Към съдържанието

  •  

dodger

Регистрация: 19 фев 2020
Офлайн Последно: 27 окт 2022 - 08:01:08
-----

#434236 Въздушно окачване - скъпо ли е като поддръжка или е мит?

Публикувано от dodger на 14 декември 2020 - 08:54

Здравейте.  Пускам темета с цел да дадем малко информация какво се случва с въздушното окачване с течение на времето. Скъпо ли е като поддръжка. Идеята ми е да покажем различните алтернативи. Лично аз съм забелязал, че моето окачване се поврежда горе долу през 60 000 до 80 000 км. По чести повреди по въздушното окачване и цени на ремонти:

- Спукване на възглавница - цените са от 170 лв. до 700 лв. зависи от марка, производител. Може и да се лепят като гумите;

- Повреда в централния разпределителен клапан или не знам как се води точно. - Ремонта му е около 580 лв. Нов не знам колко стува;

- Датчици за ново и налягане - не съм имал такава повреда;

- Компресор - Ремонта му е 150 лв. За нов цените са между 450 лв. и 1600 лв. Пак зависи от марката и производителя;

- Спукан тръбопровод до предното дясно колело - Той е в комплект с филтъра на компресора и нов е 500 лв. Но ако се среже на мястото на спукването и се понади е около 30 - 40 лв. ремонта;

 

През тези повреди съм преминал и те се случват много рядко. Не знам зощо е този страх от въздушното окачване за който чета по форумите, но според мен това окачване си е много по-добро от стандартното с пружините. И ремонтите въобще не са толкова скъпи при това разнообразие на алтернативни части. Ще помоля колегите каращи автомобили с въздушно окачване да ме допълнят за възможни проблеми и ценовото им отстраняване. С това ще дадем малко яснота за поддъжката.


  • 2


#427621 Мерцедес МЛ 320 224 к.с. - хубав автомобил - скъпа поддръжка - за мен ли е?

Публикувано от dodger на 04 март 2020 - 08:51

Здравейте,

 

Тук не ставаше въпрос за пробега, но виждам в някои от постовете, че ме питат за това.

За 10 години каране МЛ - а  от тази тема са навъртяни 219 000 километра като по-голямата част са градско каране.

Някои от ремонтите са правени по препоръка от Мерцедес. Т.е. не са били толкова наложителни.

Например капене на масло от семерина на преден диференциал. Ремонта, който направиха беше

смяна на двете семерини, тампоните и лагер. Това по принцип се правело около 240 000 - 250 000 км.

Аз го направих на 218 000 км. Интересно ми беше да видя собственици като мен от по-дълго какво са ремонтирали

като цяло през периода в който имат автомобила.

 

По наблюдения от Мерцедес на всеки модел е препоръчително на определени киломерти да се направи някакво обслужване.

Т.е. части които се знае кога дефектират да се сменят превантивно. Да не се чака в последния момент.

Някой път такова закъсняване довежда до по сериозен ремонт.

За съжаление в България чакаме да се счупи колата за да отидем в сервиза включително и аз.


  • 1


#427432 Мерцедес МЛ 320 224 к.с. - хубав автомобил - скъпа поддръжка - за мен ли е?

Публикувано от dodger на 26 февруари 2020 - 08:46

Здравейте,

 

Може би колегата az_be e прав в смисъл, че аз тръгнах да давам цени от официален сервиз.  Добре ще е да се дадат и цени на ремонти с алтернативни части и в различен от Мерцедес сервиз.  Като цяло ми се иска собствениците на МЛ 320 ако има възможност да напишат тук всичко ремонтирано по автомобила откато са собственици на колата.  Така ще се добие цялостна картина приблизително какви пари трябва да има човека решил да си купи такъв автомобил отделно от парите за които се продава колата. И ще е добре да не ги лъжем, че ремонтите са много евтини и т.н. Да се опитаме реално да кажем нещата както са си. Тази тема я направих заради мой приятел, който не си направи сметката при покупката и още на първото счупване не можа да я отремонтира.


  • 3


#427416 Мерцедес МЛ 320 224 к.с. - хубав автомобил - скъпа поддръжка - за мен ли е?

Публикувано от dodger на 25 февруари 2020 - 13:29

Здравейте,

 

малко по-нагоре написах да няма спам или да се караме.

Цените посочени от мен са на ремонти в Мерцедес сервиз и си има фактури, които мога да покажа.

Ремонт направен в гараж и с менте части може и по-евтино да излезе. Всеки си преценява.

Аз показвам горе как е в марков сервиз на Мерцедес и с оригинални части.


  • 3


#427386 Мерцедес МЛ 320 224 к.с. - хубав автомобил - скъпа поддръжка - за мен ли е?

Публикувано от dodger на 24 февруари 2020 - 10:05

Здравейте, пускам темата с цел желаещите да си закупят такъв автомобил да видят реално как стои въпроса с поддръжката след като си го купят. Така ще преценят дали могат да си го позволят. Написаното по-долу е на база наблюденията ми на автомобилът, който притежавам. Тое е Мерцедес 320, 224 к.с., фейслифт, 2010 г. Разходите ми са заедно с труда. До сега са:

 

- Масло двигател и филтри на 15000 км или на година ги сменям - 570 лева;

- Масло скоростна кутия ,филтър, гарнитура, тръба към радиатор - на 125000 километра се сменят - 880 лева;

- Накладки, предни дискове, маркучи 2 броя - 840 лева;

- Подмяна на семеринги, лагер, гумени тампони на преден диференциал - 766,95 лева;

- Подмяна на всички уплътнения, семеринги и др. по дроселовите клапи - 218,65 лева;

- Ремонт теч от интерколер с колектори - 3000 лева;

- Задна възгушна възглавница - 700 лева;

- Предна въздушна възглавница - 1700 лева;

- Ключалка заден капак 640 лева;

- Заден САМ контролер - 2000 лева;

- Гумени уплътнения задни стопове - 170 лева;

- Предпазни кори при задни подкалници - 2 броя  - 805 лева;

- Крушка ксенон - 300 лева;

- Заден стоп - 1000 лева;

 

За 10 години общо по автомобила са дадени около 23980 лева за поддръжка и технически обслужвания.

 

Ще помоля да не спамим и да се караме, а да допълним ако нещо съм пропуснал или някоя от цените не е актуална.

С това ще помогнем на хора, решили да си купят такъв автомобил.

Но по принцип това са дежурните болести през които задължително преминава всеки мерцедес МЛ 320, 224 к.с.

Разходите са направени с течение на времето за 10 години. Не е задължително да са в същата последователност.

Дано да съм бил полезен.Като цяло Мерцедес МЛ 320, 224 к.с. е един много добър автомобил, вози много комфортно и се държи добре на пътя.


  • 3