Jump to content

  •  

Nasakoto

Member Since 11 Jan 2008
Offline Last Active 02 Apr 2018 - 21:16:33
***--

Topics I've Started

Посещение (свиждане) с Веско (vik_70)

12 October 2009 - 13:06

Идеята е да отидем на свиждане довечера (12.10.2009 г.). Срещата е от 19:00, кръстовището на "Пещерско шосе" и "Царевец" (отбивката за Хирургиите), веднага след светофара.

M102 - смяна на потенциометъра на дебитомера

22 September 2009 - 14:29

Задължително уточнение: Всеки сам си преценя колко точно е мъж и дали и докъде да пипа в карантиите на двигателя. Всяко действие или бездействие, което предприемете въз основа на написаното по-долу, е изцяло Ваше решение, Ваша собствена отговорност и евентуалните последващи щети са изцяло за Ваша сметка. Аз не се страхувам, че мога да си счупя колата. Ако Вие се страхувате - по-добре отидете на сервиз, там имат знанията и квалификацията да я счупят ефективно вместо Вас. :)

Развиваме болтовете на капака на въздушния филтър

Attached File  01___kapaka_small.jpg   290.93K   117 downloads

Освобождаваме скобите, които придържат капака на въздушния филтър.

Attached File  02___kapaka_small.jpg   299.24K   100 downloads

Като свалите капака, трябва да видите нещо подобно:

Attached File  03___luftfilter___obsht_vid_small.jpg   323.47K   132 downloads

Сваляте филтриращият елемент и го слагате там, където ще пречи най-много. След това сваляте термодатчика за температурата на входящия въздух - натискате двете перца отстрани на датчика, завъртате го и го издърпвате навън:

Attached File  04___termodatchik_small.jpg   335.61K   159 downloads

Сега е моментът да откачите и тръбата за проветрение на картера (или поне аз си мисля че е за това - това е мазната черна тръба, намираща се непосредствено вляво от термодатчика на снимката.

Аз карам на газ - сега е ред на плочката на газовата уредба. Държа изрично да уточня, че това е ситуацията само и единствено в моята кола. Във вашата може нещата да изглеждат доста по-различно, съответно може да се наложи да проявите творческа и самодейна мисъл.

Та: развиваме двата болта М5, и ги отстраняваме на сигурно място:

Attached File  05___plochkata_na_gazovata_small.jpg   163.31K   149 downloads

След това се повдига плочката и се развива скобата на маркуча за газта:

Attached File  06___plochkata_na_gazovata_small.jpg   175.57K   111 downloads

Плочката се отстранява на чисто и сигурно място (по необходимост и желание можете да я почистите от всичките налепи и гняз, събрани през годините), и внимателно махате ограничителя на клапата на дебитомера:

Attached File  07___ogranichitelq_na_klapata_small.jpg   214.41K   150 downloads

Общ вид на кутията на въздушният филтър след описаните операции:

Attached File  08___kutiqta___obsh_vid_small.jpg   332.07K   184 downloads

Точно сега е моментът да развиете гайките, които държат кутията на филтъра към двигателя. Едната (т.е. мястото й) се вижда горе вляво от капачката за наливане на маслото, другите две се намират около жилото за подаване на газта и в тясното пространство откъм купето.

Нежно махаме кутията и... оле майко !!! Някой е ровил с копитото!...

Attached File  09___problemniqt_element_small.jpg   192.96K   260 downloads

На снимката не си личи, но ще трябва да махнете и това омасленото чудо, дето е пред потенциометъра. Мислех си, че е електрохидравличният регулатор, но явно не е, щото вътре не влизат никакви кабели. Някой ако знае какво е - ще съм му благодарен ако сподели. Внимавайте като го развивате - вътре има бензин под налягане. Трябват ви гаечни ключове 17, 12 и... не помня дали трябваше оше един. Скобата, дето го държи, се развива с ключ 10.

Вече имаме пълен достъп до потенциометъра. Първо се корми кабела. В това няма никаква философия - само трябва да сте внимателни с пластмасата - 20 години при температури над 60 градуса си казват думата. След това много нежно, без никакъв сериозен натиск махаме капачетата на болтовете (чупят се с поглед). Аз ползвах макетен нож:

Attached File  10___kapachetata_na_boltovete_small.jpg   257.92K   242 downloads

Потенциометърът в натура. Сега е момента да хванете един перманентен или спиртен маркер и да очертаете плътно около потенциометъра (с цел да отбележите оригиналното му положение) След това развиваме болтчетата с торкс 15 (torx 15).

Attached File  11___samo_potenciometyra_small.jpg   323.95K   181 downloads

Сега потенциометъра трябва да може да се завърти около оста си (онова цилиндричното чудо).

Attached File  12___boltovete_dolu_small.jpg   294.62K   175 downloads

Леко го раздвижваме (потенциометърот), и с леко завъртане нагоре - надолу го измъкваме.

Много внимаваме да не посеем някъде гарнитурката (на снимката - вляво):

Attached File  13___potenciometyr_s_garniturata_small.jpg   143.25K   218 downloads

Дебитомера без потенциометъра изглежда по този начин:

Attached File  14___debitomera_bez_potenciometyra_small.jpg   297.2K   212 downloads

Проблемът в детайли:

Attached File  15___problemyt_v_detaili_small.jpg   173.22K   222 downloads

Attached File  16___problemyt_v_detaili_2_small.jpg   163.39K   179 downloads

Проблемът в големи детайли:

Attached File  155___problemyt_v_mnogo_detaili.jpg   167.77K   194 downloads

За сравнение: старият е отгоре, "новият" - отдолу:

Attached File  17___staroto_i_novoto_small.jpg   234.57K   230 downloads

Сглобяването е в обратният ред на разглобяването. Важно е да настроите новия потенциометър. Това, както и още доста полезни неща, е описано подробно тук.

Мнения, ругатни и псувни - или тук, или в четвъртък привечер, на обичайното място в Пловдив. :)
Въпреки че вече има подобна (и доста по-подробна) тема, се надявам, че писанието ми ще е полезно на някого в опита му да си потроши сам колата. :)