Към съдържанието

  •  

BOzz

Регистрация: 23 авг 2022
Офлайн Последно: 18 сеп 2024 - 19:10:25
-----

Моите мнения

В тема:Премахване на "спирчака" при спускане на круиз контрол

18 септември 2024 - 08:00

Щом за теб е по-важно да спускаш на спирачка вместо на скорост, защото спирачките са ти по-евтини от скоростната кутия, нямам какво да добавя.flying_mj.gif


В тема:Функции / Адаптации за включване / изключване с DAS

02 септември 2024 - 12:26

Натиска спирачките, много ясно си се усеща. И стоповете светят. За да задържи на скорост, трябва да свали поне 2 или 3 скорости надолу, за да е достатъчна силата на ДВГ да задържи скоростта.

На БМВ съм го кодирал и махал/слагал. На Мерцедеса доста търсих и не мога до този момент да намеря как да се премахне и затова питам.


В тема:Функции / Адаптации за включване / изключване с DAS

02 септември 2024 - 11:29

Пуснал съм си една тема във форума за  R класата, но никой не помага.

Въпросът ми е дали спирачната функция на "обикновен" (не Дистроник) круиз контрол може да се изключи? И да си остане обикновен круиз контрол, който не натиска спирачка ако спускането е голямо и има шанс да се превиши зададената скорост заради физичните закони.

Колата е W251, 320 CDI, 2008-ма.


В тема:Премахване на "спирчака" при спускане на круиз контрол

30 август 2024 - 17:32

Побърква ме това. През изминалите 2 седмици минавах 4 пъти прохода Предела. Единия път реших да си правя експеримент с круиза. Спокойното ми каране е да поддържам между 70 и 80 км/ч. Слагам круйза на 75 км/ч на спускане и започва една безкрайна спирачка. Изчаках го, изчаках го ама ме вбеси. Не може 20 минути да спускам на спирачка. Това е всички друго, но не и техническо "решение" на ситуацията. Не издържах, разкарах го, докоснах 2 пъти левия бутон за скоростите, изразяващо се в сваляне на 2 предавки, оборотите се вдигат на около 2500-2800 и така цялото спускане задържаш желаната скорост с +/- 5 км/ч и само 2-3 натискания на педала на спирачката за цяло спускане.flag.gif


В тема:Премахване на "спирчака" при спускане на круиз контрол

05 август 2024 - 16:12

Нека приемем по твоите думи, че аз мога да управлявам машината "професионално" и ако преценя, че ми трябва забавяне, то ми е по-готино да ръгна 3 предавки надолу, вместо колата да ми спуска 20 километра на спирачки, както прави. Което от професионална гледна точка е малоумно и неефективно, донякъде и опасно. Като допълнение няма законови изисквания круиз контрола да има спирачна функция. Тази спирачна функция се слага като "екстра". Ако работеше адекватно, първо да сваля предавка до определено ниво и ако вече няма на къде да бие спирачка, да го разбера. А не да ми държи 1500 оборота и да ми бие спирачки. Малоумна работа.

Както и не виждам смисъл да ползваш лимитера, вместо круиз контрола. На круиз в града си го пускаш на 50 км/ч и ако искаш да намалиш, то го деактивираш докато караш с по-ниска от желаната 50 км/ч скорост. Ако имаш условия да стигнеш и поддържаш 50 км/ч, просто цъкаш един бутон, вместо да държиш педала на газта неопределено време. Ама всеки сам си "преценя", казал една публична личност. smile.png