Към съдържанието

  •  

fenkoto

Регистрация: 12 фев 2008
Офлайн Последно: 14 мар 2009 - 00:19:22
-----

Моите мнения

В тема:БИОДИЗЕЛ

17 април 2008 - 13:15

Колега ми изпрати лично съобщение и аз поствам отговора си тук за да го видят и други :

Здравей Колега.
Писа един път по темата и изчезна.
Интересувам се от това устройство и аз.
Освен това искам да попитам само олио ли става?
А ако има примеси от мас или палмово масло например?
Дай координати на тази фирма, която произвежда устройството.
Поздрав


здрасти,

В упътването на устройството пише че е предназначено само за олио от рапица, слънчоглед и други подобни. Няма знатчение дали е ново или ползвано или дали е рафинирано или не.

Олио от кокос и палма не ставало защото е много гъсто. Но ако има някакъв процент такова , не е фатално.

Фирмата се казва Сасолио и е тук в Варна - тел - 0889113771

В тема:БИОДИЗЕЛ

13 февруари 2008 - 13:05

Колега, доста инфо си дал и е интересно.

Но устройството което си сложих си има топлообменник - не е тръбен а е пластинчат. Вместо тръбички вътре има пластини които разделят антифриза от олиото. Повърхността на контакт е много голяма - 0,336 квадратни метра и има 30 пластини.

Значи топлообменника не е достатъчен за да топли до 80 градуса олиото и затова нагревателя се влючва от време на време. Иначе както казваш нагревателя е и за първоначалното нагряване - да не чакаш дълго докато загрее антифриза.

ето такъв топлообменник
Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

В тема:БИОДИЗЕЛ

12 февруари 2008 - 23:11

Бре, много сте бързи, бре - много въпроси за кратко време :

1. Олиото го вземам от ресторант. Един ресторант ми е достатъчен. Оставям си там два бидона по 25 литра и те ги пълнят с олиото от фритурниците. Като ги напълнят ми звънят и си ги вземам като им го плащам по 30 стотинки на литър. В къщи си го филтрирам като първо го оставям да се утаява около две седмици, а след това го прекарвам през филтри 5 и 1 микрон. И ето ти гориво по 30 ст/литър.

2. Нагревателя от 600 вата си е мощен, но той не работи през цялото време - пуска се за-около 1 минута на всеки 5-6 минути. Лятото и по рядко се пускал ми казаха. Повечето температура идва от топлообменника, а нагревателя само догрява от време на време.

3. Така е - първия дизелов двигател от 1892 направен от Rudolf Дизел си е работил на фъстъчено олио - нафтата е измислена чак 20 години след това. Така че истинското дизелово гориво е олиото , а не нафтата.

В тема:БИОДИЗЕЛ

12 февруари 2008 - 19:21

След много питане, търсене и мислене, най-накрая си монтирах устройство за олио с което карам вече на 100% олио. На всички скептици и разбирачи дето казваха че нямало да стане и т.н. им пращам много здраве.

Устройството си го купих за 690 лева от Сасолио ЕООД - фирмата която ги произвежда в Варна. Те правели основно за износ и затова не са известни в БГ. Ето им телефона 0889113771 - човекът се казва Николай и е много точен.

Та за 690 лева получих следното:
- резервоар 25 литра за олиото
- топлообменник с 30 пластини
- нагревател 600 вата
- ел. помпа (американска) за олиото
- алуминиев филтър с 4 входа + щуцери
- 4 клапана
- електрическа кутия за превключване олио/нафта
- реле 50 А
- предпазители
- всички кабели с изолация и обувки
- макручи за олио, нафта и антифриз
- изолации за маркучите
- 2 шепи скоби
- закрепване на резервоара
- метални планки за разните елементи
- винтчета, шайби, миши опашки и т.н.
- схеми за монтаж

Хванахме се с баджанака и за един ден го монтирахме на Рено Рапид 1.6 атмосферен дизел:

Резервоара за олио, закрепен :
Публикувано изображение

Тук идва олиото от резервоара :
Публикувано изображение

Топлообменника и пробитите дъпки за антифриза и олиото:
Публикувано изображение

От планките направихме гнездо за топлообменника
Публикувано изображение

Общ поглед върху монтажа:
Публикувано изображение
ляво-долу - топлообменник
ляво-център - клапан на връщането от ГНП олио - влиза пак в филтъра за олио
дясно-център - нагревател + реле за него
дясно горе - клапан за вход олио в ГНП
горе център - клапан за вход нафта в ГНП
от дясно на въздушния колектор - клапан за връщане на нафта в резервоар

По-близък план върху нагревателя:
Публикувано изображение
вижда се релето му, нагревателя, клапана за олио за влизане в ГНП и даже горе вдясно се вижда клапана за нафта.

КАК РАБОТИ ВСИЧКО ТОВА :
Олиото трябва да се подгрее до 70-80 градуса за да гори добре. Цялото устройство има тази цел. Топлообменникът загрява олиото с антифриз. После олиото се догрява от нагревателя който е с подгревни свещи. Той си има термодатчик който изключва на 85 градуса. Ел. помпата подкачва олио от резервоара и така облекчава ГНП-то. Клапаните служат за да се превключва от нафта на олио и обратно.

КАК СЕ ПОЛЗВА :
Значи паля си и тръгвам на смес олио/нафта 20%/80% от основния резервоар. Когато двигателя загрее, включвам подгрева на олиото. Когато ми изгасне лампичката за подгрев значи олиото е станало поне 60 градуса и вече превключвам на 100% олио от резервоара за олио. Така си карам цял ден. Когато ще гася за нощуване, превключвам пак на смес нафта/олио 2 минути преди да стигна до нас. Така ГНП-то се изчиства от олиото и е готово пак да запали на студено сутринта.

Това е. Днес карахме Варна-Балчик и обратно на олио. Колата просто лети. Имам чувството че даже работи по-добре на олио отколкото на нафта. Харчи ми колкото на нафта, толкова и на олио. Цената пък направо смешна - олиото ми е по 30 ст/литър и значи идва по 2,10 лева на 100 км. Абе голяма радост.

В тема:БИОДИЗЕЛ

12 февруари 2008 - 19:08

Добре, но сега цената на биодизела е станала около 2 лева на литър (при крайния потребител - на бензиностанциите) което е почти като нафтата.

Затова е по-добре да се кара на чисто олио вместо то да се прави на биодизел :

- по-евтино ще е
- по-добре е за двигателя
- няма нужда на транспорт на олиото до рафинериите за биодизел и обратно
- няма да има отпадъчни продукти като при рафинирането

Всеки може да кара на чисто олио дизеловия си двигател като сложи подгряващо устройство за олиото.

Сасолио ЕООД в Варна произвеждат такива устройства за дизелови двигатели. Тези устройства подгряват олиото до 80 градуса и то така става течно като нафтата - изгаря безпроблемно в цилидрите и не затруднява ГНП-то.

Устройството се състой от топлообменник (антифриза нагрява олиото), електрически нагревател, клапани, филтър, електрическа горивна помпа, резервоар и командна кутийка.

Устройство за двигатели до 1,7 литра обем струва 690 лева с ДДС, а за двигатели с обем над 1,7 литра струва 840 лева с ДДС.