Към съдържанието

  •  

dv8

Регистрация: 04 сеп 2015
Офлайн Последно: 14 окт 2015 - 17:41:29
-----

#366043 S class W220 (2004 facelift)- леко подсилване на амбиентните светлини в краката

Публикувано от dv8 на 05 септември 2015 - 18:15

Днес успях да мина пак през Викиват и купих малко от лентата с оранжевите диоди. Оказа се, че те са идентични с оригиналния и дори той свети със същия интензитет. Явно времето не му се е отразило, а така си е бил замислен от инженерите на Мерцедес. Въпреки това, на мен сега с 4 диода (3 нови+оригиналния) резултата ми харесва повече. :)

Тъй като от този тип имаха само водоустойчиви - покрити с пласт силикон отгоре, купих от тях.

Оказа се, че те са по-подходящи защото пасват точно в пространството между плафона и светловода и не се разместват от позицията, в която са били нагласени.

 

Та ето какво се получи в крайна сметка:

Прикачен файл  20150905_173534.jpg   155,78K   18 Брой сваляния Прикачен файл  20150905_173604.jpg   126,19K   16 Брой сваляния Прикачен файл  20150905_171834.jpg   64,76K   15 Брой сваляния


  • 4


#366023 Случайно попаднах на евтини D2S крушки за коли с ксенон

Публикувано от dv8 на 05 септември 2015 - 07:46

Ето как разсъждавам аз: (не искам да ангажирам никого с моето мнение, просто го споделям)

Животът, който производителите на повечето ксенон крушки им посочват е между 3000 и 4000 часа, което е доста повече от халогенните (300-400 часа). При нормални обстоятелства, когато светлините се ползват само на тъмно, ксеноните би трябвало да издържат повече от 7-8 години. Но тъй като при нас се кара с включени светлини постоянно, живота им намалява по-бързо не само от по-продължителната употреба, но и от повечето on/off цикли (които явно също са фактор).

Аз карам средно по 1 час и половина на ден, което означава, че крушките ми ще са светили 3000 часа след 2000 дни, или около 5 години. На пръв поглед всичко изглежда добре...

 

Но приканвам някой да направи един експеримент ако има възможност - на комплект крушки, които са използвани вече 2 години, да смени едната с нова от същия модел (или поне със същите показатели) и да обърне внимание на разликата. Тя ще бъде осезаема.

 

С времето, в балончето, което свети се образува един филм, който започва да оказва влияние върху силата на светлината. Въпреки че крушката все още свети, тя далеч не е толкова ефективна.

Не знам на колко години бяха Филипсите, които свалих от моята като я купих, но въпреки че светеха може да се каже, че мъждукаха в сравнение с ментетата, който сложих тогава.

 

Според мен, за да се запази оптималната видимост, ксеноновите крушки трябва се сменят поне на 3 години, независимо на коя марка са и колко струват. Затова потърсих някаква по-евтина алтернатива.

Само времето ще покаже колко читави са тези Oplas, които купих миналия ден, но дори и през година да ги сменям, като цена ще е същото като да сменям Филипси на всеки 4 години, но съм сигурен, че като осветеност ще е много по-добре.

 

Пак казвам, това са си мои размисли и сметки, ще се радвам да прочета и други мнения.


  • 1


#366014 S class W220 (2004 facelift)- леко подсилване на амбиентните светлини в краката

Публикувано от dv8 на 04 септември 2015 - 21:09

След пробата тази вечер се оказа, че трите диода идват малко ярки и светлината привлича вниманието и дразни. Свалих плафончетата отново и покрих с черен изолирбанд двата диода, като оставих видим само този, който е подгънат и влиза между плафончето и светловода. Така светлината стана много по-приятна и не дразни. А и е достатъчна да успееш да намериш нещо изпуснато. :)

Ето още малко снимки:

https://drive.google...WFVSdHJ0ODJUSTQ

https://drive.google...YVlHNkFucVpobHM

https://drive.google...dWlyUG5CSllkVTA

https://drive.google...T2hEdEhXWFhtYWM


  • 1


#366006 Случайно попаднах на евтини D2S крушки за коли с ксенон

Публикувано от dv8 на 04 септември 2015 - 14:48

Здравейте колеги,

събуждам тази тема, защото през последната седмица си направих експеримент след като прочетох мненията тук.

Първо искам да кажа, че според мен е безумие да се дават по 150лв за 1бр. ксенонова крушка, още повече, че на нашия пазар е пълно с ментета и може за тези пари да получите качество на крушката като за 1,5лв.

 

Ноември месец миналата година сложих 2 нови крушки D2S 5000К за по 40лв/бр. в Ксенон център - Пловдив с 3 месеца гаранция и без никакви надписи по тях. Светеха добре, около 8-9 месеца и едната взе да трепти. Оказа се, че стъкления балон е хванат за основата с някакво лепило/смола, което се беше отлепило и стъклото се клатеше.

 

Реших да си направя проба и поръчах от най-евтините крушки, които успях да намеря 12лв/бр D2S 6000K: http://rudimpex.com/...ula-1-broy.html

Пристигнаха на следващия ден, но изглеждаха съвсем различно от снимката - стъклото не беше хванато с метални скоби за основата, а пак с някакво лепило и светеха като за 12лв. :) Може би 3 пъти по-слабо от тази за 40лв, която беше на 9 месеца.

 

Този експеримент ме научи, че ксенонови крушки трябва да се купват на място и на тъмно за да се пробват.

 

Тъй като съм от Пловдив, потърсих пловдивски магазини и попаднах на тези крушки Oplas 35W 4500K: http://svetlini.com/oplas-D2S

Цената ми се стори добра а и описанието и снимките на крушките ми харесаха, но все пак позвъних и на телефона, който беше посочен за да попитам дали могат да се пробват преди покупка и по възможност на тъмно. Момчето беше много любезно и каза, че няма проблем. Още същата вечер отидох на адреса, който ми даде, но беше след 20:00 часа и като позвъних се оказа, че вече си беше тръгнал. Представете си колко се изненадах, като ми каза, че заради мен ще се върне и след около 10 мин. вече беше при мен.

 

Изкара ми комплект крушки и сложих едната (4500К) от дясната страна, където ми беше премигващата крушка а от ляво остана старата 5000К. Определено новата светеше по-добре. По-ярко, малко по-жълто в сравнение с другата 5000К, но пък видимостта при 4500К според мен беше по-добра.

 

Купих си 2 комплекта (крушки) за общо 140лв, а с другите 140, които спестих (ако бях купил комплект от 2 Филипс или Осрам по 140лв) смятам да купя конструктор Лего на сина ми! ;)

 

Сега имам един излишен комплект чисто нови евтини крушки 6000К, които подарявам. Ако някой ги иска, ще трябва само да си поеме доставката и ще му ги пратя. Пишете ми лично съобщение и ще се раберем.

 

Не съм обвързан по никакъв начин с нито един от сайтовете посочени по-горе и историята е абсолютно реална. Ако този пост бъде сметнат за реклама, добре, защото моето лично мнение е, че тези крушки Oplas заслужават реклама поради факта, че струват 1/4 от марковите и светят като тях. А за нас потребителите тези неща са важни!

 

Поздрави на всички и се надявам моя опит да бъде полезен и на останалите.


  • 2


#366004 S class W220 (2004 facelift)- леко подсилване на амбиентните светлини в краката

Публикувано от dv8 на 04 септември 2015 - 13:16

Здравейте колеги,

това ми е първия пост в този форум и се надявам да бъде полезен на някого, така както информацията в много от другите теми беше полезна за мен.

От 1 година имам S320 CDI Long и съм изключително щастлив и доволен от него. Едно от малкото неща, които смятам че могат да се подобрят, е слабото мъждукане на LED лампичките разположени в краката на пътниците и шофьора. Може би когато колата е била нова, светлината от тах е била по-осезаема и след 11 години безупречна работа просто светодиодите са избледнели.

Както и да е...  Вчера реших да направя нещо по въпроса и ето какво успах да измисля и сътворя:

https://drive.google...lpUTnpSY0E/view

На дневна светлина не изглежда много ярко и се надявам, че няма да пречи при шофиране. Довечера ще го пробвам за първи път.

 

Ето и необходимите материали:

https://drive.google...zJxZkNfdWM/view

 

Ако разполагате с инструментите на горната картинка, единственото, което ще трябва да си купите е светодиодната лента - 10см или 4 диодни тройки излизат под 1лв в магазин Викиват в Пловдив. Има ги в бяла, жълта и оранжева светлина. Аз избрах жълтата, макар, че оригиналния LED повече бие към оранжевото. Ако тези се окажат прекалено ярки довечера, другата седмица ще намина да си взема от оранжевите и ще пробвам с тях. Там в магазина определено светеха по-бледо от жълтите.

 

А ето и малко снимки с изработката. Толкова е лесно, че смятам да не описвам процедурата защото всичко се вижда на снимките. Единсвеното, за което трябва да се внимава е да не се обърка поляритета при запояването. Положителния полюс е от страната на щръклеца на буксата, който не и позволява да бъде включена на обратно.

 

https://drive.google...k9zVGNPNmM/view

https://drive.google...XVacENyUGs/view

https://drive.google...E11YkJ3cFk/view

https://drive.google...01oVzh2aTg/view

https://drive.google...3ZVX0lvRmM/view

https://drive.google...zJRcGlZUkk/view

https://drive.google...kY0VVVzR1k/view

 

Ако някой има въпроси, с радост ще отговоря.

 

Поздрави на всички!

 

ПС: Не успях да прикача снимките тук във форума, така че слагам линкове към тях в Google drive.


  • 1