Към съдържанието

  •  

Kratos11

Регистрация: 13 окт 2020
Офлайн Последно: 27 окт 2022 - 19:51:57
-----

Моите мнения

В тема:Проблем с SRS и сензор за налягане - Невъзможна регенерация

27 октомври 2022 - 19:54

Явно нещо се е объркало и темата е публикувана не пълно.

 

Закачен на диагностика автомобила имаше грешка със сензора за диференциално налягане,  който е свързан към DPF – Снимка – 1.

Разглеждайки по обстойно автомобила открих нов датчик вътре в купето, явно продавача е знаел за проблема и учтиво беше оставен нов за подмяна.

Датчика беше подменен и всичко беше наред.

Тъй като автомобила беше на доста километри се наложи да бъдат подменени  на няколко етапа следните  части :

Масло – двигател и скоростна кутия, маслен филтър, горивен филтър, филтър купе.

Водна помпа , прилежащи паразитни ролки, пистов ремък и антифриз.

Дойде ред на ангренажна верига – пълно обслужване, тъй като веригата беше разтегната. 

За  капак започна да ми излиза чек за двигателя  което вероятно беше от запушен DPF и грешка за  един 

,, разбойник'' на име - сензор – налягане изпускателен колектор. – Регенерация автоматична или принудителна беше невъзможна.

Тампони на двигателя, маслен  картер, масла и филтри на двигателя и скоростната кутия, сензор за диференциално налягане също бяха подменени с веригата.

Уплътнението на изпускателния колектор беше заминало и  страната на двигателя при единия изход където се  купират  с колектора беше като негърче. В последствие се оказа проблем с DPF и сензор – налягане изпускателен колектор.

Двигателя и скоростната кутия бяха извадени вън от автомобила при обслужването!

До тук добре, майстора  обслужи автомобила, но ме зарадва че когато е свързвал ел. инсталацията на автомобила най вероятно е допрял  някъде и е станало късо по негови думи и кабела на плюсовата клема на акумулатора  където заедно с кабела върви и пиро патрон, същия този патрон беше изгорял. Съответно светна  чека, че автомобила няма еърбеци.  Майстора каза че DPF филтъра ми е запушен и на диагностиката  му излиза че сензора за налягане на изпускателния колектор е за смяна – Снимка – 2.

Тъй като обслужването излезе доста за сензора майстора каза след време  аз да си го сменя.

Купих оригинален сензор – налягане изпускателен колектор и си го смених, но автомобила продължаваше да влиза в сервизен режим и регенерацията беше невъзможна.

 

Тъй като майстора който обслужи двигателя е на другия край на България, а аз на другия реших да отида в София за  отстраняването на проблемите  с пиропатрона и сензора на изпускателния колектор – Снимка – 2.

Почти 1 месец в който колата си постоя в  2 сервиза  един обслужващ Мерцедес и един на БМВ, резултат беше никакъв.

От началото на този месец отново реших да опитам в София тъй като ми препоръчаха друг сервиз.

DPF филтъра беше свален. Почти два дни се занимавах с него за да го промия с химия за DPF.

След това го изпратих и за машинно почистване и с него приключих.

Закупих 2 кабела с пиро патрон втора употреба, нов сензора на изпускателния колектор – Снимка – 2. 

Резултата до момента е един и същ.  Грешката за Еърбега и за сензора на изпускателния колектор - Снимка 2  си останаха.

Майстора ми каза че е закачил съпротивление което да излъже компютъра че има Еърбег и чека е угаснал, но това не решава проблема.