Колеги, мина много време.. и ДА, сложих ГИ - Блутроник и да ви кажа в началото бях недоволен. В последствие обаче поправих всички грешки за някои, от които естествено бях виновен аз. Все пак бях решил твърдо да се преборя сам с инжекциона с единствено малко телефонна помощ от Младен Дойчев (създателя на Блутроник).
Конфигурацията ми се състои от изпарител Tomasetto AT13 с дюзи Apis Solo.
Започна се с емулацията на бензиновите времена, по подразбиране Блутроника е с много неподходящи бензинови времена за този мотор. Това беше първото което научих по трудния начин. В крайна сметка, иска доста увеличаване на горивото в преходните режими при "средна газ", за да работи равномерно. ..
После стигнах до липсата на мощност във високи обороти. Каквото и да правих с настройките, колата не върви ако времената не са толкова високи, че дюзите ми да достигат 99% duty cycle още при 4500 оборота, след което просто започва да работи бедно и съответно спънато. Този проблем излезе комплексен и най-трудният за решаване.
Оказа се, че изпарителят ми е бил с дефектна регулираща игла и просто не успява да достави необходимият дебит. След като подмених всичко по него, започна да придърпва след 4к оборота, но някак си ускоряваше придърпвайки ... имаше напредък. Някак си налягането на газта падаше драстично след стабилно ускорение. Тогава след много четене и анализиране на показатели достигнах до извода, че от Томасето навремето са преписвали по физика и имат допусната груба грешка.
Входът на изпарителя е за тръба на течната фаза - 8мм, а аз карам с тръба и сонда на 6мм с преход към 8мм ... сега сигурно си казвате "ти си много зле бе, какво очакваш?" ... да, много хора ми го казаха, но проблемът не беше в това. Като разкостих изпарителя установих че въпреки тлъстия 8мм вход, преходът на газта през вграденият клапан е 4,3мм ... Това беше много полезно откритие, реално отворът на този входен клапан позволи да бъде разпробит до 6мм. Това реши проблема с придърпването и като цяло с недохранването.
Друг проблем излезе гасненето след продължително каране на газ, Това се решава или с някакъв резистор, който лъже ECU-то на колата. че механичният дебитомер е в начална позиция ... или по-лесният начин като мен - много нежно отваряне на дросела. Тогава ECU-то компенсира чрез намаляване или спиране на дебита през стъпковото моторче и реално си държите нормални ниски обороти при нисък товар и съответно моторчето си върши работата когато пуснете климатика или включите на скорост при автоматите.
Сега вече съм супер доволен от карането на газ. Честно казано ако искате вярвайте, колата е много по-пъргава отколкото най-здравият механичен инжекцион който съм карал. Имам тежък крак и разходът ми не може да служи за пример ... около 25 градско, толкова правих и когато колата още беше с м102.