Здравейте колеги и за много години!
Да споделя как реших проблема си напълно.
Както вече споделих бях взел комутатор, който ми го дадоха със забележката, че ламбда контрола му не работи.
Направих си диагностика с един VAG KKL и HFM Scan и освен грешка за ламбдата показа и нетипични стойности на мап сензора. Понеже имам друг здрав мап сензор реших да го подменя и да видя какво ще стане. Свалих горния капак на комутатора който е на четири винта тип еврейска звезда. След това нагрях с пистолет за горещ въздух капачето на комутатора под което се намира мап сензора и внимателно с права отвертка го отворих. Мап сензора се оказа пълен до горе и запекъл с масло както и кухината в пластмасовото капаче на комутатора което свалих. Презапоих го с другия сензор който пак си е оригинален от 124ка. А въпросната кухина в капачето изчистих хубаво със спрей за почистване на дросели Вюрт.
Голяма изненада беше, че видях няколко откъснати от електроспойките проводника от пиновете отиващи към платката. Малко трудно се калайдисват но ги запоих и сглобих комутатора.
В момента колата пали и поддържа перфектни обороти във всякакви условия.
Като запаля на бензин на HFM Scan-a не показва грешки. Като превключа на газ и изфорсирам колата показва грешка за богата смес но превключа ли пак на бензин грешката изчезва, което си е напълно нормално предвид, че съм с обикновена газова уредба.
Успях да го преборя!
Някой знае ли как мога да активирам пълните възможности на HFM Scan?