Към съдържанието

  •  

zeemax

Регистрация: 11 дек 2016
Офлайн Последно: 08 сеп 2018 - 11:14:45
-----

Моите теми

От механични към ел.стъкла

22 януари 2018 - 19:32

Колеги колата ми поради незнайни причини е без ел.пакет на стъклата. От доста време мисля да си я направя с 4 ел. Подочух, че освен четирите моторчета със стъклоповдигачите, копчетата и окабеляването имало и някакъв модул. Порових за схема из нета, но до момента безуспешно. Имате ли възможност да ми дадете линк със схема? Искам да видя какво точно ми е необходимо, за да знам какво и къде да го търся от колата донор от която ще разглобявам.
Благодаря.


GSM система Nokia в Мерцедес W124

16 декември 2017 - 21:12

Колеги намира ми се цяла работеща GSM система Nokia с трансивър NМЕ-2А. Обикновенна SIM карта е достатъчна за да заработи телефона. Пита за ПИН ... въвеждам му и имам достъп до менюто на телефона. Проблемът ми идва от това, че упорито не иска да се впише в мрежата на оператора (виваком в случая). Единствените мрежи които намира са Citron, BG03 и BG05 (това ми звучат като проблеми от 1995г когато ми се струва, че я имашеи тая мрежа Citron). Някой компетентен, който се е сблъсквал или който има понятие от мобилни мрежи да даде идея, ако е възможно. 
Благодаря.


Модификация на спирачна система W124

25 ноември 2017 - 18:52

Първо извинявам се, ако темата не е на правилното място. 
Пускам темата, защото ми се струва интересна и се надявам да съм от ползва поне на един човек.
Става дума за евтин и лесно изпълним вариант за усилване на спирачното усилие при W124. Изпълнението е реализирано не веднъж, а темата е заимствана от чуждестранен форум.
Става дума за заместване на заводските вакуум мембрани на сервото на спирачките с двойни.
Колегите с мощните мотори 420 и 500 са с такива мембрани. Както и колегите с по-мощните мотори на W210 и W220. (най-вероятно и на една дузина други модели на Мерцедес).
Най-лесно изпълнимия вариант са мембрани от W210 с 3.2 мотор. Намират се лесно и са евтини  (около 100лв 2ра ръка). 
Всичко до последния сантиметър пасва на 124-ката. 
Ето малко снимки: [click-ването на снимките ги отваря в реален размер]

Прикачен файл  20171125_102133.jpg   52,32K   10 Брой сваляния

Черното са оригиналните ваккум мембрани а сивото са мембрани от W210.
Единственото което трябва да направите тук е да свалите помпат от 124-ката и да я монтирате на мястото на помпата от W210. 
Наложително е, защото щуцерите на тръбите на W210 са с по-голям диаметът (мисля че бяха 12мм) а тези на 124-ката са 10мм.
Помпите са еднакви 1:1 по всичко останало.
Демонтажът на самото серво е елементарно. Държи се към купето с две шпилки. Сваляте пласмасите под волана и имате директен достъп до конзолата на педалите. Четири гайки разположени на каре се виждат фронтално срещу вас. Демонтирате горе ляво и долу дясно (диагонал), за да освободите сервото. (Другите 2 гайки държат конзолата на педалите). Имате да освободите и един щифт, който минава през педала на спирачката.
Отпред - сваляте първо помпата, а след това изваждате и мембраните. Процедурата е малко тегава, доста е тясно. На мен ми се наложи да поразглобя бушонната кутия и с малко натиск в тая посока мембраните излезнаха.

Прикачен файл  20171125_102125.jpg   69,83K   10 Брой сваляния
 

От снимката горе виждате 2те дупки през които минават шпилките на сервото. Останалите 2 "тапички" всъщност са нитовани шпилки. 
Сега тук идва момента, че оригиналото серво на 124 има 2 вдлъбнатини където да влезнат главите на тия нитове, а това на W210 ги няма, но това не е проблем. Просто се постарайте да изолирате добре пролуката, която се получава между купето и новите серво мембрани. (Силикон, пяна, уплътнител за прозорци няма значение, важното е да не влиза влага от там). 
Монтажът е в обратен ред.Първо серво мембраните после помпата. Всичко влиза до милиметър, така че бъдете внимателни и имайте търпение, като манипулирате.

Прикачен файл  20171125_111320.jpg   72,28K   8 Брой сваляния

Така изглежда монтиран. Помпата е с 3-4 см по-напред, съответно тръбичките трябва да дойдат на ново място. Огъвайте ги внимателно без резки чупки, огъването да става линейно на максимално голяма дължина, за да няма прегъване. Завивате ги обратно, маркучето в долния край на казанчето, буксата отгоре и ви остава последни щрихи. Вакуум маркуча от колектора до мембраните. 
На 124-ката маркуча се навива посредством щуцер с гайка за мембраните, а на W210 e с бърз преход. 

Прикачен файл  20171125_111306.jpg   128,49K   8 Брой сваляния

Намирате си от друг автомобил един прав щуцер, махате тръбата, вадите металния щуцер от тръбата на 124-ката и нанизвате пластмасовия. Всичко става с нагряване. (този пластмасовия щуцер не го грейте, него спокойно можете да го извадите като срежете надлъжно тръбата).

Прикачен файл  20171125_134937.jpg   48,87K   6 Брой сваляния

Необходим ви е 1л. спирачна течност. Съветвам ви да източите старата и да я смените с нова. Обезвъздушавате едно по едно всяко колело. И край. 
Времето което ще ви отнеме пълната процедура от-до е около 4 часа.Съветвам ви да не го правите на улицата. Най-добре в сервиз, ако нещо се закучи да можете да отреагирате веднага.
С мембрани от W220 също става, нещата отново са до милиметър с тази разлика, че помпата на W220 (говорим за S500 или S320) e по-различна от тазни на 124-ката. Съответно диаметъра на дупката през която минава помпата и влиза в тялото на вакуум мембраните е малко по-голям. Може да се уплътни на 100%, но не съм го тествал. А и не ви е необходимо. Мембраните на W220 (S500 и S320) са същите като на W210 (E320). Крайния резултат и ефект е много по-мек педал. С много малко усилие спирате колата, а натиснете ли рязко, колата буквално забива муцуната в земята. Много по-адекватно и прецизно ви позволва да си ползвате спирачките. Колата на която е изпълнено това е със стандартна спирачна система.

Прикачен файл  20171125_134944.jpg   69,23K   6 Брой сваляния


6 скорости на 124-ка

17 октомври 2017 - 23:32

Привет. Моля за малко съдействие. Разрових се из нета и установих, че има възможност да се сложи 6 степенна скоростна кутия на М111.960. Колата е W124 седан. Донор е W203 англичанка с мотор 1.8.
Ако скоростите са еднакви, ще мога да си ползвам моя кардан, ако ли не нямам идея какъв кардан ще ползвам.
Ако някой има понятие от това какви подводни камъни ме очакват ще се радвам да сподели...


W126 420SE няколко думи за конкретен автомобил

04 октомври 2017 - 23:21

Колеги гледам една 126-ца от бая време в мобиле седи. Кажете ми с няколко думи за тоя мотор 420, не съм запознат особено. Пише че има газ, доколкото знам на такъв мотор сложи ли се газ заминава работата на бензин. Вярно ли е? Също се интересувам вярно ли е, че автоматика е 3 скоростен? Дайде ми малко повече информация за този модел. Благодаря.
П.С. Ето линк към обявата. https://www.mobile.b...21&slink=4tzz46