Jump to content

  •  

steelman

Member Since 03 Jan 2019
Offline Last Active 30 Jan 2019 - 15:31:15
-----

#415875 проблем централно Ванео

Posted by steelman on 30 January 2019 - 12:41

Здравейте колеги, отварям тази тема, защото доста време и нерви ми отне докато намеря решение на не работещо коректно централно заключване. Колата е Ванео 1.9 125кс. бензин 2002г. и я вкарах края на март от Германия. Проблема се състоеше в това, че не заключваше от първия път. За да заключа колата трябваше повторно да натисна заключването. При натискане на копчето колата се заключи и отключи веднага, повторно натискане и се заключи отключи и пак заключи. И сега вече е заключена, но не мигат мигачите 3 пъти за потвърждение и плафоните светят и не гаснат в продължение на 10 минути. При отключване се отключва от първия път, като мигат и мигачите. От бутона на централната конзола се заключва от първия път без проблеми. Когато по време на движение се заключи автоматично плафоните светят без да гаснат. При затваряне и отваряне на вратите коректно отговарят и плафоните. И така си помислих, че най вероятно се е предал модула за централно заключване. Закупих друг модул но положението остана без промяна. Пуснах и диагностика понеже имам, но не намери никакви грешки. Закарах я на майстор да и сложи аларма та дано отпадне досадния проблем със заключването, но пак греда. Пак и включих диагностиката и тогава на живи данни ми даваше затворени всички врати, но при заключване статута на задна лява се променяше на не затворена. И така се ориентирах, но взех мултицета и стойностите на пиновете на лявата и дясната бяха идентични. Пак съмнения, но последва разглобяване на задна лява. Оказа се прекъсната кабелна обувка на долния комплект пинове. Залепих с поялника и сега всичко е перфектно. Пиша малко по подробно за да спестя на някой закъсал колега моето главоболие. Дано съм бил полезен. Поздрави.


  • 3


#415874 автомата гасне на задна

Posted by steelman on 30 January 2019 - 12:39

Здравейте, преди известно време си внесох от Германия Мерцедес Ванео. Имах проблем с централното, но да ви напиша и няколко реда за автомата. Проблема се появи 1 месец след ката взех колата и се състоеше в следното. При стартиране на колата и включване на задна имаше удар и колата гаснеше, като изчезваше и всичката сигнализация по таблото. С течение на времето този проблем се задълбочи, но това не ми попречи да пътувам всяка седмица до София. Случи се един път даже да угасне и в движение напред. Реших, че е време да реша този проблем. Диагностиката не показа нищо. Обадих се на специалист, но ми каза, че не може да ми помогне. Тогава реших да тръгна от някъде и най логично това бе клемореда. Смених го доста бързо и като цена 56лв. От 2 седмици нямам никакъв проблем с захранването и автомата. Това бе от мен, успех на знаещите.


  • 3


#415838 трудно палене в студено време

Posted by steelman on 29 January 2019 - 11:14

Здравейте, имам Мерцедес W414 1.9 бензин 125к.с.- Ванео. Появи се проблем със стартирането на автомобила в студено време. При температура от -2 пали от 5 опит. Когато си докарах колата от Германия нямаше този проблем. Понеже изчетох доста форуми и наши и руски и английски и никой не е посочил решение на този проблем реших да споделя моето решение на проблема. Имах същият проблем с А160 102 к.с. но там решението дойде по бързо-смених филтъра с такъв от Опел и така години наред без проблем, след което пак се влоши старта и дебитомер от Англия и всичко е ок. Но Ванеото доста ме озори, съмнение за ниско налягане- естествено филтър-от Опел но не ще да запали след като я оставя, явно се разтоварва през вътрешен клапан- без резултат. Нов оригинален филтър- без резултат,  въпреки че взех скъп филтър. Последва външна помпа за 4 бара- пак не пали на студено. Върнах си старата система. Прегледах за въздух след клапата, която естествено почистих идеално. Открих маркуч картерни газове колянов вал. Сменен и пак без резултат. Съмнения за отворен EGR, запуших маркуча и пак не пали. Естествено имах иридиум свещи от 50лв за брой, но 10 като топлинно число и пак победа за Мерцедесчето. На диагностика всичко е ок. Отново някъкви съмнения за объркване на компютъра от газовия компютър, карах на бензин с добавка на Бардал 6 дни но без никаква разлика, колата се движи със 150 без проблем. Хайде на стар диагноза да върна фабричните настройки на ЕКУ така както е излезла от завода, но пак без чувствителни подобрения. Съмнения за температурните датчици на водата и входящият вуздух- изправни с еднакви параметри. Този модел са без дебитомер и това е предимство, датчика за въздушното налягане всмукателен колектор също е ок. Свалих инжекторите и ги накиснах с кориселин от към изхода и подадох на импулси напрежение да излезе мръсотията, след което система със спрей за карбуратори, обезмаслител за спирачни дискове и кориселин подавайки напрежение на импулси за промивка. Емиии пак греда. Напрежението на акомулатора и стартера са добре, в студа ме спасяваше това, че колата има бензинова печка и я програмирах или пусках непосредствено преди да тръгна, но това не трябва да е така. И така до никъде. Реших да я побългаря. Имах още един датчик  входящ въздух, та същия го тикнах в фризера за 30 минути,след което както си е в фризера му измерих съпротивлението при Т-20 градуса. Сложих последователно на термо резистора 11к ома и така излъгах ЕКУ, че е много студено и оооо чудо колата запали от първия път при -3 градуса. Това добре, и се оказа че ми свали разхода с 700грама на 100км, и върви сякаш е 140 коня. Най накрая решение за трудния старт. Не спрях естествено. Свалих инжекторите пак и хайде в София на промивка в един сервиз в близост до зала Арена Армеец, резултат 4 работещи еднакво инжектора. Връщане на не преправения датчик Т входящ въздух. И най накрая запали нормално при Т-2градуса, победа най накрая.  Та това са мойте приключения, важното е че се справих и сега пиша да ви улесня. Това е от мен, успех с ремонта. 


  • 3