Към съдържанието

  •  

dando

Регистрация: 20 юни 2015
Офлайн Последно: 16 яну 2019 - 11:19:14
-----

#400217 Ремонт на дисплеите за часовник и температура на таблото

Публикувано от dando на 05 ноември 2017 - 11:34

Здравейте колеги,

Малко да посъживя темата...тази неделя и аз реших да запретна ръкави и да реша проблема с липсващите пиксели. Бях гледал няколко клипчета в интернет как става и най-после се наканих да се пробвам. Горе долу стъпка по стъпка съм следвал инструкциите от това видео: https://www.youtube....h?v=LoAMLCBmKXY  (видях, че е публикувано и по-горе). Единствената разлика е, че самото разглобяване на пластмасите вътре в „клъстъра“ е доста по-трудничко от колкото е показано на клипчето. Цаката е повече търпение и по-малко сила :). Подготовката включваше комплект кабели, термоустойчиво полиамидно тиксо (Kapton tape), отверка, пинцети, макетно ножче, лакочистител и клечки за уши...както и около 2 часа свободно време. В процеса на работа направих и няколко снимки, които прилагам за ентусиастите, решили да се пробват. Аз лично съм доволен от резултата и се надявам да е траен :).

Прикачен файл  1.jpg   56,58K   14 Брой свалянияПрикачен файл  2.jpg   80,99K   13 Брой свалянияПрикачен файл  3.jpg   125,41K   13 Брой свалянияПрикачен файл  4.jpg   111,6K   14 Брой свалянияПрикачен файл  5.jpg   130,51K   14 Брой свалянияПрикачен файл  6.jpg   107,45K   13 Брой свалянияПрикачен файл  7.jpg   54,31K   13 Брой свалянияПрикачен файл  8.jpg   117,58K   14 Брой свалянияПрикачен файл  9.jpg   90,24K   15 Брой сваляния


  • 2


#381775 Проблем с компресор на CLK 200K W208

Публикувано от dando на 01 ноември 2016 - 11:42

Здравейте,

Доколкото разбирам /поправете ме ако бъркам/, EGR клапан /Exhaust Gas Recirculation Valve/ при студен двигател се отваря и вкарва обратно част от изгорелите газове във въздушния поток. При мен /двигател 111.956/ се намира от дясна страна /като застана с лице към колата/ в задната част на двигателя, точно до основната дроселова клапа. Прилагам снимки от интернет, тъй като съм в командировка и няма как да снимам аз.

Относно цената и аз мисля, че чисто нова клапа е около 600 лв., ако не и повече и за това се надявам да съм решил проблема  :unsure 

 

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  egr valve.jpg   55,37K   33 Брой сваляния
  • Прикачен файл  engine.jpg   80,47K   35 Брой сваляния

  • 1


#381701 Проблем с компресор на CLK 200K W208

Публикувано от dando на 30 октомври 2016 - 20:22

Здравейте,

Благодаря за отзивите!

Бих искал да Ви информирам относно развитието по отстраняването на проблема.

Така... значи смених ламбда сондата, нулирах ECU, изключих газовата...проблема продължи.

От там почнах по веригата : EGR клапан – работи, сензор на разпределителен вал – работи, MAF сензор – чист...и накрая майстора ми каза, че самата клапа е за смяна. Но спомена, че има и хора, които ги разглобяват и оправят... Реших, че преди да се хвърля да търся и купувам „нова“ клапа да видя какво става с тази. Хванах се, свалих я и я разглобих (нещо, което съм правил и преди с цел почистване). Вътре освен моторчето и зъбните колела има 4 бр. „четки“, които се движат по потенциометри и съответно дават информация към ECU за позицията на клапата. Това, което направих е да огъна леко тези „четки“ нагоре с цел да има по-добър контакт с потенциометрите.  Сглобих всичко и отново нулирах ECU.

Това го направих в събота 29.10.2016 г. От тогава всичко си работи както трябва, което ме води към мисълта, че проблема е бил точно в комуникацията между ECU и клапата на компресора.

П.П. Прилагам снимка на механизма на клапата (снимката са от нета, тъй като нямах възможност да документирам гореописаното), като съм оградил в червено въпросните „четки“, които леко огънах нагоре.

 

 

Прикачени файлове


  • 2


#368438 DYI: Почистване на дроселова клапа (air recirculation flap)

Публикувано от dando на 23 ноември 2015 - 17:37

Здравейте колеги,

 

С тази тема искам да споделя един DIY „ремонт“, ако някой има подобен проблем. Сравнително нов собственик съм на MB CLK 200 Kompressor 2000 г. (facelift).

Проблема, с който се сблъсках беше, че компресора работеше когато си поиска. Двигателя се форсираше, но мощността липсваше. След доста ровене из форуми (наши и чуждестранни) попаднах на какви ли не причини от изгорял MOSFET транзистор в ECU до напълно неработещ компресор. Накрая отидох на чичо доктор и Стар диагностиката показа нисък волтаж към дроселовата клапа при въздушния филтър /air recirculation flap/. Разбира се ми предложиха да оставя колата, да отворят, да видят…и евентуално да я сменят. За цена не съм питал. Но аз съм си инат и тази седмица запретнах ръкави. Въоръжих се с чисти парцалчета, клечки за уши, спирт, контактен спрей и инструменти. Свалих въпросната клапа. С парцалчета и спирт я изчистих до блясък. След това махнах шестте скоби (които скачат доста на далеч) и отворих електрониката. С контактен спрей и клечки за уши много внимателно изчистих потенциометрите от вътрешната страна на капака и клемите за захранване. Ушенцата, които са на самото зъбно колело няколко пъти напръсках с контактен спрей, БЕЗ да ги докосвам. Оставих за 15-20 минути да изсъхне и по обратен ред събрах всичко. Колата заспа. Компресора си работи без проблем вече пети ден. Други проблеми, които смятах за незначителни също се решиха. Например, когато я запаля сутрин леко играеха оборотите, както и при превключване на газ /когато е студена/ също играеха оборотите. Сега всичко това изчезна /надявам се окончателно/.

За съжаление нямам снимков материал на процеса, но се надявам, че така, както съм го описал ще е ясно.

 

Поздрави

 

 


  • 1


#365476 Ново попълнение в клуба

Публикувано от dando на 12 август 2015 - 10:26

Здравейте,

 

Както обещах, пиша за решението на проблема с маслото в антифриза.

След обстойни прегледи на всички уплътнения се стигна до отваряне на двигателя. В крайна сметка се оказа издухана гарнитура. Смени се гарнитурата, изшлайфа се главата и в момента го сглобяват. Надявам се това да реши проблема :)

 

Още веднъж благодаря за съветите!


  • 1