Към съдържанието

  •  

Brozestian

Регистрация: 14 юли 2018
Офлайн Последно: 12 дек 2024 - 00:14:32
-----

#448746 Има ли пазар в България за W223

Публикувано от Brozestian на 20 август 2024 - 19:04

Браво на колегата Brozestian за хубавите снимки и споделените снимки и впечатления.
У мен се затвърждават няколко наблюдения:

1. Колите стават все по-сложни
2. Асистиращите ситеми са направени като за пълни идиоти и в повечето случаи повече пречат - миналата година lane assist-a на друга марка почти ме доведе до лудост. Така и не намерих откъде се изключва. В дъжда, на стеснената лента на магистралата в ремонт, между ТИР-а и мантинелата, нямах време да ровя из менютата. Просто стисках зъби и волана за да не позволя на lane assist-a да ме забие в мантинелата;
3. За сметка на многото функционалности, качеството на материалите се влошава - важното е на клиентите да се предлагат много функционалности, визуално интериора и екстериора да изглеждат добре докато са нови, без непременно да са много здрави или издръжливи;
4. Идеята е, след изтичане на лизинговия период, клиентът да върне "старата" кола и да вземе нова - никой производител не иска 20 години да карате същата кола и да не купите нова. От една страна, добре изглеждащите стари модели в движение са атестат за качеството на марката, но от маркетинг гледна точка това са пропуснати продажби на нови модели, а продажбите движат икономиката напред, или поне такова е схващането.
5. Идеята е не да притежаваш, а да бъдеш дългосрочен ползвател на автомобила. За съжаление отново можем да разделим Европа на Западна и Източна. Ако в Западна Европа можеш да си позволиш смислена нова кола за не много пари на изплащане (съотносено към стандарта на живот), то по-на изток и по-специално у нас, офертите не са така добри и за същите пари трябва да гледаш някоя Фиеста, Шкода нещо си или Пежо/Ситроен, като опциите за двигател са 3-цилъндъра бензин със ил без турбо или най-много 4-цилиндров дизел, но задължително с двигател, не по-голям от 1.6.

Затова и пазарът на употребявани автомобили в България е с по-голям оборот от този на нови, като отново е изключително ценово ориентиран. Аз съм човек, който си поддържа добре автомобилите и осъзнавам, че при препродажба губя много пари, защото обикновено средната цена на пазара е 1.5-2 пъти по-ниска от това, което съм вложил като първоначална инвестиция и поддръжка.
Купувачът гледа да купи възможно най-евтината, с най-много екстри, и на най-малко километри кола. Като резултат, продаваните автомобили са все на 150-200 хил. км, независимо от реалния пробег. Има огромен брой Франкенщайни, събрани от няколко коли и т.н.

Като заключение, от една страна България би била чудесен избор за препродажба на автомобил заради силния вторичен пазар, от друга страна пазарът е ориентиран към по-бюджетни или компромисни екземпляри.

Мерси за мнението, напълно съм съгласен!

Еската не е сложна, тя е направо шифър който трябва да разкодираш. Според мен към нея трябва да върви и психолог, който да ти лекува паник атаките в които те вкарва.

В трафик тип пълзене с 3-5 км/ч е една постоянна манифестация на предупрежденията. Включват се камери отляво, отдясно, предупредителни съобщения: внимавай неравен път, внимавай легнал полицай, внимание зона 30 км/ч, внимание кръгово, тит тит тит.
Бях стигнал до там да питам в дилърството дали мога да си платя да спрат всичко софтуерно. Казаха ми че трябвало разрешение блабла и не съм звънял обратно.


Аз съм много голям фен на 80те, 90те и може би началото на 2000та година.

Не мисля че добре окомплектована кола от тези поколения отстъпва кой знае колко на последното поколение.
Да нямат динамиката при една и съща мощност, нямат същата икономия на гориво, нямат цифровите възможности на новите автомобили.
Но имат в пъти повече ресурс, а качеството е несравнимо.

Трябва да разчистя няколко от личните ми автомобили и следващата която мисля да използвам доживот за daily driver, ще бъде чиста механика.
Реално от екстрите на мен ми трябват ел. стъкла, огледала, климатик, темпомат, шибедах, подлакътник. Автоматик, без да е задължителен.

И ще започна търсене най-вероятно на 123ка комби, с OM617. Не ме интересува че е невървящ харчещ и няма части.
Все още се намират запазени с горните екстри за около 20к евро
  • 1


#448738 Има ли пазар в България за W223

Публикувано от Brozestian на 19 август 2024 - 21:23

Пускал съм тема в друг форум за конкретната кола, там пък излязох позьор. Но въпреки това ще направя трети опит (скептичен съм), ще отделя времето да напиша по-пдробно тук и си стискаме ръцете с Прокопи (ако е съгласен), за да се опитваме да говорим културно. 

 

Отклоняваме темата от пазар, към какво представлява 223ката през моят поглед и по-конкретно С580е на задно дългата база. Двигателя е 6ак редови турбо с 367кс + ел. 140кс , който работи във вариант Хибрид... От мерцедес заявяват че е 507 кс. , но на режим спорт работи само бензиновия, и зарежда ел. двигателя.

Никога не мога да постигна рейнджа във вариант електро, ако показава 20 км, то реалистично в умерен трафик и средна скорост 20-30 км/ч, реално минавам 10-12-4.

Харчи около 10-14 бензин, в много разнообразен трафик , което е отлично за 2400 килограма кютук (приблизително). Под разнообразен имам предвид долното:

 

Колата работи за мен, занимавам се с отдаване на лимузини под наем с частен (личен) шофьор, някой хора го разбират като такси, но трябва да си в бранша за да разбереш, какво точно представлява този бизнес. Във Франция е и най-големия пазар за този тип бизнес и естествено най-популяраната кола (а и тя е по изискване в частност на мин на транспорта, консиержери, формула, вип летища и тн) е Мерцедес. Символ е за престиж и конкретната услуга.

 

Врчъщаме се на колата и конкретно, защо се разминаваме с Прокопи. Тук грешката е моя, защото първо пиша по спомен, второ на база на формата за поръчки за такива фирми като мен. Тоест за да си ползвам държавната отстъпка конкретнияб дилър ми дава, как да го преведа, оферта-промоция, или определен пакет, който вклщчва едикакви си екстри. Това всъщност го разбрах днеска, защото си говорихме с колега.

А и освен това превеждам през френски, а много неща са си типично по френски - изкелиферчени, например 30 процента.

 

Та в случая с хедъп, е задни седалки при моята поръчка, можех или голям или нищо , а седалките директно бяха конфорт, което в превод по-скоро е базик. 

Де да знам, главата ми ври този месец, нека не задълбаваме в изгубени в превода.

 

Малко снимки 

 

 

 

IMG-20230803-164403.jpg

 

IMG-20230602-184854.jpg

 

 

 

IMG-20230714-115825.jpg

 

 

Така изглежда амг пакета и е доста по-красив.

 

 

 

IMG-20230529-131534.jpg

 

 

А за това говореше Прокопи прожекционните фарове и големия хедъп. Това е на колега Майбаха, но са същите като при Ес класата. Този е 580 също

 

 

 

]IMG-20240610-130012.jpg

 

 

 

 

]IMG-20240610-130053.jpg

 

а това е най-голямото прасенце V12 или Майбах 680, до който Еската изглежда ситничка.

 

 

 

IMG-20240819-165940.jpg

 

 

Но нека да се върна на моята ладия.

 

Това са задните седалки, които се водят комфорт, но не стават на легла, нека да допълни Прокопи кои са точно, аз не мога да търся номера на екстри.

Да постничка е в някакъв смисъл.

 

 

IMG-20240731-142627.jpg[/url]

 

Оттук надолу следва храна.

Асистънтите и хайтека колкото е плюс, толкова е минус. 

Първят месец е яко, но после започва яко да те напряга (поне при мен). Като включими комбинацията от използваните на места евтини материали, вече на моменти дори ме дразни, колкото и да се чуди някой.

 

Всичко е със слайдери, няма механични бутони, което е малко странно, но се свиква. Менютата са интуитивни, но всички асистенти се делят на подменюта. Тоест ако караш още 5-6-7 различни марки и модели, включае Бенцове от другите класове... тъкмо запомниш кое къде е , сменяш колите за няколко дни, връщаш се в еската ииии..... сега това къде беше. Класика.

Колата чете знаци, трафик, пешеходци, части от пътя с концентрация на птп, ремонтни дейности, ограничения, но всичко това идва като предупреждение. Демек, преди тръгване трябва да го изключиш, иначе реве постоянно. Това всеки път като запалиш. Антиколюжъна не знам колко пъти ми набива нечовешките спирачки в кръгово, при сходни ситуации, без реална опасност от сблъсък. Просто забравям да го изключа. 

Камерите се включват ако си спрял така че не виждаш светофара. Адски много са нещата, но засега спирам до тук, че пиша вече 1 час. Имам още какво да кажа за системни грешки, сервизни акции и кофти материали.

 

Малко бърз преглед на някои от менютата.

 

 

 

IMG-20230918-195910.jpg[

 

 

 

IMG-20240623-174000.jpg[/url]

 

 

 

 

IMG-20240623-174453.jpg[/url]

 

 

 

 

]IMG-20230803-143852.jpg[

 

 

 

 

 

IMG-20240623-174538.jpg

 

IMG-20240623-174639.jpg

 

 

 

IMG-20240623-184634.jpg[/url]

 

 

IMG-20240623-184736.jpg[/url]

 

 

 

 

 

 

Прокопи, сега разбра ли колко далече си от истината. Един ден може и да се пренасоча към покупко продажба на коли, но това ще е тук. Във Франция богатите хора не си купуват нови автомобили.... те имат асистент, който се обажда на асистент 2, който пък се обажда на човек в дилърството на Мерцедес и заедно конфигурурат колата за господин едикой си. После плахо се обаждат за потвърждение и те така. Богатите тук, мисля имат малко на брой еквивалент в Бг.

За това и пазара се конфигурура по различен начин. Ако тая еска в Бг е уау, ебаси тежкаря и тн., тук, за мен и в моята среда, работа и колеги е купчина дигитална ламарина за работа. Почти всеки в бранша може да си я купи, ако знае какво прави и му се работи здраво.

 

Боги. Продавам я, защото лизинга и почти приключва, тя се еизплатила, а сегмента в който работи ме напряга психически и колата също. Да работиш за ултрабогатите е много доходоносно, но няма фън. Искам да си върна нормалните клиенти. 


  • 1


#437754 W204 C220CDI 2008 - заминал двигател?

Публикувано от Brozestian на 09 септември 2021 - 22:15

Много са ми интересни на мен лично диагностики на гръмнал мотор по слух с конкретна констатация "буталото ти е заминало". Защото аз поне така разбрах историята, пали, след 2 секунди гаси и диагностиката готова.

Виж аз какво бих направил. Товаря колата на камиончето и директно при моя майстор.
Отваряме мотора и чак тогава започва умуването. Всичко друго е да се намираме на лафче.
Да ще изхарчиш някакви пари, но ще имаш информацията. Това е най важното.
  • 2


#437050 Обувки с които карате, какви са, кое ви е удобно?

Публикувано от Brozestian на 16 юни 2021 - 12:58

Nike air Max Ivo. Born for the best :D
  • 1


#435777 CLK през зимата

Публикувано от Brozestian на 17 март 2021 - 22:28

Живея в Алпите на 1300м. 3г . или 45к км, отделно от другите коли, които карам там. Около 200к км на сняг.

Няколко неща. Първо зависи от снега. Да, има видове сняг или консистенция, освен че зависи и от температурата. Гарантирам ти че на -20 при 50 см ще си 3 пъти по-проходим отколкото, на 0-1 гр. и 5см сняг.

Гумите също са мега важни, нови, добра шарка, "тънки". Как караш или любимото задкормилно у-тво е много важно. Щурмуваш пряспа назад с кола на задно, какво очакваш? :) Принципно на това място се влиза напред, за да направиш следа, после завърташ и даваш задна.

Бенца е супер през зимата. Верига (една!) съм сложил 1 път за 3 години, само за да си излеза от паркинга, защото наклона е и страничен.

Това баш с 5г автомат. Научете се да ги карате тия коли.:)

 

IMG-20171213-120657-01.jpg

 

IMG-20171213-120856-01.jpgcreate image url online

 

IMG-20190113-150833.jpg

 

IMG-20200204-164758.jpg

 

IMG-20200108-170123.jpg

 

IMG-20200204-163516.jpg


  • 2


#435618 Тунинг на м112

Публикувано от Brozestian на 04 март 2021 - 23:35

За M112К на амг имах предвид, валовете образно казано са тръби с набити гърбици, което ми се струва безумно и естествено в един момент някоя гърбица се измества/превърта и чупиш мотор. В щатските форуми има много по темата.
При стандартния М112 мисля че няма такъв проблем.
  • 1


#433875 Размер гуми

Публикувано от Brozestian на 01 декември 2020 - 12:13

Това го пропуснах, прав си.:)
  • 1


#432841 Въпрос за покупка на Е220 CDI 150к.с. 2003г

Публикувано от Brozestian на 08 октомври 2020 - 09:47

Е на 20 години кола колко да струва?


Цената на една кола, още повече Мерцедес не се определя от това на колко години е, това не е кисело мляко, а от изминатите км, нивото на оборудване и от цялостното техническо състояние.
  • 1


#432834 Антифриз по педала на спирачката

Публикувано от Brozestian на 07 октомври 2020 - 14:29

Проверете да не ти е запушен дренажа на климатика.


  • 1


#432745 Подгревни свещи

Публикувано от Brozestian на 01 октомври 2020 - 09:41

Аз на всеки дизел който съм си купувал сменям свещите с първоначалното обслужване, за да ми е мирна главата. На Бенца се виждат на Стар работят ли. Кофтито е да не "залепнат", че се късат и може да се вкараш в приключения със сваляне на глава.
  • 1


#432526 Телефонна система за S203

Публикувано от Brozestian на 18 септември 2020 - 09:07

Или пък по-лесния вариант, един bluetooth speaker за сенник. Аз съм много доволен, с едно зареждане кара по няколко месеца, сутринта го включваш, като слезеш от колата се изключва сам 10 минути след като изгуби връзка с телефона ти. Примерно:
https://www.motorola...onic-rider.html
  • 1


#431926 Датчик на Хол

Публикувано от Brozestian на 27 август 2020 - 18:00

По електронната аз слагам ОЕМ, правилно са ти казали за афтърмаркета. Последно смяна актуатор, беше около х2 спрямо цената на афтърмаркет вариант.
  • 1


#430924 ЧАТ-ТЕМА

Публикувано от Brozestian на 18 юли 2020 - 01:41

За претапициране на волана съм много доволен от един майстор в Хаджи Димитър. Работи много добре и е свестен човек, обаче е много натоварено, запазване на час последно беше за месец напред. С естествена кожа цената беше около 100на лв. Ако имаш интерес адреса му е този... В блока зад храма, има паркинг и на партера му е ателието, ще го видиш... нещо не му намерих сайта в нета, та ето ти координати в Гугъл мапс.

Hram SV.Dimitar
ul. "Vasil Petleshkov" 70, 1510 Hadzhi Dimitar, Sofia
02 840 1830
https://maps.app.goo...7Q17PU484C6egR7
  • 1


#430771 Въпроси относно двигатели и модели при търсене на евентуален Мерцедес .

Публикувано от Brozestian на 13 юли 2020 - 15:00

Имаме в семейството 3 Бенца...Една w203, една w221 и едно x204 (GLK 2009).
ЕС класата естествено, няма общо.

Це класата ми е комби 2003та и е от Италия.
Няма грам ръжда. Като возия и пространство, е много идентична с GLKто...
Естествено предимството на GLKто е че е 4х4 и че е по високо. Иначе са сходни коли.
203ки има с 5г и с 7г кутия... Докато GLKто е само с 7г в първите години на производство.
И двете кутии са здрави, 7г казват че е по-претенциозна, но не сме имали проблеми.
Проблеми може да има с платка, теч от картер, букса, неизправен соленоид или заминало хидро. Всичко се прави, като хидрото е най-скъпият ремонт, с труд е в рамките на 1500-2000 лв.


Ако клиренс и 4х4 не ти е проблем, скачай в едно комби 203 ще спестиш бая пари спрямо GLK.

Иначе ако ще даваш 18к, по-добре се напъни до 20 и грабвай една 221ца с M273 387кс .. става на газ и като за 8-ак му е много прилична поддръжката. Като е гарга да е рошава
  • 1


#430432 Дилема относно покупка на w208 Kompressor.

Публикувано от Brozestian на 25 юни 2020 - 18:52

Еми нормално, за тия пари си трябва дебнене. Виж в Германия има към 30-на резултата на това което искаш + доволно оборудване от към екстри, обаче и парите са други.
  • 3