Към съдържанието

  •  

lybrator

Регистрация: 14 ное 2015
Офлайн Последно: 16 фев 2023 - 12:15:34
-----

#436586 Съвместимости на двигатели, скорости и купета

Публикувано от lybrator на 16 май 2021 - 16:49

Здравейте,

 

Страхотна тема сте спретнали. Прочетох с интерес.

 

Имам следния казус. Разполагам с 203ка спорткупе фейслифт 180компресор М271 с 5г троник.

 

Имам на разположение двигатели М113 от w220ка и един М112 от W210ка. И двете коли бяха автомат 5г троник.

 

Имам интерес към това да си направя интересна кола за фън, 203ката ми харесва че е малка, също така моята я имам от над 3 години и всичко важно по нея е подменено (ходова част, спирачки(те вероятно ще се подменят де), добър външен вид, много хубав Evolution салон с подгрев и т.н.), естествено и не е гнила тъй като е фейслифт (галванизирана е).

 

Тъй като М113 и М112 са доста сходни като конструкция се замислям да нахакам М113ката в купето, като предпочитанията ми са да е куплиран с ръчни скорости.

 

Доколкото помня 203ките имат вариант 320 бензин м112 както и ц55амг с 5.4 литров атмосферен М113.

 

В тази връзка предполагам, че физически погледнато, мотор м113 ще влезе относително лесно?

 

Имам следните въпроси:

 

1. С какви тампони се монтира тоя мотор към 203ката, такива от Ц320 ще паснат ли, сегашните от М271 има ли шанс да паснат също или трябва да търся от ц55амг?

2. Скорости от М112 с ръчна кутия ли да търся, лесно ли пасват и какъв съединител/маховик трябва да ползвам?

3. Сегашният кардан ще ми свърши ли работа, същото питане имам и за дифа

4. Най-добре ли е да ползвам МЕГА електроника поради разликата в броя цилиндри на оригиналния и бъдещият двигател?

 

Всякаква помощ ще ми е от полза. Благодаря предварително.

 

 

 

 


  • 1


#423421 E350 - Балансиращ вал - W211

Публикувано от lybrator на 27 септември 2019 - 18:47

Махането на чека обикновено не е физическо, ами софуерно се гази лампата. Хваша се лесно: когато дадеш на контакт и колата чекира всичко - двигател, еърбеци и т.н. и трябва да светнат всички лампи на таблото, докато мине съответния чек. Е да де, ама чек енджина още на контакт не светва, камо ли ако има проблем докато колата работи, съответно човек изобщо не може да разбере, че има проблем.


  • 2


#415695 Нови данъци МПС-от 2019?

Публикувано от lybrator на 25 януари 2019 - 18:49

За София става въпрос в горния ми пост и за 231 коня


  • 1


#411105 Помощ при избора на мерцедес

Публикувано от lybrator на 08 август 2018 - 16:55

Здравей. Както ще забележиш в схемата долу според годините на производство има различни разновидности на ц180 и ц200. Макар и всички да са М271 мотор, те имат доста разлики. Тези, които съдържат DE в кода на мотора са с директно впръскване и турбо и са ужасно сложни, да не кажа невъзможни на газ. Дори да станат, колата пак гори 10-20% бензин и уредбата ще е скъпа, безсмислена и т.н.

 

От друга страна първите 180 и 200, които имат KE в кода на мотора са без директно впръскване и са подходящи за газ. Аз като ползвател на М272 на газ, който е много подобен в технически аспект на М271, макар и шестак, мога смело да ти кажа, че няма никаква драма с газта. 

 

По отношение на другата поддръжка - не е задължително да са оригинални части, но все пак да са хубави. Например за окачване бих купил само ТРВ или Лемфьордер, за масло само Мерцедес или Мотул и т.н. Разбира се всеки има виждания и предпочитания, но като цяло трябва да се пазаруват продукти висок клас. Масло по спомен събира около 5.5л - ако бъркам, моля някой да ме поправи (жената кара 180компресор с М271 мотор, ама не помня колко масло купувах последния път). Окачването е здраво. Мисля, че всички це класи до 2011та с 4цилиндров бензин излизат с 5г троник скоростна кутия, която е достатъчно здрава, така че не я мисли. Сменяш масло, филтър и гарнитура и караш.

 

C 180 KOMPRESSOR 2007 – 2008 1,796 cc (110 cu in) 16V I4 supercharged (M 271 KE 18 ML red.) 156 PS (115 kW; 154 hp)@5200, 230 N⋅m (170 lb⋅ft)@2500–4200

C 180 KOMPRESSOR 2008 – 2009 1,597 cc (97 cu in) 16V I4 supercharged (M 271 KE 16 ML red.) 156 PS (115 kW; 154 hp)@5200, 230 N⋅m (170 lb⋅ft)@3000–4500

C 180 KOMPRESSOR BlueEFFICIENCY 2008 – 2010 1,597 cc (97 cu in) 16V I4 supercharged (M 271 KE 16 ML red.) 156 PS (115 kW; 154 hp)@5200, 230 N⋅m (170 lb⋅ft)@3000–4500

C 180 CGI BlueEFFICIENCY 2010 – 2012 1,796 cc (110 cu in) 16V I4 turbo (M 271 DE 18 AL red.) 156 PS (115 kW; 154 hp)@5000, 250 N⋅m (184 lb⋅ft)@1600–4200

C 180 BlueEFFICIENCY 2012 – 2015 1,595 cc (97 cu in) 16V I4 turbo (M 274 DE 16 AL) 156 PS (115 kW; 154 hp)@5300, 250 N⋅m (184 lb⋅ft)@1250–4000

C 200 KOMPRESSOR 2007 – 2010 1,796 cc (110 cu in) 16V I4 supercharged (M 271 KE 18 ML) 184 PS (135 kW; 181 hp)@5500, 250 N⋅m (184 lb⋅ft)@2800–5000

C 200 CGI BlueEFFICIENCY 2010 – 2015 1,796 cc (110 cu in) 16V I4 turbo (M 271 DE 18 AL) 184 PS (135 kW; 181 hp)@5250, 270 N⋅m (199 lb⋅ft)@1800–4600


  • 3


#410673 Избор на CLS ? Мнения по конкретна обява?

Публикувано от lybrator на 25 юли 2018 - 10:31

Един приятел, който има CLS с М272 и познава много добре ремонтите по мотора прочете темата, позабавлява се и каза, че този ЦЛС от 14-ка спокойно ще стъпи на 20 :)

От 14 до 20 са 6 хиляди лева разлика. Може и да стъпи на толкова, но тези 6 бона твърдо няма да са само за мотора. Не са токлова скъпи нещата дори и от Ивайджет да ги пазаруваш. Ако твоя човек е правил ремонт на М272, помоли го да сподели какво точно и къде е правил :) Благодаря предварително.


  • 1


#410644 Избор на CLS ? Мнения по конкретна обява?

Публикувано от lybrator на 24 юли 2018 - 10:13

Моя съвет като човек, отворил и затворил 2 броя М272 е следният: спазари се на около 12-12500 и ако са и хубави салона и боята скачай. Частите за ремонта не надхвърлят 1500 лева като сложиш вътре и 2те гарнитури на главите.

 

Трудът се движи в рамките 1300-1800 лева. Ако някой смята, че ще направи този мотор без да сваля главите, най - добре изобщо да не си правиш колата при него.

 

Ако го направиш така и колата няма други драми, за 16000 ще имаш чудесен CLS :)

 

Ако ти трябват повече подробности за мотора, пиши ми лично :)


  • 1


#410089 E63 AMG W211 - проблем с болтовете на главата

Публикувано от lybrator на 03 юли 2018 - 10:49

Да,бе ясно! :)
В нета ако четеш,кола няма да си купиш.
За да се интересуваш от АМГ според мен трябва да си подплатен сериозно за да можеш да си обслужваш старата кола на която доста хора са се радвали.И един да е бил стига.Такава кола не се купува за да се пази за емнайстия собственик.

Съгласен съм напълно, че никой не я е карал с 60 в събота от 2 до 4 :)

 

Даже мисля, че след покупката е добре профилактично да се вдигнат главите, смяна на болтове, оглед на верига и разпределителни валове както каза другия колега и поглед на мотора като цяло. След като моторът има слабо място по-добре в началото да се види превантивно. А не да го чакаш да се скъса някой болт или да износи разпределителните валове.

 

Вярно е, че ако четеш в нета може да се наплашиш, но от друга страна пък може и доста добра сметка да си направиш какво те чака и това да ти помогне да вземеш решение дали съответната кола/двигател и по силите ти.

 

П.С. Аз се навих да си купя 211 след 6месечно четене и даже взех доста проблемния М272 3,0, но за да няма изненади с баланс вала, директно я взех счупена на половин цена, обслужих всичко наведнъж докато моторът беше вън и сега сменям масло и давам газ :) 


  • 2


#410085 E63 AMG W211 - проблем с болтовете на главата

Публикувано от lybrator на 03 юли 2018 - 09:06

Предполагам колегата със сигурност не иска да каже това. Това си е много често срещан дефект на първите М156. Има доста информация в интернет. В общи линии можеш да минеш с около 900 долара за частите, което включва болтовете, гарнитурите, някакви дреболии и шлаиф и припасване на клапаните. Така или иначе ще сваляш главите, това последното за мен е задължително.

 

От това, което намирам в интернет като инфо, проблемът не е нещо фатално и ако превантивно си направиш операцията при покупката, после ще се радваш дълго време на машината. Така или иначе при 30-40000 лева едва ли 2000 бяха бутнали някого.

 

П.С. Ето тук в първото мнение има един ПДФ с цени на някой части, които вече се намират по-евтино. Не гледай разбира се цената на труда:

 

https://mbworld.org/...bolts-plus.html.


  • 2


#409830 Отбора на W211

Публикувано от lybrator на 25 юни 2018 - 14:46

https://drive.google...Bih4iL4w0ZJRzCC

 

И малко да освежим отбора на 211 да изглежда максимално свежо и лакирано :D


  • 2


#409140 Отбора на W211

Публикувано от lybrator на 01 юни 2018 - 11:45

Здравейте и от мен.

 

2005 Е280 7gtronic - 3.0 231 к.с. Classic с поръчани допълнително от 1-я собственик: парктроници, голямата навигация, подгрев седалки, би-ксенон с умиватели и Bluetooth система.

 

Допълнително в Германия: Амортесьори Billstein B6 и пружини H&R отпред и отзад. Задните пружини ги смених с оригиналните за модела.

 

От мен допълнително газова уредба AEB/KME Gold/Barracuda, цвят на джантите 792 Palladium Silver и фолио на задните стъкла Llumar 5%.

 

 

 

Прикачен файл  IMG_20180315_140528.jpg   131,92K   16 Брой сваляния

Прикачен файл  IMG_20180315_140542.jpg   129,28K   17 Брой сваляния

Прикачен файл  IMG_20180214_140514.jpg   192,1K   17 Брой сваляния

Прикачен файл  IMG_20180315_140617.jpg   126,15K   17 Брой сваляния


  • 2


#408992 Съвет за покупка E280 4matick бензин и E500 4matick

Публикувано от lybrator на 27 май 2018 - 15:00

За мен лично си заслужава като имаш.предвид, че 10г карах дизели и не съм имал драми с тях. Сега с бензиновия шестак се родих.

Не се чува на празен ход, не трака, не пуши и на газ е по-евтино от дизел, нямаш турбо, дюзи и т.н. Тъкмо се прибирам от път.Разход 12.2 газ с клима и никакви икономии.Гуми 245/45/17.

Като изключим евентуалната драма с вала, моторът е жесток. Но то и на 320цди нямаш гаранция, особено като се разтрака веригата.
  • 1


#408939 Съвет за покупка E280 4matick бензин и E500 4matick

Публикувано от lybrator на 25 май 2018 - 15:57

Здравейте. Темата е малко стара, но реших да дам малко просветление по двигателя М272. Както знаете го има във вариант 2.5,3.0 и 3.5(204,231,272 к.с). Проблемът с баланс вала, както някой е написал отгоре, би трябвало да е отстранен след определен номер на мотора, но вече имам и случай в който В203 Ц350 с номер на мотора от уж оправените, също си изрони зъбите на вала.

 

Ремонтът сам по себе си не е сложен, а вече не е и толкова скъп:

1.За свалянето на баланс вала се налага сваляне на мотора, тъй като единият държач на вала е откъм скоростите.

2. Тъй като ще сваляте и капака на веригата, за да издърпате вала, за най-качествено изпълнение на ремонта ще трябва да свалите и главите. Какво налага това? Капакът на веригата е като продължение на цилиндровия блок и главите лягат и върху самия капак. На теория може да върнете капака само намазан със силикон но 2те гарнитури глави са 140лв така че няма много смисъл. Плюсът на това да махнете главите е, че ще имате възможност да ги занесете за проверка/реглаж клапани/смяна гумички и така ще знаете, че карате нова кола после.

3. Свалите ли капака на веригата е явно, че е най-добре да се смени и тя. Комплект верига с обтегач, банани и баланс вал е около 800-1200 лева за оригинални части.

4. Измерете ключа на сегментите и ако трябва ги подменете.

5. Сменете тапите на главите. Някакви смешни пари бяха.

6. Почистете картера, може да смените биелните лагери профилактично. Всякакви семеринги/гумички и т.н., които видите по мотора ги сменете.

7. Сглобете и се радвайте на новата си кола.

 

Отделно моторът няма никаква драма с карането на газ както повечето Мерцедеси. Комп АЕБ, дюзи Баракуда и изпарител КМЕ ГОЛД ГТ. Среден разход 15.2 / 100 газ смесен. След горепосочената интервенция вече карам 19000км за 11 месеца. Освен един шарнир друго по колата сменяно няма.

 

Поздрави на всички.


  • 4