Към съдържанието

  •  

Двигателист

Регистрация: 18 апр 2006
Офлайн Последно: 04 апр 2020 - 23:12:48
*****

Моите мнения

В тема:крушки

09 ноември 2007 - 11:48

Аз също споделям горните мнения – халогенната лампа няма никакви шансове пред газоразрядната и постепеннно ще бъде изместена. Напоследък всички виждате значително падане на цените на ксеноновите комплекти, вече има качествени произведени в Южна Корея за около 400-500 лв. (Н1, Н7). Китайските не мога да ги коментирам, гледам има ги и за под 200 лв., но там качеството варира в прекалено широки граници и се получава нищо като тото при купуване на такова нещо. Бракът при някои евтини китайски комплекти достига 50%, но пък някои светят доволно добре. Всичко това кара производителите на халогенни лампи да пускат нови модели, но според мен вече започнаха да се изхвърлят с обявеното светоотдаване. Какво искам да кажа. Взимаме една Осрам +50% (Н7) и четем, какво обявяват официално за нея – 1500 лумена при номинално напрежение. После виждаме, че и +90% има същия светлинен поток. При Н1 наистина има повишение 1720 срещу 1550. При Н4 прави впечатление че мощността е по висока 68/75 вата… Не отричам, че тези лампи наистина светят повече, но процентите с които с играе са направо абсурдни (Филипс също продават +80%). Аз на едната ми кола над година си светя с Осрам Силвърстар, като падът напрежение на лампата е почти равен на пада при генератора. Светят добре, бяло, с добра граница тъмно светло… Едната изкара 8 месеца, другата още работи (карам постоянно на къси), но като се преместя от автомобил с ксенонови лампи, после имам чувството, че карам на габарити. Така че за мен оптималното решение е ксенон на късите (ако са с отделна лампа), и добра халогенна на дългите, но просто трябва да се подбере качествен к-т. Какво имам предвид – добра лампа с прецизен фокус, отклонение тук води до паразитни лъчи които заслепяват насрещните автомобили и лошо осветяване на пътя. Трябва да се знае, че понякога проблема не е в лампата, а във фара – в България доста се купуват евтини фарове (ДЕПО, например) при които лампата не е на правилното място спрямо рефлектора или лещата. Самите лампи е най-добре да са с цветна температура 4300К, за да има максимален светлинен поток. Над 6000К се слагат повече за визия, отколкото за светлина. Другото - качествени баласт-трансформатори и стартери (ако са отделни). Знам, че доста ще ме контрират, че при монтаж на газоразрядни лампи е необходима и уредба за почистване на фаровете и уредба за автоматично управление на нивото… Така е. Но смятам, че при правилно регулирани фарове и съвестна работа с врътката за ниво в купето, можем да се радваме на много светлина без да заслепяваме.
Сега се сещам нещо, което ми направи впечатление преди време – замерване на светлинен поток на халогенна лампа Н7 (+50%, дали беше Осрам, Филипс или Хела, не помня) и газоразрядна Хела на 4500К. Резултата беше 870 лм за халогенната и 3170 лм за газоразрядната! Ксенона дава това което пишат, че дава, а халогена не е +50%, а -50%. Не претендирам, че теста е коректен…

В тема:Слагане на газова уредба

20 октомври 2007 - 22:06

Ако е преди 93 г си е с PMS моторно управление,...ако е след 93/както им казват Е класа/ е с HFM управление.....

Но това нема никакво значение,.....то тия системи са толкова калпави ,..че с газова уредба се окалпазаняват още повече!

Решението е да се монтира съвременна газова уредба-тип инжекционна,..с отделен ел.блок за управление паралелно вързан на оригиналния,ползващ всички входни параметри и работещ по специфично настроен софт и правилни настройки,...

Около 1500лева е целото удоволствие!

Двигателят е бил оборудван именно с такава уредба (Фобос). Но явно е била неправилно поставена. По-принцип тези уредби са доста добри, но монтажът се извършва професианално като че ли само в Плевен. Възможно и електронния управляващ блок на фобоса да е бил дефектен...

В тема:Един, два въпроса за регистрация на автомобил в КАТ-София…

16 октомври 2007 - 16:31

Преди няколко седмици сменях собственик и номера. Значи ходих към 8 сутринта и първото което правиш е да редиш колата на опашката за "канала"; тя беше едноредова и запълнена до към половината от ограденото корито вляво на пътя. Като минеш бариерата, един полицай ти дава бланка и след попълване ти слага номер на канал за най-дясната колона (всички мерцедес и bmw-та ходят там). Важното е (което разбрах по трудния начин) е, че оставяш колата някъде встрани (или по-добре си имаш придружител за да си запазиш местото на опашката) и трябва да ходиш за приемане на документите на гишето до бариерата под навеса (т.е. *преди* да минеш канала). Там ти приемат всичко на едно гише. После минаваш канала (само ми гледаха серийни номера) и паркираш на паркинга след него. Голямото чакане е за да ти дадат готовите документи. Чаках към 4 часа. Но за сметка на това можеш да се разкараш. Дори да те викат и да те няма после можеш да ходих до гишето и да питаш дали са ти готови документите и ти ги дават (би могъл да ходиш края на деня). Когато ти дават документите даваш старите номера и ти дават новите. Услужливи майсторчета ще ти ги махат и сложат още на паркинга. Бях готов към 4 часът.

Ако все пак предпочиташ с бецалка, пиши на ЛС.


Хм, значи има шанс да стане за един ден... Утре ще се пробвам за транзитните. Дали мога да си направя каско с транзитните номера и немските талони или може да стане след регистрацията?

В тема:Усмихнах се - Рено

09 октомври 2007 - 18:52

Ето и малко СААБ-и.
SAAB Suite

В тема:Кога ползвате фаровете за мъгла?

09 октомври 2007 - 18:14

Ами какво да ви кажа, аз паля колата и си пускам късите. И така си карам постоянно. Големия проблем в България е, че много хора карат с нерегулирани фарове, които ужасно заслепяват през нощта (случвало ми се е да отбивам, защото не виждам нищо) и доста пречат през деня. Така че най-важно е за мен са правилно регулираните светлини. Това лято карах доста извън града и поне аз забелязвам насрещен автомобил с включени фарове на по-голямо разстояние. За фаровете за мъгла, когато са правилно регулирани не ме дразнят. Вярно, че общата осветеност с тях е два пъти по-голяма, което води до известно заслепяване през нощта. Но предпочитам това, пред възможността срещу мен да се движи някой спортист с китайски лампи марка Хунцюжн от 100 вата, които светят навсякъде другаде но е и върху платното… Иначе фаровете за мъгла на Мерцедес (до основните) когато са включени нощно време определено дразнят (мое мнение), просто светят по високо отколкото светлини разположени в бронята. Друго което забелязвам, като се прибирам вечер – доста хора не им е ясно за какво служи задната светлина за мъгла. Еми за мъгла. Когато няма мъгла направо ти вади очите, особено ако са две.