Здравейте колеги!
Знам че има много подобни теми из форума, но исках да започна на чисто, за да мога да обясня напълно конкретните проблеми, които забелязвам и по някакъв начин хора, които са минали през това да дадат мнение.
Наскоро станах собственик на Mercedes C220 CDI W203, 150к.н, автомат.
Автомобилът го закупих от човек. В първия момент видях стрелката на оборотите да потрепва леко, което ме наведе на мисълта за дози, запушен DPF, EGR и т.н.
Няколко дни след това обаче започнах да усещам странни явления в работата на автоматичната кутия.
В момента при топлото време навън, когато запаля автомобила и моторът още не е достигнал работни температури забелязвам, че при превключване от 1->2 предавки оборотите се вдигат високо, над 2000, случвало се е и при 3000. При превключване от 2->3, или от 3->4 (не съм съвсем сигурен от коя на коя предавка се случва) започва едно придърпване и играене на стрелката на оборотите и е осезаемо сякаш си бърка оборотите. Усещането наподобява както при дизелов автомобил с ръчни скорости превключиш от 1->2 при почти много ниска скорост на колата. Това го прави и в 2-та режима (C/S), и се усеща леко дори като подам газ. След каране на автомобила и стигането му до работни температури, като че ли проблема изчезва. Постоянно се ослушвам и оглеждам за този проблем, но тогава не се усеща, единствено остава играенето на стрелката на оборотите.
Четох доста теми из този форум, разрових се, видях дори и клипчета на колеги с такива оплаквания. Играенето на стрелката ме навеждаше на мисълта за "тръгнал" хидротрансформатор. Но след обстоен преглед на вече съществуващите теми забелязвам, че предимно колегите са имали проблеми с т.н "lock up" соленоид. Изчезването на проблема след загряване на двигателя пак ме кара да страна от мисълта за хидро. Когато на баир или на равно превключа на "D" и си освободя крака от спирачката, автомобила остава неподвижен. Все още не съм рестартирал адаптациите на кутията, но смятам в идните дни да го направя и да видя дали ще има леко подобрение. Предния собственик ми казваше, че е сменял маслото на скоростната кутия на всеки 2 обслужвания на двигателя, което ще рече около 30/30+ хиляди километра. Маслото на кутията не е сменяно от повече от 15000. (нямам представа какво масло има вътре и как е нивото му). Не съм я качвал още и на диагностика. До колкото разбирам чрез стар диагностика има начин да се забрани заключването на хидрото и да се разбере дали то създава основния проблем.
Препоръчаха ми тест на хидрото като в загрято състояние на мотора карам с около 80км/ч и следя дали стрелката на оборотите ще флуктоира отново. Ще рестартирам и адаптациите на кутията и предполагам ще посетя човек със стар диагностика, за да направим теста за хидрото и да видим дали лог-ва някакви грешки.
Четох из форума, че други колеги при същите симптоми са имали проблем с "мозъка" или "платката" на кутията.
Не искам все още да се хвърлям на рециклиране и смяна на скъпите компоненти, а методично и емпирично да проверя нещата.
Моля, ако някой познава човек, който може да диагностицира проблема за района на София да препоръча.
Благодаря ви предварително !