- Мерцедес-Бенц Клуб България
- → Разглежда профил на: Теми: Nasakoto
Профил информация
- Група: Потребители на форума
- Мнения: 126
- Разглеждан: 4722
- Титла: Чирак
- Възраст: 46 годишен/шна
- Рожден ден: Април 25, 1979
-
Пол
Мъж
-
Град
Пловдив
-
Интереси
Доста разнообразни :)
Други данни
-
Автомобил
MB W124 200Е 102.963 1989 г.
Fiat Bravo 1.9TD 1998 г.
Wartburg 353W 2T 1986 г. (в процес на гниене)
0
Neutral
Инструменти
Последни посетители
Моите теми
Посещение (свиждане) с Веско (vik_70)
12 октомври 2009 - 13:06
Идеята е да отидем на свиждане довечера (12.10.2009 г.). Срещата е от 19:00, кръстовището на "Пещерско шосе" и "Царевец" (отбивката за Хирургиите), веднага след светофара.
M102 - смяна на потенциометъра на дебитомера
22 септември 2009 - 14:29
Задължително уточнение: Всеки сам си преценя колко точно е мъж и дали и докъде да пипа в карантиите на двигателя. Всяко действие или бездействие, което предприемете въз основа на написаното по-долу, е изцяло Ваше решение, Ваша собствена отговорност и евентуалните последващи щети са изцяло за Ваша сметка. Аз не се страхувам, че мога да си счупя колата. Ако Вие се страхувате - по-добре отидете на сервиз, там имат знанията и квалификацията да я счупят ефективно вместо Вас. 
Развиваме болтовете на капака на въздушния филтър
01___kapaka_small.jpg 290,93K
117 Брой сваляния
Освобождаваме скобите, които придържат капака на въздушния филтър.
02___kapaka_small.jpg 299,24K
100 Брой сваляния
Като свалите капака, трябва да видите нещо подобно:
03___luftfilter___obsht_vid_small.jpg 323,47K
132 Брой сваляния
Сваляте филтриращият елемент и го слагате там, където ще пречи най-много. След това сваляте термодатчика за температурата на входящия въздух - натискате двете перца отстрани на датчика, завъртате го и го издърпвате навън:
04___termodatchik_small.jpg 335,61K
159 Брой сваляния
Сега е моментът да откачите и тръбата за проветрение на картера (или поне аз си мисля че е за това - това е мазната черна тръба, намираща се непосредствено вляво от термодатчика на снимката.
Аз карам на газ - сега е ред на плочката на газовата уредба. Държа изрично да уточня, че това е ситуацията само и единствено в моята кола. Във вашата може нещата да изглеждат доста по-различно, съответно може да се наложи да проявите творческа и самодейна мисъл.
Та: развиваме двата болта М5, и ги отстраняваме на сигурно място:
05___plochkata_na_gazovata_small.jpg 163,31K
149 Брой сваляния
След това се повдига плочката и се развива скобата на маркуча за газта:
06___plochkata_na_gazovata_small.jpg 175,57K
111 Брой сваляния
Плочката се отстранява на чисто и сигурно място (по необходимост и желание можете да я почистите от всичките налепи и гняз, събрани през годините), и внимателно махате ограничителя на клапата на дебитомера:
07___ogranichitelq_na_klapata_small.jpg 214,41K
150 Брой сваляния
Общ вид на кутията на въздушният филтър след описаните операции:
08___kutiqta___obsh_vid_small.jpg 332,07K
184 Брой сваляния
Точно сега е моментът да развиете гайките, които държат кутията на филтъра към двигателя. Едната (т.е. мястото й) се вижда горе вляво от капачката за наливане на маслото, другите две се намират около жилото за подаване на газта и в тясното пространство откъм купето.
Нежно махаме кутията и... оле майко !!! Някой е ровил с копитото!...
09___problemniqt_element_small.jpg 192,96K
260 Брой сваляния
На снимката не си личи, но ще трябва да махнете и това омасленото чудо, дето е пред потенциометъра. Мислех си, че е електрохидравличният регулатор, но явно не е, щото вътре не влизат никакви кабели. Някой ако знае какво е - ще съм му благодарен ако сподели. Внимавайте като го развивате - вътре има бензин под налягане. Трябват ви гаечни ключове 17, 12 и... не помня дали трябваше оше един. Скобата, дето го държи, се развива с ключ 10.
Вече имаме пълен достъп до потенциометъра. Първо се корми кабела. В това няма никаква философия - само трябва да сте внимателни с пластмасата - 20 години при температури над 60 градуса си казват думата. След това много нежно, без никакъв сериозен натиск махаме капачетата на болтовете (чупят се с поглед). Аз ползвах макетен нож:
10___kapachetata_na_boltovete_small.jpg 257,92K
242 Брой сваляния
Потенциометърът в натура. Сега е момента да хванете един перманентен или спиртен маркер и да очертаете плътно около потенциометъра (с цел да отбележите оригиналното му положение) След това развиваме болтчетата с торкс 15 (torx 15).
11___samo_potenciometyra_small.jpg 323,95K
181 Брой сваляния
Сега потенциометъра трябва да може да се завърти около оста си (онова цилиндричното чудо).
12___boltovete_dolu_small.jpg 294,62K
175 Брой сваляния
Леко го раздвижваме (потенциометърот), и с леко завъртане нагоре - надолу го измъкваме.
Много внимаваме да не посеем някъде гарнитурката (на снимката - вляво):
13___potenciometyr_s_garniturata_small.jpg 143,25K
218 Брой сваляния
Дебитомера без потенциометъра изглежда по този начин:
14___debitomera_bez_potenciometyra_small.jpg 297,2K
212 Брой сваляния
Проблемът в детайли:
15___problemyt_v_detaili_small.jpg 173,22K
222 Брой сваляния
16___problemyt_v_detaili_2_small.jpg 163,39K
179 Брой сваляния
Проблемът в големи детайли:
155___problemyt_v_mnogo_detaili.jpg 167,77K
194 Брой сваляния
За сравнение: старият е отгоре, "новият" - отдолу:
17___staroto_i_novoto_small.jpg 234,57K
230 Брой сваляния
Сглобяването е в обратният ред на разглобяването. Важно е да настроите новия потенциометър. Това, както и още доста полезни неща, е описано подробно тук.
Мнения, ругатни и псувни - или тук, или в четвъртък привечер, на обичайното място в Пловдив.
Въпреки че вече има подобна (и доста по-подробна) тема, се надявам, че писанието ми ще е полезно на някого в опита му да си потроши сам колата.

Развиваме болтовете на капака на въздушния филтър

Освобождаваме скобите, които придържат капака на въздушния филтър.

Като свалите капака, трябва да видите нещо подобно:

Сваляте филтриращият елемент и го слагате там, където ще пречи най-много. След това сваляте термодатчика за температурата на входящия въздух - натискате двете перца отстрани на датчика, завъртате го и го издърпвате навън:

Сега е моментът да откачите и тръбата за проветрение на картера (или поне аз си мисля че е за това - това е мазната черна тръба, намираща се непосредствено вляво от термодатчика на снимката.
Аз карам на газ - сега е ред на плочката на газовата уредба. Държа изрично да уточня, че това е ситуацията само и единствено в моята кола. Във вашата може нещата да изглеждат доста по-различно, съответно може да се наложи да проявите творческа и самодейна мисъл.
Та: развиваме двата болта М5, и ги отстраняваме на сигурно място:

След това се повдига плочката и се развива скобата на маркуча за газта:

Плочката се отстранява на чисто и сигурно място (по необходимост и желание можете да я почистите от всичките налепи и гняз, събрани през годините), и внимателно махате ограничителя на клапата на дебитомера:

Общ вид на кутията на въздушният филтър след описаните операции:

Точно сега е моментът да развиете гайките, които държат кутията на филтъра към двигателя. Едната (т.е. мястото й) се вижда горе вляво от капачката за наливане на маслото, другите две се намират около жилото за подаване на газта и в тясното пространство откъм купето.
Нежно махаме кутията и... оле майко !!! Някой е ровил с копитото!...

На снимката не си личи, но ще трябва да махнете и това омасленото чудо, дето е пред потенциометъра. Мислех си, че е електрохидравличният регулатор, но явно не е, щото вътре не влизат никакви кабели. Някой ако знае какво е - ще съм му благодарен ако сподели. Внимавайте като го развивате - вътре има бензин под налягане. Трябват ви гаечни ключове 17, 12 и... не помня дали трябваше оше един. Скобата, дето го държи, се развива с ключ 10.
Вече имаме пълен достъп до потенциометъра. Първо се корми кабела. В това няма никаква философия - само трябва да сте внимателни с пластмасата - 20 години при температури над 60 градуса си казват думата. След това много нежно, без никакъв сериозен натиск махаме капачетата на болтовете (чупят се с поглед). Аз ползвах макетен нож:

Потенциометърът в натура. Сега е момента да хванете един перманентен или спиртен маркер и да очертаете плътно около потенциометъра (с цел да отбележите оригиналното му положение) След това развиваме болтчетата с торкс 15 (torx 15).

Сега потенциометъра трябва да може да се завърти около оста си (онова цилиндричното чудо).

Леко го раздвижваме (потенциометърот), и с леко завъртане нагоре - надолу го измъкваме.
Много внимаваме да не посеем някъде гарнитурката (на снимката - вляво):

Дебитомера без потенциометъра изглежда по този начин:

Проблемът в детайли:


Проблемът в големи детайли:

За сравнение: старият е отгоре, "новият" - отдолу:

Сглобяването е в обратният ред на разглобяването. Важно е да настроите новия потенциометър. Това, както и още доста полезни неща, е описано подробно тук.
Мнения, ругатни и псувни - или тук, или в четвъртък привечер, на обичайното място в Пловдив.

Въпреки че вече има подобна (и доста по-подробна) тема, се надявам, че писанието ми ще е полезно на някого в опита му да си потроши сам колата.

- Мерцедес-Бенц Клуб България
- → Разглежда профил на: Теми: Nasakoto
- Privacy Policy