Към съдържанието

  •  

Rawzay

Регистрация: 05 юни 2017
Офлайн Последно: 28 дек 2019 - 01:44:37
-----

Моите теми

Узаконяване на кола със сменен двигател

12 ноември 2017 - 04:29

Здравейте,

 

В тази тема ще споделя опита си с узаконяването на кола със сменен двигател. В моя случай смяната е от 2.5 дизел на 5.0 бензин. Ще се постарая да опиша стъпките в хронологичен ред, така както смятам, че ще е най-добре да се премине през процеса.

 

Може да има разминаване на моменти!

Защо да го правите, а не да си карате със старите талони и да плащате по-малките данъци и такси?
Защото ви трябва 1 път да не извадите късмет и може повече никога да не видите колата си, както и да отнесете солидна глоба.

 

Институции, през които трябва да минете:

  • ДАИ
  • Декра
  • КАТ

Документи, които ви трябват:

  • Голям талон на автомобила
  • Малък талон на автомобила
  • Голям талон на автомобила донор
  • Малък талон на автомобила донор(не е задължителен)
  • Всички документи за платени такси и данъци и на двата автомобила
  • Договор за покупко-продажба на двигателя. Състои се между собственика на автомобила донор и вас. Примери за съдържанието може да видите в интернет. Този договор няма нужда от нотариална заверка.
  • Фактура за покупка на двигателя, ако двигателя е закупен от морга. В този случай не ви трябва договор за покупко-продажба на двигателя, тъй като фактурата го замества.

Ако купувате двигателя от частно лице е важно колата донор да е бракувана.

 

След като сте събрали всички документи идва ред на самата процедура по узаконяването.

Първа стъпка:
Много силно препоръчително е преди да започнете с каквито и да е модификации по колата да помислите как ще режете в коша, ако има нужда.
Причината е, че ако ще режете около номера на рамата трябва преди това да отидете до КАТ и да минете пред комисия, която да документира автомобила ви преди интервенциите. Идеята е, да не ви се заядат, че рамата е пренабивана като се върнете отново, за да си вземете новите талони на финалната стъпка. Това е нещо, което аз не знаех и извадих късмет да мина пред комисията. Точната процедура не мога да я опиша, защото не минах по нея. Препоръчвам да се посъветвате с човек от КАТ на канала. Имайте предвид, че комисията се свиква в определен ден от седмицата. В моя случай беше в четвъртък.

Втора стъпка:
Правите смяната на мотора и всичко останало по колата.
За да ви е по-лесно да минете теста за хомологация(технотеста) ви препоръчвам да спазвате максимално следните неща:

  • Насадете двигател, който фабрично да се слага в купето ви по избор
  • Насадете двигател, който да е по-нов от този който ще махате. В моя случай 2.5 дизела беше 94 година, а 5.0 бензина е 97-ма
  • Сложете спирачки, които да отговарят на новата мощност и характеристики на автомобила
  • Сложете окачване, което да отговаря на новата мощност на автомобила
  • Ако трябва да преработвате кардана, опитайте се да го направите така, че да не си личи. Например, да няма следи от заваряване. На мен ми мрънкаха малко, че имам заварка на кардана, но минах между капките
  • Опитайте се да си вземете някакъв сертификат за всяка част, която не е закупена от производител. Например, къстъм пружини, кардани и т.н. Тук отново ми мрънкаха малко, че нямам сертификати за предните ми пружини и кардана, но минах

Ако колата ви е направена, така че да е безопасна, шансовете да не минете теста за хомологация са минимални. Препоръчвам да направите като мен и преди да отидете да ви направят теста се посъветвайте с човек от Декра как да подготвите колата си.

 

Трета стъпка:

След месеците кръв, пот, сълзи, псувни и скандали с половинката ви сте готови да преминете теста за хомологация. За целта отивате в Декра. Теста се извършва от експерт, който идва от Германия. В София денят за това е четвъртък. По спомен експерта идва или всяка седмица или на всеки две седмици.
Ако преминете теста успешно, ще ви издадат документи, които удостоверяват правотата на автомобила ви да се движи законно и безопасно по пътищата.
Теста варира в цената си според вида на измененията. В моя случай беше 460 лева.

 

Четвърта стъпка:
Взимате документите си от Декра и отивате в ДАИ. Там при "шефа" или упълномощено от него лице си подавате документите от Декра. В срок от 1 до 3 седмици ще ви ги обработят, след което ще си ги вземете обратно заедно с пълномощно от "шефа", че колата може да се пререгистрира.

 

Пета стъпка:

С всички документи изброени досега отивате в КАТ и се редите за смяна на талоните. Обяснявате на лелката за какво става дума, след което ще ви изпратят на канала. Там показвате всички документи, които ви поискат.

За да си спестите разкарване, изпълнете тази стъпка в ден, в който се свиква комисията от Първа стъпка. Всичко останало е стандартната процедура по прехвърляне на МПС.

 

Шеста стъпка:
Стискате плаци комисията да одобри колата ви. Пригответе се да обяснявате на дълго и широко и многократно какво сте правили по колата.

 

Седма стъпка:
Взимате си новите талони и раздавате газ до дупка  :drift 

П.П. Който не раздава газ, му взимат талоните и му свалят номерата!


Климатроника работи само на режим размразяване

07 юни 2017 - 15:10

Здравейте,
Понеже не намерих тема свързана с проблема ми, пускам тази. Извинявам се, ако вече има такава. Писах и на Lorinser, за да избегна дублирането на теми, но не ми е видял съобщението все още, а пък мене ме сърби, та ме боли чак...

 

Колата е 124, 1990г, м102 2.0 бензин, 122 коня. Оборудвана е с климатроник - 1 врътка и многото копчета.

 

Ситуацията е следната:
1. Системата е побългарявана... Побългаряването е, че има добавено копче, което прекъсва тока към системата. Предполагам, че прекъсва тока към конзолата за управление.
2. Почти на 100% съм убеден, че моноклапата ми е с липсваща "игла", защото си я открих в жабката. Не съм я свалял и прочиствал все още.

3. Не знам, защото не съм проверявал, дали компресора е в изрядно състояние.

4. Не знам дали блока за управление на вакумите е в изрядно състояние. Говоря за този, който се разкрива след сваляне на жабката.

5. Не знам дали имам спукани вакуми, защото трябва сваляне на таблото, а това не се наемам сам да го правя.

6. Климатроника работи само на размразяване, без значение в каква комбинация са натиснати бутоните. Изключва се, ако е натиснат О буттона.

 

Моля за съвет при кого да отида, най-малкото за точна и ясна диагностика.

Всички други съвети и въпроси са добре дошли.