Към съдържанието

  •  

Denislav

Регистрация: 19 май 2007
Офлайн Последно: 23 яну 2019 - 08:58:15
-----

Моите мнения

В тема:220CDI w212 какво трябва да знаете

17 април 2017 - 22:07

mr Big, мерси за паралела с бензиновите мотори. Тревожно е, че последните 7-8 години и дизеловите и бензиновите 4 цилиндрови Мерцедес мотори имат такива дизайн проблеми, които излизат доста скъпо да се оправят. А от една две години Мерцедес реализират рекордни продажби и печалби. Отново са номер 1 в света в премиум сегмента. Аз започнах с Мерцедес преди 20 години с W124 200d 75кс. Тия коли минаваха по милион километра без проблеми. Майсторът казваше "Ако не пипаш нищо по колата да си играеш, ще ти се наложи да пипаш чак като стане на 500 000км нещо да оправиш". После имах много години W210 250d 113кс - подобна история, въпреки, че беше от първите, производство 1996г. W211 го прескочих с малоумно направените спирачки "by wire", макар фейса да оправиха проблемa, слагайки нормални хидравлични. После взех W212 - е няма такава самоделка... На външен вид ме кефи, на возия и сигурност горе долу, но като дефекти - нямам думи.

За колегата prokopi69 с коментара за километрите на колата ми - вече написах, че Мерцедес я провериха дали са и оригинални километрите и смениха за тяхна сметка дюзите извън гаранция. Дали Мерцедес са толкова неграмотни или тъпи да го направят тоя жест на извън гаранционна кола с превъртани километри? Едва ли.


В тема:220CDI w212 какво трябва да знаете

17 април 2017 - 20:31

Кутията автомат ли е или ръчка, колега?

 

5-степенен автоматик, 722.6.


В тема:220CDI w212 какво трябва да знаете

17 април 2017 - 20:21

И аз за непрекъсната верига не съм чувал да се продава, ама не съм работил при дилъра, така че само ми остава да се питам как ли се монтира непрекъсната верига?

Sent from my SM-N910C using Tapatalk

 

 

Видно е, че съм невеж. Прекъсната, непрекъсната... грешно се изразих. Два вида са, това което помня е, че се различават по начина на монтиране. И двата парт номера са актуални и са само за веригата:

 

 

A000993627605 - EUR 100

A0009938276 - EUR 200

 

За смяна с връзване към старата верига и без да се сваля мотора - естествено трябва по-скъпата.

 

 

 

Гледам комплекти така, не знам прекъсната ли е, не е ли:

P5090131_big.jpg

 

008a9d40e46e42fa25a38002c03ce15b46.jpeg


В тема:220CDI w212 какво трябва да знаете

17 април 2017 - 15:10

 

Прекъсната оригинална верига е няколко стотин лева! Идва комплект с нитче. Обтегачът също се сменя трудно.

 

Веригата винаги е била прекъсната, още от начало. Никога не се е сваляло мотор за верига.

Веригата се сменя за няколко часа и няколко стотин лева с обтегача и труда на 300-400к км. са нищо - на ваг групата един ангренаж излиза толкова и се прави по често.

 

 

Колега, няма как да се съглася. Веригите са прекъсната и непрекъсната, в зависимост от начина на смяна. Двете вериги са с различни парт номера и доста различна цена. При теб може никога да не се е свалял мотора за верига, но ако трябва да се сменят и водачите се сваля мотора и се слага непрекъсната верига, която е комплект с водачите. В сервизната документация и в схемите са описани и двата начина. Дилърът надлежно го обяснява на клиентите също. Прекъснатата е създадена точно, за да може да се сменя без да се сваля мотора. Според доста постове в чуждите форуми, веригата се разтегля на различни километри. При мен се разтегли на 120 000 оригинални, дилърът Балкан стар каза "Може, случва се и на по-малко". Симптомът е, че колата спира да пали и вади грешка датчик разпределителен вал.

Проблемът на този дизайн е, че са сложили не просто едноредова верига, а и че е много къса. Този мотор ОМ651 се спира от производство, но и новият 4 цилинтров дизел на Мерцедес е с подоен дизайн с къса едноредова верига.


В тема:220CDI w212 какво трябва да знаете

17 април 2017 - 13:50

Градската ни кола е Е200 ЦДИ 136кс. 2010. Ползваме я от 3-4 години, купена е от Мерцедес Италия.

Балкан стар ни смениха безплатно 4-те дюзи на колата след като е изтекла гаранцията, а и даже колата има нарушено обслужване по време на гаранцията. Цената беше 4000 и нещо лева и сметката я плати Мерцедес Германия напълно. Дюзите не били според спецификацията, а колата беше на 110 000км. Единственото условие беше да не са превъртани километрите и да не е пипано по дюзите... Много приятна изненада от Балкан стар. За радост или съжаление, Балкан стар вече не представлява Мерцедес в България. Колите вече ще се продават и обслужват от Силвър стар, собственост на арабин милиардер.

 

Слабостите на тия коли са в мотора. Моторът ОМ651 няма общо с предните ОМ646 200 и 220 ЦДИ. Цялата му конструкция е коренно различна с управление на газоразпределението с едноредова верига, която се намира не отпред на мотора, а отзад, откъм пътниците. Това е направено най-вече за пазене на пешеходците при удар, за да слезе моторът по-ниско. Тази едноредова верига се разтегля. Нормалната подмяна изисква сваляне на мотора. В първите години на този мотор 2008 и 2009-а клиентите са изревали от това. Мерцедес, за да се справят с тази драма, са измислили смяна на веригата без да се сваля мотора, като се ползва скъпа прекъсната верига. Прекъсва се оригиналната, за нея се закача прекъсната нова и се превърта, докато не се изкара старата и не се навие новата. След това старата се откачва от новата и новата се занитва. Прекъсната оригинална верига е няколко стотин лева! Идва комплект с нитче. Обтегачът също се сменя трудно.

Другата му драма, както по-нагоре колегата добре описа, е в дюзите. Като купувате, проверявайте колата да е със сменени дюзи от последен парт номер електромеханични. Гледайте да има маркучета за обратна нафта, това е лесен признак, че колата вече не е с пиезо дюзи. Мерцедес гаранционно са подменили всички пиезо дюзи. Първите 2-3 години от производството на този мотор ОМ651 е била страшна драма. Твърди се, че само заради този мотор Мерцедес са загубили над 1 милиард евро само от гаранционните подмени на дюзите. Това е бил периода с най-голямо разочарование от марката - хората с Ц и Е класи са ходели до сервиза през седмица, не е имало налични дюзи за всички и са им сменяли частично, не всички дюзи. Съответно това е бил голям удар за Мерцедес, защото хората са връщали колите, искали са си по съдебен ред парите обратно (в Германия) и са купували Ауди и БМВ.

 

Аз естествено смених водна помпа, оригиналната протече и нова струва доста. Аз купих здрава използвана по-нов парт номер от Германия. За сега е здрава.

 

Третата масова трагедия (която важи за повечето Мерцедеси от тия години) е в ключа за запалване - счупени "гълтачи" и чупеща се система за заключване на волана. Цената за ремонт в дилъра е хиляди. На мен ми се счупи ключалката за заключване на волана - по-скоро моторчето. Имах късмет, че се счупи в отключено състояние и го демонтирах сам и смених само моторчето (около 30лв в ибей). Подмяната е зор - сваля се волана, откачва се кормилната колона. После кутията с ключалката се отваря трудно (гледайте клипчетата в интернет, не опитвайте само по интуиция).

 

На мен ми се повреди и семеринга между мотора и скоростната кутия. За това се сваля скоростната кутия с цена 500лв за труда, за да се смени семеринг, който оригинален струва 15лв...

 

Аз преди да купя колата знаех от немските и английските форуми за всички тия масови проблеми предварително. Както често се случва, аз се надявах, че тия простотии няма да се случат на мен, поне не всичките. Да, ама всичките ме удариха. За 20-30 000км дадох няколко хиляди лева в ремонти и спестих още толкова, защото си правих неща сам. Не включвам смяната на дюзите, които бяха платени от МБ Германия.

 

Като извод - приятна кола, но този мотор го взимайте само ако сте наясно в какво се забърквате. Ако ви предлагат такава кола "в движение" с вероятни проблеми по мотора, може да ви струва хиляди да я вкарате в час. По-добре вземете 350ЦДИ, ако не сте сигурни какво точно купувате. Разликата в разхода ще ви се стори нищо, в сравнение с ремонтите по мотора ОМ651. Не че 3 литровия Мерцедес дизел е идеален, но е доста по-безрисков и надежден. Между другото и този мотор отиде в историята. Мерцедес най-накрая се отказват от тия V6 самоделки и се връщат към редовите 6-цилиндрови и за дизел и за бензин.

Карам извънградско БМВ 730д с редови шестак - идеално балансиран мотор. Удоволствие е пълно - кола 2 тона, караш със 110км/час и разхода (по резервоар) е 5.8л/100км.