Към съдържанието

  •  

ETERNITY

Регистрация: 13 яну 2017
Офлайн Последно: 27 мар 2018 - 15:06:05
-----

Моите теми

Трудно превключване на скорости

23 март 2018 - 16:20

Здравейте, съмишленици!

 

След като над година карах безаварийно моя Мерцедес (Mercedes E200, W211, 2004), миналата година, август, при прибиране от Гърция, жена ми се метна по неволя на един репатрак, защото колата изгубила мощност. Закарахме я директно в сервиза и диагнозата беше "пълна щета на съединител, маховик и лагер помпа, най-вероятно поради неправилно шофиране, а именно каране на полусъединител с висока скорост". Няма да нападам булката, но фактът е факт. Смених маховик, съединител, лагер помпа.

 

Карах си я нормално, докато не застудя през декември. Тогава скоростите почнаха да влизат трудно. Най-вече първа, втора и задна. Карам я пак в същия сервиз, казват, че е за смяна на масло на скоростната кутия. Сменям масло, уж трябваше да я раздвижа. Карам 100 км, карай още, карам 200 км, карай още, карам 300 км, явно не било от това, да я закарам пак. Правиха й тестове, съединителят отделял безупречно (сиреч не е при тях проблемът). Умуваха и казаха "Господине, най-вероятно са втулките на скоростната кутия. Сменяйте ги, че още малко и ще почне да изключва от скорост. Подгответе се за 1 500 лв+". Аз по принцип имам огромно доверие на този сервиз, но първо: беше подозрително близко до смяната на съединител, маховик и лагер помпа, второ: уж беше проблемът в маслото в скоростната, пък после не било грам от това. На по-топло време скоростите влизат по-лесно, но пак не е добре. На студено трябва да си Рамбо, за да се справиш.

 

Питам познат, той ми казва "Ако след като все пак вкараш на скорост след 1 000 зора и не махаш крака от съединителя, всичко скорости влизат без проблем, значи не е от втулките". Карам я при друг майстор, той след същия въпрос (дали ако веднъж като вкарам скорост после без да отпускам съединителя, мога да вкарвам безпроблемно всички скорости) ми казва, че най-вероятно е лагер помпата, чиято отливка, дори да е поръчана по номер на рамата, не съвпада. Отваря я, установява, че не са втулките, а е точно лагер помпата и решава въпроса с два дистанционни болта, които фиксират лагер помпата. Сега проблем няма. Този ремонт ми струва 300 лв. От първия сервиз ми ги възстановиха. Но все пак и от двете места ми казаха, че при това побългарено решение на проблема, животът на съединителя ще е значително по-кратък. Което не ми допада, защото пътувам и в чужбина и не искам пак да закъсаме. 

 

От първия сервиз, макар да ми възстановиха тези пари, твърдят, че в крайна сметка проблемът не е в лагер помпата. Нямат старата, за да докажа, че не съответства и сега имам две възможности: да я закарам пак в първия сервиз, да си я оправят, с надеждата, че няма да измислят нещо ново, за да не дават повече пари. Да я карам при втория майстор, който я оправи. Но тогава имаме проблем с връщането на сумата. От първия сервиз са склонни да върнат максимум още 300 лв. А очевидно след като преди са ми взели толкова, а сега ще се добави и лагер помпа, няма как да се вместя. Отделен е въпросът, че нямам старата лагер помпа. И освен, ако не взема такава от Силвърстар, няма как да знам, че пак няма да е някоя несъответстваща, защото при китайските части това бил чест проблем.

 

Извинявайте за тирадата. Идват и въпросите, които моля да задам. Имал ли е някой подобен проблем? Как го е решил? Възможно ли е все пак да е от тези проклети втулки след като сега колата си работи добре (хем е студено тези дни)? Някакви съвети, идеи? Вие как вземате мнение на друг сервиз? И ако се окаже, че някой не е бил прав, как си възстановявате сумите?

 

Много благодаря предварително!