зад задния мост на равни растояния между дифа и колелото. За около година и нещо изтече неголяма локва, но и като я купих и след това казанчето отпред за хидравличното налягане беше празно.

При закупуването питах бутона с нарисувана задница за какво е (светва червен диод като се включи и работи само на запалена кола, не на контакт). Обясниха ми че би трябвало да втвърдява задницата, един вид за качване на тротоари. За какво е реално и досега не съм сигурен... Факт е че включен или не колата си ВОЗИ ТВЪРДО отзад. Затова и мъкнах въпросните акомулатори. Без тях вози значително по-гумено и втвърдено от 124ката на която смених целия заден мост и всичко по него.

От всичко изказано дотук ще решите че съм мурдар и карам колата като циганин. Еми да ама 800лв вноска на месец не се изплащат лесно, при разход 16-24на сто и затова за всичките години колата е изминала едва 8000км ;) За сметка на това съм вложил около 3хил лв в малки ремонти, едно по едно, нещата се правят КАКТО ТРЯБВА. Та ето това лято дойде реда на хидравликата :)


Проблема е че нямам кадърен сервиз, където да не ми отрежат главата до кръста (балканстар) само за да погледнат, да направят нещо за сумати пари и да се окаже че колата па ше си вози така :)
Досега проблема е разглеждан при коко автоматика преди 3г където един стар дападжия (дрт майстор) който е правил няколко пъти такова окачване каза - превъртял мост... каквото и да значи това, аз не го вярвам (уж от натоварената задница станало). Той отвори пробката с която колата трябва да спадне дори без да има грам масло в системата но колата си седи вирната...
Преди 2седмици я закарах на Божидар Иванов (сервиза е в локалното на Тотлебен, до военното министерство) който има сервиз за окачвания на Ситроен. Човека е правил такова окачване последно преди 12г и обеща да попрочете дебелите книги и да даде акъл. Конверсия на сферата на МБ към ситроенска струва около 150лв... Така че това добре - ама няма как да ми каже дали сферата работи изобщо... Остана да се чуем като има повече инфо - още не се е обадил

Купил съм 5л масло за хидравлика от 2г, (оригинално МБ), с Божидар наляхме 800грама колкото събра казанчето на запалена кола; седи си в казанчето и не мърда. Нито бълбукна да покаже обезвъздушаване, нито дори сръбна малко. За 2 седмици каране и маслото е 90% пълно (10% са отишли някъде) а отзад отново почна да капе едва едва (дори не съм сигурен че капе това масло а не полуоска, диф, ели кой знае кое)

Ходих на диагностика - излизат 4те клапана на амортисьорите. Божо (друг майстор, електриджия в щутгарт 5та поликлиника) каза че няма идея какви са клапаните или какво значи грешката. Изчистил я е, но е ясно че пак ще излезе. Първо що са 4 клапаните ако само отзад е активна хидравлика, после кви са тия клапани, отделно що копчето изглежда да работи (светва като го пуснеш, гасне като изключиш, на контакт свети непрекъснато) - например бутона за парктроника като дава грешка свети непрекъснато червено... няма зн---


Малко инфо за автомобила - 500так, дълга база (не че има значение), с една обща сфера отзад, бутон за втвърдяване на окачването (сеедно не го написах 4 пъти :) ) и казанче за доливане на около литър "ситроенско хидравлично масло" в двигателния отсег непосредствено пред левия амортисьор (левия на колата, инак се пада вдясно)

Надявам се не съм ви отегчил, ще се радвам всеки с опит или наясно с хидравликите да сподели какво може да е защото всичко което съм написал отгоре за мен е абсолютно тъмна Индия. Претендирам за донякъде техническа грамотност, едно лято дори работих при Коко та се запознах отблизо с МБ, уж магистър енжинерче съм (което си е чиста хвалба и не допринася към въпроса ми) обаче този проблем и липсата на майстор който дори да предположи какво по дяволите става с тая магия наречена хидравлика, тотално ме хвърлят у киреча

Искрени благодарности към колегите които споделят опит/акъл ;)