Прочетох внимателно цялата тема и тъй като карам дизел вече близо 20 г. изцяло съм съгласен с това ,че е необходимо за зимата колата да е подготвена както бе описано по-горе. Относно добавките към нафтата керосина не е нищо повече от пречистена нафта , при дестилацията на петрола , като първа фракция се отделят бензините, следва керосина , след това е нафтат и следва т.н. котелно гориво и мазут. По време на кризата за горива през 90-91г. карах изцяло с керосин и нямаше никакви проблеми, освен ,че колата вървеше много. В книжката за експлоатация на мерцедеса изрично е посочено , че при много ниски температури се препоръчва да се добавя известен % бензин към нафтата като в зависимост от температурата е от 10-15-30% . Книжката ми е в колата и утре се надявам да ви скенирам страницата и да се убедите лично.
Успех !!
Трябва да се извиня на всички допуснал съм същественна грешка не става въпрос за бензин , а за керосин в инструкцията за експлоатация!!!
Предвид писаното по-горе смятъм , че ако се редуцира процента ,т.е. вместо 20% се поставят 10% бензин резултат би бил същия, но това всеки го решава сам, от друга страна аз съм ползвал бензин без забележимо влияние върху двигателя - при митсубиши галант и 190д