Към съдържанието

  •  

Fester

Регистрация: 10 дек 2016
Офлайн Последно: 20 сеп 2021 - 22:24:53
-----

#414625 Смяна на 5- степенна ръчна на 6 степенна на C124 M103

Публикувано от Fester на 17 декември 2018 - 13:48

Преправяне на тампон за скоростите избирач и други дреболийки  :hailandkill

Тампона на 716.ХХХ кутиите е перпендикулярно разположен спрямо този на 717.ХХХ(5 степенните стари кутии, по новите не знам и те ли са 717.ХХХ). Решението на проблема е с рязане на средната част на планката на тампона и заваряване на тази от колата донор(добре че и нея я взех  :beer ) След интервенцията изглежда така : https://imgur.com/GW2X0sG ; https://imgur.com/fCHcCzJ ; https://imgur.com/MUCsNDl . Операцията е лесна и трябва само телоподаващо/ електрожен за целта, също така я мерихме на място къде ще дойде затова не мога да дам според мен точни размери които да са универсални.

Избирача е на тотално различен принцип от трите лостчета на 717.ХХХ, но за щастие влиза и работи върху кутията безпроблемно без преправяне на тунела, на избирача има една планка която е за закрепване към купето, но я съкратихме, и избирача се държи на 2 болта 8мм отгоре на тунела.  https://imgur.com/mrBZOFH . Мястото на избирача идва назад от това за стария избирач и се реже, както се вижда на снимката, при включване на 2,4, 6 и задна опира малко в махагона, но с малко пилене се оправят нещата, дори и да не е изпилен махагона не е проблем за включване и каране, избирача вероятно има вариант да се преправи и да пасва по напред, но е изцяло алуминиев и не ми се експериментираше.

Както обясних в предния пост поради разлика в захващането на кардана използвах предната част от Ц класата, като в моя случай трябваше да се удължи 25мм кардана да за влиза след средата на шлиците, без да го удължиш пак влизаше но на 15-18 мм на шлица и за застраховане го удължихме. Тампона отпред се продава на Геби с комплект болтове за захващане и шайби, така че и това не е проблем за поставяне. 

Останалите неща за преправяне са малко като аз все още не съм ги направил  :happy  Датчика за задна скорост е вече на кутията, а не на лоста както досега, само трябва да се намери такава букса и да се запоят двата кабела.

Километража не работи, новите скорости са без жило, но може да се вземе сигнал и да се подкара W126 километраж или ако се намери от V8 двигател всичките са електронни. Имам от W126 но трябва да сменя зъбните колела и да го окабеля за да тръгне. 

Разлики със старата кутия не намирам толкова огромни на 6-та с 3000 оборота карам на 120 км/ч по GPS, преди беше около 130 по километраж.... Ускорението според мен и всички които съм возил преди и сега има подобрение леко :)


  • 1


#414622 Смяна на 5- степенна ръчна на 6 степенна на C124 M103

Публикувано от Fester на 17 декември 2018 - 13:28

Сравнение на скоростните кутии, притискатели и маховици ...

Първо да започна със съвместимостта на маховиците. И двата маховика са с абсолютно еднакво разположение и брой на болтовете, като от М111 маховика е демпферен, моя беше едномасов. За да се постави двумасовия маховик трябва да се избие лагера от коляновия вал, който е за старите 5 степенни кутии с дълга опашка. След това всичко е болт он както се казва, като аз сложих болтовете от М111. http://i.imgur.com/JB5NgY1.jpg . Новия феордов диск за мое учудване има пружини на демпферен маховик  :wacko, но както е сложен работи и няма проблем засега. Предполагам на колите с фабричен демпфер няма да има проблем кутията да се насади директно.

 

Скоростните кутии са почти еднакви на дължина, като отново камбаните са с еднакъв брой дупки със 717.ХХХ скоростни кутии. на снимките се виждат една до друга. https://imgur.com/lhoaxpy ; http://imgur.com/1fFpmqj . Разликата която има е в предавателния край на кутията, като тампона за кардана е с различен размер от този на 717.ХХХ кутиите, но с тампон от Ц класата купе и предната част на кардана (или се удължава или се скъсява, според зависи кой кардан е) и няма проблем да се постави шлиците са еднакви.

 

При притискателите няма нищо по особенно сложил съм си този с който си беше демпферния маховик.


  • 1


#414311 Смяна на 5- степенна ръчна на 6 степенна на C124 M103

Публикувано от Fester на 03 декември 2018 - 19:36

Колеги 

 

Да продължим темата в застой хаха. От месец съм с 6 gang scaltgetriebe вече. Колата пали и върви нормално. Цялостното поставяне и преправяне на компоненти ще го опиша по подробно в няколко поста, че за един нямам време. Накратко камбаната пасва на мотора идеално, като за да работи скоростната кутия трябва да се вземе маховик(демпферен комплект с притискателя и феродовия диск. Тези които взех бяха в добро състояние от ударена кола, разбирайте почти нови.) До колкото видях и знам всичките кутии са с къса опашка и затова трябва да се ползва демпферния маховик. Не знам дали ще стане с демпфер от 124, моя не беше и не съм и търсил такъв. Демпферния маховик от Ц класа купе съвпада 1:1 на коляновия вал, само съм го поставил с неговите болтове(от Ц класата). За да се монтира въпросния маховик има необходимост от избиване на лагера който е в коляновия вал за дългата опашка на скоростите. Направих и ребилд на диференцияла че беше почнал да извива. Снимки цени и уточнения ще има в последващите постове тези дни. 


  • 5


#411695 6 скорости на 124-ка

Публикувано от Fester на 02 септември 2018 - 13:50

Здравей Колега.

 

И аз съм се захванал със същата интервенция самоче на М103 купе. За смяна ще са ти притискателя и маховика, всички скорости от по новите са с къса опашка(демпферен маховик[двумасов]). Избирача е на жило и той също ще ти трябва. До колкото съм запознат 716.ХХХ скоростите са със опашка с 3 лъча. На купето ми трябва да се изреже и централната конзола понеже дупката за избирача с лостчетата при мен е доста малка.

 

Мноого важно при смяната е дали си със заводста или афтърмаркет електроника, ако си със заводска няма да можеш да запалиш, на новия маговик се отчта положението на коляновия вал по 60/2 зъба, на старите маховици за 2 пластини.

 

Към края на месеца ще се позанимавам повече с тези скорости и ще пиша кое как става ако тръгнат  :yeah  :hailandkill


  • 1