Към съдържанието

  •  

Nasakoto

Регистрация: 11 яну 2008
Офлайн Последно: 02 апр 2018 - 21:16:33
***--

Моите теми

Посещение (свиждане) с Веско (vik_70)

12 октомври 2009 - 13:06

Идеята е да отидем на свиждане довечера (12.10.2009 г.). Срещата е от 19:00, кръстовището на "Пещерско шосе" и "Царевец" (отбивката за Хирургиите), веднага след светофара.

M102 - смяна на потенциометъра на дебитомера

22 септември 2009 - 14:29

Задължително уточнение: Всеки сам си преценя колко точно е мъж и дали и докъде да пипа в карантиите на двигателя. Всяко действие или бездействие, което предприемете въз основа на написаното по-долу, е изцяло Ваше решение, Ваша собствена отговорност и евентуалните последващи щети са изцяло за Ваша сметка. Аз не се страхувам, че мога да си счупя колата. Ако Вие се страхувате - по-добре отидете на сервиз, там имат знанията и квалификацията да я счупят ефективно вместо Вас. :)

Развиваме болтовете на капака на въздушния филтър

Прикачен файл  01___kapaka_small.jpg   290,93K   117 Брой сваляния

Освобождаваме скобите, които придържат капака на въздушния филтър.

Прикачен файл  02___kapaka_small.jpg   299,24K   100 Брой сваляния

Като свалите капака, трябва да видите нещо подобно:

Прикачен файл  03___luftfilter___obsht_vid_small.jpg   323,47K   132 Брой сваляния

Сваляте филтриращият елемент и го слагате там, където ще пречи най-много. След това сваляте термодатчика за температурата на входящия въздух - натискате двете перца отстрани на датчика, завъртате го и го издърпвате навън:

Прикачен файл  04___termodatchik_small.jpg   335,61K   159 Брой сваляния

Сега е моментът да откачите и тръбата за проветрение на картера (или поне аз си мисля че е за това - това е мазната черна тръба, намираща се непосредствено вляво от термодатчика на снимката.

Аз карам на газ - сега е ред на плочката на газовата уредба. Държа изрично да уточня, че това е ситуацията само и единствено в моята кола. Във вашата може нещата да изглеждат доста по-различно, съответно може да се наложи да проявите творческа и самодейна мисъл.

Та: развиваме двата болта М5, и ги отстраняваме на сигурно място:

Прикачен файл  05___plochkata_na_gazovata_small.jpg   163,31K   149 Брой сваляния

След това се повдига плочката и се развива скобата на маркуча за газта:

Прикачен файл  06___plochkata_na_gazovata_small.jpg   175,57K   111 Брой сваляния

Плочката се отстранява на чисто и сигурно място (по необходимост и желание можете да я почистите от всичките налепи и гняз, събрани през годините), и внимателно махате ограничителя на клапата на дебитомера:

Прикачен файл  07___ogranichitelq_na_klapata_small.jpg   214,41K   150 Брой сваляния

Общ вид на кутията на въздушният филтър след описаните операции:

Прикачен файл  08___kutiqta___obsh_vid_small.jpg   332,07K   184 Брой сваляния

Точно сега е моментът да развиете гайките, които държат кутията на филтъра към двигателя. Едната (т.е. мястото й) се вижда горе вляво от капачката за наливане на маслото, другите две се намират около жилото за подаване на газта и в тясното пространство откъм купето.

Нежно махаме кутията и... оле майко !!! Някой е ровил с копитото!...

Прикачен файл  09___problemniqt_element_small.jpg   192,96K   260 Брой сваляния

На снимката не си личи, но ще трябва да махнете и това омасленото чудо, дето е пред потенциометъра. Мислех си, че е електрохидравличният регулатор, но явно не е, щото вътре не влизат никакви кабели. Някой ако знае какво е - ще съм му благодарен ако сподели. Внимавайте като го развивате - вътре има бензин под налягане. Трябват ви гаечни ключове 17, 12 и... не помня дали трябваше оше един. Скобата, дето го държи, се развива с ключ 10.

Вече имаме пълен достъп до потенциометъра. Първо се корми кабела. В това няма никаква философия - само трябва да сте внимателни с пластмасата - 20 години при температури над 60 градуса си казват думата. След това много нежно, без никакъв сериозен натиск махаме капачетата на болтовете (чупят се с поглед). Аз ползвах макетен нож:

Прикачен файл  10___kapachetata_na_boltovete_small.jpg   257,92K   242 Брой сваляния

Потенциометърът в натура. Сега е момента да хванете един перманентен или спиртен маркер и да очертаете плътно около потенциометъра (с цел да отбележите оригиналното му положение) След това развиваме болтчетата с торкс 15 (torx 15).

Прикачен файл  11___samo_potenciometyra_small.jpg   323,95K   181 Брой сваляния

Сега потенциометъра трябва да може да се завърти около оста си (онова цилиндричното чудо).

Прикачен файл  12___boltovete_dolu_small.jpg   294,62K   175 Брой сваляния

Леко го раздвижваме (потенциометърот), и с леко завъртане нагоре - надолу го измъкваме.

Много внимаваме да не посеем някъде гарнитурката (на снимката - вляво):

Прикачен файл  13___potenciometyr_s_garniturata_small.jpg   143,25K   218 Брой сваляния

Дебитомера без потенциометъра изглежда по този начин:

Прикачен файл  14___debitomera_bez_potenciometyra_small.jpg   297,2K   212 Брой сваляния

Проблемът в детайли:

Прикачен файл  15___problemyt_v_detaili_small.jpg   173,22K   222 Брой сваляния

Прикачен файл  16___problemyt_v_detaili_2_small.jpg   163,39K   179 Брой сваляния

Проблемът в големи детайли:

Прикачен файл  155___problemyt_v_mnogo_detaili.jpg   167,77K   194 Брой сваляния

За сравнение: старият е отгоре, "новият" - отдолу:

Прикачен файл  17___staroto_i_novoto_small.jpg   234,57K   230 Брой сваляния

Сглобяването е в обратният ред на разглобяването. Важно е да настроите новия потенциометър. Това, както и още доста полезни неща, е описано подробно тук.

Мнения, ругатни и псувни - или тук, или в четвъртък привечер, на обичайното място в Пловдив. :)
Въпреки че вече има подобна (и доста по-подробна) тема, се надявам, че писанието ми ще е полезно на някого в опита му да си потроши сам колата. :)